سازمان بهداشت جهانی خواستار توقف تبلیغ سیگارهای برقی شد

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اثر سیگارهای برقی روی غیرسیگاری ها هنوز کاملا مشخص نشده


سازمان بهداشت جهانی، وابسته به سازمان ملل متحد بعنوان راهی برای توقف مصرف دخانیات، خواهان وضع مقرراتی برای توقف تبلیغات سیگارهای برقی شده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین می‌خواهد مصرف سیگارهای برقی در محل‌های عمومی و داخل ساختمانها ممنوع شود و می‌گوید اثر دود و دم ناشی از آن روی غیرسیگاری ها هنوز کاملا مشخص نشده است.

دودی که از مصرف سیگارهای برقی در هوا پخش می‌شود، دارای نیکوتین است ولی بعضی دانشمندان می‎گویند احتمالا از دود سیگار معمولی کم‌زیان‌تر است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته نگران این مسئله است که سهم شرکت‌های بزرگ دخانیات، که مصرف سیگارهای سنتی را تشویق می کنند، در بازار را افزایش یافته باشد.




سیگار برقی برای اولین بار در سال ٢٠٠٣ در چین تولید شد



این سازمان گفته بیش از ۴۰۰ کارگاه مختلف برای تولید سیگارهای برقی وجود دارد.

چندی پیش ۵۳ پژوهشگر و کارشناس بهداشت از کشورهای مختلف جهان در نامه‌ای به سازمان بهداشت جهانی از این سازمان خواسته‌ بودند از محسوب کردن سیگار برقی در رده دخانیات زیانبار مانند سیگارهای سنتی خودداری کند.

آنها سیگار برقی را از نوآوری‌های قرن بیست و یکم در زمینه بهداشت و سلامت شمرده و گفته بودند که ممکن است این سیگار جان صدها میلیون نفر را از مرگ در اثر مصرف دخانیان نجات دهد.

سال گذشته سازمان بهداشت جهانی در یک گزارش محرمانه سیگار برقی را به عنوان یک "تهدید بهداشتی" رده‌بندی کرده بود.

سیگار برقی برای اولین بار در سال ٢٠٠٣ در چین تولید شد اما در دو سال اخیر، مصرف آن افزایش یافته است. ارزش تولید جهانی این محصول در سال گذشته میلادی به مرز ٣ میلیارد دلار رسید.

+11
رأی دهید
-1

davod.tabriz - تبریز - ایران
راستی فلسفه این سیگ. ارت های الکترونیکی رو کسی از دوستان دقیقا میدونه؟؟؟ بالاخره بکشیم یا نکشیم؟؟!!!!
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 06:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.