فرمانده مرزبانی: مرزهای ایران توسط داعش تهدید نمی‌شود

قاسم رضایی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران روز سه‌شنبه ۴ شهریور گفت که مرزهای ایران توسط آنچه «گروه‌های افراطی و انحرافی نظیر داعش» نامید،‌ تهدید نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌قاسم رضایی با اظهار اینکه «مرزهای ایران در امنیت کامل است»،‌ شایعه حضور این گروه‌ها در مرزها را مردود دانست.

او همچنین گفت: «مرزهای شرقی ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد و مرزهای جنوبی ایران نیز دچار هیچ تهدید و تعرضی نیست.»

پیشروی سریع نیروهای « خلافت اسلامی» (داعش سابق) در عراق و سوریه که از حدود دو ماه و نیم پیش آغاز شده نگرانی‌های زیادی را در منطقه و خارج از آن در پی داشته‌است.

پیروزی نیروهای «خلافت اسلامی» در برخی جبهه‌ها علیه نیروهای کردستان عراق، بر این نگرانی‌ها افزود و باعث شد تا آمریکا و برخی کشورهای دیگر به ارسال سلاح به گروه پیشمرگ‌ها اقدام کنند و آمریکا حملاتی هوایی را نیز علیه مواضع «خلافت اسلامی» ترتیب دهد.

مقامات ایران می گویند از دولت عراق و اقلیم خودمختار کردستان در مقابل «خلافت اسلامی» حمایت می کنند ولی حضور سربازان ایرانی در خاک عراق را تکذیب می کنند.

سرنوشت جمشید دانایی‌فر

 قاسم رضایی درباره سرنوشت جمشید دانایی‌فر گفت:‌‌ «ما آخرین وضعیت را در این زمینه به جد رصد می‌کنیم و دنبال موضوعات مربوط به ربوده شدن مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به ویژه دانایی‌فر هستیم و مدارک و مستندات ما حکایت از آن دارد که دانایی‌فرد به قتل نرسیده و زنده است. »

 مقامات ایران خبرهای متناقضی از سرنوشت گروهبان به گروگان گرفته شده در سیستان و بلوچستان منتشر کرده اند.

اوایل شهریور ماه،  علی اصغر میرشکاری، معاون امنیتی-انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر زنده نبودن جمشید دانائی‌فر، مرزبان ایرانی ربوده شده در سال گذشته، را تایید کرده است، با این حال، محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، این خبر را تایید نمی‌کند.

پیشتر در اردیبهشت ماه، حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی کشور اعلام کرده بود که بر اساس دلایل و قرائنی، گروهبان دانایی‌فر زنده است.

با این همه وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که هیچ خبر مستندی درباره زنده بودن یا نبودن این مرزبان در دست نیست.

جمشید دانایی‌فر همراه با چهار سرباز دیگر در ۱۷ بهمن ماه سال گذشته توسط گروه جیش‌العدل در مرز ایران و پاکستان ربوده شد و پس از چند روز، گروه جیش‌العدل اعلام کرد که این گروهبانِ به اسارت درآمده را کشته است. در فروردین ماه، چهار مرزبان آزاد شدند اما از آن زمان به بعد اخبار ضد و نقیضی درباره زنده بودن یا نبودن جمشید دانایی‌فر منتشر شد. 

+20
رأی دهید
-4

Imod.barbekan - منامه - بحرین
معلومه که تهدید نمیشه مگه میشه داعش به داعش حمله کنه?!!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 16:54
greentree - تهران - ایران
سردار قاچاقچی : بیشتر مردم ایران نه به شما ا عتماد دارند نه حرفهای شما پشیزی ارزش داره برای اونها پس لطف کن دیگه اینقدر دم از امنیت نزن ،. سرداری که مرتب با مصباح یزدی جلسه داره به درد لای جرز هم نمیخوره
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 19:36
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
سردار رضایی از فرماندهان سپاه پاسداران درزمان جنگ در کردستان بود که کومله ودمکراتهایی که برعلیه رزمندگان ایرانی مبارزه می کردند مثل سگ از اسم این فرمانده شجاع می ترسیدند وبرای سرایشان جایزه کلانی تعیین کرده بودند و۸ سال جنگ ایشان در جبهه های غرب کشور بودند و عملیاتهای بزرگی را فرماندهی کردند چون من ایشان را ازنزدیک می شناسم وحتی خانواده پدری ایشان را وبه سلامت نفس این فرمانده شجاع ایمان دارم وبا اطمینان کامل میگم که نه اهل دزدی ورشوه هست ونه کوچکترین پارتی بازی را حتی برای نزدیکان درجه اولش انجام نمی دهد این مطلب را درجواب اون دوست عزیزم greentree نوشتم تا ایشان را بهتر بشناسند هرچند به این مسئله هم اعتراف می کنم رضایی شدیدا سرسپرده رهبری میباشد که حتی صیغه عقد پسر وعروسش را خامنه ای برایشان جاری کرده ومن ازاین لحاظ با رضایی هم عقیده نیستم.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 23:06
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
هموطن گرامی‌ سرسپردگی به خامنه ای درِ نعمت را برای کسانی‌ که به این فراخی روزی رسیده و برایِ آرامشِ وجدان به کلاهِ شرعئ برایِ تبرئه خود نیاز دارند کافی‌ ست، ایشان برای نظام جنگیده نه برایِ مردم ایران و نه برایِ رضایِ خدا، کسی‌ که خدمت گذار مردم و خادمِ خدا باشد, در مقابلِ آنها قرار نمی‌گیرد بلکه کنارِ آنها میایستد و هوایِ آنها را دارد, در لشکرِ ابن زیاد هم سربازان و فرماندهانِ شجاع و از جان گذشته ای بود.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:32
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
دوست عزیز وهموطن گرامی من shirzan e irani - استکهلم - سوئد بادرود به شما خدمت شما عرض کنم که درمورد شرکت درجنگ واینکه ایشون به خاطر مملکت درجنگ نبودند با شما موافق نیستم چرا که اونموقع ایشان یه پاسدار بیشترنبودو سپاه اون زمان هم مثل الان نبود نه کسی درجه ای داشت که بخاطر افزایش درجات نظامی خودش بخواد درجبهه حضور پیدا کنه ونه مثل الان سپاه درگیر فساد اقتصادی بود بنابراین شرکت ایشون در جنگ فقط وفقط بخاطر دفاع از کشور بود من گذشته ایشون روبیان کردم وقصد کوچکترین دفاعی ازحال حاضرشون رو ندارم ولی در سایر موضوعاتی که بیان کردیدکاملا باشما موافقم سرسپردگی به رهبر شاید به تنهایی گناه. بزرگی باشه که هست من بخاطر شناختی که از ایشان داشتم مطالب بالا رو عرض کردم وبس . موفق وپیروزباشید
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 14:20
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.