زندگی فقیرانه میلیونر آلمانی با دلیلی باورنکردنی

چند روز پیش که "کلاس زاف" در گذشت بسیاری از شهروندان آلمانی ناراحت شده و برای او طلب آمرزش کردند. او کسی بود که در دل بسیاری از مردم این کشور جای خود را باز کرده بود و از او به عنوان یک شهروند بشردوست یاد می کردند.

"کلاس زاف" یک میلیونر آلمانی بود اما اعتقادی به ثروت و پول نداشت و تمام دارایی خود را در راه کمک به افراد نیازمند خرج می کرد. او اعتقاد داشت که از میان میلیون ها دلار درآمد ماهانه تنها به 500 دلار آن نیاز دارد.


این مردم 62 ساله صاحب یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل در غرب برلین بود و از او به عنوان بهترین شرکت یاد می کردند به طوری که خودروهای حمل و نقل این شرکت در خیابان ها کاملا مشخص بودند و همه آن ها را می شناختند. این محبوبیت باعث شده بود تا درآمد شرکت بسیار بالا باشد و ماهانه چندین میلیون دلار سودرسانی کند.



او با توجه به ثروتی که داشت تصمیم گرفت تا در یکی از خانه های کوچک وسط شهر زندگی کند و تنها حقوقی را دریافت می کرد که برای هزینه روزانه و خرج خوراکش هم کم بود اما این زندگی را شرافتمندانه می دانست.

او حتی گواهینامه رانندگی نداشت چرا که نمیخواست هیچ زمان خودرویی برای خود بخرد. زاف اعتقاد داشت زندگی کردن به سبک اشراف می تواند باعث فاصله طبقاتی شود و شاید کارگران را از داشتن زندگی خوش محروم کند.

