دروغ عجیب دختر جوان در قتل نامزدش : « استخوان‌های پیدا شده در بیابان‌های اصفهان متعلق به حیوان است نه انسان»

« استخوان‌های پیدا شده در بیابان‌های اصفهان متعلق به حیوان است نه انسان». این نظریه پزشکی قانونی کافی بود تا راز دروغ عجیب دخترجوانی که مدعی بود برای فرار از ازدواج دست به قتل نامزدش زده است، فاش شود.

این دختر حالا می‌گوید به‌دلیل مشکلاتی که داشته چنین سناریویی‌ را طراحی کرده تا به جرم قتل دستگیر و در نهایت قصاص شود.چند روز پیش وقتی دختر جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان مبارکه در استان اصفهان مدعی شد که 3 ‌ماه پیش دست به قتل نامزدش زده و جسد او را در بیابان سوزانده است، تحقیقات مأموران درخصوص این پرونده شروع شد. تیمی از کارآگاهان همراه دختر جوان راهی بیابان‌ شدند و در محلی که دختر جوان اشاره کرده بود، استخوان‌های سوخته به همراه کفش‌های کتانی و وسایل سوخته‌ای پیدا کردند که به‌نظر می‌رسید متعلق به مقتول بوده است.

با کشف این شواهد، دختر جوان بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: یک سال پیش با جوانی به نام فرید آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم اما مدتی بعد اختلافاتی بین ما به‌وجود آمد که باعث شد از ازدواج با او منصرف شوم. با این حال فرید اصرار داشت که با هم ازدواج کنیم و در نهایت مرا تهدید کرد که اگر تن به ازدواج با او ندهم، با توجه به اطلاعات خصوصی که از من دارد، آبرویم را می‌برد. من هم برای اینکه او را از سر راهم بردارم نقشه قتلش را کشیدم و با کشاندن وی به بیابان‌های اطراف شهر، او را با چاقو به قتل رساندم و سپس جسدش را با بنزین آتش زدم.

به‌دنبال اعترافات دختر جوان، وی بازداشت شد و تحقیقات کارآگاهان درخصوص این پرونده ادامه یافت. سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان که پیش‌تر خبر از دستگیری این دختر به جرم قتل داده بود، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: دختر جوان سناریوی کاملی طراحی کرده بود. او از قبل، محلی را در بیابان شناسایی کرده بود که در آنجا مقداری استخوان سوخته وجود داشت. همچنین وجود وسایلی مانند کفش‌های کتانی و دیگر وسایل سوخته شده در این محل باعث شد که وی آنجا را به‌عنوان محل خیالی جنایت انتخاب کند.

ادعایی که دروغ بود

این دختر 19ساله یک روز قبل از عید فطر با مراجعه به پلیس ادعایش را مطرح کرد و از همان زمان نیز بازداشت شد. در این مدت تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی خانواده مقتول ادامه یافت و هرچند در ابتدا تصور می‌شد جوانی که متهم، ادعای کشتنش را مطرح کرده از مدتی قبل در اصفهان ناپدید شده بود اما در ادامه مشخص شدکه چنین فردی وجود ندارد. همین باعث شد که مأموران به ماجرا شک کنند تا اینکه نتیجه پزشکی قانونی، شک آنها را به یقین تبدیل کرد.

سرهنگ خسروی ادامه می‌دهد: سرانجام نتیجه آزمایش‌های انجام شده روی استخوان‌هایی که در بیابان کشف شده بود، از سوی پزشکی قانونی به پلیس اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی استخوان‌ها متعلق به حیوان است نه انسان. به همین دلیل مأموران حدس زدند که دختر جوان دروغ می‌گوید و به بازجویی از او پرداختند.

