آخرین تلاش ها برای جلوگیری از تمدید قرارداد کروش/ وزیر ورزش به تیم مایلی کهن پیوست

خبر آنلاین :وزیر ورزش به صورت علنی مخالفت خود را با تمدید قرارداد کارلوس کروش اعلام کرده است.

حالا وزیر ورزش به عنوان یکی از مخالفان تمدید قرارداد کارلوس کروش مقابل خبرنگاران می ایستد و مصاحبه می کند. محمود گودرزی که تا پیش از این سعی می کرد در ماجرای قرارداد کروش ورود نکند، این بار مثل محمد مایلی کهن به عنوان یک مخالف مصاحبه می کند و تمدید قرارداد کروش را زیر سوال می برد. گودرزی امروز در نشست خبری شرکت کرد و زمانی که بحث کارلوس کروش به میان آمد، مثل همیشه ابتدا گفت که سعی می کند در این قرارداد دخالتی نداشته باشد. اما پس از آن حرفی زد که نشان داد وزیر بدش نمی آید نقشی در سرنوشت کادر فنی تیم ملی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گودرزی در این نشست گفت: «هنگام بازگشت تیم ملی فوتبال به فرودگاه رفتم با اولین نفری که دست دادم به من گفت آقا، کروش را نگه دار گفتم چشم. دومی هم زیر گوشم گفت نگه دار. این موضوع تا نفر صدم ادامه داشت و گفتم الان راننده اتوبوس هم این را می‌گوید. با خودم گفتم این مجموعه هماهنگ شده است. اینکه چه کسی آن را ایجاد کرده خیلی مهارت داشته جمله «کروش را نگه دار» را می‌شنیدیم و این صحبت‌ها هم مطرح بود: چه باخت شرافتمندانه‌ای. ما هم به خیابان ریختیم که چه باخت خوبی داشتیم و خدا را به خاطر این باخت خوب شاکریم! این دور از کارشناسی است نسبت به 4 دوره قبل فرقی نکرده‌ایم و روی همان پله ایستاده‌ایم. 4 سال آینده باز هم نتیجه دو باخت و یک مساوی خواهد بود و این مسئله تا ابد پشت قباله ماست.»
وزیر ورزش با این سخنان اشاره ای به افرادی مثل عادل فردوسی پور می کند و به طور غیر مستقیم او را مخاطب قرار داده است. اینکه وزیر می گوید شادی مردم پس از باخت عجیب است، اشاره به عادل فردوسی پور و حمایت های او از کارلوس کروش دارد. البته وزیر اشاره ای به این موضوع نمی کند که ایران به جای شکست یک بر صفر مقابل آرژانتین، می توانست باخت سنگینی را تجربه کند. گودرزی مثل سایر منتقدان کروش حرف می زند و از صحبت های او می توان برداشت کرد که از قهرمان جلوه دادن کروش در برنامه نود ناراضی است. سایر منتقدان هم همین حرف را می زنند و می گویند فردوسی پور در برنامه اش از کروش یک قهرمان ساخته است.
گودرزی مثل سایر منتقدان کروش، بحث استفاده از مربیان ایرانی را هم به میان کشیده و گفته: «یک مربی که قبل از انقلاب همین نتیجه را برای ما داشته و الان هم با کروش همین نتیجه کسب شده، چه فرقی دارد. مبنا باید کارشناسی باشد که نیست. اجازه دهیم در یک فرایند منطقی به نتیجه برسیم. اگر منافع ملی حکم کرد کسی را نگه داریم ما هم نگه می‌داریم اگر نتایج تغییر نمی‌کند یا از مربی داخلی خوب یا خارجی دیگری استفاده کنیم. ما از مربیان زبده دنیا پیشنهادات زیادی داشتیم اما همین جوسازی‌ها مانع شد تا تصمیم مطلوبی بگیریم. من به فدراسیون گفتم اجازه ندارید زیر بار هر شرایطی بروید. به نظرم شرایط کروش اضافه شده و رقم هم گفته‌اند تثبیت شده. وارد جزئیات نمی‌شوم اما اجازه ندهیم مربی یک تیم رئیس فدراسیون شود. جای آنها تصمیم بگیرد خودش قرارداد هتل ببندد کارهایی کند که تهدیدی بر وظایف فدراسیون است.»
