حضور موتورسوارانی با پرچم داعش در خیابان‌های بانه و سنندج

حضور موتورسوارانی با پرچم داعش در خیابان‌های بانه و سنندج

رادیو فردا : چندی پیش برخی احزاب کرد ایرانی از حضور تعدادی از طرفداران گروه داعش در مناطق مختلف استان کردستان از جمله شهرهای سنندج و بانه خبر داده‌اند.

در این رابطه گفت‌وگویی کرده‌ایم با شاهو حسینی، نماینده حزب دموکرات کردستان ایران در اروپا، و ابتدا درباره صحت و سقم این خبر از او پرسیده‌ایم:

شاهو حسینی: اسلام رادیکال در کردستان ایران چیزی نیست که تازگی شروع شده باشد. مدت‌هاست که در جمهوری اسلامی از اینها خبر دارند. اما به صورت لباس سیاه و پرچم سیاه و به عنوان داعش اینها خودشان را بعد از حضور نیروهای پیشمرگه حزب دموکرات کردستان ایران در جبهه جنگ در کردستان عراق، ظاهر کردند و در بعضی جاها به خیابان آمدند و شعار دادند و مرگ بر دموکرات و مرگ بر سکولار و از این چیزها. مخصوصا در بانه دقیقاً روز هفدهم مرداد با موتور در چند خیابان و در بازار بانه ظاهر شدند و اخیراً هم با همین پرچم در دستشان در سنندج ظاهر شدند.

تعداد این  افراد چند نفر بوده و این‌که آیا کسی هم با این افراد صحبت کرده یا نه فقط هویتشان محدود می‌شود به همان پرچمی که شما اشاره کردید با خودشان حمل می‌کنند؟

تعدادشان خیلی زیاد نیست. گروه‌های پنج شش نفره معمولاً ظاهر می‌شوند و متاسفانه لباس کردی هم می‌پوشند. در نتیجه هویت واقعی اینها را نمی‌تواند کسی مشخص کند. چون مردم که نمی‌توانند اینها را دستگیر کنند و نیروهای انتظامی هم در این مورد هیچ حرکتی انجام نمی‌دهند. بعد از نمایشی که می‌دهند معمولاً ناپدید می‌شوند.

از این نظر هویت اینها خیلی مشکل است که بتوانیم الان مشخصاً تایید کنیم که کی هستند و آیا کرد اند و یا از کشورهای خارج آمده‌اند؟ تنها چیزی که مشخص است شعارشان است لا اله الا الله  با این پرچم سیاه است و شعارهایی که می‌دهند و معمولاً شعارهایشان در جهت مخالف با کسانی است که با حکومت اسلامی مخالفت دارند.

واکنش مردم محلی وقتی این افراد در خیابان‌ها می‌آیند چیست؟

در بانه مشخصاً مردم ترسیدند. مخصوصاً کسانی که در بازار بودند چیزی نتوانستند بگویند و انتظار داشتند که نیروی انتظامی بیاید و نیروی انتظامی هم که آمده هیچ حرکتی نکرده حتی از مردم هم سؤال نکرده. مردم معمولاً می‌ترسند از این تعداد. ترسشان هم از دو جهت است. یکی این وحشی‌گری که سازمانی به نام داعش تا امروز در این مورد ماهیت خودش را نشان داده، و دوم از این می‌ترسند که اینها وابسته به خود جمهوری اسلامی باشند، نیروهای سپاه و اطلاعات جمهوری اسلامی باشد. از این نظر از آنها می‌ترسند.

این افراد که شما می‌گویید به اسم داعش یا حامیان داعش در خیابان‌ها مانور می‌دهند آیا با خودشان سلاح‌های گرم یا سرد هم حمل می‌کنند؟ مردم این را دیده‌اند؟

خیر. فقط پرچم دارند. حالا زیر لباس اسلحه کمری داشته باشند نمی‌دانم. ولی  مشخصاً پرچمشان همراهشان است.

آیا صورت‌های این افراد مشخص است یا صورت‌هایشان را هم می‌پوشانند؟

معمولاً صورت‌هایشان پوشیده‌است. معمولاً. بعضی‌هایشان. نه همه‌شان. بعضی‌هایشان. در بانه که پوشیده نشده. پرچم داشتند و آشکار بودند و با لباس کردی. ولی شناخته شده نبودند. نتوانستند بشناسند اینها را.

