دخترک آفتاب سوخته در شکنجه گاه پدر

چهره دخترک آفتاب سوخته است! غم پنهانی پشت نگاه‌های کودکانه‌اش سایه‌انداخته و ترس در وجودش نشسته است! سر و صورتی خاک‌آلود دارد و هر روز مهمان پارکی در محله‌شان است!
همه ستایش کوچولو را می‌شناسند و بارها دلسوزی‌کرده‌اند، دخترک پدر دارد، مادر دارد و حتی یک خواهر کوچکتر! اما در دفترچه سرنوشتش نوشته‌اند او فقط اجازه دارد شب‌ها به خانه‌شان برود.

همه از پدر بدرفتارش می‌ترسند حتی مادر که جرأتی برای دفاع از دخترکش ندارد، زخم‌های کهنه و آثار سوختگی روی دستان و حتی بینی‌اش دیده می‌شود، ستایش کوچولو با زبان کودکانه می‌گوید پدرش او را کتک زده است و اجازه ندارد روزها در خانه باشد.
روزگار بازی تلخی را با دخترک دارد و سناریویی باورنکردنی را کلید زده است.
ستایش کوچولو با لباس‌های مندرس و موهایی نامرتب زیر آفتاب تند پارک به دنبال سایه‌ای است که گهگاهی می‌تواند او را زیر بال و پر خود بگیرد، سایه پدر و مادر نیز در زندگی این‌کودک گم شده است.
شیرین حرف می‌زند، به‌ غریبه‌ها زود اعتماد می‌کند، به زن‌ها خاله می‌گوید و به مردها عمو! و ای کاش خاله و عموهای واقعی‌اش به دادش می‌رسیدند و پدر، عاطفه گمشده‌اش را باز می‌یافت. ستایش کوچولو در آغوش مادر پلک‌هایش را می‌بست و با تبسمی خوابی بی‌آشوب داشت!
سرنوشت ستایش کوچولو قصه آشنایی است برای شوشتری‌ها که حتی بارها او را در پارکی دیده‌اند، دخترکی گرسنه که ثانیه‌شماری می‌کند تا آسمان تاریک شود و به‌خانه جهنمی برگردد؛ خانه‌ای که در آن مهر و محبتی نیست و ستایش باز از پدر کتک می‌خورد اما روزها همیشه دلتنگ مادر و خواهرش است و داستان‌های شیرینی از خواهر کوچکترش دارد که با بازگویی آن، بزرگ‌ترها و همسن و سال‌هایش را سرگرم می‌کند.
دخترک وقتی از خواب بیدار می‌شود و نور آفتاب را روی پرده‌های اتاق می‌بیند آهی می‌کشد و می‌داند باید از خانه بیرون برود، ستایش کوچولو شاید تنها بچه‌ای باشد که از پارک رفتن، تاب بازی و سرسره بازی نفرت دارد!


شکایت از پدر شکنجه‌گر


وقتی ماجرای ستایش شش ساله که قربانی کودک‌آزاری‌های پدر بدرفتارش قرار گرفته است به سازمان بهزیستی شوشتر مخابره شد، بازرسان ویژه وارد عمل شدند و دست به تحقیق میدانی زدند. خیلی زود مشخص شد روی بدن این دختربچه آثار سوختگی، کبودی‌های تازه و کهنه وجود دارد و ستایش نیز ادعا کرد همه این آثار سوختگی‌ها ناشی از رفتارهای پدرش است.
مأموران بهزیستی وقتی به در خانه پدر ستایش رفتند هر چه تلاش کردند پدر و مادر دخترک در را به رویشان باز نکردند و حاضر نشدند حرفی بزنند اما ستایش کوچولو گفت: پدرم هر روز من را با کتک از خانه بیرون می‌اندازد و تا غروب نباید به‌خانه برگردم و اگر زودتر بروم پدرم من و خواهر کوچکترم را کتک می‌زند.
وی ادامه داد: زیر آفتاب اذیت می‌شوم، همیشه گرسنه هستم، ظهرها در گرما هیچ کس در پارک نیست، من می‌ترسم و دلم می‌گیرد، گریه می‌کنم، خیلی‌ها دلسوزی می‌کنند اما همیشه تنها هستم، پدرم من و خواهر کوچکترم را خیلی کتک می‌زند، نمی‌دانم چرا ما را دوست ندارد، گاهی شب‌ها که از درد زخم‌ها خوابم نمی‌برد و ناله‌می‌کنم پدرم باز کتکم می‌زند.
با توجه به سرنوشت ستایش کوچولو، سازمان بهزیستی شوشتر برای اینکه چتر حمایتی‌ای روی سر این دخترک داشته باشد از پدر و حتی مادر ستایش به دادسرای عمومی و انقلاب شوشتر شکایت کرد.


