سپاه: مبدا پرواز پهپاد اسرائیلی یکی از کشورهای منطقه بوده است + عکس - ویدیو

 

سایت خبری سپاه تصاویری از "پهپاد سرنگون‌شده" منتشر کرده است


یک روز بعد از اعلام خبر سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) جاسوسی اسرائیل توسط سپاه پاسداران، سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت که برد عملیاتی این هواپیما نشان می‌دهد که مبدا پرواز آن اسرائیل نبوده بلکه "یکی از کشورهای منطقه بوده است."

سرتیپ حاجی‌زاده امروز دوشنبه سوم شهریور در یک نشست خبری گفت درباره مبدا پرواز "سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم که در حال بررسی آن هستیم."

به گفته آقای حاجی زاده شناسایی این هواپیمای بدون سرنشین توسط "شبکه یکپارچه پدافند کشوری که مسئولیت آن با ارتش است" انجام شده و بعد از رهگیری توسط رادارهای منطقه، "با موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوا فضای سپاه" سرنگون شده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفته در واکنش به این اقدام "تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهیم کرد و حق هرگونه پاسخی را برای خود قائل هستیم."

حدود یک ماه پیش و در اوج درگیری‌های غزه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفته بود مناطق فلسطینی کرانه باختری رود اردن هم باید مانند غزه مسلح شوند و "کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند".

روز یکشنبه دوم شهریور (۲۴ اوت) سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز اسرائیلی را که قصد نفوذ به "حریم منطقه‌ هسته‌ای نطنز" را داشته، سرنگون کرده است.

تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز از جمله تاسیسات هسته‌ای ایران است که در استان اصفهان در مرکز ایران واقع شده است.

 

'پهپاد هرمس'


پهپادهای هرمس ساخت شرکت 'البیت سیستمز' است که دفتر مرکزی آن در اسرائیل واقع شده


فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفته است که پهپاد سرنگون‌شده ساخت اسرائیل و از نوع 'هرمس' بوده که "قادر است تا شعاع ۸۰۰ کیلومتری عملیات انجام دهد".

به گفته آقای حاجی‌زاده این پهپاد به دو دوربین جلونگر و پهلونگر مجهز است و "به دلیل اینکه با هدف جاسوسی طراحی شده، امواج رادار را جذب می‌کند و قابل رهگیری نمی‌باشد."

او گفت "با توجه به سوخت زیاد این پهپاد و اصابت موشک به آن این پهپاد آتش گرفته و منهدم شده است و قطعاتی نیز از این پهپاد به‌صورت سالم به دست آمده که در حال تجزیه و تحلیل آن هستیم."

سایت خبررسانی سپاه پاسداران تصاویری از لاشه "پهپاد سرنگون‌شده" را منتشر کرده و شبکه العالم، شبکه عربی‌زبان تلویزیون ایران هم ویدئوی کوتاهی از آن پخش کرده است.

پهپادهای هرمس نوعی از هواپیماهای بدون سرنشین است که در چند مدل با مشخصات فنی متفاوت و با هدف انجام عملیات شناسایی و جاسوسی طراحی شده است.

سازنده این پهپادها شرکت 'البیت سیستمز' (Elbit Systems)، یک شرکت ساخت تجهیزات نظامی و تجسسی الکترونیک است که دفتر مرکزی آن در شهر حیفا در اسرائیل واقع است.

کشورهای آذربایجان، برزیل، گرجستان و بریتانیا از جمله مشتریان تجهیزات ساخت این شرکت هستند.

