تغییر لحن مقامات نظامی آمریکا درباره فوریت حمله به داعش در سوریه

گزارش تلویزیون ایران از یک جلسه دادگاه طلاق - 2

مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنار چاک هیگل وزیر دفاع


عالیرتبه ترین مقام نظامی ارتش آمریکا گفت تا زمانی که گروه 'دولت اسلامی' خاک آمریکا را تهدید نکند توصیه ای در خصوص حمله به مواضع این گروه در خاک سوریه نخواهد کرد.

ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت گروه "دولت اسلامی" در حال حاضر بیشتر تهدیدی "منطقه ای" است و هنوز مستنداتی حاکی از برنامه این گروه برای حمله علیه ایالات متحده و یا اروپا در دست نیست.

اظهارات ژنرال دمپسی در مسیر سفرش به افغانستان و در یک هواپیمای نظامی با خبرنگاران بیان شد.

دولت باراک اوباما تاکنون اقدام نظامی علیه مواضع نیروهای "دولت اسلامی" را در مناطقی از خاک عراق محدود نگه داشته است.

با این همه در پی انتشار تصاویر تکان دهنده سربریدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی کاخ سفید این اقدام را 'حمله ای تروریستی' علیه شهروندان آمریکا خواند و گفت کاخ سفید با جدیت راه های لازم برای مقابله با این تهدید را بررسی می کند و 'خود را به مرزهای جغرافیایی محدود نخواهد کرد.'

گفته های ژنرال دمپسی در حالی مطرح شده که تنها دو روز پیش این مقام عالیرتبه نظامی در کنار چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا از لزوم مقابله با گروه دولت اسلامی در خاک سوریه سخن گفته بود.

 


شرکای منطقه ای

گزارش تلویزیون ایران از یک جلسه دادگاه طلاق - 2

گروه دولت اسلامی توانسته از نارضایتی سنی های عراق از دولت این کشور به نفع خود استفاده کند.



ژنرال دمپسی در تازه ترین موضع گیری خود به خبرنگاران گفت در صورت نیاز به در هم کوبیدن مواضع داعش، کشورهای متحد آمریکا در منطقه نظیر اردن، ترکیه و عربستان سعودی به ایالات متحده می پیوندند.

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با ابراز خوشبینی درباره همکاری کشورهای عرب در این مناقشه گفت: ' داعش تاکنون خود را در یک پوشش مشروع مذهبی افراطی عرضه کرده و این به وضوح همه این کشورها را تهدید می کند. '

ژنرال دمپسی بین داعش و شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان در یمن گفت تاکنون هیچ نشانه ای در دست نیست که ثابت کند گروه داعش در حال طراحی حملاتی علیه آمریکا و یا اروپا باشند.

شبه نظامیان شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان در یمن در سال های اخیر به سبب طراحی عملیات علیه آمریکا و اروپا، به طور مستمر هدف بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا قرار گرفته اند.

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفت اگر داعش در خاک سوریه به تهدیدی شبیه به شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان تبدیل شود او قویا اقدام نظامی علیه آن را به رییس جمهوری آمریکا بپیشنهاد خواهد کرد.

اگرچه مقام های نظامی آمریکا گفته اند برای مقابله با گروه دولت اسلامی همه گزینه ها را مدنظر دارند، تا به حال اجازه انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش در خاک سوریه صادر نشده است.

دولت اوباما تاکنون با هدف حفاظت از آمریکایی های مستقر در عراق و همچنین کمک به نیروهای کُرد و عراقی دستور حملات هوایی به مواضع داعش در خاک عراق را صادر کرده است.

شبه نظامیان داعش در ماه ژوئن موصل، دومین شهر بزرگ عراق را اشغال کردند و از آن زمان تاکنون مناطق تحت نفوذ خود در عراق و سوریه را خلافت اسلامی نامیده اند.

از مجموع ۹۶ حمله هوایی آمریکا که تاکنون علیه مواضع داعش صورت گرفته، ۶۲ حمله در اطراف سد موصل بوده که پیشتر شبه نظامیان داعش آن را اشغال کرده بودند اما حالا در اختیار نیروهای عراقی و کُرد است.

مقام های عالی رتبه آمریکایی در پنتاگون و کاخ سفید معتقدند که کلید موفقیت در عراق به شکل گیری یک دولت فراگیر ملی، با حضور سنی های به حاشیه رانده شده، بستگی دارد.

حملات هوایی آمریکا در خاک عراق نیز تنها پس از انتخاب حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر تازه عراق آغاز شد.

+9
رأی دهید
-27

dark night - تهران - ایران
این بابا دمپسی خودش رو به خریت زده، کشورهای متحد آمریکا: ترکیه و عربستان سعودی. این دو کشور با این نیروهای تروریستی همکاری کامل چه از لحاظ مالی و چه تسلیحاتی و نظامی دارند.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 07:20
siavash33 - کردستان - ایران
ههههههههه خودشون ساخته وپرداختش کردن فعلا این نوکرها باید بکشن چه از سنی ،شیعه،کرد، ایزدی ، ترکمان و.. خودشون به راحتی از شر تروریست ها راحت شدن بااین طرح لانه زنبوری . کشته بشن چه بهتر حالا یاتوسط کردها یاارتش عراق ویاهواپیماهای خودشون بررگشتنشون محاله
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 10:30
Karkas - اصفهان - ایران
خودشان درست کردند، دارند استفاده مى کنند
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:35
MehranIrani - تهران - ایران
اختلاف بین مذاهب اسلامی از دیرباز بود و آمریکا و اسرائیل در پی نقشه همیشگیشون که ریشه کردن کردن کامل مسلمانان است از این اختلاف سواستفاده کردند و یه سری از این اقلیتها رو زیر بال و پر خودشون گرفتن و بوسیله کمک مالی و حمایت رسوندنشون به اینجا کاری که با صدام کردن اما همانگونه که صدام جلوشون ایستاد و نقششون نقش بر آب شد داعش هم همینکارو کرد و بعد از اینکه خبرنگارشون رو کشت و خود آمریکائیها رو تهدید کرد دوباره خاطرات دوره صدام تکرار شد و باز آمریکا رو دست خورد و حالا همانگونه که صدام رو کشت تا چند وقت دیگه ابوبکر بغدادی رو هم اعدام میکنه! برام سواله اینها که به اسم اسلام دارن با سایر ادیان برخورد میکنن چرا هیچ مقابله ای با اسرائیل که داره مسلمونا رو میکشه نمیکنن؟ دلیلش این نیست که یکی از قطبهایی که حمایتشون میکنه اسرائیله؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 10:52
danial nabi - استكهلم - سوئد
انشالله به دامن خودتان که پرورش دادید بر می‌گرده، ما هم دعا می‌کنیم.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 18:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.