رسوایی بزرگ اسکاتلندیارد :شکنجه 1400 دختر نوجوان در مدت 16 سال در انگلیس

روزنامه ایران می نویسد : افشای راز هولناک 16 سال آزار و اذیت کودکان توسط یک باند مخوف در روترهام انگلیس موجی از خشم و نارضایتی نسبت به عملکرد مقام‌های این شهر برانگیخت.براساس آخرین گزارش از این فاجعه دردناک که طی 16 سال اخیر ادامه داشت، دست کم هزار و 400 دختر زیر 11 سال طعمه تبهکاران و قاچاقچیان انسان‌ها قرار گرفته‌اند و با انــواع و اقسام شکنجه‌ها، آزار واذیت‌ها و حتی فروخته ‌شدن به افرادی در شمال انگلیس، زندگی کابوس‌واری را گذرانده‌اند.
اعضای این باند مخوف کودک آزاری انگلیس بیشتر پاکستانی بودند و بسیاری از قربانیانشان را نیز از میان دختران آسیایی انتخاب می‌کردند.
به‌گفته بازپرس ویژه این پرونده، طبق اسناد موجود در طول این سال‌ها سه گزارش رسمی در فاصله سال‌های 2002 تا 2006 به اسکاتلندیارد ـ  پلیس انگلیس درباره این آزار و اذیت‌ها رسیده بود ولی مقام‌های مسئول با ترس از متهم شدن به نژادپرستی با نادیده گرفتن واقعیت‌ها هیچ اقدامی در این رابطه نکرده‌اند و این یک رسوایی بزرگ برای اسکاتلندیارد است.
سازمان خیریه و حامیان کودکان در سراسر انگلیس با انتشار بیانیه‌های اعتراض آمیزی عملکرد پلیس و شهرداری را زیر سؤال برده‌اند و خواستار برکناری مسئولان مستـــــــــقیم و غیر مستقیم این فاجعه انسانی هستند.
تا به این لحظه شش تن از دختران ربوده شده با مراجعه به مراجع قضایی روترهام شکایت خود را تسلیم مقام‌های مسئول کرده‌اند و اگر روند پرونده درست پیش برود میلیون‌ها پوند غرامت خواهند گرفت.یکی از مسئولان سازمان خیریه پیگیر این ماجرا مدعی است پلیس برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود دختران ربوده شده و خانواده‌هایشان را متهم می‌کند تا از این طریق بتواند از انجام وظایف خود شانه خالی کند.
این انتقادات تا به این لحظه به استعفای رئیس شورای شهر روترهام انجامیده، اما فریاد خشم مردم برای مجازات همه عوامل خاطی ادامه دارد.
پلیس جنوب یورک‌شایر نیز پس از افشای این فاجعه انسانی از قربانیان و مردم عذرخواهی کرده‌است.
در بیانیه‌ای که یکی از سازمان‌های خیریه منتشر کرده، آمده است: «گزارش‌های منتشر شده از بحران کودک آزاری در انگلیس غیر قابل باور است. بسیاری از این‌کودکان و دختران نوجوان در اثر رفتارهای خشن و تحقیر‌آمیز اعضای این باند دچار آسیب‌های شدید روحی شده‌اند، در حالی که می‌شد با حمایت از آن‌ها از این تراژدی دردناک جلوگیری کرد.»
پروفسور «الکس‌جی» آسیب‌شناس انگلیسی نیز گفت: «این کودکان در طول سال‌های خشونت‌بار زندگی‌شان بارها هدف آزار و اذیت قرار گرفته‌‌اند، بسیاری هم برای مقاصد شیطانی اعضای گروه به شهرهای دیگر فرستاده شده‌اند و تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند که بسیاری نیز با تهدید بنزین و آتش مجبور به تسلیم می‌شدند که همین واقعیات هضم این بحران را برای جامعه هولناک‌تر می‌کند.»
در برخی موارد کودکان و دختران کم سن و سال پس‌از سال‌ها زندگی تحقیرآمیز دست به خودکشی زده‌اند که برخی از آن‌ها در این اقدام ناکام مانده و نجات یافته‌اند.
در حال حاضر پنج تن از اعضای این باند مخوف زیرزمینی با نام‌های «عادل حسین»، «رضوان رزاق»، «عمر رزاق»، «ظفران رمضان‌» و «محسن‌خان» در زندان هستند البته با توجه به سن و سال این افراد نمی‌توان آن‌ها را سردسته‌های گروه دانست، اما به‌گزارش مقام‌های مسئول جزو سرشاخه‌ها بوده‌اند و اکنون جست‌وجوی گسترده پلیس برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

+69
رأی دهید
-2

sankari - هلسينكي - فنلاند
مسلمان خالص پاکستانی.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:16
بت شکن - مونترال - کانادا
انگلیس و اروپا و آمریکا به خاطر پول و نفت و نیروی کار ارزان و باز گذاشتن دروازه‌های کشورشان به روی یک مشت خرافه پرست مذهبی‌ باید تاوان بیشتر از این را بپردازند!!!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:23
be_pa.khaste - هارلم - هلند
نژاد پرستی‌ تواین اروپا به صورت نه محسوس بیداد می‌کنه طوری برخورد می‌کنن با خنده اما به وضوح فرق میزارن بین خارجی‌ و خودی این مثله برا شخص من اتفاق افتاده
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:41
agha_ehsan - تهران - ایران
بت شکن - مونترال - کانادا - آی کیو الان که دختر بچه های بیچاره آسیایی دارن تاوان پس میدن !!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:00
paksan - آمریکا - آمریکا
این تیتر اشتباه هستش! من نمیدونم مدیریت این سایت چطور هر مطلب بی مورد و دستکاری شده ای رو میگذاره تو سایتش؟ این داستان 1400 آزار جنسی مربوط به 4 سال بوده و نود و نه درصد مجرمینش هم پاکستانی ها و آسیایی ها بودند و قربانی ها هم بچه های پاکستانی و آسیایی بودند و ربطی به نژاد پرستی نداره ولی این خبر جعل شده
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 18:21
paksan - آمریکا - آمریکا
پاکستانی ها بدترین و وحشی ترین مسلمانها هستند از اسلام نماز خواندن و مسجد رفتن رو یاد گرفتن ولی از نظر ذهنی حتی از هندوها هم پایین تر هستند
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 18:23
davood63 - تهران - ایران
یکی‌ از فقیر‌ترین شهر‌های انگلیس . که دختر هاش با یک پاکت سیگار همه چیز شون رو میفروشند
جمعه 7 شهريور 1393 - 06:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.