+401
رأی دهید
-8

sharafYabi - بیمبه - انگولا
انسانیت از این بالاتر به ندرت پیدا میشه. وقتی‌ در کمال قدرت و ثروت زندگی‌ خود را مدیون نیازمندان کنی‌ این را میتوانی‌ به عنوان یک مثال به مانند علی‌ (ع) وار زندگی‌ کردن بیان کنی‌. در ایران ۳۵ سال است که ادعای علی‌ وار دارند اما، اما، اما، یک دونه در بینشان در این ۳۵ سال سراغ دارید که از قدرت گذشته باشه و به نیازمندان زندگی‌ وقف کنه؟ پسر رفسنجانی به مانند دیگر پسران، ماهی‌ ۱۲ هزار پوند پول تو جیبی‌ خرج میکنه. نه کمپانی حمل و نقل داره، نه تا به حال چیزی به جز پسته از باغ پدرش، در زندگیش تولید کرده. قابل توجه باوران کم عمق.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 01:26
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
کلاوس زاپف کلا آدم عجیب و غریبی بود .بر عکس این نوشته چندان معروف و محبوب نبود.منفور هم نبود.یک کاپیتالیست ضدّ کاپیتالیسم بود.با خرید سهام شرکت‌های بزرگ به عنوان سهام دار مشکلات قانونی‌ برای شرکت‌ها درست میکرد و به دادگاه میکشوندشون.اما به نظر من عجیب‌ترین کاپیتال زندگی‌ زاپف هوبی ش بود که به نقل از اشپیگل دو هوبی اصلی‌ زاپف جمع آوری بطری‌های ‌های خالی‌ نوشیدنی‌ از خیابان- که با فروششون پول گرویش رو پس میگرفت -و ماهیگیری در رودخانه شهر برلین بود.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 01:32
paksan - آمریکا - آمریکا
حالا اینها رو مقایسه کنید با بذرپاش یا کوچک زاده . بذرپاش تمام صنعت خودرو کشور رو نابود کرد و در سایپا هم که بود کامیون چینی رو بنام خودروی ملی افتتاح کرد که حتی چینی ها جک میگن درباره اش. مفایسه کنید با رهروان ولایت که با رانت و دزدی و همه نوع خلافی میخوان دکتر بشوند که فقط پست و حقوق یامفت بگیرین.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 02:50
ghormeh sabzi - تهران - ایران
دمش گرم،هر کسی‌ که به هر نحوی بتونه به مردم بی‌ بضاعت کمک کنه یک انسان واقعی هست ،حالا شما تاحالا دیدین یک آخوند به کسی‌ کمک کرده باشه؟؟؟؟از اون موقعی که اون گور بگوری خمینی کفتار پاشو تو ایران گذاشت ،مردم ایران روز بروز فقیرتر و بیچاره تر شدن چون آخوندهای دزد ۲ زاری که یه زمان برای کشتن حسینو دیگران خودشونو جر میدادن و ۲ زار کفه دستشون میذاشتن تمام ثروت ایران رو دارن هاپولی می‌کنن.لعنت تو روحه مرده زندهٔ هر چی‌ آخوندو آخوند پرسته.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 01:49
zooom - تهران - ایران
عجب عجب بابا چرا راه دور میرید ما هم تو ایران زیاد داریم خاوری 2 هاشمی3 زنجانی 4 جزایری 5 مدنی 6 لاریجانی 7 محمود باز هم بگم بسه دیگه خجالت هم خوب چیزیه این همه خییر نام بردم اینا بس نبودن تازه ما از مردم خودمون هم میزنیم 1 به سوریه2 عراق 3 فلسطین4 یمن و.. میدیم که بخورن ما اینجوری هستیم تازه مفرستیم حج که عربستان ...کلفتر بشه تازه ماهی 45 هزار یارانه میدیم پراید هم داریم که امنو اسایش همراه با استانداردهای جهانی کسی داره میمیره فیام نمیگیریم ما از دولت و مردم همه خوبیم فرهنگمون بالاترینیم فقط (تو بوووووق) ما هم از این کارا زیاد میکنیم بابا
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 02:41
sia-2012 - تهران - ایران
مسلمان هم نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 04:26
eddy59 - مونیخ - آلمان
معلوم نشد کی بوذ ....یکی میگه ه...سهام دار بود یکی میگه ........
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 05:31
karaji - گتنبرگ - سوئد
آدم یاد زندگی‌ فقیرانه آخوندها میفته،مثلا خامنه‌ای یا برادران چپی لاریجانی و ..!!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 06:18
srdash - تبریز - ایران
درودبه شرفت مرد.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 05:09
mlowes - واشنگتن - آمریکا
sharafYabi - بیمبه - انگولا. فقط جهت اطلاعت میگم، علی‌ یکی‌ از ثروتمندترین خلیفه‌ها بود، اگر که ثروتمند‌ترین نبوده باشه! کلی‌ رفرنس در این مورد وجود داره. فاطی هم که زنش بود به همچنین. مرد بودن علی‌ چیزی بیش از یک افسانه احمقانه و کور نیست. یکی‌ از اصلی‌ترین دلایلی که کسی‌ نمی‌خواست علی‌ خلیفه بشه (به خصوص در ۲۵ سال ابتدایی) این بود که این چیزی جز کشتن بلد نبود، و با هر عربی‌ که برخورد میکرد، چند نفر یا دست کم یک نفر رو از خانواده اونها کشته بود.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 07:02
خيلي خاكي - دبی - امارات
حضرت عمر کسی که حاکم سرزمینی به گسترده افغانستان تا لیبی و شام تا یمن است، کوله باری سنگین از آرد و روغن را بر دوش خود گذاشته و پیچ و خم کوچه های تاریک و خلوت به منزل پیرزنی می‌برد که با چند بچه گرسنه به دور او حلقه زده‌اند، او فقیرانه زیست و فقط با یک کهنه لباس دار فانی را وداع گفت .
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 07:46
truck driver - سیدنی - استرالیا
مرتیکه چلغوز بیمار روانی بود بابا، یه نگاه به اون قیافه درهم برهمش بکنید از احوالات درونش خبردار میشین، ای تف به این عدالت خداوند که کلا گند زده با تقسیم ثروت بین افراد بشری، فکر کنم دیگه یه خدای دیگه باید بیاد جاشو بگیره، ایمیکی که کلا توزرد از آب درومد
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 08:07
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
اینو به بچه‌های اطلاعاتی‌ میگم تورو بخدا اینو آدام رو با رئیس آخوندا که دستور کشتن دانشجو هارو میده می‌کنید یکی مگه می‌شه آدام کج بشینه اما راست ببینه ،ساندیس خور های،عزیز شما هم همینطور،که از این آخوندای زن باز حقّه باز نگهداری می‌کنید بخدا لبو فروشی کنید سگش شرف داره.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 08:24
Hailstone - مشهد - ایران
واقعا که دیوونه بوده .اخمخ
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:22
