توقف پرسپولیس در برابر پدیده مشهد، شاگردان دایی در رده دوازدهم

مهدی رستم پور

هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با انجام دو بازی در تهران به پایان رسید. راه آهن با یک گل مقابل ملوان پیروز شد و پرسپولیس در برابر پدیده مشهد به تساوی ۱-۱ رسید.

با انجام بازی‌های این هفته تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، فولاد و پدیده در رده‌های اول تا پنجم قرار گرفتند. استقلال خوزستان و پیکان هم در انتهای جدول قرار دارند.

در آخرین دیدارهای این هفته و در ورزشگاه اکباتان، راه‌آهنی‌ها توانستند با گل محمد غلامی از سد ملوان بگذرند. شاگردان حمید استیلی با این برد هفت امتیازی شدند و به رده هشتم صعود کردند. ملوان نیز با پنج امتیاز و یک پله بالا‌تر از پرسپولیس در رده یازدهم قرار گرفت.

در ورزشگاه آزادی و بازی پرسپولیس با پدیده، نخستین فرصت جدی توسط میلاد غریبی در هشتمین دقیقه پایه گذاری شد و ارسال او در محوطه جریمه به رضا عنایتی رسید اما ضربه این مهاجم مجرب از بالای دروازه بیرون رفت. در ادامه بازی، شوت محمد عباس‌زاده را مجتبی روشنگر دروازه‌بان پدیده مهار کرد.

در دقیقه ۳۹ قفل دروازه‌ها باز شد. شوت از راه دور اکبرصادقی را نیلسون برگرداند اما میلاد غریبی توپ برگشتی را به تور رساند تا تیمش با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

پاس‌های صحیح و متعدد تیم پدیده که حاصلش دواندن توپ و ایجاد موقعیت روی دروازه پرسپولیس بود، به وضوح نشان می‌داد که حضور توماس هسلر فوق ستاره سابق جهان از آلمان در کادر فنی این تیم موثر بوده.

در نیمه دوم و در دقیقه ۶۹ ضربه سر مهدی طارمی از بالای دروازه پدیده بیرون رفت. شش دقیقه بعد در محوطه جریمه، مدافعان روی محمد عباس‌زاده مرتکب خطای پنالتی شدند که خود او ضربه پنالتی را برخلاف حرکت دروازه‌بان پدیده تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۹۰ ضربه سر حسین ماهینی به تیر دروازه خورد و در ادامه نیز تیم مهمان، موقعیتی طلایی را توسط مهدی خیری تازه وارد از دست داد. با این مساوی، پدیده ۹ امتیازی در رده پنجم باقی ماند.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون کوریا، محسن بنگر، مایکل اومانیا، حسین ماهینی، رضا نورمحمدی (دقیقه ۶۱ میثم حسینی)، محمد نوری، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری، محمد عباس‌زاده، مهدی طارمی و امید عالیشاه بازی کردند.

برای پدیده هم مجتبی روشنگر، وحید عسگری، ایگور پراهیچ، رضا ناصحی، محمد نژادمهدی، اکبر صادقی، زوران کنه‌زویچ، میلاد غریبی (دقیقه ۸۳ مهدی خیری)، عباس محمدرضایی (دقیقه ۶۱ روح‌الله باقری)، یونس شاکری و رضا عنایتی به میدان رفتند.

توقف مجدد پرسپولیس، میان هواداران پرسپولیس دو دستگی ایجاد کرد. عده‌ای علی دایی را تشویق می‌کردند و گروهی هم نام علی کریمی پیشکسوت این تیم را صدا می‌زدند.

اظهارات پس از بازی

علیرضا مرزبان سرمربی پدیده گفت: اینجا نشسته‌ام تا بگویم تیمی که از لیگ یک آمده، باید بازیکنان زیادی را هم تعویض می‌کرده اما در کل از امتیازهایی که می‌گیریم راضی هستم.

