قصاص قاتل پسر 9‌ساله در ملأ‌عام

شرق: مردی که پسر 9‌ساله همسر موقت سابق خود را به قتل رسانده بود، صبح پنجشنبه در قزوین در ملأ‌عام اعدام شد. این مرد 50‌ساله که علی نام داشت از اردیبهشت‌ سال‌جاری به اتهام قتل پسر دانش‌آموز به نام امید، در بازداشت به‌سر می‌برد و پیش از این مسوولان قضایی قزوین اعلام کرده بودند او در ملأعام به‌دار آویخته خواهد شد. علی که کارمند بازنشسته بانک بود مدتی قبل باوجود تاهل، وقتی با مادر امید آشنا شد به او پیشنهاد ازدواج داد و این دو به عقد موقت هم درآمدند اما اختلافاتی میان آنها به وجود آمد و به همین دلیل زن جوان از علی جدا شد. بعد از آن مرد میانسال شروع به ایجاد مزاحمت برای این زن کردبه‌گونه‌ای که مادر امید به‌ناچار علیه همسر سابقش شکایت کرد. اختلافات این دو ادامه داشت تا اینکه روز حادثه علی با مادر امید تماس گرفت و به او گفت: «کاری می‌کنم که تا آخر عمر پشیمان شوی.»
مرد میانسال سپس سوار بر موتوسیکلت به سمت دبستان محل تحصیل امید راه افتاد و حدود ساعت 13 وقتی مدرسه تعطیل شد او داخل حیاط رفت. علی به‌محض دیدن امید، پسربچه را به سرویس بهداشتی مدرسه برد. دقایقی بعد وقتی از آنجا بیرون آمد تمام لباس‌هایش خون‌آلود بود. دانش‌آموزان با دیدن این صحنه در حالی‌که وحشت کرده بودند موضوع را به مسوولان مدرسه اطلاع دادند و آنها وقتی به سرویس بهداشتی رفتند پیکر بی‌جان امید را دیدند. در این میان علی از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و گریخته بود.
تحقیقات پیرامون این جنایت با حضور کارآگاهان در محل حادثه آغاز شد. ساعاتی بعد در حالی‌که تجسس‌ها همچنان در مراحل ابتدایی بود علی به یکی از کانکس‌های نیروی انتظامی مراجعه و خودش را تسلیم کرد. او گفت به‌دلیل اختلافاتی که با مادر امید داشت می‌خواست از این زن انتقام بگیرد و به همین دلیل دست به جنایت زد.
بازتاب گسترده جنایت در دبستان سبب شد مسوولان قضایی این پرونده را به‌صورت فوق‌العاده رسیدگی کنند. به همین دلیل قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه علی در سریع‌ترین زمان ممکن صادر و جلسه محاکمه حدود یک‌ماه بعد از قتل در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین برگزار شد. در این جلسه مادر علی به‌عنوان تنها ولی‌دم مقتول برای قاتل پسرش درخواست قصاص کرد. به این ترتیب حکم قصاص در ملأ‌عام صادر و در دیوانعالی کشور تایید شد. این حکم صبح روز پنجشنبه در ملأ‌عام به اجرا درآمد. حجت‌الاسلام صادقی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین پس از اجرای حکم قصاص گفت: دستگاه قضایی در اجرای عدالت و تامین امنیت پایدار مردم و جاری‌شدن حکم الهی در جامعه جدی است و همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا ضمن ریشه‌کن‌کردن خشونت، نگرانی مردم را برطرف کند. وی گفت: اجرای حکم قصاص بیانگر عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با حاملان و استفاده‌کنندگان از سلاح سرد و برهم‌زنندگان نظم عمومی است و از امروز با هرگونه حمل و نگهداری و خریدوفروش بی‌رویه چاقو، قمه و پنجه‌بوکس در ملأعام به‌شدت برخورد می‌کنیم. وی افزود: در این پرونده چون کودکی 9‌ساله به طرز عجیبی به قتل رسیده و عفت عمومی جریحه‌دار شده بود، سرعت رسیدگی ویژه بود و در کمتر از سه‌ماه حکم قصاص صادر و تایید شد.

+111
رأی دهید
-5

omidezendegy - مشهد - ایران
99 درصد از کارمندای بانک فاسدن
شنبه 1 شهريور 1393 - 18:48
Boogie Nights - لندن - انگلیس
از اینکه این حیوان بیرحم به درک واصل شد خوشحال شدم.امیدوارم با درد و رنج هلاک شده باشه چون یه بچه بیگناه رو با بیرحمی سلاخی کرده.اصولا حقوق بشر در مورد این جانورها صدق نمیکنه.
