افغانستان زن ایرانی را پس از بازداشت در هرات به ایران تحویل داد

پلیس  بین‌المللی افغانستان اعلام کرد که یک زن ایرانی را که بعد از ارتکاب قتل در ایران به ولایت هرات در غرب افغانستان فرار کرده بود بازداشت و به پلیس ایران تحویل داده است.

سید افندی رئیس پلیس اینترپل وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که این زن، ثریا قیامی نام داشت که براساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس اینترپل ایران توسط نیروهای عملیاتی پلیس اینترپل افغانستان بعد از اقدامات اطلاعاتی شناسایی و بازداشت شد.

وزارت داخله افغانستان در خبرنامه خود نوشته که این زن بعد از توافق نهادهای قضایی و عدلی افغانستان، با توجه به مفاد سند همکاری متقابل کشورهای عضو اینترپل و موافقت‌نامه امضا شده درباره استرداد مجرمین میان ایران و افغانستان به مسئولین و مرزبانان ایران در مرز اسلام قلعه تحویل داده شد.

این وزارت افزوده که تاکنون ایران ۹ تبعه افغانستان را که بعد از ارتکاب قتل به ایران فرار کرده بودند به پلیس اینترپل افغانستان سپرده است.

وزارت داخله افغانستان در باره زمان و تاریخ این دستگیری و تحویل اشاره نکرده است.

بهمن ماه سال گذشته وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که روند انتقال زندانیان بین ایران و افغانستان آغاز شده‌است. در اولین مرحله این روند، چهارده شهروند ایرانی که در افغانستان زندانی بودند، به ایران انتقال یافتند.

احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به بی‌بی‌سی گفته بود که سفیر ایران در ملاقاتی با حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان خواهان انتقال ۲۸ زندانی ایرانی از افغانستان به ایران شده بود.

شرایط برای انتقال زندانیان در موافقت‌نامه انتقال زندانیان بین دو کشور مشخص شده و این سند در سال ۱۳۸۵ بین وزارت‌های دادگستری دو کشور به امضا رسیده‌است.

+43
رأی دهید
-1

mountainman - استکهلم - سوئد
تو هرات فقط بیش از سه هزار ایرانی به صورت دائم زندگی میکنن
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 13:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.