جلوگیری از اکران یک فیلم مجوزدار به دلیل به موی تراشیده بازیگر زن

تقاطع: فیلم “شیفتگی” به کارگردانی “علی زمانی عصمتی” به دلیل نقش‌آفرینی یک بازیگر زن با موی تراشیده در آن امکان نمایش عمومی ندارد و شورای نمایش وزارت ارشاد به کارگردان این فیلم گفته که یا باید بخش‌های مربوط را از فیلمش را حذف کند و یا برای رویا تیموریان، بازیگر زن فیلم خود “کلاه دیجیتال” بگذارد.

آقای زمانی عصمتی در ارتباط با این اصلاحیه‌ها به خبرگزاری ایسنا گفت: «به جای خراب کردن فیلم و باحجاب کردن بازیگر زنی که با موی تراشیده بازی می‌کند ترجیح می‌دهم “شیفتگی” را به صورت محدود اکران کنم.»

او با بیان این‌که «پیش از این هم فیلم‌هایی در سینمای ایران تولید و نمایش داده شده‌اند که بازیگران زن، این‌گونه ایفای نقش کرده‌ بودند» اضافه کرد: «من هم به‌ دنبال اکران فیلم خود با همان شرایط هستم، چون اگر بخواهم کلاهی به صورت دیجیتال روی سر بازیگر بگذارم جدا از بحث هزینه‌ زیاد، باعث خراب شدن فیلم خواهم شد.»

این کارگردان که پیش از این موفق شده بود فیلمش را در بخش مسابقه سی‌و‌دومین جشنواره‌ی فیلم “فجر” اکران کند، با تاکید بر این‌که «بر اساس فتوای برخی مراجع امکان نمایش به همین شکل وجود دارد»، افزود: «نظر مساعد گرفته‌ام که اگر نخواهم فیلم را به شکل گسترده اکران کنم، می‌توانم “شیفتگی” را به صورت محدود در گروه “هنر و تجربه” اکران کنم.»

داستان فیلم “شیفتگی”، درباره‌ی “شایسته” زنی است که بیش از سی سال است وجه زنانه خود را فراموش کرده. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام “‌غوغا” و کمک به او برای رفع گرفتاری‌اش، خود نیز دچار دگردیسی می‌شود.

گفتنی است در سینمای ایران بعد از انقلاب بهمن ۵۷، بازیگران زنی بوده‌اند که با سر تراشیده‌ی خود در مقابل دوربین کارگردانان قرار گرفته‌اند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به بازی فریماه فرجامی در فیلم “سرب”، خاطره حاتمی در فیلم “قرنطینه”، رویا نونهالی در فیلم “زندان زنان” و بهناز جعفری در فیلم “۱۰+۴” اشاره کرد.

+57
رأی دهید
-3

MehranIrani - تهران - ایران
این سران جمهوری اسلامی هنوز تکلیفشون با خودشونم مشخص نیست بالاخره موی زن معلوم باشه جرمه یا معلوم نباشه؟ اگه مو بیرون باشه گیر میدین اگه اصلا مویی وجود نداشته باشه باز گیر میدین....
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:01
hassan5 - تهران - ایران
در این نوع مسائل اقای بنی صدر اولین رئیس جمهور ایران اطلاعات زیادی دارند باید از ایشان سئوال شود که ایا همانطور که شما اول انقلاب گفتید موی زن اشعه پخش میکند ایا کله بی موی زن هم اشعه پخش میکند یا خیر؟؟؟هر چه ایشان فتوا دادند همان کار انجام شود!!!؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:15
shahab46 - هانوفر - المان
باید که به چنین حکومت و طرفدارانش ........
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:50
azadi-iran - وین - اطریش
هی بروید به روحانی رای بدهید. مشکل ایران در قرن 21 این است که چرا سر یک زن در فیلم تراشیده شده. اگر ایران دوران قبل از انقلاب را به خودش ندیده بود بدون شک الان زنان ایران باید با بورکه برای خرید به خیابان م رفتند. چون چادر هم به عنوان تحریک کننده مردان خواهد شده بود. افغانستان با 40 سال جنگ الان به سوی پیشرفت اجتماعی ازادی بیان و سیاسی و اقتصادی می رود. متاسفانه ایران بعد از 120 سال مبارزه داره بسزعت از همسایه ایران افغانستان از هر نظر عقب می افتد. تبریک به مردم افغانستان .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:58
marineboy - لس انجلس - امریکا
مملکت از بی‌ آبی‌ و خشکسالی دارد مثل سومالی میشود، آنوقت مشکل اینها شده موی زن و جدایی زن و مرد!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 18:40
greentree - تهران - ایران
گروه تکفیری شیعه دوباره به مردم ایران حمله کرد،،۸ سال میلیارد‌ها دلار دزدی کردند حالا ۵% این پول دزدی را صرف سرکوب مردم میکنند ، .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 19:57
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
جالبه ، اقایان باور عمیق ( انیغ) و force نظر نمیدن تو اینجور خبرها!! باباااااااااا سال ٢٠١٤ است ، ٧٠ ٨٠ درصد زنها عاشق این هستند که بدون لچک تو جامعه بچرخند !! بفهمید اینو ، نشونه بارز این قضیه ببیند٩٥ درصد پرواز هاى خارجى را ببیند ، به محض رسیدن به کشور خارجى خانمها لچک بر میدارند ، بابا چرا نمیفهمید!! حالا به یک هنرپیشه گیر میدن!! دارلمجانین هم هم شما رو پس میزنه!!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 20:23
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
کاری نکنین که کاری بکنم که کاری بشه
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 00:14
دنیای وحشی - تهران - ایران
حکومت کریح ملایان می ترسند با اکران این فیلم زنها از سر تراشیده هنرپیشه های زن ایده گرفته و از فردایش همه زنها برای یک جور اعتراض به حجاب و حکومت اسـ... آخوندها شروع کنند به تراشیدن موهایشان که روسری را از سر بردارند و بگویند حاضررررررررررررررریم مو نداشته باشیم اگر بتوانیم بدون مو حجاب هم نداشته باشیم و از شر حجاب لعنتی آخوندها بعداز سی و اندی سال راحت بشیم .
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 01:48
فراوانی - قطر - قطر
موی زن اشه ای دارد که مرد را جذب میکند یادش بخیر بنی صدر توی یکی از سخنرانیهاش اینو گفت.
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.