فراوانی - قطر - قطر
انسان اومانیست و واقع گرایی بود این ادم خوش قلب
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:26
bineshaan - لندن - انگلیس
یکی اینطوری زندگی میکنه٬ یکی هم مزدور رژیم غیر انسانی آخوندی میشه و کارش خبر رسونی و کامنت گذاشتن تو وبسایتها برای یه لقمه نون نجس.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:40
Anarchist - دبلين - ايرلند
البته ۲۰ آگوست ۲۰۱۴ فوت شد.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 10:26
Anarchist - دبلين - ايرلند
این مقاله رو خیلی‌ با احساسات ایرانی‌ نوشتین، درسته ادم بدی نبود، در کّل یه جورایی خل میزد, مثل بطری آب و نوشابه جمع کردنش و بردنش به مغازه و پس گرفتن فاندش (پول گرویش) . ولی‌ تو جوونیش سرباز فراری بوده،از شهر کوچیکشون میاد برلین تو یه بار کار می‌کنه ، آبجو جابجا می‌کنه تا اینکه میره تو کار شرکت حمل و نقل و تا سال ۲۰۰۰ که اولین سکته قلبیشو می‌کنه فعال بوده. بعد از سال ۲۰۰۰ بازنشست می‌شه. این رو هم‌ا به خوانندگان ایرانی‌ بگم‌ که تو ماه عسل از ازدواج سومش که ۲ ماه پیش (۲۷ ژوئن ۲۰۱۴) بود دچار سکته قلبی دوم شد و از دنیای خاکی ما رفت.من به روح اعتقاد ندارم ولی‌ هر کجا هست امیدوارم در آرامش باشه . ادم خوبی‌ بود...!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 10:23
martinT - هایدلبرگ - آلمان
sharafYabi - بیمبه - انگولا, لطفا انسانها رو با علی‌ مقایسه نکن!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 08:05
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
یه موی کافر فهمیده انسان دوست میارزه به یک ملیون آخوند بیشرف دزد دروغگو مزدور خائن آدم کش
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 12:27
1irani - لندن - انگلستان
مثل علی‌ خامنه‌ای و آقا مجتبی‌ زندگی‌ میکرده
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 13:10
sharafYabi - بیمبه - انگولا
mlowes - واشنگتن - آمریکا - هموطن عزیز، ممنون بابت این اطلاعات. نمیدونستم که جزو پولدارترین هم بود.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:50
shahab46 - هانوفر - المان
sia-2012 - تهران - ایران - گًل گفتی
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 19:13
mammal - لندن - انگلیس
کاری که هیچ مسلمان نمیکند این مسیحیان انجام میدهند، اسلامی‌ها به عکس آنقدر می‌دزدند و رویشان هم آنقدر زیاد هست که میگن حزب‌اللهی باید پول دار باشه، این عین حرفی‌ بود که همین تابستان تو ایران در تلویزیون از یک آخوند شنیدم
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 19:17
مهدخت - برن - سوئیس
دردو بلای این مرد صاف بحوره تو سر هزچی اخوند پفیوزو بی خاصیت . این مرد مسلمون نبوده بلکه خدمتگزار ملت بوده
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 20:28
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
درست مثل آخوند‌های خودمونه دیگه، این که عجیب نیست !!!!!!
جمعه 7 شهريور 1393 - 00:33
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
نقل است که روزی امام را دیدند که مشغول گرفتن گوشه‌های ناخنشان بودند،گوشه گیری از صفات بارز امام بود.
جمعه 7 شهريور 1393 - 22:34
sama128 - شیراز - ایران
مسلما جای تو در بهشت هست و غیر از این نخواهد بود و اگر مسیحی باشی که فکر می کنم هستی جای بسی مهم در نزد مسیح پاک و مقدس خواهی داشت خداوند رحمتت کند و در بهشت باشی برای همیشه . قابل توجه داعشی های لاشی که از طرف خودش به اسم خداوند نسخه ملت را می پیچند سر می برند - تجاوز می کنند - زنده به گور می کنند و مثل حیوان که البته هستند با انسان ها برخورد می کنند.
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 08:19
sama128 - شیراز - ایران
مسلما جای تو در بهشت هست و غیر از این نخواهد بود و اگر مسیحی باشی که فکر می کنم هستی جای بسی مهم در نزد مسیح پاک و مقدس خواهی داشت خداوند رحمتت کند و در بهشت باشی برای همیشه . قابل توجه داعشی های لاشی که از طرف خودشون به اسم خداوند نسخه ملت را می پیچند سر می برند - تجاوز می کنند - زنده به گور می کنند و مثل حیوان که البته هستند با انسان ها برخورد می کنند.
دوشنبه 10 شهريور 1393 - 12:25
freiheit - بیلفلد - آلمان
گنجها برای خود بر زمین نیندوزید، جایی که بید و زنگ زیان می رساند و جایی که دزدان نقب می زنند و دزدی مینمایند. بلکه گنجها به جهت خود در آسمان بیندوزید، جایی که بید و زنگ زیان نمی رساند و جایی که دزدان نقب نمی زنند و دزدی نمی کنند. زیرا هرجا گنج تو است، دل تو نیز در آنجا خواهد بود.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:00
freiheit - بیلفلد - آلمان
گنجها برای خود بر زمین نیندوزید، جایی که بید و زنگ زیان می رساند و جایی که دزدان نقب می زنند و دزدی مینمایند. بلکه گنجها به جهت خود در آسمان بیندوزید، جایی که بید و زنگ زیان نمی رساند و جایی که دزدان نقب نمی زنند و دزدی نمی کنند. زیرا هرجا گنج تو است، دل تو نیز در آنجا خواهد بود.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 18:01
freiheit - بیلفلد - آلمان
مطمئنا از خداوند پاداش خواهد گرفت نه در این دنیا بلکه در آخرت. تو را به خدا افراد خوب و پرمحبت و خوش قلب را با جنایتکارهایی مثل علی و محمد و بقیه ارازل مقایسه نکنید.
‌سه شنبه 11 شهريور 1393 - 17:37
جنگنده - تهران - ایران
آدم وقتی نظر برخی از کاربران را که به این مرد بزرگ، خورده گرفته اند را میخواند واقعا متاسف میشود که برخی مردم مانند این افراده دنیاپرست و پولکی در چه درجه پایینی از شعور و فهم هستند و برخی مردم دیگر مانند این مرد،‌ در چه درجه ای از کمال و معرفت. خداوند بیامرزدش.
‌چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 10:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.