«شلیک اخطار» گارد ساحلی آمریکا به لنج ایرانی در خلیج فارس

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، سه‌شنبه شب خبر داد که یکی از کشتی‌های گشت ساحلی آمریکا در خلیج فارس در همین روز، به منظور «اخطار»، یک بار به سوی یک لنج ماهیگیری ایرانی شلیک کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های ارتش آمریکا گفته‌اند که رویارویی یک کشتی گشت ساحلی آمریکا موسوم به «مانومای» با لنج ایرانی روز سه‌شنبه، ۴ شهریور، روی داده است.

به گفته این مقامات، خدمه کشتی «مانومای» یک قایق کوچک را به سوی لنج ایرانی فرستاده‌اند و پس از نزدیک شدن به لنج، سربازان آمریکایی متوجه شدند که فردی از درون لنج یک مسلسل با کالیبر ۵۰ به سمت آنها نشانه رفته است.

ناوبان یکم جوزف هونتز، سخنگوی ناوگان پنجم ایالات متحده، به خبرگزاری فرانسه گفت که سربازان آمریکایی «دیدند که یکی از مسلسل‌ها در لنج آماده شلیک به سمت قایق بادی شده‌ است».

به گفته او، آمریکایی‌ها از لنج دور شده و یک‌بار به منظور «اخطار» به سوی لنج شلیک کرده‌اند و لنج ایرانی نیز از محل رویارویی دور شده‌ است.

دریادار جان کربی، سخنگوی پنتاگون، نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت که «به هر صورت لنج از محل دور شد و به هیچ‌ کس آسیبی نرسید».

به گفته این مقام نظامی آمریکا، کشتی گشت ساحلی آمریکا در این روز «روال عادی عملیات امنیت دریایی» خود را دنبال می‌کرد.

شناورهای گشت ساحلی آمریکا از سال ۲۰۰۳ با هدف «اجرای قوانین بین‌المللی دریایی» در خلیج فارس به گشت‌زنی مشغول‌اند.

کشتی گشت‌زنی آمریکایی «مانومای» در دی‌ماه سال ۹۰ به کمک ملوانان یک لنج ایرانی غرق شده در خلیج فارس شتافت و شش ملوان این لنج را نجات داد.

یک هفته پیش از آن نیز یک ناو آمریکایی سیزده ملوان ایرانی را از دست دزدان دریایی سومالیایی نجات داد.