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:07
Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
این مرتیکه رو نباید به این راحتی‌ میکشتن باید زجر کشش میکردن این حـ... رو
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:09
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
اون زنک که صیعه شده بوده چی؟ اون بیگناهه این وسط؟!.
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:13
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
احکام اسلام ناب محمدی خوب اجرا میشه .صیعه میشن ا، آدم میکشن، اعدام میشن.تکبیر
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:22
فرشاد1020 - لندن - انگلستان
واقعا باعث تاسفه, البته اعدام مشکلی رو حل نمیکنه و نکرده ولی خوب آمار روز افزون این جنایات و فجایع نشون دهنده. نبودن روح قوانین انسانی و افزایش مشکلات روانی جدی در اجتماع است
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:25
آرمان شهر من - استهبان - ایران
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا! تو چی میگی این وسط...چی رو به چی ربط می دی! حالا ازدواج موقت یا دائم چه فرقی توی انجام این جنایت هولناک داره!؟
شنبه 1 شهريور 1393 - 21:47
alireza-holland - آمستردام - هلند
می‌ کیلو - کاراکاس - ونزوئلا. اون زنک؟؟؟چرا زنک ؟؟اگه تو خیابونا می‌گشت و هر شب برای خرج خونش که مردی نداشته با اینو اون می‌‌خوابید خوب بود یا این که صیغه یکی‌ میشد که اون خرجشو بده.حالا این مرد عوضی بود به اون زن بی‌چاره چه مربوط
شنبه 1 شهريور 1393 - 21:33
avangard - تهران - ایران
دستگاه قضایی در اجرای عدالت و تامین امنیت پایدار مردم و جاری‌شدن حکم الهی در جامعه جدی است.
شنبه 1 شهريور 1393 - 21:59
perser68 - آلمان - آلمان
فقط صورته مسئله رو پاک کردین،مشکل چیزه دیگست!35ساله که این داستان ادامه داره!
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:04
بی غم - تهران - ایران
آخروعاقبت زندگی دو آدم هوس باز با مرگ یه بچه بی گناه و به درک واصل شدن یک آدم لجن به اتمام رسید. جا داره انسان ها قدر زندگی سالم خودشون رو بدونن و وارد این بازی های کثیف نشن. آخر و عاقبت ازدواج های موقت طلاق و بی آبرویی است.
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:07
*Fanoos* - ایران - ایران
چطور تونسته بچه 9 ساله رو بکشه اونم با چاقو
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:09
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
امروز صیعه این فردا صیعه اون با خیابون گردی فرقی داره؟ یا چون دورو بریاتون اینکاره هستن بهتون بر خورده؟ادم حسابی بچشو گرفتار این وصعیت میکنه؟.
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:40
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
بعدشم با این کثافتکاریا چی به سر زن اول زندگی اون بیچاره و بچه هاش میاد مهم نیست نه؟ اخی بیچاره بدبخت صیعه شده که یکی خرجیشو بده اصلا ادم کثیفی نبوده.
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:48
دوستدار - استهکلم - سوئد
نه زنه گناه کار بوده نه هیچکس بلکه علی خودش این بهانه اختلاف با مادر امید درست کرده تا جنایتی را انجام دهد. چون کشتن امید اسانتر از کشتن هرکس دیگر بوده برای این بوده امید را انتخاب کرده و حتی چون امید به غیراز مادرش ولی دم دیگری نداشته علی فکر کرده اسان میتواند رضایت را از مادر امید گرفت. کاشت انجا بودم و دست ان مامور را می بوسیدم که طناب اعدام را به گردن علی می اندازد.