براساس این گزارش، وقتی متهم دید که دستش رو شده به طراحی سناریوی دروغین جنایت اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل به‌خاطر مشکلاتی که در زندگی برایم به‌وجود آمده بود، افسرده بودم. تحمل آن وضعیت را نداشتم و تصمیم گرفتم کاری کنم که پلیس مرا به جرم قتل دستگیر کند و در نهایت به دار مجازات آویخته شوم. این بود که سناریوی یک قتل را طراحی کردم و با پیدا کردن محلی در بیابان و صحنه‌سازی، تصمیم گرفتم آنجا را به‌عنوان محل ارتکاب جنایت معرفی کنم تا اینکه پلیس رازم را فاش کرد. پس از اعترافات دختر جوان، پرونده قتل مختومه شد و برای تصمیم‌گیری نهایی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دروغ گفتن به پلیس چه مجازاتی دارد؟

دروغ گفتن دختر جوان به پلیس درخصوص قتل نامزد خیالی‌اش، مأموران را به دردسر بزرگی انداخت و باعث شد آنها مدت‌ها درباره اظهارات او تحقیق کنند و حتی کار به انجام آزمایش روی استخوان‌های کشف شده کشید اما در نهایت معلوم شد همه‌‌چیز ساخته و پرداخته ذهن دختر جوان است. در چنین مواردی این سؤال مطرح می‌شود که آیا دروغ بزرگ دختر جوان جرم محسوب می‌شود یا نه؟ محمدرضا گیوگی، قاضی بازنشسته دادگستری در این‌باره می‌گوید: «طبق قانون، یک موضوع زمانی جرم تلقی می‌شود که برایش مجازاتی درنظر گرفته شده باشد.

در این پرونده دختر جوان به مأموران پلیس دروغ گفته و برای این اقدام در قانون مجازاتی درنظر گرفته نشده است. هرچند این دختر با این کارش تخلف کرده است اما این کار جرم نیست». وی ادامه می‌دهد: «ممکن است دروغ دختر جوان موجب تشویش اذهان عمومی یا اخلال در نظم جامعه شده باشد. اگر این اقدام به این شکل تفسیر شود اقدام دختر جوان جرم تلقی می‌شود و عنوان اتهامی آن تشویش اذهان عمومی است.»

با وجود این محمدسلطان همتیار، قاضی دیوان عالی کشور حتی موضوع تشویش اذهان عمومی را نیز رد می‌کند. او معتقد است دروغ دختر جوان به ضرر خودش تمام‌شده و با این کارش یک‌ماه را در زندان گذرانده است اما کارش جرم محسوب نمی‌شود و حتی شامل تشویش اذهان عمومی هم نمی‌شود. او می‌گوید: «فقط می‌توان گفت این دختر اقرار غیرواقع کرده است اما جرمی رخ نداده است.»

وی ادامه می‌دهد: «البته اگر به این ماجرا سختگیرانه نگاه شود حاکم شرع می‌تواند اقدامی برای تادیب دختر جوان درنظر بگیرد. با این حال باز هم تأکید می‌کنم که چنین چیزی در قانون وجود ندارد.» با توجه به این اظهارات به‌نظر می‌رسد برای برخورد با چنین مواردی که ممکن است مدت‌ها وقت پلیس و دستگاه‌ قضایی را بگیرد و حتی آنها را به دردسر بیندازد، خلأ قانونی وجود دارد تا با مجازات خاطیان، از بروز چنین مواردی جلوگیری شود.