این افراد به غیر از شهرهای سنندج و بانه آیا احیاناً در روستاهای کردستان هم دیده شده‌اند یا نه؟

در روستاهای بانه، سقز، جوانرود... در این مناطق هم دیده شده‌اند. تک و توک دیده شده‌اند.

ولی هیچ تماسی با مردم محلی نداشتند که روبه‌رو شوند و ازشان چیزی بخواهند یا تهدید یا دعوتشان کنند؟

نه چیزی نیست. فقط شعار می‌دهند، چیزی نمی‌گویند. فعلاً فقط تظاهر و دادن شعار و تحریک مردم.

به غیر از کردستان آیا اطلاع دارید که حامیان داعش در استان‌های مرزی دیگر هم مشاهده شده‌اند یا نه؟

طبق خبری که من از دوستان بلوچ دارم در بلوچستان هم به این صورت بودند.

یعنی مانورهای خیابانی دادند؟

در بلوچستان معمولاً خیلی آزاد می‌گردند. هستند. حالا ممکن است پرچم هم نداشته باشند ولی شعارهایشان مشخصاً شعارهایی است که در جهت تایید شعارهای داعش است.

+70
رأی دهید
-23

greentree - تهران - ایران
وقتی‌ سرداران فاسد سپاه و باند مصباح یزدی با هم جلسه می‌گذارند باید هم منتظر چنین افراد تکفیری بود ، اینها فعلا در بلوچستان آزادانه حرکت میکنند ولی‌ خیلی‌ زود با اسلحه با طور برق آسا بلوچستان را میگیرند و به ایران اعلان جنگ میدهند ،. برای همین روحانی سعی‌ کرد که با سنی مذهب‌ها هم گفتگو کنه و حتی به تحصیل کرده‌های اونها پست و مقام بده ،چیزی که بیت رهبر در طول ۳۰ سال نفهمید
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:14
Daimond - لاهتى - فنلاند
خود این حکومت فاظلابى ایران از داعش بدتر هست أین همه جنایت این همه وحشی کرى این همه شکنجه این همه إعدام أیا بدتر از داعش نیست
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:52
دوستدار - استهکلم - سوئد
پس نتیجه باید گرفت داعش ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی ایران است. در ایران و بخصوص در کردستان اگر اپوزیسیونی فرار بود شعار بدهد همین طرفداران سکولاریسم و هواداران احزاب کرد شعار میدادن , نه یک سازمان اسلامی تروریست دشمن انسانیت به اسم داعش !
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:02
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
داعش ساخته و پرداخته ی غرب و حکومت اخوندی هست تا از این راه مانع از استقلال کردستان شوند و یا بتوانند نفوذ نیروهای نظامی خویش را در تمامی مناطق اهل سنت افزایش دهند ،گذر زمان ثابت خواهد کرد نفوذ نیروهای صفوی به منطقه پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت ،داعش یک گروهک تندرو و تروریست هست که در برخی موارد میتواند برای جوانان مجذوب کننده باشد و انها را به سمت و سو ی که دلشان میخواهد رهنمون کنند
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:06
greentree - تهران - ایران
افراد بیت رهبری از شاه سلطان حسین هم ضعیف تر و کم سواد تر هستند ،اصلا کنترل اوضاع ایران از دست اینها خارج شده و فقط به فکر خرابکاری در دولت روحانی یا کتک زدن دانشجویان هستند ،. خاک بر سر علی‌ شیره‌‌ای و مجتبی بی‌سواد و مشتی سردار قاچاقچی به درد نخور
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:17
shirdel - لندن - انگلیس
همین را کم داشتیم که اینا توی شهرهای مرزیمون ظاهر بشن ولی‌ ایران عراق نیست خ... را میکشن
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:10
paksan - آمریکا - آمریکا
مشخصه کار خود سپاه هستش و لازم به فکر کردن نیست.اینطوری میخوان شناسایی کنند چون عمده خاک عراق با حمایت مردم سقوط کرد و نیروهای حکومت مجبور به فرار شدند حالا سپاه مثلاً میخواد زرنگی کنه و ببینه کجاها حمایت میکنند. متاسفانه سپاه و بسیج در دوماه گذشته نشون دادند که همه حرفها و گنده گویی هاشون برای مردم ایران هستش و هیچ غلطی نمی توانند بکنند در عراق از هواپیمای جنگی بگیر تا خلبان و بیش از دوهزار نیرو و کلی مهمات فرستادند ولی هیچ اتفاقی نیافتاد و عملاً بدتر هم شد و شکستهای سپاه که با لباس ارتش عراق جلودار شده بود خیلی واضح بود طوری که آمریکا هم فهمید سپاه توان همچین کاری رو نداره و همش بلف بوده.توان سپاه تنها همون معطل کردن دشمن و ترساندن مردم هستش و قدرت اجرایی نداره