مرزبان درباره اینکه آیا پدیده می‌تواند روند مثبت خود را حفظ کند، گفت: باید کیفیت‌مان را بالا ببریم. بحث ما ماندن در لیگ بر‌تر است چون از لیگ یک بالا آمدن خیلی سخت است.

دستیار سابق کرانچار در تیم سپاهان ادامه داد: «احساس می‌کنم داور می‌توانست خطای هند بنگر را بگیرد. روی شاکری هم خطا شد. ضمناً یک پنالتی به ضرر ما گرفت. واقعیت‌هایی است که نمی‌توانیم بگوییم چون وقتی هوا سرد است باید بگوییم هوا گرم است!»

علی دایی هم در نشست خبری گفت: متاسفانه گل بدی خوردیم که نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم. در نیمه دوم فشار روی تیم ما آمد چه از طرف سکو‌ها و چه از مسائل دیگر ولی به بازیکنانم تبریک می‌گویم که بازی خوبی انجام دادند. حق ما در این بازی برد بود.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به شعارهای هواداران ناراضی ادامه داد: سالیان سال است که سکوهای ما دچار مشکل است و متاسفانه برخی عزیزان خط می‌گیرند و فکر می‌کنم مدیریت باشگاه به این مسئله ورود کرده و آن را ساماندهی کند. لیدری که با هزینه باشگاه به شهرستان می‌آید فقط باید تیم را تشویق کند و وظیفه دیگری ندارد.

دایی گفت: مردم خیلی باهوش هستند اما یک سری قشر جوان فوری احساساتی می‌شوند و برخی پیشکسوتان هم همین طوری نظر می‌دهند. چهار مصدوم و پنج محروم داشتم وقتی این بازیکنان را در اختیار ندارم کار دیگری نمی‌توانم انجام بدهم.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در ادامه گفت: برخی آقایان که نمی‌خواهم اسم بیاورم به خاطر مسائل شخصی تیم را می‌کوبند. مثلاً تلویزیون می‌گوید گران‌ترین مربی لیگ یا بازیکن میلیاردی اما شما می‌دانید تا امروز یک ریال هم نگرفته‌ایم. از سوی دیگر تا حرف می‌زنم، جریمه و محروم می‌شوم. با توکل به خدا مسائل را حل می‌کنیم.

+23
رأی دهید
-9

paksan - آمریکا - آمریکا
برو بابا استیلی دسمالی با تیم 3میلیاردیش الان جایگاهش از تیم 20میلیاردی و مربی دومیلیاردی بالاتره ! آخه تاکی بهانه میخوای بیاری تا دقیقه 70 پرس پول لیس فقط یک حمله موثر رو دروازه پدیده داشت فقط یک حمله ! اصلاً نمی دونستند چکار بکنند بی هدف تو سرکله هم می زدند. سرمربی اگر استعداد داشته باشه اگر اینکاره باشه اگر تیمش هم کمبود داشته باشه با جابجایی و با تمرین و با فکر تیم رو طوری ارنج میکنه که نقاط ضعف به حداقل برسه الان نگاه کن به قلعه نوعی که بدون دفاع چطور جابجا کرد بازیکنا رو چطور تمرین کردند که خط دفاع بهتر شد به این میگن استعداد و دایی بر اساس روابط بالا آمد نه بر اساس دانش و استعدادش
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 02:22
ضدسرخابي - سانتا انا - امریکا
علت افت لنگ فاسد بودن ساندیس ها ی که در شهر تهران تولید میشود لازم به تذکر است تعدادی طرفدار به کما رفتن هم از نتائج هم از ساندیس
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 05:18
kabootar - لاهور - پاکستان
با رفتن دایی از این تیم می تواند باعث پیشرفت تیم شود چرا که دایی خواهان بازیکنانی برتر نیست فقط با جنجال می خواهد کار از پیش ببرد
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 05:25
sheys - توکیو - ژابن
لنگیا سوراخ بودید.هستید.خواهید بود...۴۴۴۴
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:55
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
خیلی‌ خوش شانس بودند و الا آخر بودند
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 16:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.