+29
رأی دهید
-4

همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
احتمالا استخوان میمون خیلی بزرگی بوده که آقایون پلیس بسیار باهوش! تفاوتشو با انسان نفهمیدن و مدتها سر کار بودن!
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 05:12
فراوانی - قطر - قطر
چه پلیس های با هوشی
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 10:56
گشتاسپ - شیراز - ایران
عجب دیوونه خونه ای شده ایران ما
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 11:05
mehdi2590 - مسکو - روسیه
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران ،فراوانی - قطر - قطر، گشتاسپ - شیراز - ایران. دوستان عزیز پلیس کار خود را بلد است. آنقدر هم مملکت بی صاحب نیست که نتوانند تشخیص بدهند. اگر شما خبر را درست مطالعه می کردید متوجه می شدید که گفته شده استخوان های سوخته، و به همین دلیل شاید در نگاه اول تشخیص آن برای پلیس امکان پذیر نبوده و درضمن همیشه برای روشن شدن یک موضوع اینچنین باید برای اطمینان خاطر دی ان ای انجام گیرد.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 15:13
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
امر قتل خانواد‌گی زنها خیلی‌ بیشتر از مرداس
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 16:44
shahab46 - هانوفر - المان
دوستان عزیز الان اینقدر جرم شناسی‌ پیشرفت کرده که فکر کشتن طرف به ذهن کسی بزند می‌فهمند.اگر قرار باشد که استخوان سگ را با انسان تفاوت نگذارند دیگه باید در این پلیس را تخته کرد
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 19:00
بی غم - تهران - ایران
وای خدا مردم از خنده!!! ببین یه دختر مشنگ چطور پلیس رو یه ماه سرکار گذاشته. افسردگی داشتم می خواستم کاری کنم که دارم بزنن. آخه بزدل تو که جرات خودکشی نداشتی چطور می خواستی تا پای چوبه دار بری. بابا اینو بفرستید دیونه خونه این بیچاره باید درمان بشه.
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:04
باور عمیق - قم - ایران
یادمه وقتی ابتدا خبر این قتل رو چندین روز پیش چاپ کرده بودن یکی از کاربران شهره و شیدای سایت زحمت کشیده بود 2 تا پاراگراف غلیظ درباره این قتل نوشته بود و ربطش داده بود آخر سر به رهبر و نظام و اینجور مزخرفات همیشگی . البته امثال اینها که واقعا شرم و حیا ندارن اما اگر حیا داشت وقتی این خبرو بخونه به یقین باید احساس کنه یه سطل آب یخ ریختن روش ..
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:38
kasra persia - لندن - انگلیس
به نظر من چون دروغ گفت باید اعدامش کنند
‌چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 21:53
mousa63 - همدان - ایران
agha_ehsan - تهران - ایران! در ارتباط با خبر قتل اومده بو اراجیف میبافتی که در شهرهای نزدیک استان فارس جنایت زیاد شده...جوابت دادم ولی مثل اینکه خودت گم و گور کردی....جوابیه من این بود ....الحق که به درستی به نداشتن عقل درست وحسابی معروفید....به اندازه نوک بینی ات هم نمی بینی ....سکینه محمدی زن پاکدامن شوهر کش کجایی بود...بله از آذربایجان شرقی....زوج های طلاق گرفته در اینترنت از همدیگر انتقام می گیرند عنوان خبری در مورد همین مناطق ....www.khabaronline.ir/detail/371107....پس بهتر از تهران برگردی دهات خودتون...... .بهتر نبود میگفتی جامعه ایران اینجور شده................
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 00:08
بت شکن - مونترال - کانادا
قابل توجه آیت خدا..!! حائری امام جمعه پیشین شیراز که در مصاحبه‌ای گفت: (معنی ندارد که یک قاتل را چند سال توی زندان نگهداری کنند و از بیت المال برایش هزینه کنند، کسی‌ که قتل انجام میدهد و اعتراف هم می‌کند باید همان روز راه به راه (اصطلاحی است شیرازی) قصاص شود تا جامعه و اولیای ادم به آرامش برسند.....!!)
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 11:35
دوستدار - استهکلم - سوئد
مشکل روانی دارد و نباید مورد ازار و حمله از طرف هیچکس قرار گیرد. شاید برای خیلیها این حالت روانی پیش امده باشد که کاری کنند چه خوب یا چه بد که دیگران و دوروبریهایشان به انها توجه کنند. و یک مدت مردم و یا حتی پلیس را سرگرم خودشان کنند
‌پنجشنبه 6 شهريور 1393 - 17:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.