دادستان وارد عمل شد


پرونده سرنوشت ستایش‌کوچولو روی میز دادستان شوشتر قرار گرفت تا دستورات قضایی صادر شود. دادستان شوشتر در مصاحبه‌ای کوتاه به شوک روزنامه ایران گفت: در حال مطالعه پرونده دختربچه و کودک‌آزاری‌های پدرش هستم تا ابعاد مختلف آن را در نظر بگیرم. وی افزود: تحقیقاتی که بهزیستی انجام داده نشان می‌دهد کودک آزاری صورت گرفته است اما پدر و مادرش حاضر به حرف زدن نشده‌اند. دستور ویژه خواهم داد تا تحقیقات جامعی صورت گیرد و در صورت محرز شدن کودک آزاری و صلاحیت نداشتن پدر خانواده در نگهداری از کودکانش حتماً اقدام‌های قانونی صورت خواهد گرفت و پدر بدرفتار نیز باید تاوان شکنجه‌هایش را با مجازات قانونی ببیند.

+162
رأی دهید
-0

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
توف به ذاتت ..توف به وجودت نامرد..به خدا گریم گرفته ..لعنت به فامیلش.باید این پدر که نمیشه گفت نامرد رو از پایین در بزنن کثافت
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:04
karaji - گتنبرگ - سوئد
متاسفانه بچه دار شدن برای بعضی‌‌ها یا سرگرمی است یا لذت در همخوابی و کمتر کسی‌ به آینده کودک و توان روحی و روانی فرزند داری فکر می‌کند ، بعضی‌ مادرها هم که یا جای پای خود را با بچه دار شدن سفت می‌کنند یا توان اظهار نظر ندارند . دولت هم که سیاهی لشگر میخواهد ، طفلکی بچه‌ها با این سرنوشت !
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:05
hassan5 - تهران - ایران
در قوانین اسلام عصر حجری پدر مالک جان مال و ناموس فرزندانش است در هر شرایطی که پدر بد رفتاری کند مجازات و قصاص نخواهد شد.دادستان شوشتر زر زیادی میزند.قوانین اسلام لایتغیر و برای ابد برای مسلمانان واجب الاجرا میباشدو منکرین و متخلفین مهدورالدم میباشند
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 13:04
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
مقصر مادر این کودک است، وقتی‌ نقشش از یک حیوان ماده کمتر است معلوم است که چنین پدری مانندِ گربه نر مسلطِ سرِ بچه‌ اش میشود تا او را بدرد، گربه مادر برایِ نجاتِ بچه‌هایش از دستِ پدرشان آنها را به نیش کشیده و از نظرِ او دور می‌کند، این نظام که خوی و روش انسانی‌ ندارد که بتوان توقعی داشت، و نوعِ رفتارِ این آدم نما به نام پدر, محصول عملکرد این نظام است پس هر فرد باید مسئولیتِ کار خود را بپذیرد، وقتی‌ زن را موجودی مطیع مفلوک و وابسته میخواهند باید هم این نتایج ببار آید، بعد قرصِ ضدّ برداری را هم ممنوع میکنند، زنانِ ایرانی به خود آیید ، بارداری در این نظام, جنایت به خود و خیانت به فرزندانتان است، این نظام نطفه‌هایِ شما را هم میخواهد غصب کند و برایِ آنها نقشه کشیده، به هوش باشید.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 15:20
*Fanoos* - ایران - ایران
چیزی نمیتونم بگم جز اینکه بگم خدا مرگش بده این پدر روانی و بی وجدانو !
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:53
halk_35 - لیوواردن - هلند
خاک بر سر پدر و مادر این بچه و همچنین کل فامیلاش که یکی جرات نکرد بره ببینه چه خبره . پدرش بد اخلاق است و همه میترسند یعنی چه؟ . بچه از این سن توی خیابونا آواره باشه دیگه هیچی .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 08:23
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
بیچارگی ملت از نداشتن فانون در کشور است . بدبختی مردم از نداشتن سرپرست واقعی در کشور ما هست. در هر کشوری ممکن است پدر و مادر بیمار و عوضی و بی احساسی پیدا شود. اما قانون در مقابل اینگونه ادم های نا بخرد و بیمار مانند یک شیر ایستاده است بدبختی ما این است که ما قانون نداریم . ما بزرگتر نداریم. بهمین دلیل بمامیگویند مردم جهان سوم بما میگویند ملت عقب مانده چه میتوان گفت
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 09:57
azadeh11 - آمستردام - هلند
اگر کسی‌ بخواهد از ایران بچه‌ بگیرد. آیا میشود. ؟؟کاشکی‌ میشد این بچه‌ را به فامیل آشنا بدهند. آخه چه دنیای هست که خدا به این روانی‌های بچه‌ میدهد. اما به کسانی که آرزو دارند بچه‌ نمیدهد،،
یکشنبه 9 شهريور 1393 - 17:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.