+95
رأی دهید
-14

iSam - لندن - انگلستان
آره روی هوا با موشک بهش شلیک شده، بعد همه قطعات باقیمانده یکجا مرتب افتاده اند پایین.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:08
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون شیر مادرتون حلالتون باشه . اینم از پهباد اسرائیل جونتون ، حالا برید داییتونو دیونه کنید .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:58
ariobarzan - اکسفورد - انگلستان
بابا حداقل یه کارشناس دکوراتور هم میاوردین موقع چیدن این آت و اشغالا کمکتون میکرد یا دستکم چند تا از عکسهای محل سقوط هواپیماهای خودتونو نیگا میکردین، چند تا سیم و سی دی سوخته آوردین ریختین دور ور یه بشکه آبگرمکن .................. حداقل اون بوته هارو آتیش میزدین، کبلایی کجایی بابا
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 17:01
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بروید بمیرید و خفه خون بگیرید که ۳۵ ساله تمامِ شرارت را در موردِ ایران انجام و به کانون فساد و بی‌ امنیتی تبدیل کردید، لعنت به ذاتِ همه تان، یقینا مزدوری شما برایِ اعراب و روسیه بی‌ جواب نمی‌‌ماند اشرارِ دزد.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:18
arman20121391 - طبس - یزد - ایران
Sam - لندن - انگلستان \پس لابد میگی شبانه رفتن پهپاد اسرائیلی رو دزدیدند یا اینکه خود اسرائیل بهشون هدیه داده بعدشم گذاشتن اینجا بنزین ریختند روش و بعد کبریتو کشیدند . ضمنا اینو بدون اسرائیل تکذیب نکرده پس یک چیزی نگو که فردا خودت شرمنده خودت بشی
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:35
iSam - لندن - انگلستان
نه عمو جان، همان سیستم فیلم و ماکت سازی که برای RQ170 هم بود، هست. ملت نون ندارن بخورن یارو میشینه فکر میکنه چجوری میشه برای دنیا شاخ و شونه بکشه. آخه مردک بیسواد اگر به جنگ و خون ریزی باشه که یک لقمتون میکنن. بشینین برای مذاکرات و جام کوفتی خودتون رو آماده کنین و مملکت رو نجات بدین. یارو ۷۰ سال از این مزخرفات گفت و آخرش هم شد ان تا کشور و رفت کنار. ضمنا اسرائیل هنوز حرفی نزده، به معنی قبول حرف اینا نیست. بیچاره ملت داخل ایران که تو زندان بزرگ مبحوس هستند و نمیدونند اصلا دنیا کی به کیه. به خدا از این ور که به ایران نگاه میکنم، جز اشک چیزی تو چشمام جمع نمیشه. متأسفم برای شماها که خود دیکتاتوری در همتون درحال نهادینه شدن هست.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:04
بی خیال - کرمان - ایران
اینها همه فیلمه برای اینکه سپاه بر همه مراکز سیاسی و اقتصادی ایران مسلط شه. حرفهای اینها مانند حرفهای دولت مردان اسرائیل هست
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:44
باور عمیق - قم - ایران
به کوری چشم تمام وطن فروشان . زنده باشید و پایدار ای شیرمردان سپاه .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 21:21
sharafYabi - بیمبه - انگولا
ببینید کشورمون چه قدر پیشرفت کرده. دشمن خودشو به مرکز ایران رسونده. دشمنهایی که همه میتونستند و می‌خواستند که دوستانمان باشند. اما برای بد بخت کردن ملتمان دشمنهایی انتخاب کردیم که امیدی به شکست آنان، نه این که وجود ندارد، حتی در رویا هم امکان پذیر نیست. و در این بین مظلومان، گذشته و آینده ایران و خوبانمان قربانی فاسدترین و کثیفترین عقاید و طبقه حکومتی دنیا قرار گرفتند.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 21:28
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
بچهای سپاه پاسداران دم همتون گرم‌ای والا
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 23:14
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
لعنت بر ذاتِ فریبکارتان ای اجنبی پرستان که با اینهمه خیانت به میهن و مردم هنوز از وطن مایه می‌گذارید‌ و پشتِ این واژه مقدس خیانتِ خود را مخفی‌ می‌کنید، درست است ما وطن فروشیم که وطنمان را ایران می‌دانیم باید مانند شما اجنبی پرستان وطنمان غزه شود، فریب و ریا تا مغز استخوانتان نفوذ کرده دزدانِ غارتگرِ سرمایه و خزانه مردم ایران، حرام خوران بی‌ منش و بی‌ وجدان، پرده غفلت از شدتِ ظلم، ستم و حق کشی بر قلبِ سیاه و چشمانِ نابینایتان کشیده شده و با این همه جرم و جنایت و خیانت ده قورت و نیمه تان هم باقی‌ ست و رجز خوانی هم می‌کنید، ملتی، فرهنگِ کهن، سرمایه خدادادی آنها را ، شرف و انسانیت را در ایران پایمال کرده اید که دایه مهربان‌تر از مادر برای آنها شوید و به اهدافِ پلیدِ خود برسید، اسرائیل به ما چه مربوط که چه شکری می‌خورد،...
