ساده ترین راه دزدی : افشای رمز شخصی با صدای بلند

ساده ترین راه دزدی : افشای رمز شخصی با صدای بلند

بسیاری از فروشندگان با قرار دادن دستگاه‌ کارت‌خوان در کنار خود از مشتریان می‌خواهند رمز خود را اعلام کنند. با این کار به راحتی شخصی که قصد سوءاستفاده داشته باشد می‌تواند با سرقت کارت بانکی و رمزی که در اختیار دارد، حساب مشتری را خالی کند!

+82
رأی دهید
-1

Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
باید کم کم این رو فرهنگ در مردم به وجود آورد که اگر شمارهٔ رمز هست پس چرا باید داد زد و این شماره‌رو بلند جلوی همه اعلام کرد.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 14:03
adamat - خارکف - اکراین
نوروز ۹۲ که پس از ۱۰ سال به ایران رفتم، دیدم که در کمال ناباوری، در مغازه‌ ها و سوپر مارکت ها، فروشنده و صندوق دار، رمز کارت را از خریدار می‌‌پرسند!!!. این واقعا هم خنده دار است و هم گریه دار. آخر رمزی که به دیگران گفته شود که دیگر رمز نیست، بلکه میشود شماره ی ۱۱۸. / از تمام هموطنان داخل کشور خواهشمندم، که به هیچ عنوان رمز را به فروشنده‌ ها نگویید. این عادت غلط را کنار بگذارید. فروشنده‌ ها باید دستگاه کارتخوان را کنار صندوق داشته باشد و آنرا جلوی مشتری قرار دهند تا خریدار خودش رمزش را وارد کند. بسی‌ جای تعجب است که این مورد به این روشنی و مهمی، در ایران رعایت نمیشود!. روزانه چندین نفر رمز کارت را می‌ پرسند، صاحب کارت هم براحتی آنرا می‌گوید!!!.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 14:49
saeed scotland - لندن - بریتانیا
به شترگفتند کوّهانت کجه گفت کجام راسته که کوّهانم راست باشه ، چندین بار این مورد را از تلویزیون ایران پخش کردند. یکبار نمیایند قانونی را تصویب کنند که اینکار را اصلاح کنند .این عمل تجاوز علّنی به حریم خصوصی مردم است .اونوقت میشینند تو مجلس قوانینی را تصویب میکنند که هیچ سودی برای مملکت نداره
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:06
Shahin.Orel - تهران - ایران
شکل و قیافه مردم رو میشه مامور گذاشت و کنترل کرد که اسلام به خطر نیفته , ولی این چیز ها رو نمیشه , تو ممالک کفر کارت های الیت , کلاس پلاتینیوم و بالاتر اصلا پین کد نداره , دزدی هم نمیشه , کسانی هم که صاحب این کلاس از کارت هستن , پول های زیادی تو حسابشون هست . جالبه تو این مملکت امام زمان دزدی که میشه , پول نقد که نبوده معلوم نباشه چی شده , معلومه پول چه موقع , کجا کم شده و به حساب کی رفته , چرا برگردوندنش انقدر پیچیده هست ؟
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:31
mehrdad_1000 - استکهلم - سوئد
اون آقایی که میگفت مردم باید فرهنگ داشته باشند تا زیر ده هزار تومنی خرید نکنند خودش از همه بی فرهنگتر بود و هنوز نمیدونه که کارت برای اینکه مردم پول نقد همراه نداشته باشند تا امنیت خودشان حفظ بشه. حالا چه یه ریال و چه یه میلیون ریاد بخواهد کارت بکشه به کسی مربوط نیست.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:38
nima21jpn - اوتسو نمیا - ژاپن
من تا حالا تو ایران از کارت بانک استفاده نکردم البته ندارم ولی‌ اینجا خوب کریدت کارت استفاده می‌کنیم اما اگه جایی به رمز نیز باشه خوبه مشتری باید رمز کارت وارد دستگاه کارت خوان بکنه حتا در موقهٔ وارد کردن رمز صاحب فروشگاه روشو بر میگردونه که دست شمارو نبینه. ایران و ایرانی‌ اینکارا براشون امری عادی است
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 17:36
amir-amir - تورنتو - كانادا
رمز و یا پس ورد براى آن درست شده که سرى باشد و این مواردى که متاسفانه تو ى فیلم دیده شد خلاف قانون و خلاف حقوق مشترى و باید جلوى آن گرفته شود. کارت خوان ماشین باید روى پیشخوان و جلوى مشترى بطور دائم باشد همانطور که در همه جاى دنیا است. این راه سواستفاده را کاملا باز گذاشته و افرادى وجود دارند که از این راه سرقت کنند.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 20:32
