برداشت صنعتی محصول گیلاس با استفاده از ماشین لرزاننده درخت

آیا تا به حال برداشت محصول گیلاس به روش صنعتی را دیده اید؟ در این روش از یک ماشین مخصوص لرزاننده درخت که همانند یک آچار فرانسه بزرگ است استفاده می کنند. همزمان یک پرده بزرگ زیر درخت کشیده و وقتی درخت می لرزد میوه های گیلاس بداخل پرده ریخته و پس از پایان کار پرده جمع شده و میوه ها روی تسمه نقاله برای بسته بندی می روند.

+80
رأی دهید
-4

mountainman - استکهلم - سوئد
اچار فرانسه که سوئدی ها اختراع کردن رو چرا فرانسه میگن؟
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 10:29
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
در ضمن یک اشتباه دیگر، این دستگاه شبیه آچار لوله گیر است، آچار فرانسه یه جور دیگه است، پیچ و مهره باید لبه داشته باشه تا آچار فرانسه بتونه بهش گیر بده تا وازش کنه، درخت که لبه نداره، داره؟
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 12:42
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
نه قربان خلاف به عرضتان رساندند. برداشت گیلاس به این صورت وقتی‌ انجام میشود که گیلاس‌ها خیلی رسیده باشند. و این میوه‌ها برای گرفتن عرق گیلاس که در اروپا مخصوصا کشور‌های آلپ که خیلی متداول هستند صرف میشود. و اما میوه‌های که برای مصرف مستقیم صرف می‌شوند باید همراه با دم گیلاس باشد وگر نه خیلی سریع خراب می‌شوند. به این خاطر هزینه کارگر قیمت این میوه در اروپا بالاست. تا بحال هم هیچ ماشینی اخطار نشده که گیلاس را با دم بکند.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 12:37
ekman - شیراز - ‫ایران
این دستگاه جون میده واسه تکوندن توت دراواخر بهار و دیگه خطر افتادن از درخت از بین میرود.نکته منفی اینجا لرزاندن تن درخت است و معلوم نیست که عوارض بدی برای درخت اتفاق خواهد افتاد یا که نه.بهر حال خدا تن ما را اینجور نلرراند،آمین.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 19:04
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
نمیدونم آچار فرانسه را کیا اختراع کردن ولی بعضی جاها هم آچار انگلیسی میگن.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:09
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
آخر دستگاه هم یه پنکه گذاشته بودن که برگها رو باد بزنه از گیلاسا جدا شن :-)
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:37
leonardo - ریوو - برزیل
به این دلیل به اچار فرانسه معروف شده چون شبیه حرف f , و تا اونجایی که من دیدم فقط در ایران بهش فرانسه میگن.که این اسم هم میشه حدس زد که احتمالا از ذهن خلاق ایرونی جماعت زاده شده.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 16:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.