کارزار 'سطل برنج' به جای 'سطل یخ' در هند

 هدف "کارزار سطل برنج" که از "کارزار سطل یخ" الهام گرفته مبارزه با فقر در هند است



یک خبرنگار هندی ابتکار جدیدی برای مبارزه با فقر در هند مطرح کرده که برداشتی از کارزاری است که به کارزار سطل یخ معروف شده و برای جلب توجه عمومی به یک بیماری اعصاب است.

منجو لاتی کالانیدیهی، این خبرنگار هندی از مردم آن کشور دعوت کرده در "کارزار سطل برنج" شرکت کنند و هر کدام یک سطل برنج به نیازمندان هدیه بدهند.

خبر ایده و خواسته خانم کالانیدیهی به سرعت در رسانه‌ها پیچیده ولی هنوز معلوم نیست که تا بحال چند نفر سطل برنج هدیه داده‌اند.

در روزهای گذشته شخصیت های معروف دنیا با ریختن یک سطل آب یخ روی سرشان کوشیده‌اند توجه افکار عمومی را به بیماری اختلال عصب‌های حرکتی "ای ال اس" و لزوم جمع آوری کمک مالی برای تحقیقات روی این بیماری جلب کنند.

کمپین "سطل یخ" تا بحال موفق بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و ده ها شخصیت مشهور و محبوب در آن شرکت کرده‌اند.

بسیاری از مردم مناطق روستایی هندی‌ در شرایط دشوار اقتصادی و فقر زندگی می کنند، به طوری که خود را به جامعه هند متعلق نمی‌دانند.

+11
رأی دهید
-2

MehranIrani - تهران - ایران
این کار قشنگتری هست اما تو ایران این مدلش استقبال نمیشه چون اون یکی یه سطل آب بود و مفت بود و خیلیها برا اینکه بگن ما آدمهای مهمی هستیم مثل امثال ساسی مانکن و حسین تهی اومدن مفتی مفتی معروف شن اما این یکی خرجش بالاست و واسه همین تو ایران پیشرفتی نمیکنه و کسی سراغش نمیره!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 10:44
sahar 444 - اسلو - نروژ
آفرین به خانم خبرنگار.کار واقعا خوبی‌ کرده. بقیه ازش یاد بگیرن.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:01
برزو66 - پرت - استرالیا
خوب اگه یه سطل برنج رو سرمون بریزیم چی یا اگه سطل نداشتیم با گونی(:
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.