سپاه: تسلیح کرانه باختری را تسریع می‌کنیم

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته‌است که در واکنش به «تجاوز» هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به آسمان ایران، جمهوری اسلامی «تسلیح کرانه باختری را تسریع» خواهد کرد و «حق هرگونه پاسخی» را نیز برای خود قائل است.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکشنبه دوم شهریور، اعلام کرد که «یک فروند پهپاد جاسوسی» اسرائیل در نزدیکی نطنز توسط پدافند سپاه سرنگون شده است.

به گزارش خبرآن‌لاین، فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز دوشنبه در ارتباط با این پهپاد گفت که «برد عملیاتی این پهپاد جاسوسی نشان می‌دهد که از سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل] حرکت نکرده، بلکه مبدأ پرواز، یکی از کشورهای منطقه بوده‌است و در این خصوص سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم که در حال بررسی آن هستیم.»

او در ادامه گفت: «پهپاد ساقط شده مجهز به دو دوربین جلونگر و پهلونگر است و به دلیل آنکه با هدف جاسوسی طراحی شده امواج رادار را جذب کرده و قابل رهگیری نیست.»


تصویری که رسانه‌های ایران می‌گویند مربوط به پهپاد سرنگون‌شده در نطنز است



به گزارش خبرگزاری فارس، آقای حاجی‌زاده، روز دوشنبه هم‌چنین توضیح داده است که «پس از اعلام خبر [ورود هواپیما به حریم هوایی ایران] از سوی شبکه یکپارچه پدافند کشوری که مسئولیت آن با ارتش است و رهگیری توسط رادارهای منطقه، این پهپاد جاسوسی با موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوا فضای سپاه سرنگون شد.»

به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با توجه به «سوخت زیاد و اصابت موشک به آن، هواپیما آتش گرفته و منهدم شده است.»

آقای حاجی‌زاده در عین حال گفته که «قطعاتی از این پهپاد بصورت سالم بدست آمده است که در حال تجزیه و تحلیل آن هستیم.»

در اطلاعیه روابط عمومی سپاه آمده بود که «هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادارگریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز» را داشته‌است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه روز دوشنبه هواپیمای ساقط شده را از نوع «هرمس» اعلام کرد.

خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس هم به نقل از مقام‌های دولت اسرائیل گزارش داده‌اند که این کشور از اظهارنظر در مورد خبر سقوط این پهپاد خودداری می‌کند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، چهارشنبه اول مرداد، خواستار «مقاومت قاطع و مسلحانه» در برابر اسرائیل تا پیش از «نابودی» آن شد و گفت که فلسطینی‌ها باید کرانه باختری را نیز مثل نوار غزه، «مسلح» کنند.

آقای خامنه‌ای این سخنان را در واکنش به جنگ اخیر میان اسرائیل و حماس بیان کرد.

کرانه باختری رود اردن بر خلاف نوار غزه که در کنترل جنبش اسلامگرای حماس قرار دارد، تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطینی است.

تشکیلات خودگردان فلسطینی، موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و به دنبال تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر است اما حماس، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.

