ژاپن داروی آنفلونزا را به عنوان درمان ابولا پیشنهاد کرد

T-۷۰۵از دسته داروهای ضد RNA ویروس‌هاست

یوشی‌هیده سوگا، از مقامات ارشد دولت ژاپن اعلام کرد که چند کشور از ژاپن درخواست کرده‌اند تا داروی فاوی‌پیراویر را برای درمان ابولا در اختیار آنها قرار دهد.

آقای سوگا امروز دوشنبه ۲۵ اوت (سوم شهریور) گفت: "من مطلع شده‌ام که متخصصان پزشکی می‌توانند در موارد اضطراری از این دارو استفاده کنند، حتی پیش از آنکه تایید سازمان بهداشت جهانی را بگیرد. در این صورت ما با رعایت ضوابط مشخص می توانیم به این درخواست پاسخ مثبت بدهیم."

فاوی‌پیراویر (T-۷۰۵) حدود پنج ماه پیش برای درمان آنفلونزا از وزارت بهداشت ژاپن مجوز گرفت.

این دارو را شرکت صنایع شیمیایی تویاما، یکی از شرکت‌های وابسته به فوجی‌فیلم هولدینگز تولید کرده است.

T-۷۰۵ برای درمان ویروس‌های نوظهور آنفلونزا ساخته شده که از نظر ساختاری به ویروس ابولا شباهت دارند.

به گفته سخنگوی شرکت فوجی‌فیلم، این دارو در درمان ابولا در موش‌های آزمایشگاهی موثر بوده است.

شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم هولدینگز و شریک تجاری‌اش، شرکت آمریکایی مدی‌وکتور از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرده‌اند که برای استفاده آزمایشی از داروی T-۷۰۵ در درمان ابولا مجوز صادر کند.

آزمایش این دارو در درمان ابولا در میمون‌ها از مدتی پیش آغاز شده که نتایج آن بزودی منتشر خواهد شد.

استفاده از T-۷۰۵ این مزیت را دارد که آزمایش های انسانی زیادی روی آن انجام شده است.

این دارو در آمریکا هم در مرحله نهایی آزمایش‌های انسانی است تا بی خطر بودن آن ثابت شود و مجوز بگیرد.

کارشناسان احتمال می‌دهند با توجه به شیوع ابولا و محدود بودن گزینه‌های درمان، ممکن است مراحل صدور مجوز برای استفاده از T-۷۰۵ در درمان ابولا تسریع شود.

شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا که از حدود پنج ماه پیش آغاز شد تاکنون جان بیش از ۱۳۵۰ نفر را گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را که واکسن و دارو ندارد "وضعیت اضطراری بین‌المللی" دانست و برای استفاده از داروهای آزمایش نشده در درمان آن نشست کارشناسی برگزار کرد.

این سازمان در نهایت با توجه به نبود درمان و بالا بودن موارد مرگ، استفاده از داروهای آزمایش نشده برای درمان ابولا را عملی "اخلاقی" ارزیابی کرد.

تا به حال چند نفر با داروی آزمایشی زی‌مپ درمان شده‌اند که دو نفر از این بیماران، یک پزشک و یک امدادگر آمریکایی، پنج‌شنبه گذشته از بیمارستان مرخص شدند.

یکی از مزایای T-۷۰۵ این است که به صورت قرص است در صورتی که زی‌مپ ترکیبی از چند آنتی‌بیوتیک است که باید تزریق شود و این در مناطق دور افتاده که امکانات پزشکی محدود است نقطه ضعف محسوب می شود.

علاوه بر این شرکت داروسازی مپ که زی‌مپ را تولید می‌کند در حال حاضر داروی آماده ندارد در حالیکه برای درمان بیست هزار بیمار T-۷۰۵ تولید شده است.

+10
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.