بازداشت سه تبعه هلندی به اتهام جذب نیرو برای «خلافت اسلامی»

پلیس هلند روز پنجشنبه ششم شهریور اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک  هلند و آلمان سه تبعه هلندی به اتهام جذب افراد، ایجاد تنفر و توطئه‌چینی برای انجام حملات در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه پلیس هلند گزارش داده است که به دنبال بازداشت یک مرد ۲۴ ساله در لاهه در روز چهارشنبه، ‌یک مرد ۳۲ ساله و یک زن ۲۴ ساله نیز روز پنجشنبه در آلمان بازداشت شدند.

این بازداشت‌ها در پی هشدارهای سازمان‌های اطلاعاتی هلند صورت گرفته که به گفته آنها، تشکل‌های اسلامگرای افراطی در هلند مانند لانه‌های زنبور شده‌اند که به زودی توجه خود را از مناقشه در سوریه به قسمت وسیعتری از خاورمیانه گسترش خواهند داد.

این نخستین مورد از بازداشت افراد مظنون به همکاری با ستیزه‌جویان گروه خلافت اسلامی در عراق و سوریه است. هنوز هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد در نتیجه اقدامات افراد بازداشت شده، چند نفر از اتباع اروپایی برای جنگ به این مناطق رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه نفر بازداشتی متهم هستند که از طریق انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری قصد تحریک دیگران برای اقدام به حمله داشته‌اند.

مقامات هلندی تخمین می‌زنند که ۱۲۰ تبعه این کشور در جنگ داخلی سوریه شرکت کرده‌اند و ۱۴ نفر از آنها نیز در درگیری‌ها کشته‌ شده‌اند.

پلیس هلند روز پنجشنبه گفته که در عملیات خود به چهار خانه هجوم برده است.

تاکنون ۹ نفر در جریان تحقیقاتی که از آوریل پارسال آغاز شده است دستگیر شده‌اند که پنج نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

پلیس احتمال داده که دستگیری‌های بیشتری صورت گیرد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد، تعداد رو به ازدیاد اتباع غربی‌ که به گروه خلافت اسلامی و گروه‌های افراطی دیگر ملحق می‌شوند، این بیم و نگرانی را تشدید کرده که آن‌ها ممکن است به کشور خود برگردند و حملاتی صورت دهند.

این خبرگزاری به نقل از اداره ضد تروریسم هلند گزارش داده که اتباع هلندی حداقل یک حمله انتحاری در سوریه و یک حمله دیگر در عراق صورت داده‌اند.

بنا بر این گزارش، تعدادی که گفته می‌شود عازم جنگ بودند دستگیر شده‌اند و پاسپورت عده‌ای دیگر جهت جلوگیری از سفرشان ضبط شده است.

+74
رأی دهید
-0

Perspolisi - سیدنی - استرالیا
به نظرم بهترین راه واسه اینکه ازشر چنین موجوداتی راحت شد اینه که دولتها اجازه بدن اینا برن سوریه و عراق. دو حالت داره یا شهید میشن و میرن جهنم یا زنده میمونن ، اونوقته که دولتا اجازه ورود دوباره رو بهشون نمیدن پس برمیگردن سوریه و عراق و مجبور میشن شهید بشن و برن جهنم
جمعه 7 شهريور 1393 - 11:14
hassan5 - تهران - ایران
این افرادمسلمان افراطی عاشق شهادت بهتر است که بوسیله هر کسی که شده زودتر شهید شوند و شرشان را از سز مردم کم کنند.وجود این افراد برای بشریت مضر است
جمعه 7 شهريور 1393 - 11:41
azadeh11 - آمستردام - هلند
این کثافتها میروند و سر میبرند و میکشند. با فیلم اشتباه گرفتند..امیدوارم که این تروریست همه به درک بروند راستی‌ چرا نمیگن تروریست و هنوز میگن خلافت اسلامی
جمعه 7 شهريور 1393 - 15:04
مانفرد - ایران - ایران
این کثافتها رو باید با ایل و تبارشون از اون کشور بیرون کرد تا بدست همون ایل تبارشون که بدبخت شدند به درک واصل بشند
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:14
فراوانی - قطر - قطر
یک زمانی در اروپا وجهان همین کار را کمونیستها میکردند ونیرو جم میکردند حالا که کمر کمونیست شکسته این وظیفه خطیر به دست مسلمانها اجرا میشود
شنبه 8 شهريور 1393 - 09:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.