درآمد هنگفت عربستان از حج‌تمتع

بر اساس یک بررسی که با پیش بینی حضور حدود ۲ میلیون مسلمان در مراسم حج سال جاری در مکه صورت گرفته است، درآمد عربستان سعودی از این مراسم به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
به گزارش پارسینه به نقل از ایرنا، بر اساس یک بررسی که با پیش بینی حضور حدود ۲ میلیون مسلمان در مراسم حج سال جاری در مکه صورت گرفته است، درآمد عربستان سعودی از این مراسم به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مکه، اتاق بازرگانی مکه اعلام کرد که درآمدهای ناشی از بزرگترین گردهمایی سالانه مسلمانان جهان نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش خواهد یافت.

بررسی یاد شده بر اساس این ارزیابی صورت گرفته است که در سال جاری یک میلیون و ۹۸۰ هزار زایر به شهر مقدس مکه سفر خواهند کرد و از این تعداد یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن یا ۷۰ درصد آنان از خارج این کشور خواهند بود.

بر اساس این گزارش، هر زایر خارجی که برای ادای حج به عربستان سفر می‌کند، در طول این مراسم که ۵ روز طول می‌کشد به طور متوسط ۱۷ هزار و ۳۸۱ ریال سعودی (معادل ۴ هزار و ۶۳۳ دلارˈ) هزینه می‌کند.این در حالی است که هر زایر سعودی حدود ۴ هزار و ۹۴۸ ریال سعودی (معادل یک هزار و ۳۱۹ دلار) می‌پردازد.این هزینه‌ها شامل مسکن، مواد غذایی و آشامیدنی، خرید سوغاتی و مخارج برقراری ارتباط تلفنی است.

عربستان سعودی همچنین سالانه میزبان میلیون‌ها مسلمان است که برای ادای مراسم عمره مفرده به این کشور سفر می‌کنند.

به گفته مقام‌های سعودی، تنها در ماه رمضان سال جاری (که مصادف با ژوییه بود)، حدود ۶ میلیون مسلمان، عمره مفرده به جا آوردند.

