زنان و دختران مسلمان شرق لندن و مساله حجاب

رادیو فردا :در این مجموعه عکس‌های «اولیویا هریس»، عکاس خبرنگار رویترز از وضعیت حجاب مسلمانان جمع‌آوری شده است. این خبرنگار از مسلمانان در شهر لندن عکاسی کرده و از آن‌ها در مورد داشتن حجاب پرسیده است.

صنعا که ده سال دارد، حجاب بر سر گذاشته و برای حضور در مراسم مذهبی در لیتون در شرق لندن آماده می شود. مادر صنعا می گوید حالا او می تواند هر موقع دلش خواست حجاب داشته باشد اما از سال دیگر برای او اجباری است. 

صنعای ده ساله و خواهرش عسرا که هفت سال دارد، آماده حضور در مراسم مذهبی می شوند

صنعا و عسرا

امیره که ۱۲ ساله است، در حال رفتن برای اسکی روی یخ در شرق لندن است. او از ۹ سالگی حجاب دارد و چون بیشتر دوستانش حجاب دارند، او هم دارد.

امیره در حال اسکیت روی یخ

مدیحه ۱۲ ساله و افشای ۱۱ ساله در بیرون مسجدی در شرق لندن. هر دو از هشت سالگی حجاب بر سر دارند

برندا در حال آزمایش چشم پزشکی در شرق لندن. برندا که در اصل مکزیکی است، زمانی که با خانواده اش به لندن آمدند، از کاتولیک به اسلام گرایید. او می گوید در خانواده ای مذهبی بزرگ شده است.

برندا و دخترانش در حال صرف بستنی. او می گوید: من می دانم در کشوری مسلمان نیستم برای همین سعی می کنم به قوانین جامعه احترام بگذارم. برخی مواقع مردم به بچه هایم خوش آمد گفته و از آن ها تعریف می کنند. هرچند نمی توانند لبخند من را در زیر حجاب ببینند، ولی خرسندی خود را با نگاه خود منتقل می کنم

 سمرین ۱۸ ساله، در حال آموزش سرودی مذهبی در مرکز جوانان مسلمان به بچه ها است. وی می گوید پس از این که یک بار راننده ای به من توهین تبعیض نژادی کرد، تصمیم گرفتم حجاب بر سر بگذارم

سانداس (چب) و مادرش ناهید (وسط) و خواهرش شانزا مقابل خانه مسکونی شان در شرق لندن. دو خواهر می گویند به رغم مخالفت پدر و مادرشان، تصمیم گرفتند حجاب برسربگذارند. مادرشان حجاب ندارد و موافق تعبیر دخترانش از اسلام نیست

سانداس در لباس عروسی. او از ۱۸ سالگی حجاب بر سر دارد  

یاسمین (چپ) و هانا، هر دو ۱۶ ساله هستند و پس از مدرسه در زمین بازی هستند. هانا از ۱۲ سالگی حجاب بر سر دارد

