جنجال بر سر خم کردن پشتی صندلی به فرود اضطراری انجامید

یک هواپیمای مسافربری در آمریکا پس از آن که میان دو سرنشین بر سر خم کردن پشتی صندلی نزاع درگرفت، ناچار به فرود اضطراری در شیکاگو شد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از مسافران با وصل کردن وسیله تازه به بازار آمده‌ای به نام "محافظ زانو" به پشت صندلی مقابل خود، مانع از آن شد که مسافر جلویی صندلی‌اش را خم کند.

در ابتدا آقایی که از محافظ زانو استفاده کرده بود به درخواست خانم مسافری که در صندلی جلویی نشسته بود پاسخ منفی داد و حاضر نشد "محافظ زانو" را بردارد و سپس خانم مسافر به نشانه اعتراض لیوان آبی را روی آقای مسافر ریخت.

پس از آن، هر دو مسافر با اصرار بر خواسته خود به مشاجره ادامه دادند و دخالت خدمه پرواز هم به جایی نرسید تا این که خلبان تصمیم گرفت بنا بر مقررات به جای ادامه پرواز از شهر نیوآرک به سمت دنور، مسیر خود را کج کند و در فرودگاه شیکاگو فرود آید.

این نزاع در حالی صورت گرفت که هر دو سرنشین در ردیف‌های نخست هواپیما که بلیط آن گران‌تر است اما فاصله میان صندلی‌ها هم کمی بیشتر است، نشسته بودند.

پلیس فرودگاه شیکاگو هر دو مسافر را از ادامه پرواز بازداشته است اما اعلام کرده عمل آنها تهدیدی برای امنیت پرواز محسوب نمی‌شود و احتمالا این دو تنها با جریمه نقدی روبرو خواهند شد.

وسیله تازه به بازار آمده "محافظ زانو" قطعه ای کوچک است که می‌توان آن را به انتهای یکی از میله‌های نگهدارنده سینی پشت صندلی وصل کرد. پس از وصل شدن این قطعه، مسافر جلویی امکان تغییر وضعیت صندلی و خم کردن آن به عقب را از دست می‌دهد.

بعضی از خطوط هوایی استفاده از چنین وسیله‌ای را ممنوع اعلام کرده‌اند و کارخانه تولید کننده آن هم اعلام کرده که این وسیله نباید مانع از رفتار دوستانه و همراه با گذشت مسافران در حین پرواز شود.

+45
رأی دهید
-6

Well-Educated-Person - تهران - ایران
حالا اگه این اتفاق تو ایران میفتد حتما یه کشته میداد
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:29
0102 - هرات - افغانستان
توی امریکاهم حیوانهای انسانما هم هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:52
ukang - لندن - انگلستان
دیگه این خانوم از اون آدم‌های زبون نفهم بوده که مشکل این آقا رو درک نکرده!! من هیچ وقت پشت صندلیمو زیاد نمیدم عقب و همیشه قبلش یه نگاه به پشته سرم می‌کنم، یادمه یه بار تو یه پرواز از شیراز به تهران بودم که سر همین صندلی تا تهران دو تا خانم با هم بحثشون شد چون خانوم عقبی یه بچه چند ماهه رو پاش بود، جلوئ اونقد صندلیش رو صاف کرده بود که داشت میخورد به کل بچه!! دیگه تا تهران این دوتا هی‌ غر زدن سر همه رو بردن ولی‌ خلبان هواپیما رو تو اصفهان فرود اضطراری نکرد بی‌ وجدان.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 12:37
raha1984 - هامبورگ - المان
اگه تو ایران اتفاق افتاده بود حتما هواپیما سقوط کرده بود !
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 14:20
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
دیوانه ها!!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 17:35
paydar22 - لاهه - هلند
بهتر نیست که امروز با نا امن بودن در پرواز چه از ترور و چه از سوقوت قوانین جدیدی در رابطه با امنیت پرواز چه حفظ جان مسافر و چه خود هواپیما اجراشود
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 18:05
ekman - شیراز - ‫ایران
در چنین مواقعی مهماندارها و یا سرمهماندار باید جای یکی از دو مسافر را در صورت امکان عوض نماید و مانع ادامه چنین نتایجی شود.آدم عقده ای همه جا پیدا میشود و مسافر جلوئی میتوانست با مهماندار صحبت میکرد و میخواست که جایش را عوض کنند.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 19:32
khodaye khodayan - استکهلم - سوئد
دوستان عزیزی که خانوم صندلی جلویی رو محکوم می‌کنید، فکر نمی‌کنین دارین زور میگین به مردم. اون خانوم حق داره صندلیش رو جوری که میخواد و امکانش هست بده به عقب. پول اون سرویس رو داده و حقشه از صندلیش که روش نشسته به نحو دلً بخاهش استفاده کنه. آدم صندلی عقبی فقط اختیار صندلی خودشو داره نه صندلی جلوشو.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 23:51
بت شکن - مونترال - کانادا
khodaye khodayan - استکهلم -با نظر شما کاملاً موافقم!!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.