+38
رأی دهید
-51

Ramin-cph - کپنهاگ - دانمارک
دکان...!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 23:40
malek khorshid - روتردام - هلند
محمد خوب کاسبی براتون گذشت. این مردم ساده هستند که جیب شما سوسمار خورا را پر میکنند. خاک بر سر هر چی‌ احمقه. حیف پول و وقت که بری اونجا تلفش کنی‌.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 00:41
ekman - شیراز - ‫ایران
نمیشه خدا نقل مکان کنه و مدتی در مشهد و یا قم زندگی کنه و خانه سنگی را رها کرده و به امام رضا و غیرو واگذار تا ما پذیرای حجاج باشیم،آخه مگر نمیگن خدا همه وقت در همه جا هست!!!پس چرا تو عربستان دهها سال است که جا خوش کرده و دنبال خانه ای مدرن تر و شیک نیست.!!!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 01:32
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
همیشه فکر میکردم از خریت چه جور میشد پول در آورد! خاندان سعودی راهشو زودتر از من پیدا کردن!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 02:48
dara20 - تهران - ايران
پول مفتی که از خریّت دیگران عرب‌های مفتخور کاسبی میکنند.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 01:14
مسافر غربت - کالمار - سوئد
اره برید مکه و جیب هاى شیوخ عربستان را پر پول کنید اونا هم از اونور خرج داعش و القاعده رو میدن،،،معادله به این راحتى رو چرا لااقل شیعیان که ضربه میخوردند از افراطى ها رو باید درک کنند
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 01:33
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
بسیاری از این درامدها صرف پروژه های بسیار سنگین زیر ساختها و ترمیم و گسترش صحن مسجد الحرام میشه خداوتد توفیقشون بده و ان شاء الله ما هم شرف یاب بشیم برای مناسک حج
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 04:00
afgbidin - کرک - ایرلند
خاک تو اون مغز شستشوی داده تون، حج واقعی در خونه تونه ولی‌ نمی‌‌بینید. ۴۰۰۰ دلار میدید به اعراب سوسمار خوار که هیاشی کنند. میگم این خدا که میگن روح و جسم نداره، پس اگه جسم نداره چطور می‌تونه خونه داشته باش؟؟؟؟ عجب تجارتی!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 02:14
SHANA - خ - ایران
عربها در بدست اوردن پول مفت باهوشترین آدمهای دنیا هستند
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 08:36
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
ای نادان خدای کهکشانها در خانه ای در خشک حجاز چه میکند؟این همان بتکده قبل از اسلام بود در دست قریش براهیم هم در آن نیایشی کرده.و محمد بازرنگی تمام آنرا زمیمه دینش کرد تا برای دیارش بازاریابی کند ورنه خدا نه نیایش میخواهد نه خانه ای دارد فراتر از اینهاست.بخورید آل سعود و شکم گنده کنید .تا ابله در جهان فراوان است شماها روزیتان بلند ااست.بخورید پولشو ببرید لاس وگاس باباور عمیق حال کنید
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 09:39
janahi - دبی - امارات عربی
تمام درآمدش بپای درآمد یک روز امام رضا (ع) و شاهچراغ و امام زاده قلقلی . دیگر امامزاده ها نمیرسه .
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 10:33
mountainman - استکهلم - سوئد
بابا شما که ادعای شیعه بودن میکنی چرا دیگه میرید مکه؟ از اینور عربستان میاد کربلا و نجف و سامرا رو به توپ میبنده بعد شما میرید با حج به نفع عربستان عمل میکنید. حضرت محمد هم زمانی که حج به ضررش بود حج رو حرام اعلام کرد اونم ده سال
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 11:31
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی. آقا ول کن جان من، چه پروژه ای؟ چه زیر ساختی؟ چه کشکی؟ چه پشمی؟؟ کل داستان زیر سؤاله، نه اون سنگفرش مسجد الحرام با آب سرد زیرش!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 17:16
علی چپ دس - رشت - ایران
خلیج فارس ایران آسفالت باید گردد
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 16:52
janahi - دبی - امارات عربی
تا دلت بخواد امام زاده داریم هم امام زاده های قدیمی و هم امام زاده های جدید مثل امام زاده قلقلی و امام زاده بیژن و عیره برید اونجا پولتون خرج کنید چرا در راه خدا پولتان خرج کنید !!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 18:20
باور عمیق - قم - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا . دقیقا درست گفتی . آنها و خیلی زودتر از آنها دولتمردان آمریکایی آموخته اند که چگونه از خر و خریت پول به دست آورند . شما فکر میکنی الان داری اونجا چکار میکنی؟ واقعا تصور کردی مثلا اونجا الان چه نقشی داری؟ دقیقا طعمه همین روش و طرز فکر شدی .. موفق باشی
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:41
باور عمیق - قم - ایران
شکم این حکام عرب و سنی به لطف حماقت مردم تحت سلطه شان بالاخره سیر میشود حالا چه حج باشد و چه نباشد . ملت دارند در عربستان در فقر و بدبختی دست و پا میزنن اما آنقدر نادان هستند که فکر میکنن خلیفه الله عبدالله گوریل انگوری حقیقتا اولوالامر است . حالا حج نباشد آنقدر درآمد نفتی دارند که اصلا حج در مقابلش عددی نیست هرگز
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:48
persik - کیف - اکراین
حسین پناهی گفت که. درمکه که رفتم، خیال میکردم دیگر تمام گناهانم پاک شده است، غافل از اینکه تمام گناهانم گناه نبوده و تمام درست هایم به نظرم خطا انگاشته و نوشته شده بود!. درمکه دیدم خدا چند سالیست که از شهر مکه رفته و انسانها به دور خویش میگردند!. در مکه دیدم هیچ انسانی به فکر فقیر دوره گرد نیست، دوست دارد زود به خدا برسد و گناهان خویش را بزداید، غافل از اینکه آن دوره گرد، خود خدا بود!. درمکه دیدم خدا نیست و چقدر باید دوباره راه طولانی را طی کنم تا به خانه خویش برگردم!. درهمان نماز ساده خویش تصور خدا را در کمک به مردم جستجو کنم!. آری شاد کردن دل مردم همانا برتر از رفتن به مکه ای است که خدایی در آن نیست!!.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 22:08
seyed ali geda - لندن - انگلیس
persik. ..........آفرین . نوشته شما بهترین بود. از آن بسیار خشنود شدم.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 22:54
suhail - دبی - امارات
تمام این درآمدها نصف در آمد حرم امام رضا هم نمی شه حالا شما حساب کنید چند تا امام زاده داریم وچقدر زیارت کننده؛حج در موسم خاصی است وروزهای خاص اما زواری که به امام زاده ها می رن فصل وموسم ندارند؛اما پولهایی که از این راه در کشورمان عاید مقامات وتولیتها می شه کجامی ره؟
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 06:59
persik - کیف - اکراین
seyed ali geda - لندن - انگلیسقابل نداشت عزیزهموطن۰
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 21:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.