یاسمین، هانا و دیگر دوستانشان پس از پایان بازی

+31
رأی دهید
-96

behzad1900 - استکهلم - سوئد
این آشغالها دارن کّل اروپا را قبضه می‌کنن.خاک بر سر اروپا که به اینها اقامت میدن،همشون پتانسیل داعش شدن را دارند
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 10:12
sayeh tars - لندن - بریتانیا
اینجا دخترا بیشتر اینجوری می شوند همسایه ما دختر سی ساله است که پدر مادرش آتییست و آگنوسیک هستند ولی خوودش حجاب داره میگه با حجاب احساس آرامش می کنم بهش گفتم خوب بود تو ایران بزرگ می شدی
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 10:37
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
جادویی به نام اسلام!!!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 11:09
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
اینها هیچ کدام انگلیسی نیستند در انگلیس زندگی میکنند از امکانات دولتی رایگان دعوا ٫دکتر٫تحصیل٫وغیره استفاده میکنند اما ادعا واصولشون مال همانجایی هست که ازش آمدند
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 11:27
davood63 - تهران - ایران
شرق لندن با پاکستان هیچ فرقی‌ نداره،حتا اینها گشت ارشاد هم دارند اما در پاکستان نه‌
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:00
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
یک مشت عقب مونده و اسیر دین، مذهب و مردان شهوتران مسلمان
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 12:40
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
ماشاالله و آفرین به این خواهرها. خداوند می‌فرماید : هنگامی که یاری خدا و پیروزی فرا رسد و ببینی مردم گروه گروه وارد دین خدا می ‏شوند». خداوند در آیه ای دیگر می‌فرماید : مؤمنان را وارث زمین میکنم. ای کافران هنوز برای توبه دیر نشده، خداوند بخشنده، مهربان و توبه کاران را دوست دارد.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 15:23
کیانپور - تهران - ایران
در اینجا چند مورد مطرح است. اول اینکه برخی مسلمانان بر روی سنت ها تاکید بسیار دارند که این ظاهر دین است. باید دید آیا سنت های دینی با گذشت زمان تغیر می کند یا خیر. در اینجا باید نقش متعصبین مذهبی را در نظر گرفت. مورد دیگر اسلام ستیزی و اسلام هراسی است که در غرب در حال افزایش است. در میا ایرانیان هم برگشت از اسلام و مقابله با اسلام وجود دارد. حال باید دید احترام به دیگران و عدالت در مورد عقاید مختلف جگونه است. شما behzad 1900. این کلمه را اگر کسی راجع به شما به کار ببرد اجساس شما چیست؟ saye ars شما خود کجا به دنیا آمدید. اهل کجا مهم نیست اهل به جا مهم است.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:41
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
مهم نیست که مسلمان کجا و چه جوری زندگی میکنه . مهم اینه که کشور یا قوانین اسلامی یا مذهبی نباشه .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 16:47
Freedomforiran - لندن - انگلستان
من عقده دارم همشون را باید به کشور هاى اسلامى بفرستند که در آرامش و آسایش زندگى بکنند
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:02
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
کسانی که نقطه نظر منفی دادید بدانید که شما در جامعه های آزاد زندگی میکنید. هر کس حق انتخاب داره. پس اگر به این امر اعتقاد ندارید ، پس نباید ایران را ترک میکردید.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 18:33
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
این اشغالها رو باید بفرستند به همونجائی که ازش اومدند.همه شون از دم دزد بنفیت هستند واسه همین هم هرکدوم ۵ یا ۶ بچه دارند.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:10
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
غیر از عبا پوشان بقیه اگر در ایران بودند توسطِ گشتِ ارشاد یا گشتِ الواط به ماشین برده می‌شدند، به خاطرِ پوشیدن ساپورت، کشورهایِ غربی با انسانها به مثابه برده رفتار نمیکنند چون دنبالِ اعتبار و توریست و شکوفأیی کشورشان هستند برده داری را به ایران و دیگر کشورهأیی که حاکمان آنها نوکرانشان است صادر کرده اند، حق الزحمه خود را هم بی‌ زحمت دریافت میکنند، این دخترانِ محجبه اگر در ایران زندگی‌ میکردند اول از زیرِ دستِ اوباش حکومتی عبور کرده و الان هم در دوبی‌ مشغولِ کسب و کارِ حلال از نوع کسب و کار نظام خبیثِ ایران بودند. الان دهانِ جان بر کفانِ علی‌ خلاف از دیدنشان آب افتاده چه رسد به مشاهده آنها.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 19:11
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
behzad1900 - استکهلم - سوئد، فعلا که شما مستعد تبدیل شدن به بدتر از داعش هستید. هر کسی آزاد است هرجور بخواد زندگی کند. یکی دوست داره با بکینی باشه و یکی دوست داره با حجاب.
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 17:23
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
مسلمونها چهرهٔ آسیایها رو همه جا خراب کردند. اسلام همانند یه ویروس میمونه بدتراز هر گونه سرطانی
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 17:46
داد بیداد - قم - ایران
هر وقت خداوند از انسانی‌ ناراحت میشود عور تش آشکار میشود .مانند آدم و حوا که از بهشت رانده شدند یا حضرت یونس وقتی که از شکم نهنگ بیرون آمد عریان بود و با برگ درختان اندام خود را پوشاندند.متمدن بودن تنها به نداشتن حجاب‌ نیست
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 17:49
leona - لندن - انگلیس
اگه توی کله شون افکار تروریستی نباشه عیبی نداره به ما چه.خودشون زیر این همه پارچه و رنگهای تیره می گندن.اما بوی گند عرقشون سر کلاس درس منو آزار میده .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:22
highlight - کرج - ایران
میدونید مشکل چیه برخورد دو گروه یکی به عقاید اون یکی احترام میذاره ولی اون یکی همیشه خودش رو محق میدونه و اصلا از احترام چیزی سرش نمیشه . این مسلمونها هستند. که معلوم نیست با کدو استدلال احمقانه شون خودشون رو همیشه درست و محق میدونند و اصرار دارند دیگران را به زور به مسلک خودشون در بیارند اگر غیر مسلمانها بخواهند با مسلونها به مصداق رفتار خودشون داشته باشند باید تو کشور های اروپایی و آمریکا که اکثریت غیر مسلمونن قوانینی تعیین بشه که حتی تو پوشش آزادیهای اجتماعی و.. هم تعیین تکلیف کنه مثلا محجبه ها رو به دانشکاه یا بازار کار راه نده روزه گرفتن ونماز خوندن رو قدغن کنه نمازخونها رو شلاق بزنه و حبس بنداژه.. تازه میشه معادل رفتار متوحش مسلمونها . مثل اینکه انسان بخواد با حیوان وحشی زندگی دوستانه داشته باشه نمیشه آخه حیوون وحشی درست نمیشه ذاتش وحشی بودنه هرجا زورش و تعدادش به بقیه بچربه توحشش بال میزنه
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 00:51
payamak - منچستر - انگلستان
از همه بی‌ تربیت ترند،مخصوصا روبندیها
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 01:13
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
فدای آقا - اودنسه - دانمارک - جوک نگو بسیجی ...
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:28
marineboy - لس انجلس - امریکا
چرا سر بچه بیگناه و ساده را با چارقد میپوشانند؟ این دختران باید آزادانه ورزش کنند نه اینکه از همین الان در بند چادر چاقچور باشند. هر وقت عقلشان کامل شد خواستند میپوشند. حجاب که اجباری نیست. اینرا گفتم هم برای مذهبی‌‌ها و هم ضدّ مذهبی‌‌های سه‌ آتشه، چون هر دو یک جور می‌اندیشند.
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 18:53
باور عمیق - قم - ایران
گزارش تصویری جالبی بود .
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 23:10
moghavem - مشهد - ایران
واقعا که بعضی فقط شعار آزادی میدهند یا با آزادی مورد نظر خودشان موافقند . اگر به آزادی اعتقاد دارید به عقاید دیگران احترام بگذارید
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 16:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.