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:26
1irani - لندن - انگلستان
طفلک بچه ۹ ساله حیف شد واقعاً چقدم خوشگل بوده بیگناه و معصوم حیف حیف
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 01:09
1irani - لندن - انگلستان
کاشکی‌ یه نگهبان بار هر مدرسه بزارن تو ایران هر کسی‌ نتونه سرشو بندازه بره تو مدرسه بچه معصومه مردمو بکشه
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 01:12
azadi2011 - تورنتو - کانادا
این ها چه صحنه ای است که در این جامعه ی کهنسال دارد اجرا می شود ۰ چه قدر معنویات مارا این ها بالا بردند۰۰۰
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 01:17
پاکنده - سیدنی - استرالیا
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا. ذهن بیماری داری برادر
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 05:50
SHANA - خ - ایران
دید بچه پدر نداره فکر کرد مملکت هم قانون نداره . احتمالن زندگی اولش به خاطر این رابطه خراب شده بود و دق دلش رو سر بچه بینوا خالی کرده
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 08:58
shahramareia - تهران - ایران
مردیکه حیوان فرهنگ مردم شده قانون جنگل خدا باعثشو لعنت کنه حق این ادمها فقط مرگ است
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 09:00
علی راستگو - المره - هلند
حالم دیگه داره از این ایرانیهای وحشی عرب زده (اسلام محمد عرب) به هم میخوره. الان که بالا بیارم. این وسط همه گناهکارن بجز حکومت وحشی اخوندی....
شنبه 1 شهريور 1393 - 23:57
hassan5 - تهران - ایران
کامنتهای بالا که میخواهند خون را با خون پاک کنند بهیچ وجه حلال مشکلات جامعه ایران که بوسیله یک حکومت قرون وسطائی اداره میشه نخواهند بود.با این همه اعدام نظام اسلامی ایا اخلاقیات و امنیت جامعه بیشتر شده.بنظرم همه طرفداران اعدام تحت تاثیر تبلیغات این رژیم اسلامی شیطانی هستند.!؟باید چشمها را شست.....
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 11:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
برقراری هر رابطه ائی, آنهم با قوانینِ سست ، بی‌ اعتبار و دون شأن ایرانیان، چنین نتایجی‌ هم به بار میاورد، یک مرد در جامعه ایران هر مدل که دلش بخواهد، زندگی‌ می‌کند، به تایلند و اکراین و دیگر مکان‌های خوش گذرانی رفته , آب از آب تکان نمیخورد، اما ‌تو ای زنِ ایرانی چگونه با یک طفلِ ۹ ساله زندگی‌ خود را با یک غریبه وحشی که هیچ نسبتی با فرزندِ تو ندارد پیوند میدهی‌ آنهم اینگونه و سرِ پأیی، در زمانی‌ که پدران و مادرانِ دست پختِ نظام افیونی و مافیأیی به فرزندانِ واقعی‌ خود رحم نکرده آنان را قربانی معضلات خود میکنند، سفره سگ‌ شود شکم بهتر است از اینکه برایِ سیر کردنش دست به سوئِ هر کس و ناکس دراز کنی‌، یا به خاطرِ نیازِ جنسی‌ , وقتی‌ مادر می‌شدی آنهم در جامعه ایرانِ فعلی‌ باید احتمالِ تمامِ محرومیت‌ها را می‌دادی، یا بهانه اینکه بالایِ سرت مرد باشد هم پوچ و بی‌ معنی ست، اولا کدام مرد, ...
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 11:43
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...غیر از آن اگر دردت این بود چرا ترکش کردی ! از مرد بودن که نام و جنسیتش را داشت تا دهانِ جامعه خاله زنک و فضول بسته شود، تو قبل از پرداختن به هر نیاز شخصی‌ , ابتدا باید نیاز و امنیت فرزندی که باعثِ بدنیا آمدنش تو بودی را بر آورده میکردی چون تنها مسئول , پناه و تکیه گاهش بودی , این دیو صفتی که فرزندت را ذبح کرد معلوم است جز به خودش به دیگری نمی‌‌اندیشد و اگرنه تو را نمیگرفت , قاتل اصلی‌ ظاهراً مجازت شد تا بماند حسابش با خدا به کجا بکشد, اما شریکش که تو هستی‌ از محکمه وجدان , همچنین خداوند در امان نخواهی بود ، اگر صاحبِ بچه بودی و یا مستقل شده بود در موردِ خودت مجاز بودی حتی تا تهِ چاه بروی و به خودت مربوط بود اما مسئولیتِ آن طفلِ معصوم بر شانه ات تا ابدخواهد ماند, امانت دارِ خوبی‌ نبودی, تو لایقِ مادر ماندن نبودی و با دستِ خود این مقام و فرزندت را قربانی خواسته‌هایِ خود کردی.
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 11:43
دنیای وحشی - تهران - ایران
به اعتقاد بنده وقتی زنی و یامردی صاحب فرزند یا فرزندانی هستند چه کوچک و چه بزرگ برای ازدواج مجدد می بایست بسیااااااااااااااار بسیااااااااااار در انتخابشان دقت کنند تا کمتر چنین حوادثی بوجود بیاید .
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 04:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.