daneshjou - نیویورک - آمریکا
ما ایرانیان مثل عقب مانده اى ذهنى فن سالارى را مى خریم اما روش درست استفاده از ان را نمى خواهیم یاد بکیریم. از رانندکى کرفته تا ١٠٠ مورد دیکر. تلویزیون ، کامبیوتر، و .. مى خریم و کاری با دستور العملش نداریم. در همه جاى عالم حتى موقع نوشتن حرف رمز کارد طورى مى نویسند که کسى نبیند. در ایران اکر حرف رمز را بلند داد نزنى فروشنده ترش مى کند؟!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 21:21
adamat - خارکف - اکراین
nima21jpn - اوتسو نمیا - ژاپن / هموطن گرامی، با درود خدمت شما. کاملا درست میفرمایید. شما که البته در کشور جهان اول هستید، اما باور بفرمائید در همین اکراین ما که بسیار هم دوستش دارم و از جهت کلاس بین المللی، بین جهان های دوم و سوم سرگردان هست، کار با کارت و دستگاه آن کاملا همانند سیستمی که شما تعرف کردید انجام میشود. البته برای تسریع کار در سوپرمارکت ها، دو تا دستگاه هست، یکی‌ پیش صندوقدار که کارت را وارد آن می‌کند، و دستگاه دیگر که وصل به همان اصلی‌ هست، در دسترس مشتری برای وارد کردن رمز قرار می‌گیرد، و فروشنده نگاه و یا صورتش را برمیگرداند. / من نوروز ۹۲ در ایران داشتم شاخ در می‌‌آوردم، که فروشنده‌ها و صندوقدار ها، همه جا از خریداران رمز هاشان را میپرسیدند، آنها هم خیلی‌ ریلکس میگفتند، و فروشنده خودش ارقام رمز را وارد دستگاه میکرد. عجب رمزی که به همه گفته میشود!. پیشنهاد من اینست که هرکس بر روی دیوار یا شیشه ی پنجره ی خانه اش نیز، رمز کارتش را با فونت درشت بنویسد!.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 22:13
دنیای وحشی - تهران - ایران
ملت عقب افتاده که اگر عقل داشتند بعداز سی سال زجر و عذابی که از سیاست آخوند جماعت می کشند باز بدو بدو پای صندوقهای رای نمی رفتند !!!!!!!!! اصلا به نظر من مشکل اصلی ایران آخوندها نیستند بلکه طرز فکر و نادانی ملت ایران است و بنابراین آخوند ها هم که بروند و هرکس دیگری هم که بیاید باز چشم و گوش بسته و نسنجیده بهش سواری خواهند داد .
جمعه 7 شهريور 1393 - 06:36
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
وقتی‌ پارسال رفتم ایران و دیدم مردم خرید می‌کنن و فروشنده کارت پول را در دستگاه میذاره و از خریدار می‌پرسه `` رمزتون`` به خدا ۲ تا شاخ در آوردم. یعنی‌ به همین راحتی‌؟؟؟؟
جمعه 7 شهريور 1393 - 11:25
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
آن دوکاربری که ملت ایران راعقب مانده فرض کردند بدانند اولین زنی که بعنوان مسافر به فضا رفت ایرانی بود اولین زنی که بالا ترین جایزه ریاضی راگرفت ایرانی بود .ایرانیها با استعدادترین توجهان هستند حالا بعضیها این استعداد را در جهت منفی بکار میگیرند بعضیها درجهت مثبت مثلأ همین آخوندها اگر استعداد نداشتند نمیتوانستند یک سوّم قرن بر ایران. حکومت کنند
جمعه 7 شهريور 1393 - 12:14
daneshjou - نیویورک - آمریکا
ایا شما امارى از هوش ایرانیان در اختیار دارید؟ ایا با یک کل بهار میشه؟ جهت اطلاع ان خانم ایرانی که به فضا رفت قدرت اسکناسش وى را به فضا برد. ان خانم ایرانى که جایزه ریاضى برد هوش استثنایی خدادادى، علاقه شخصى و روش اموزش و تربیت دانشکاه استانفورد امریکا وى را به ان موفقیت رهنمون کرد. مکر می شود در شهرى که یک نفر نماز مى خواند بکوییم همه اهالى ان شهر نماز خوانند؟ هر وقت فرهنک و زیر ساخت دانشکاهى ایران طورى شد که اکثر دانشکاهى ها ى اناث مثل خانم مریم خانى شدند ان وقت ادعاى شما درست مى شود.
شنبه 8 شهريور 1393 - 13:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.