دلــمه کلـم

 

مواد لازم برای شش نفر

کلم برگ: یک عدد
پیاز: سه تا چهار عدد
سبزی دلمه خرد شده: یک پیمانه
گوشت چرخکــرده: 500 گــرم
برنج آبکش شده: یک و نیم پیمانه
لپه پخته شده: نصف پیمانه
سرکه: 4/1 پیمانه
شکر: 4/1 پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
رب گوجه فرنگی: به میزان لازم


طرز تهیه

آب را در قابلمه بزرگی ریخته  روی حرارت قرار داده تا به جوش آید. قسمت سفت ساقه روی کلم را با چاقو جدا کنید. کلم را به صورت درسته در آب جوش قرار داده تا کمی بجوشد به کمک دو کفگیر برگ‌های کلم را دانه دانه جدا کنید. کمی که ساقه برگ‌ها نرم شد از قابلمه در آورید به همین ترتیب تا انتها برگ‌ها را جدا کنید.

دو عدد از پیازها را سرخ کرده، گوشت را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. رب گوجه‌فرنگی را به آن افزوده و اجازه می‌دهیم تا سرخ شود. نمک، فلفل و زردچوبه را به اندازه دلخواه اضافه کرده، سپس برنج، لپه و سبزی را با این مواد مخلوط می‌کنیم. مواد فوق را داخل برگ کلم‌های پخته شده ریخته، می‌پیچیم و داخل قابلمه می‌گذاریم. در ظرفی جداگانه دو عدد پیاز دیگر را تفت داده و یک تا دو قاشق رب گوجه‌فرنگی به آن اضافه می‌کنیم، سپس آب را می‌افزاییم، آب که به جوش آمد، آن را روی دلمه‌ها می‌ریزیم. آب دلمه باید اندازه‌‌ای باشد که کمی روی دلمه‌‌ها را بپوشاند، در اواخر پخت شکر را در یک لیوان آب حل کرده و به همراه سرکه به دلمه‌ها اضافه می‌‌کنیم.
نکات
میتوانید از همین مواد داخل یک لایه پیاز ریخته و همراه کلم سرو کنید.
سبزی دلمه شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، ترخان و نعنا میباشد.

+29
رأی دهید
-1

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
فانوس کجایی؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 21:34
*Fanoos* - ایران - ایران
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER به به درووووود به دوست عزیزم .من هستم و مثل همیشه همراه پرو پاقرص این سایت یوکی بخصوص تو بخش آشپزیش هستم :).شما کجایید یکی دو بار تو آشپزی کارتون داشتم نبودید :)نظر منو اگه در مورد این دلمه کلم بخواهی میگم عالیه بخصوص اگه بخواهی تندش کنی.دلمه برگ و دلمه فلفل دلمه ای هم عالیه امیدوارم درستش کنی و لذت ببری .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 23:05
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
فانوس عزیز، امید دارم سلامت و خوش باشین، من خوبم و هر وقت راجع به غذا اینجا میبینم یاد شما می‌افتم، من هم مثل شما علاقه به غذا دارم ، دلمه کلم که دیدم قلبم ریخت پایین و هوس کردم، فانوس عزیز اما مواظب باشین بیشتر با روغن گیاهی کار کنین چون وزن کم کردن این روزا سخته اگر چه با هیکل مانکنی و تاپ من و شما نیازی به لاغری نیست اما خوب روغن گیاهی بد نیست استفاده بشه، خوش و سلامت باشین تا دیدار بعدی.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 22:42
مستانه شرق - هایدلبرگ - آلمان
Fannos...سلام عزیزم..داشتم از این ورا رد میشدم ..تو رو دیدم ...این دلمه عالیه اما من رو که میشناسی گوشتش رو حذف میکنم ...میدونی که وگانم ....خوشحال شدم دیدمت ...تو فیس بوک میبینمت ....بوس
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 15:47
*Fanoos* - ایران - ایران
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان سلام مجدد به شما دوست عزیزم .سپاسگذارم منم امیدوارم شما دوست عزیز همیشه خوب و خرم باشید.شما لطف دارید و بیش از اینها معرفت شما نسبت به ما ثابت شده.قربون محبت شما .نوش جونتان پس مثل خودم دلمه رو دوست دارید .چشم دوست عزیز .درست وزن کم کردن کار بسیار مشکلیه.پس ماشاالله معلوم ورزشکار هم هستید .امیدوارم همیشه در هر کجایی که هستید سلامت و موفق باشید.
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:19
*Fanoos* - ایران - ایران
درودهای فراوان به شما دوست عزیز مستانه جونم .خوبی فدات شم؟کار خوبی کردی به ما سر زدی.بله عزیزم شما رو میشناسم منم میخوام مثل شما دیگه کم کم گوشتو از سفرم کم کنم.منم خیلی خوشحال شدم و نوش جونت که دلمه دوست دارید. تو فیس بوک منتظرتم .میبوسمت عزیز دلم.
جمعه 7 شهريور 1393 - 20:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.