+65
رأی دهید
-19

biparva-jan - تهران - ایران
اگر اینجا خلیج فارس است امریکا اینجا چه غلطی میکند؟
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 12:28
mohsen_oslo - اسلو - نروژ
دوستی‌ که این کمکای سربازای آمریکارو به ایرانیا نوشتی‌ چرا زدن هواپیمای مسافربری ایرانیو توسط امریکایها ننوشتی لول
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:26
dara20 - تهران - ايران
واقعاً مسخره است شلیک اخطار گارد ساحلی آمریکا در خلیج فارس به لنج ایرانی‌!!! حالا اگر گارد ساحلی ایران در آبهای آزاد هاوایی یا اطراف واشینگتن به یک قایق آمریکایی شلیک اخطار پرتاب کند چه اتفاقی می‌‌افتد؟ بر شرف نداشته دولت آمریکا ....
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:03
humans win - فرایبورگ - سویسس
قلط کرده آمریکا حالا تو آب ایران واسه ایرانی لات بازی در میارن ... آمریکا . فکر میکنن کلانتر دنیا هستن .
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:16
zooom - تهران - ایران
همه این جریانها به خاطره امارات قطر وبحرین و.. از ترسشون مچ پای امریکایها را گرفتند و باج میدند ولی خوب من یک جور دیگر نگاه میکنم ایران هم باید گشت زنی ابی خودشو زیاد کنه ما هم ناو شکن داریم نه به قدرت امریکا ولی میشه فراری دادن دزدان دریایی یا دفاع ابی کرد به هر حال امریکا نباید اینقدر فظولی کند چون تاریخو اگه ورق بزنید همیشه هم به ضرر خودش تموم شده
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 14:51
Berdia - تهران - تهران
ما بیشتر جوانان ایران عاشقانه امریکا و مردم امریکا را دوست داریم و در خون ما است این دوست داشتن تا أبد آدامه دارد،ولی از عرب و روسیه ،،،،،امریکا بیا خلیج فارس و بمان که اینجا منزل دوم شماست،
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 15:26
Berdia - تهران - تهران
امریکا در قلب بیشتر جوانان ایرانی جا داری تا ابد،دوستان داریم ای مردم عزیز امریکا،،،،ای عربها و روسیه بدانید که ما مردم ایران البته تا انجا که من میدانم بیشتر دانشجویان و داتشکاهیانی که من سؤال کردم،،،،همه همه امریکا را دوست دارند چون این دوست داشتن در خون ماست
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 15:55
arman20121391 - طبس - یزد - ایران
یک بار دیدیم چهار تا ایرانی واقعی با عرق ملی اینجا پیدا شدند
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 16:30
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
اگر کشتی تفریحی ایران بود احتمالا سربازان آمریکایی کشتی را نابود می کردند و مدال افتخار هم می گرفتند.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 18:28
Azad_UK - لندن - انگلستان
حالا آمریکا غلط میکنه یا نمیکنه فعلا زورشو داره که این کارو بکنه! هر وقت ایران و یا هر کشور دیگه هم توانشو داشت بکنه!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 17:47
kurdina - قزوین - ایران
اخه احمق اکر امریکاییها شلیک میکردن طرف له میشد که؟!!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 19:54
alborzi - کرج - ایران
سالار123 - کوالالامپور - مالزی ... آفرین خیلی خوب گفتی از مقابله کالیبر پنجاه با قایق بادی ترسیدن والا لنج رو میزدن !
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:30
باور عمیق - قم - ایران
واکنش اینا وقتی از کنار ناوهای سپاه دارن رد میشن خیلی دیدنی و شنیدنیه . حالا یه لنج پیدا کردن بذار یه خورده خودی نشون بدن گناه دارن خب
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:55
Alfatier - برلین - آلمان
چقدر حرف، چقدر ادعا، ترسو تر و بزدلتر از نیروهای سپاه وجود نداره، فقط زورشون به زنها و بچها میرسه و تجاوز به جوانها! به خدا سپاه اگر شهامت داشت و چیزی بود که اینطور در مقابل داعش کم نمیوردن. آمریکا اگر اراده کنه در عرض ۱ ماه کمتر کول طومار سپاه رو در هم میپیچه.خدا وکیل به این چارتا راکت دره پیته مونتاژ کره شمالی ننازید! در آخرین آمارها قدرت نیروی نظامی ایران در رده پایینتر از ۳۰ کشور دنیا قرار گرفته، با توان پایین و بسیار فرسوده. کشورهای عرب خلیج که بزرگترین دشمن ما در منطقه هستن سالهاست به انباشت جدیدترین سلاحها ادامه میدن.میلیاردها دلار خرج کردن، حتا ترکیه که در ائتلاف با قطر و عربستان علیه ایران قرار داره، و هر سه به داعش هم کمک می‌کنن، دیگه کار به جای رسیده که آذربایجان هم هواپیمای جاسوسی به ایران میفرسته! .
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 23:55
biparva-jan - تهران - ایران
اولا از طرف خودت حرف بزن Berdia . و بعد خوب میشد توضیح میدادی چرا به اندازه یک حیوان خانگی که صاحبش رو دوست داره کشوری رو دوست داری که هرگز خیرش به ایران چه پیش از حکومت اسلامی چه پس از اون نرسیده جز شر؟ و این که چرا اینقدر حقری؟
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 08:02
ariobarzan pars - بیرمنگام - انگلیس
واقعا که طرفداراشون هم عین خودشون در پررویی نظیر ندارن. نیروی نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی فقط و فقط زورش به مردم بی دفاع دانشجوها زنان و دختران میرسه چنین آدمهای بزدلی که دست روی مظلومین بلند میکنن و از هیچ جنایتی در حق مردم فروگزار نمیکنن ذره ای غیرت در وجودشون نیس که بخوان لحظه ای در نبرد واقعی واردبشن و به محض احساس خطر فرار میکنند.تمام این هارت وپورتهاشون هم جز فریب و نیرنگ مثل همه ی کارهای دیگشون چیزی نداره.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 10:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.