وزیر کشور: گشت‌های موتورسوار انصار حزب‌الله نیاز به مجوز دارند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، می‌گوید که گشت‌های موتورسوار انصار حزب‌الله نیاز به مجوز قانونی دارند و در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

به گزارش سایت خبرآنلاین، آقای رحمانی فضلی که روز سه‌شنبه، چهارم شهریور در نشستی خبری حضور یافته بود در پاسخ به سئوالی درباره گشت‌های موتوری انصار حزب‌الله گفت: «همان‌طور که بار‌ها در این خصوص اظهار نظر کرده‌ایم، مجدداً تکرار می‌کنم که هر فعالیت اجتماعی در داخل کشور نیازمند اخذ مجوزهای قانونی است و وزارت کشور با هر فعالیت بدون مجوز برخورد کرده و مانع آن می‌شود».

انصار حزب‌الله که از گروه‌های تندروی هوادار رهبر جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اوایل تابستان امسال اعلام کرد که در راستای «امر به معروف و نهی از منکر» نیروهای خود را در قالب‌ گشت‌های موتورسوار به اماکن عمومی اعزام کرده است.

این اقدام حتی انتقاد برخی از محافظه‌کاران نزدیک به حکومت ایران را به دنبال داشت و از جمله یکی از نمایندگان اصول‌گرا مجلس شورای اسلامی آن را «هرج و مرج و مداخله در کار قانون» دانست.

با این حال‌‌ همان زمان انصار حزب‌الله تاکید کرد که نه تنها فعالیت خود را متوقف نمی‌کند بلکه آن را شدت می‌بخشد.

وزیر کشور ایران درباره فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد نیز گفته است که آن‌ها باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

آقای رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت این شورا‌ها در مساجد اظهار داشت: «مساجد یک نهاد فرهنگی و دینی هستند و مجوزهای کلی را برای فعالیت‌های خود در درون مساجد دارند و برای این فعالیت‌ها نیازی به اخذ مجوز نیست، ولی باید به این موضوع توجه داشت که آن‌ها مسئول فعالیت‌های انجام شده نیز هستند و باید پاسخگوی نتیجه این اقدامات باشند».

اما بخش دیگری از سخنان روز سه‌شنبه وزیر کشور ایران به مصرف الکل در سطح جامعه و اعتیاد به آن اختصاص دارد که او تاکید کرده است آمار اعتیاد به الکل در ایران نگران‌کننده نیست.

به گفته او، مبارزه با قاچاق مواد الکلی وظیفه نیروی انتظامی است، اما اعتیاد به الکل متولی خاصی ندارد و به همین خاطر وزارت کشور از رییس جمهوری درخواست کرده که دستور دهد سازمانی به عنوان متولی در این خصوص تعیین شود.

وی سپس اظهار داشت: «خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی برخوردهای خوبی در خصوص قاچاق مواد الکلی صورت گرفته و در حال حاضر اعتیاد به الکل در کشور نگران کننده نیست، اما حتی میزان کم آن هم زیبنده نظام ما نیست».

پیش از این در اسفند سال ۱۳۹۱ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس ایران، اعلام کرد که حداکثر ۲۰۰ هزار ایرانی اعتیاد به الکل دارند.

در همین راستا ماه گذشته نیز نخستین مرکز دولتی ترک اعتیاد به الکل در ایران راه‌اندازی شد.

+43
رأی دهید
-2

invincible - مینستا - آمریکا
این گشتهای فاسد رو مثل ۸۸ باید نابود کرد تا دیگه جرات پرّ خاش به مردم رو نداشته باشن، این گشتها اخاذی، و گرفتن رشوه در صورت آزادی دستگیر شدها‌، و دست درازی به ناموس مردم کار روزانشون هست، .
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 04:51
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﺧﻮﺏ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ ...ﺟﻮاﻥ اﻳﺮاﻧﻲ ﻳﺎ ﻣﻌﺘﺎﺩﻩ ﻳﺎ ﺩﺭﺩﻫﺎﻱ ﻳﺎ ﺁﻭﻳﺰﻭﻥ ....ﻭﮔﺮﻧﻪ اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻳﻚ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻳﻚ ﻛﺸﻮﺭ ....ﻧﺘﻴﺠﻪ اﻱ ﻏﻴﺮ اﺯ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻩ ...و ﻫﺮ ﻓﻴﻠﻤﻲ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺑﺎﻧﻪ ﺟﻮاﻧﺎﻥ ﺁﻥ ﻣﻠﺖ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺯ ﻧﻮﻉ ﺭﻗﺼﻴﺪﻧﺸﻮﻥ ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ.....
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 04:13
azadeh11 - آمستردام - هلند
دوباره پول کم آوردند. میخواهند روی روحانی را کم کنند. که بگن نمی‌تونه هیچ کاری بکنه..این بی‌ پدر مادرهای bi..bi..انصار حزب‌الله
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 10:53
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
نزدیکترین، قدیمی‌‌ترین و خلاف‌ترین باندِ علی‌ خلاف به میدان میایند.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.