محمود گودرزی در حالی این سخنان را به زبان آورده که حرف های او می تواند در تمدید قرارداد کروش تاثیرگذار باشد. پس از آنکه کمیسیون اصل نود مجلس با تمدید قرارداد کروش مخالفت کرد، حالا نوبت به وزیر ورزش رسیده تا با گفتن این جملات، شاید آخرین تلاش ها برای تمدید نشدن قرارداد کروش انجام شود. گودرزی البته برای انتقاد از کروش تنها نیست. امیر عابدینی هم یکی از منتقدان کروش است و می گوید: «اینکه کفاشیان و کروش از جام جهانی و صعود به این بازی ها حرف بزنند که نشد وعده. ما سی سال است که در حسرت قهرمانی آسیا می سوزیم. بعد از جام جهانی آقای کروش از این می گفت که تیم باید حفظ شود و او برای قهرمانی آسیا برود. خب بسم الله بروند برای قهرمانی آسیا. الان حرف زدن درباره 4 سال دیگر و جام جهانی روسیه که نه به دار است و نه به بار که وعده سر خرمن دادن است. می توانند با نگاه بدبینانه اسمش را بگذارند عوام فریبی. اگر موضوع فقط رفتن به جام جهانی است که من تضمین می دهم با یک چهارم هزینه مربی بزرگی مثل کروش، با یک مربی جوان ایرانی تیم را می برم جام جهانی روسیه. پس این خیلی کار سختی نیست. ما باید دنبال هدف های بزرگتری باشیم.»
این انتقادها در شرایطی می شود که کروش هم برای تمدید قرارداد خود با تیم ملی ایران حاضر شده از شرایطی که در ابتدا داشت کوتاه بیاید. سرمربی تیم ملی برای اینکه چهارمین حضور در جام جهانی را تجربه کند حاضر شد از بعضی خواسته هایش کوتاه بیاید ولی او در ابتدای مسیر آماده سازی تیمش برای جام جهانی روسیه با مخالفت هایی مواجه شده که شاید منجر به تمدید نشدن قرارداد او شود.

+15
رأی دهید
-31

sardar asad - کپنهاگ - دانمارک
بالاخره از خواب خرگوشی بیدار شدند. آخه کیروش هم شد مربی؟ چه دستاوردی برای تیم ملی دلشت و چه پدیده ای رو شناسایی کرد؟ پول مفت به این آدم دادند و هیچ نتیجه ای نگرفت.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:01
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تمامِ تلاشِ باندهایِ علی‌ خلاف در هر زمینه ، دور کردن مردم و فرهنگ و نامِ ایران از هر صحنه ائی ست و متمرکز شدن بر غزه , فلسطین و روسیه، امکان ندارد بگذارند فوتبالِ ایران در مراحلِ جدی موفقیت کسب کند, دستور میدهند بد بازی کنند و یا باعثِ گٔل خوردن از رقیب شوند که در جامِ جهانی‌ این وظیفه را. نکونام انجام داد و بازی بد در مقابلِ بوسنی و چرب کردن سبیل بوسنی برایِ تهاجمی بازی کردن، این نظام نمی‌گذارد مردم برایِ جشن و پایکوبی به خیابان بیایند ، اینها سالهاست که تخریبِ فوتبال را به عهده دارند، به همین خاطر بازیکنان در تیمِ ملی‌ همه پراکنده شدند، همین سرنوشت را برای کی‌ روش میخواهند، چهار سال فرصت برای سازندگی دارد و بالطبع توقع‌ها بالا که با توجه به نحوه عملکرد او به حق بالا، این است که فوتبال دوستان وعده بیخود به خود ندهند چون سرِ کارند، میتوانند حقِ خود را بگیرند ، در غیر این صورت آب در هاون کوفتن است و امیدِ واهی و سرمایه ملتِ بی‌ زبان ریختن در گلویِ مافیایِ قدرت.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 13:20
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
بزرگانی مثل یواخیم لوو و لویی فان خال طبق گفته‌های خودشون معتقد هستن درست بازی کردن تیمشون از نتیجه گرفتن مهم تره.یواخیم لوو چند در یک هشتم نهائی گفت چندان قهرمان شدن براش معیار نیست.اما ما‌اما ما -اما ما فقط دنبال نتیجه‌های گذرا هستیم. بعد از مرحوم دهداری و تیمش و یک دوره کوتاه ایویچ تیم‌ ملی‌ ما زیر نظر کروش اولین تیمی بود که اصولی بازی کرد. انصافا برد مقابل آمریکا رو به حساب خوب بازی کردن ایران و علم جلال طالبی نذارید.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 13:41
باور عمیق - قم - ایران
ولله به خدا تک و پهلوی آدم از بعضی اظهار نظرها به حرف میاد
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 13:51
piki82 - تورین - ایتالیا
به نظر من هم کیروش به هیچ دردی نمیخوره ! بازی های ایران در جام جهانی هم واقعا مسخره و افتضاح بود ! مربی های خیلی ارزانتر از این آقا زیاد هستن که بلدن 11 نفر رو بچینن تو دفاع تا تیم کم گل بخوره..چه ایرانی و چه خارجی ! والا همون کله مرغی که دلم میخواد سر به تنش نباشه هم از این کیروش بهتره ! فکر کن 15 میلیارد بدی به یک مربی که چند سال برای فوتبال یک کشور تصمیم گیری کنه..آخر هم شانسی تیم رو به جام جهانی ببره و اونجا هم اون بازیهای مذخرف رو ببینی از تیم ! اونم نتیجه ش که همه بازیکنها پسرفت کردن و روانه تیمهای عربی شدن !