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:17
shahriar69 - گوتنبرگ - سوئد
این کار، کار خود جمهوری اسلامی است، برای ایجاد رعب و وحشت در دل‌ مردم و برای اینکه به مردم بگویند که حواستان باشد ما چنین چیزهایی هم در آستین داریم و بعید هم نیست که در آینده در تظاهرات گسترده احتمالی‌ از چنین افرادی برای سرکوب مردم استفاده کنند به اسم داعش!
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:21
biparva-jan - تهران - ایران
یک عکس از این افراد بگیرید و نشون بدید تا بدونیم انچه که میگید صرفا یک مشت دروغ با اهداف پلید نیست.
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:52
zooom - تهران - ایران
من خودم ایرانم اگه قرار باشه همچین چیزی باشه اول از زاهدان شروع میشد نه به هر حال من ایرانم سرم هم هنوز سر جاشه کاری به رژیم ندارم ولی الان مرز تقویت شده از ترس داعش سوسک رد بشه میزنن چه برسه داعش اطلاعات هم این اخیرا داه شدیدا شنود میکنه پس نمیشه گفت داعش اومده ولی اگر هم واقعیت دتشته باشه خیلی بده به هر حال فعلا کشور ارومه از لحاظ داعش هم ایران ارتش سپاه بسیج و اینها باز زیر شاخه های خودشو داره ایران مثل سوریه و عراق نیست میگم کاری با رژیم ندارم ولی از لحاض استراتژی داعش نمیتونه کاری بکنه علیه ایران
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 02:20
Imod.barbekan - منامه - بحرین
حالا معلوم شد داعش ساخته و پرداخته شده همین اخوندهای پست فطرت هست تا با این کارشون بیگناهان زیادی قتل و عام کنند
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 04:46
arman93 - یزد - ایران
طنز جالبی بود هم متن خبر هم کامنت ها البته به غیر از دو کامنت که از تهران فرستادند اینجا تو ایران اگه کسی از این چرندیات بگه مسخره اش می کنند مردم هم علی رغم نارضایتی که از حکومت دارند ولی یک دست ومتحدند واگه این تروریستها جرات کنند پاشون رو تو این خاک بذارند پاشونو قلم می کنند هر چند که یک قدم هم نمی توانند وارد خاک ایران شوند
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 05:50
arezo632 - تهران - ایران
ایران فقط منتظر ورود داعش به کشور است تا بهانه دخالت در امور عراق را بهش نسبت نده.چنان بلایی سر داعش میارن که از بدنیا اومدنشون پشیمون بشن.بخدا اگر اونا سر میبرن در صورت ورود به کشورمون و تجاوز به نوامیسمون کاری میکنیم که سر بریدن به مثابه گل چیدن برای دنیا بحساب بیاد.ببینید کی گفتم؟؟؟
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 07:10
راهجو - فریدونکنار - ایران
paksan -دقیقا درست گفتی کار سپاه و اطلاعاته
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 08:17
Imod.barbekan - منامه - بحرین
اینا فقط تله هست از طرف ولایت صیغه ای برای مردم کردستان میخواهن با این کارشون جلوی اتحاد مردم غیور و جنگو کرد را بگیرند
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 10:30
danial nabi - استكهلم - سوئد
بی‌ مدرک قضاوت کردن باعث سنگدلی میشود، با احساس انسان‌ها این‌گونه بر خورد نکنید خارش به چشم خودمان میرود.
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 13:30
Quds force - تهران - ایران
تکفیری ها زهی خیال باطل .. نزدیک کربلا بشید اراذل .. گردنتون و میزنیم به والله .. تا کی میخواهید طی کنید این مراحل .. حمله به بین الحرمین محال .. قسم به شاهزاده سه ساله .. اگه اجازه بده سید علی ، خون شما برای ما حلال ..
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 18:26
shabparast - ایران - شمال
تو ساری اس ام اس داعش برای استخدام نیرو میاد.
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 19:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.