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 01:47
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. اگر انسان هستید از حقی‌ که از منابع ، مخازن و سرمایه ملتِ ایران به غارت می‌برید صرفِ مردمِ ایران کنید، نه اینکه آنها را از هر نظر به صلابه کشانده اید تا برایِ غزه سینه بزنید، خدا را شاهد میگیرم اگر فتنه‌ها و توطئه چینی‌ شماها نبود تا به حال آنها در کنارِ هم زندگی‌ و با هم کنار آمده بودند، ننگ ایران و ایرانی هستید و مانندِ شیطان رانده شده درگاهِ خداوند، و مانند فرعون شما را به حالِ خودتان رها کرده تا تهِ این منجلاب فرو روید.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 01:47
nasl sokhta - لندن - انگلیس
دروغ و صحنه سازی مثل همیشه
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 01:59
bullet - مانیل - فیلیپین
چه جوری با موشک زدنش بعدش سالم افتاده اینجا؟با همه دمو دستگاهش،با سنگ هم می‌زدند بیشتر داغون میشد هه هه
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 02:35
Geelongcat - سیدنی - استرالیا
بهپاد هرمس ساخت اسرائیل است. احتمالا بعد از سقوط، قطعات پخش شده را جمع کردن و یک جا گذاشتن برای فیلم برداری. برد این بهپاد ۳۰۰ کیلومتر است. --- پس از کدام کشور منطقه بلند شده بوده؟ مظنونین: آذربایجان یا عربستان.--- بررسی رادار معلوم خواهد کرد.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 05:17
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
یه کم عقل داشتن هم خوبه،،آخه مگه میشه این خبر دروغ باشه؟؟ دنیا داره این تصاویر رو میبینه،،،هر چقدر هم از کسی‌ یا چیزی متنفر باشم حقیقت رو می‌پذیرم،،،جالب بعضیها ادعا میکنند قبلی‌ هم دروغ بوده، پس بازتاب درخواست جهانی‌ اوباما چی‌؟؟؟ برای چی‌ التماس میکرد که اونو تحویل بدین،،اون ماکت جنگنده قاطر رو قبول دارم که فرقونی بیش نبود،، دفعهٔ قبل یکی‌ یه چرتی گفته بود که ظرف ۵۰ ثانیه نااو هواپیما بر رو منهدم می‌کنیم،،به ۵ ساعت کشید که جوابشون رو دادند؟؟؟ آقا این دروغ پس اونا تشریف دارند که هیچ عکس‌العملی نشون نمیدن. افرادی که میگند تا کجا نفوذ کرده،،مگه آلزایمر دارین؟؟ دفعهٔ قبل مال حزب‌الله رو اسرائیل تو خاک خودش نتونست منهدم کنه،،داشت خروج میکرد فهمیدند و زدنش، و نتا نیابو گفتش این کار ایران هستش و تلافی می‌کنم، و این به تلافی اون بود. گور پدر آخوند و رژیم، هر چند که بیشتر عمرم رو بیرون از ایران بودم ولی‌ به وطنم افتخار می‌کنم. چشمتون رو باز کنین بابا ایران از این فراتر هستش.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 05:33
عاشق تبریز - تبریز - ایران
همش دروغه ...عمرا...خودشان الکی یه چیزی را هوا کردن و زدن میخوان بگن ما قوی هستیم..برو بابا توخالی هستید..
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 10:26
delmorde - یوتوبوری - سوئد
ghermezi - ونکوور - کانادا دوست عزیز ما همه ایرانی هستیم درهرکجاباشیم وطنمانرا دوستداریم اما قبول کنید این رژیم و مسئولانش ( البته اگر فرض کنیم احساس مسئولیتی دارند.) اکثرا دزد و بنوعی وطن فروشند، امده اند بچاپند و ثروتی بهم زنند و بروند حالا یا مثل احمدی نژاد بمانند در ایران یا خارج. انقدر دروغ گفتند که مانند چوپان دروغگو در نظر ملتند، پس حق بده کمتر کسی حرفشانرا قبول دارد مگر عکسش ثابت شود، در خیانت به کشور هرکدامشان گوی سبقت را از دیگری ربوده. حالا برای سیه کردن مردم افتادند به لو دادن هم. اقای جهانگیری چندروز پیش در جمله ای کوتاه که بعد دیگر تکرار نکرد اعلام کرد یکی از مقامهای رده بالا معادن اهن را بنام همسرش کرده. حالا ببینید یک مورد ان افشا شد. ببینی چه خبره در دستگاه خلافت!!!؟؟؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 12:41
MehranIrani - تهران - ایران
مطمئنم ششمین فروند از 10 فروند ایران 140 بوده که سقوط کرده واسه اینکه آمار کشته ها رو ندن گفتن بهپاد بوده
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 14:40
