بازسازی شهر "غلغله"، یادگار فراموش شده ساسانیان.

+43
رأی دهید
-1

رزم جو - لوس انجلس - امریکا
الان پس فردا برادران افغان یه ویدیو میزارند تو یوتیوب میگند امپراطوری افغانستان این بناها رو ساخته.یعنی همین کار که ترکا و عربها با میراث تاریخی دارند میکنند. هر چیز ایرانی وپارسی رو دزدکی دارند به نام خودشون میزنند.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 19:09
delmorde - یوتوبوری - سوئد
رزم جو - لوس انجلس - امریکا چون حکام ما ملی نیستند، کسانی که در فکر اثار تاریخی کشور که میراث فرهنگی هر ملتیست نیستند اصلا در فکر ابادی کشور هم نبوده اند اکثر درامد کشور به فلسطین و لبنان و .. میرود تا در خامنه ای احساسی کاذب ایجاد شود که واقعا رهبر مسلمینست! و این باعث تاسف اس که ما گرفتار مشتی دیوانه قدرت افتادیم بعوض مسئولین دلسور کشور و مردم. نمونه ان در کشوری که روی نفت است این بیکاری و گرانی یعنی چه!؟ من مطمئنم اگر تمام تحریمها یرداشته شود باز گرانی، عدم اشتغال مشکل مسکن برای مردم بقوت خود باقیست زیرا توجه رهبر دیوانه و مسئولانش به پرکردن جیب خود و یا گسیل ثروت کشور به فلسطین و . است. من اینجا مخالفت فلسطینیان را با خامنه ای و دولتمان میشنوم اینها او را ابدا فبول ندارند و فحش هم میدهند.
جمعه 7 شهريور 1393 - 11:51
mountainman - استکهلم - سوئد
رزم جو - لوس انجلس - امریک ببینید دزدی یعنی اینکه این شهر تو مرز داخل ایران فعلی شما بوده باشه و یکی بیاد ببره تو بامیان بزاره. در ضمن اون زمان ایران و افغانستان یکی بوده و مردمی که تو بامیان این تمدن رو ساختن اجداد من بودن اگه اجداد من ایرانیه پس چرا من ایرانی نیستم؟ پس اجداد من هزاره بودن نه ایرانی. شما بهتره برید نزارید ترکا اثارتون رو به نام خودشون ثبت کنن. در ضمن اثار بر اساس مکانشون تاریخ پیدا میکنن نه دولتشون . افغانستان درسته صد و پنجاه سال یا دویست ساله تشکیل شده ولی این به معنی این نیست که تا دویست سال پیش افغانستان کویر یا فقط کوه بوده و یهو مردم رفتن این اثار معنیش این هست که مردم افغانستان هرازان سال به طور دقیق حدودا دوازده هزار سال پیش در اینجا ساکن بودن و فقط حکومتها عوض شده. در ضمن اگه به تاریخچه ی شاعرا و دانشمندانی که فارسی زبان بودن نگاه کنید میبینید که از شهرهایی همچون بلخ غزنی هرات هستن امروز هم این شهرها در قلمرو حکومت افغانستان هست پس این شاعرا و دانشمندا هموطن اجداد ما افغانیها بودن .
جمعه 7 شهريور 1393 - 14:16
راهجو - فریدونکنار - ایران
mountainman من فکر نکنم نژاد هزاره ها با ایرانیان تفاوتی داشته باشه حالا میخواد اسمتون افغانی باشه ویا هر چیزی! زیاد سخت نگیر
جمعه 7 شهريور 1393 - 18:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.