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 14:22
راهجو - فریدونکنار - ایران
ما ایرانی خالق فراموشی هستیم! ما همونهایی هستیم که از مربی گرفته تا تماشاگر میگفتیم 6تا از آرژانتین میخوریم که اگر کمی بخت داشتیم حتی نایب قهرمان رو میبردیم! قلعه نویی دایی و قطبی سرجمع به اندازه کی روش گرفتن ولی هیچکدون نه جام جهانی بردن نه نشاطی به تیم دادن نه آسیا رو فتح کردن!حالا عابدینی کلاش هم وعده سرخرمن میده که من اله میکنم و.. تو اگه سالم بودی که سر از داماش درنمیاوردی و پرسپولیس رو تو سال نمیدونم80 یا 79 بود تا مرز منحل شدن بخاطر بالا کشیدن پول قطریها تو قضیه انتقال بازیکن پیش نمبردی!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:15
راهجو - فریدونکنار - ایران
دنیا رفته تو کاره ساماندهی مریخ واسه مردم زمین اونوقت یه نمونه بارز ایرانی پرمدعا از جمله مایلی خدنگ ،میاد هی ور میزنه و کارنامه اش تنها یه 4 آسیا اونم تو عصر ستاره ها داره و تازه با اونها هم سرجنگ داشته و کلی ناکامی باشگاهی رده المپیک همین تیم ملی تو مقدماتی 98 میاد کارشناس میشه!آخه تو که تو لیگ ایرانش موندی اشک سوسمار ! اگه بزرگ مربیای ایران فرکی و قلعه نوییه که دیگه گفتن نداره هردوتا تو رده باشگاهی آسیاش موندن! ایرانیان پرمدعا حالا کی روش رو داخل آدم حساب نمیکنن خخخخخ.بعضی آخه چقدر خودخواهی و ادعا !اینهمه عقب موندگی بس نیست ول کنید دیگه
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:16
alborzi - کرج - ایران
shirzan e irani - استکهلم - سوئد......آقا ژول ورن جلوتون کم میاره من که سرم گیج رفت . دوست عزیز بی نظمی اصلا برنامه ریزی نمیخواد پول یامفت هست کلی هم آدم مفت خور بیسواد و مونگول !!! ترکیبش میشه گوشه گوشه این مملکت . یکیش هم فوتبال . شما چند سالی در سوئد بودید فراموش کردید اینقدرها هم پیچیده نیست .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:50
dark night - تهران - ایران
وزیر ورزش؟ زکی این بابا تو تمام طول زندگیش حتا یه پوست هندونه هم شوت نزده حالا شده وزیر ورزش و صحبت از فوتبال میکنه.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 17:34
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
حالا اگه این ادم بیسواد یه حرفی بزنه وزیر ورزش هستش ولی من نمیدوم که مایلی کلنگ خر کیه این وسط که هی عرعر یکنه.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:26
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
alborzi - کرج - ایران- همین سادگی‌ها را کردید که به اینجا رسیدیم، امکان ندارد دلیلِ این بلبشو تنها بی‌ نظمی باشد، امکان ندارد اینها در تیمِ ملی‌ آدمِ خود را نداشته باشند، امکان ندارد بازی به آن رسوأیی با بوسنی بعدِ بازی به آن زیبایی جلوی آرژانتین بی‌ دلیل باشد، حضورِ مردم در خیابان بزرگترین کابوسِ نظام است، در زمانِ خاتمی مردم اینقدر برایِ نظام خطرناک نشده بودند، اما بعد آن ببینید چه بلاهأیی سرِ فوتبال آورده اند، بارها از قصد به تیمهایِ عربی‌ باختند، ما تنها از نظام ضربه نمی‌خوریم از خارج هم پشتیبانی میشوند، ۳۵ سال است نفس کشدنمان هم سیاسی شده هنوز امثال شما این مسائل را خیال بافی‌ می شمارید، بعد میخواهید این نظام اینگونه بر زندگی‌ ما نتازد.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:06
kitaro - تهران - ایران
تیمو بدید به مایلی کلنگ تا با دعای ندبه و دلقکبازی ادارش کنه!!!. کی روش بهترین مربیه اما نه برای فوتبال فاسد کشور ما!!. فوتبال مزرعه گوجه فرنگی نیست آقای وزیر که امسال بکاری سال دیگه درو کنی!. سرمایه گذاری برنامه بلندمدت میخواد و فدراسیون سالم! . باز مافیای ورزشی چشمش به پول افتاده شاخکاش فعال شده!!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 20:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.