باور عمیق - قم - ایران
کما فی سابق چاپلوسان و نوکران و جان نثاران رژیم سابق در حال پاچه لیسی اربابان غربی خویش در پوشش وطن و نام وطن هستند . این موشک سپاه در حقیقت قبل از آنکه به پهپاد اسراییلی اصابت کند ، قلب و مغز و چشمان کثیف و آلوده شما را نشانه گرفت و از سینه و کاسه و حدقه وجود منحوستان به بیرون کشید . زنده باد فرزندان غیور سپاه که به مانند شیرمردان واقعی ، همان شیر صفتانی که اطلاق تشبیه به شیر ، شایسته و برازنده وجودشان است و نه مانند گند دهانانی که تشبیه به شیر ، تنها در صورت تشبه به بوی گند دهان شیر برازنده وجودشان میباشد
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 21:43
باور عمیق - قم - ایران
غزه را چون جان دوست داریم و با چنگ و دندان تمامی آن را حفظ کرده و ملحق به خاک قدس شریف یکپارچه خواهیم کرد تا شما در دیار غربت بمیرید و دق کنید و بپوسید و همتراز لیاقتتان در کنار یهودیان دفن شوید . تو .... که چند ماه پیش خبر از این میدادی که در عالم رویا ، به تو ((گفته شده)) که هواپیمای مالزیایی در کجا سقوط کرده، توی .... و کم خرد امروز پس از چند ماه بستری در تیمارستان و طی دوره درمان ، مرخص شدی و چپ و راست ، از مجرای گفتار خویش مشغول لجن پراکنی هستی . آخه وامانده از مملکت تیپا خورده ، تو را چه به ....در مورد سپاه این مملکت؟
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 21:44
zooom - تهران - ایران
‌ . ﺑﺎﻭﺭ ﻋﻤﯿﻖ - ﻗﻢ - ﺍﯾﺮﺍﻥ دوست عزیز یهودیها انسان هستن درسته اونها را هم همون خدایی که تو را افرید افرید مشکل جهان مردان سیاسیون هستن که این مشکلات هست اون گاو پرست هم خدا افریده ولی با کار سپاه موافقم چون از سرزمینم دفاع کرده و درود ولی ای کاش که همه یا هم دوست بودیم ای کاش ای کاش
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 01:23
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگهِ توست ، عرضِ خود می‌بری و زحمت ما میداری، جانت فدائِ غزه باد، مزدورِ بیگانه غیر از این هم انتظاری نیست، از ابتدا دستمالِ مزدوری و نوکری فلسطین و غزه را بر شانه‌هایِ کثیفتان دیدیم و پشتِ آن مخفی‌ شدید برای فریب دادن ایرانیانِ جاهلی که فریبتان را خوردند, البته با جاسوسی کردن برای قدرتها تا بعد سهمیه‌شان را از جیب و سرمایه غصب غارت شده ایران زمین بدهید، و گسیل سیلِ سرمایه ایران به سوریه و غزه و لبنان . امروزه بعد از ۳۵ سال دزدی و غارتِ ایران و ایرانی این را علنا به زبان اعتراف می‌کنید، چون پرده‌هایِ فریبتان از هم گسسته و چهره منحوس اصلی‌ تان را همه شاهدند, ...
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:22
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.../ بنا به تفکرِ شما متحجرانِ آلتی حرام خوار, هر فرد که نر بود میتواند صاحب توانایی باشد، نه مزدور ! مهم صفت است , شیر که از بیشه در می اید نر و ماده ندارد, شیر ، شیر است , نه مانندِ شما اطلاعاتی‌های‌ شمر صفت و سپاهیان قاچاقچی , شغال و کفتار، ۳۵ سال است که میدزدید, میخورید, میزنید و میکشید تا کسی‌ به حسابتان بیاورد, اما غیر از شغالان و کفتارانِ هم جنسِ خود کسی‌ اطرافتان گرد نیامده ، آنهم به خاطر ته مانده غذأیی که به آنها می‌دهید ، واگر نه یک ایرانی واقعی‌ کاه هم بارتان نمیکند ، اسلحه و قلدری به زورِ با سرمایه و امکانات ایرانی را کنار بگذارید تا میزان واقعی‌ نفرتِ ایرانیان را از خود را شاهد باشید،خرج که از کیسه مهمان بود حاتمِ طایی شدن آسان بود، از کیسه مردم میدزدید و به هم دستانتان حماس و حزب اله و سوریه و روسیه می‌دهید سرتان را بالا هم می‌گیرید و رجز خوانی هم می‌کنید مفلوکانِ پست، ...
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:24
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...تو اطلاعاتی‌ و سپاهی قاچاقچی بنا به عادتتان که کنکاش ، دخالت و سر کشیدن در زندگی‌ مردم است، از شدت کنجکاوی برایِ نبودِ من در حالِ خفه شدن هستی‌ ، گوشِ نامحرم نباشد جایِ پیغامِ شروش، نمیتوانم بگویم که چرا خداوند خلوت گزیدن را برایم امر کرد اما به موقع رسما این را خواهی فهمید و پس از آن ماتتد .... که همان ...
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 13:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.