ایران: در کارخانه تبدیل اورانیوم اصفهان بدافزار پیدا شد

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید که در کارخانه تبدیل "دی‌اکسید اورانیوم به اورانیوم طبیعی" که چند روز پیش افتتاح شد، بدافزارهایی برای خرابکاری کار گذاشته شده بود.

اصغر زارعان گفته است که قبل از راه‌اندازی این کارخانه، چند بدافزار کامپیوتری در سیستم‌های آن شناسایی و بعد از خنثی شدن، کارخانه افتتاح شد.

بدافزار‌ها برنامه‌های رایانه‌ای هستند که می‌توانند به کامپیوتر‌ها یا تاسیاست صنعتی آسیب بزنند یا اطلاعات کسب کنند.

واحد تولید دی‌اکسید اورانیوم غنی‌شده با غلظت کم‌ اول شهریورماه در مجتمع تولید سوخت اصفهان راه‌اندازی شد.

به گفته آقای زارعان در یک سال گذشته چند بدافزار در تاسیاست هسته‌ای ایران پیدا شده است.

معاون حافظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید: "برای ما مسلم است که کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، انگلیس به سرکردگی آمریکا در این فرآیند دخالت دارند و به دنبال اختلال در فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ما هستند."

به گزارش ایرنا، آقای زارعان که در نمایشگاه مقابله با خرابکاری صنعتی در تهران سخن می‌گفت، تاکید کرده که با کمک نیروهای وزارت اطلاعات ایران تمام خرابکاری‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری هسته‌ای را شناسایی کرده‌اند.

کار‌شناسان و منابع مطلع در سال ۱۳۸۹ از جدی‌ترین جاسوسی سایبری در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها ویروس استاکس‌نت با هدف خرابکاری یا جمع‌آوری اطلاعات وارد سیستم تاسیسات هسته‌ای ایران شده بود.

پس از آن هم چند بار گزارش هایی از یافته شدن بدافزارهای کامپیوتری در تأسیسات اتمی ایران منتشر شد.

+16
رأی دهید
-7

perser68 - آلمان - آلمان
هر کی این کارو کرد دستش درد نکنه! هرچند خوش افزار هم که به ملا ها بدن، باز تبدیل به بد افزار میشه! به هر حال ملا ها باید بی عرضگیو قدرت طلبیو جنگ طلبیه خودشونو به عهده غرب بندازن!!! غربو نداشتن چه دروغی سر هم میکردن؟
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 11:50
perser68 - آلمان - آلمان
با این هزینه های میلیاردی که ملا ها صرفه به فرضه محال انرژیه هسته ای کردن ،میشد امروز میلیونی شغل ایجاد کرد برای اون کسایی که مجبورن به خاطر نداشتن یه شغل مناسب آهن قراضه بفروشن و جلوی چشمه بچه هاشون فحشو کتک بخورنو کشته بشن!!!یا اونایی که به خاطر نداری و فقر مجبورن دست به دزدی بزنن و با ماشینه انگشت قطع کنه ساخت جمهوریه ضد انسانه خامنه ایه بیمار تو ملعه عام انگشتانشونو از دست بدن و به سرباران جامعه طائون زده آخوندی اضافه بشن!!!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.