گشنیز پلو با دورچین کتلت

مواد لازم برای دو نفر


برنج: دو پیمانه گشنیز خرد شده: یک پیمانه
کره: 50 گرم
بادنجان قلمی: سه عدد
گوجه فرنگی: چهار عدد
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
سیب زمینی: ۵۰۰ گرم
تخم مرغ: یک عدد
پیاز متوسط: یک عدد
نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه و روغن: به میزان لازم


طرز تهیه

بادنجان‌ها را شسته و پوست کنده، سپس به قطر دو تا سه میلی‌متر ورقه می‌کنیم. به بادنجان‌ها، نمک فراوان زده و در آبکش برای 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا تلخاب آنها گرفته شود. پس از آن بادنجان‌ها را شسته تا شوری آنها از بین برود و در صافی ریخته تا آب بادنجان‌ها کاملا کشیده و آماده سرخ کردن شوند.

برنج را شسته، گشنیز، کره و نمک را افزوده و به صورت کته برنج را می‌پزیم. قبل از تبخیر شدن کامل آب پلو، سه بار طی چند مرحله آن را هم می‌زنیم تا سبزی با برنج به صورت یکنواخت مخلوط شود. پس از این‌که آب برنج کاملا خشک شد، شعله را کم کرده و دم‌کنی می‌گذاریم.

سیب‌زمینی‌ها را با رنده ریز رنده کرده، بعد از صافی رد می‌کنیم تا آب آن کشیده شود. پیاز را هم رنده کرده و آب آن را می‌گیریم. پیاز و گوشت را به سیب‌زمینی افزوده، تخم‌مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه را هم می‌افزاییم و ورز می‌دهیم تا حالت چسبندگی داشته و موقع سرخ کردن باز نشود. در تابه روغن ریخته و به اندازه دلخواه از مواد برداشته و در روغن سرخ می‌کنیم، البته با شعله ملایم تا مغز پخت شود.

دو طرف بادنجان‌ها را با دستمال خشک کرده، سپس در روغن سرخ می‌نماییم، بعد گوجه‌فرنگی‌ها را از وسط نصف کرده، کمی نمک، فلفل و زردچوبه زده و در روغن سرخ می‌کنیم. برنج را در دیس کشیده و با کتلت، گوجه‌فرنگی و بادنجان سرخ شده تزیین می‌کنیم.

+7
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.