+31
رأی دهید
-13

alborzi - کرج - ایران
قیافش رو نگاه کنید ! آینده مملکت ما بدست چنین مونگولهایی رقم میخورد !!!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:37
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
خر وامونده منتظره چوشه!! پول مردم ایران چى ،،،،،!! شما که سر گنج بى حساب نشستید حالا هم رجز بخونید تا ایران هم شبیه عراق و افغناستان بشه !!!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
باید وقتی‌ مانندِ موشِ کور در تونلهایِ غزه میجنگید از زدن یک پهباد در فضایِ باز اینگونه هوار بکشید، لعنت بر ذات خبیث و بیگانه پرستتان که ایران را اینگونه دچار دردسر کرده اید، حتما میخواهید برای ساکنین غزه یک مدینه فاضله مدلِ چیزی که ۳۵ سال در ایران ساخته‌اید بسازید، یا نه خودی‌هایِ شما انهایند چون شلیته میپوشند و چار قد سر میکنند، فرهنگشان هم که عربی‌ است، بگذار‌ شما را رافضی یا از سگ‌ نجس تر بدانند برای شما اصل مهم است که آنها دارند.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:37
دوستدار - استهکلم - سوئد
گروه حزب الله لبنان و سازمان حماس را درست کردید و مسلحشان کردیدچه غلطی در برابر اسرائیل کردید تا به حال که با مسلح کردت کرانه باختری بتوانید غلطی دیگری انجام دهید ؟
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:13
بی خیال - کرمان - ایران
اگر خبر راست باشه باید بگیم وا مصیبتا که اسرائیل تا عمق خاک ایران هواپیما فرستاده. واقعا رژیم ایران در مونده شده و اینکار رو سپاهی ها کردن تا مملکت رو بیشتر در دست بگیرند. من فکر میکنم این کار برای سلطه بیشتر بر مردم ایران هست نه مقابله با اسرائیل
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:35
Alfatier - برلین - آلمان
حرفاشون کاملا ضدو نقیضه، من که باور نمیکنم اینا بتونن چیزیرو تو هوا بزنن. اولش میگن رادر گریز بوده، بد میگن توسط رادر ارتش رهگیری شده ، اگر رادر گریز بوده پیس چطور رهگیری شده؟ و اگر با راکت تو هوا زده باشنش که چیزی ازش باقی‌ نمی‌مونه و با این عکس جور در نمیاد. سپاه ولایت فقیه فقط یه هنر داره و اون هم سرکوب مردم ایران و بخصوص زنها و دخترها..
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 21:19
باور عمیق - قم - ایران
قطعا با تسلیح کرانه باختری ضربات مهلک تری را به اسراییل وارد خواهید آورد . روزی میرسد که تونلهایتان سر از زیر رختخواب یهودیان بیرون خواهد آورد انشالله . همین که صدای اعتراض وطن فروشان به آسمان میرود یعنی جای درست را دارید میفشارید
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 21:27
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
که چی‌ بشه!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:16
Quds force - تهران - ایران
شما وطن فروشا چه میدونید که خاورمیانه چه خبره .. خاورمیانه جای بزدلا نیست .. خدا رو شکر که شما از ایران رفتید وگرنه کل کشور و داده بودید به آمریکا ..
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:42
seyed ali geda - لندن - انگلیس
دروغگویان قرن باز هم سوتی دادند. اول میگه که این پهپاد رادار گریز است بعد میگه توسط رادار‌های ارتش ردگیری شده. کدامش را باید باور کرد. معلوم می‌شه که اصل خبر دروغ است و سپاه میخواد خودنمایی کنه و بگه ما هم کاری ازمون میاد. سپاه فقط برای سرکوب ملت ساخته شده و برای عملیات تروریستی خارج از کشور. ساندیسی‌های حاضر در این سایت ( باور عمیق) هم ساندیس را گرفته و خورده و نشسته پای کامپیوتر کامنت به حمایت از جانی‌های سپاه و آخوندهای جنایتکار می‌نویسند. داعش ایرانی‌ سالهاست که ملت ایران را به بدبختی کشانده. امید که سرچشمه ساندیس بخشک و آخوند نابود بشه. آمین.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 00:41
invincible - مینستا - آمریکا
زنده باد هموطنم با این نظرات دستتون درد نکنه عزیزان!! خیلی‌ آگاه و اندیشمند دانه. فقط ساندیس خورها از رژیم دفاع می‌کنن
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 04:50
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
Quds force - تهران - ایران. فقط تو میدونی خاورمیانه چیه!! ظاهرا جلد سوم باور سخیف و فدای آغا که تو خیابونا ریخته بود رسید!
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:26
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
شما که وطن دزد هستید اقایون باور عمیق (انیغ) froce اون موقع که من امثال من ، تو جبهه تو دشت عباس ،کرخه، بیت المقدسها ، جون میدادیم کجا بودید !! ؟؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 14:03
باور عمیق - قم - ایران
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد . والا اونایی که جون دادن زیر خاک هستند . گویا شما فقط ...تو جبهه . ضمنا ، خدا آخر و عاقبت آدم رو به خیر کنه
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 21:23
باور عمیق - قم - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا .. کمتر حرف... بزن جیره خوار
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 21:24
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. اولا که متاسفم برات که اختیار زبون منو تو نداری، دوما، بیچاره تو جیره خوری که اگر کامنتهات از ١٠ تا کمتر بشه در روز ٧٠٠٠ تومنتو نمیگیری و مجبوری برگردی به شغل شریف شمع دزدی!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 03:01
باور عمیق - قم - ایران
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا . آره راست میگی . خرج گرونه خب چکار میشه کرد؟ ما که شانس نداریم مثل شماها رفتید اونجا وطن .. و همه چیزتونو گرو گذاشتید دارید به جاش دلار میگیرید . مجبوریم روزی اقلا 100 تا کامنت بزنیم . زبونتم ولش کن . خودت اختیارشو نداری چه برسه به ما
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:30
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
باور عمیق - قم - ایران. اونی که تا .. گرو گذاشته تویی داداش!! اتفاقا اختیار زبون مو دارم! برو خداتو شکر کن که من میام اینجا واست روزی میرسونم! وگرنه میخواستی جواب کیو بدی ...؟؟؟
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 01:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.