شهردار تهران: اغراق کردند؛ با تفکیک جنسیتی مخالفم

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، که کمتر از دو ماه پیش با اشاره به کار زنان در کنار مردان «نامحرم» از همگان پرسیده بود «غیرت ما کجاست؟»، روز سه‌شنبه در اجلاسی در مشهد اعلام کرد که از اساس با تفکیک جنسیتی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای قالیباف روز سه‌شنبه، چهارم شهریورماه، در سخنرانی خود چنین اظهار نظر کرد که «ما نان به نرخ روز نمی‌خوریم و باید حرمت بانوان را نگه داریم».

شهرداری تهران به مدیریت محمدباقر قالیباف روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه گذشته در صورت‌جلسه‌ای از مدیران خود خواست تا «حتی‌المقدور» محل استقرار زنان و مردان جدا از یکدیگر طراحی شود.

بر اساس این صورت‌جلسه همچنین دستور این است که تمامی مدیران ارشد و میانی در شهرداری تهران تنها از کارمندان مرد برای کارهایی مانند مسئول دفتر، منشی، اپراتور تلفن، تایپیست و مسئول پیگیری در دفتر خود استفاده کنند.

انتشار این خبر باعث موضع‌گیری در حمایت یا علیه این اقدام در شهرداری تهران شد، عده‌ای در دولت حسن روحانی با این مصوبه ابراز مخالفت کردند و عده‌ای از جمله برخی از مقامات در دولت و همین طور نمایندگان بیشتر دست راستی در مجلس به حمایت از آن برخاستند.

اما محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در نماز جمعه ۲۷ تیرماه در توضیح و دفاع از طرح جداسازی زنان و مردان در شهرداری اعلام کرد که نباید اجازه داد زنان بیشتر از «محرمان» خود با «نامحرمان» معاشرت داشته باشند.

او در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد که «یک زن در ساعات اداری حدوداً ۷ تا ۸ ساعت با مردان نامحرم معاشرت دارد که گاه این ساعات ارتباط با نامحرم بیشتر از ارتباط با خانواده می‌شود که این موضوع به کانون خانواده لطمه می‌زند و آن را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد؛ غیرت ما کجاست؟»

چند روز بعد روزنامه اعتماد از «یک تصمیم جنسیتی دیگر در شهرداری تهران» خبر داده و از قول معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نوشت که «دختران و پسران با فاصله بر نیکمت پارک‌ها بنشینند».

در واکنش به این خبر عبدالحسین مختاباد، عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با «اظهار تعجب از بیان چنین مسئله‌‌ای از سوی معاون شهرداری تهران» به روزنامه اعتماد گفته بود: «واقعا جای بسی تاسف و تعجب دارد. نمی‌دانم به تازگی این سخنان تفکیک جنسیتی چرا تا این حد در دستورکار شهرداری قرارگرفته است.»

حال در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای شهردار تهران در سخنرانی روز سه‌شنبه خود گفته است: «برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات مسئله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده، در حالی که من با این مسئله مخالف هستم.»

آقای قالیباف در ادامه گفته است: «عده‌ای نیز اغراق کردند که قالیباف گفته منشی زن نباید داشته باشیم، اما من می‌گویم... باید حرمت بانوان را نگه داریم.»

او توضیح داده است: «گفتم که از به‌کارگیری بانوان در شغل منشی مخالفم.»

+4
رأی دهید
-41

azadeh11 - آمستردام - هلند
بابا تو دیگه با این شل کن و سفت کن خفن....نان را نرخ روز داری می‌خوری. سگ روحانی شرف داره به تو و امثال تو، که دارید سنگ میاندازید ،
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:25
halk_35 - لیوواردن - هلند
قالیباف یا نباف این حرفارو ول کن فعلا تکلیف این قلچماق هایی که آوردین توی شهرداری و مردم رو راه و بیراه کتک میزنن و حتی میکشن رو با ملت مشخص کن تا بعد برسیم به بقیه گند کاریهات .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 16:40
dara20 - تهران - ايران
به شکر خوری افتادی احمق
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 17:20
motalleb - یوتبوری - سوئد
از قدیم گفتن که . سگ زرد برادر شغال است .در این حکومت سلطنتی اسلامی همه افرادی که صاحب مقام میشوند باید تابع رهبرشان بوده و از قوانین منحوث آنها تبعییت نمایند قالی باف نیز با آنها بیعت نموده است به عبارتی همه سرو ته یک کرباسند.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 18:04
siavash2a - تهران - ایران
من کارمند یکی از مناطق شهرداری تهرانم قائم مقام منطقه اومد شهرداری تمام واحدها رو بازدید کرد و دستور داد جداسازی انجام گیرد.قالی باف خالی نباف
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 19:59
daneshjou - نیویورک - آمریکا
صحنه سیاسی ایران بیشتر به یک کارتون خنده دار شبیهه. زیرا شب می خوابی و صبح بیدار مى شی و می بینى بازیکران دسته کل جدید به اب داده اند. نمی دانم اقاى قالى باف بر اساس کدام تحلیلى تشخیص دادند که مى توانند رییس جمهور شوند. رییس جمهور باید ثبات عقیده ، صلابت و .. داشته باشه. وقتى قافله سالار تفکیک جنسیتى شدى و تمامیت شخصیت یک انسان یا خلیفه خدا روى زمین را فقط به الت جنسى اش تقلیل دلادى مردانه تا اخرش بایست.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 22:12
گشتاسپ - شیراز - ایران
لعنت بر تو که مرد نیسی هر روز حرفت عوض میشه.مردک عوضی
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 09:46
سیاوش خان - منچستر - انگلیس
ای خاک بر سرت احمق که وجود نداری یه حرف بزنی. چرا عاقل کند کاری ..
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 17:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.