لغو اجرای شهرام ناظری در همدان به دلیل ممنوعیت کنسرت‌ با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر

شهرام ناظری در مراسم تشییع سیمین بهبهانی، سروده‌ی “دوباره می سازمت وطن” او را برای حاظران اجرا کرد.

تقاطع: کنسرت شهرام ناظری در همدان به دلیل بخش‌نامه‌ی وزارت ارشاد دولت حسن روحانی مبنی بر “ممنوعیت اجرای کنسرت در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان‌ها” لغو شد.

حسن قشمی، “نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد درهیأت نظارت” استان همدان روز چهارشنبه (۲۹ مرداد-۲۰ آگست) به خبرگزاری “مهر” گفت که در پی درخواست مجوز “موسسه آفاق‌گستر” برای کنسرت شهرام ناظری در روزهای دوم و سوم شهریور ماه در همدان به مناسبت “روز همدان”، این برنامه ابتدا در ستاد بزرگ‌داشت این روز “مطرح” و “تصویب” شد اما “توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی” استان لغو گردید.

آقای قشمی اضافه کرد که لغو این کنسرت، با استناد به بخشنامه ارسالی از سوی “وزارت ارشاد” مبنی بر «ممنوع بودن برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی در امکان ورزشی و سالن‌های با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر» و نیز «مصوبه کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی استان همدان در دولت قبل در واکنش به شکایات مردمی از ضعف مدیریت در اداره کنسرت‌های قبلی» صورت گرفته است.

وی از “فقدان صلاحیت موسسه آفاق‌گستر” و “نداشتن ارتباط کاری با اجرای کنسرت”، به عنوان دیگر دلایل عدم ارائه مجوز به کنسرت شهرام ناظری در همدان یاد کرد.

به گفته‌ی این عضو “هیات نظارت استان همدان”، پیش‌تر سالن ۷۰۰ نفری مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان محل برگزاری کنسرت به اداره کل ارشاد اسلامی این استان اعلام شده بود اما «مدیر برنامه‌های استاد ناظری به دلیل عدم حضور وی در سالن‌هایی با کمتر از ظرفیت ۱۲۰۰ نفر با اجرای کنسرت در این سالن مخالفت کرده بود».

اعلام لغو کنسرت شهرام ناظری در همدان به فاصله‌ی کمی از لغو اجرای “سمفونی رومی” توسط حافظ ناظری، فرزند او صورت می‌گیرد. این کنسرت قرار بود اواخر شهریورماه، با حضور موزیسین‌های بنام جهان و نیز با آوازخوانی شهرام ناظری در “سالن وزارت کشور” در تهران برگزار شود اما به دلیل عدم صدور مجوزهای نهایی و نیز عدم اجازه ورود به نوازندگان خارجی، لغو شد.

حافظ ناظری که سال‌ها است در نیویورک اقامت دارد و برای اجرای این کنسرت به ایران سفر کرده بود، روز ۲۶ مرداد در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشت: «در کمال اندوه و تاثر بعد از ۶ ماه تلاش بی‌وقفه و هماهنگی‌های تمامی موارد، اجرای کنسرت پروژه سمفونی رومی بعد از ۱۴ سال انتظار در وطن خودم کنسل شد.»

طی ماه‌های اخیر کنسرت‌های متعددی در تهران و شهرستان‌ها با وجود اخذ مجوز و انجام تبلیغات لغو شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لغو اجرای “آرکدی ولودوس”، یکی از پیانیست‌های مطرح جهان اشاره کرد. اجرای وی قرار بود روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه در “سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران” برگزار شود.

“جشنواره موسیقی بانوان” نیز که پس از شش سال وقفه، قرار بود از ۲۴ خرداد تا ۲ تیر و با حضور ۱۱ گروه در تالار وحدت تهران برگزار شود، ساعاتی قبل از آغاز نخستین اجرای آن لغو شد.

علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” دولت حسن روحانی در گفتگو با شماره روز ۴ خردادماه روزنامه “اعتماد” گفته بود که این وزارت‌خانه حتی به بعضی از کنسرت‌هایی که «هیچ مشکلی از نظر دینی و ارزش‌های ملی ندارند»، در صورتی که احساس کند «ممکن است به احساسات مردم در بعضی شهرستان‌های کوچک آسیب بزند»، اجازه برگزاری نمی‌دهد.

+18
رأی دهید
-3

بت شکن - مونترال - کانادا
حالا اون نوحه خوانی که از لبنان میاد و نوحه به زبان عربی‌ مثل (انا مظلوم حسین ) را با قیمت شبی ۶ میلیون به اضافه هزینه رفت و آمد خود و خانواده و همراه و بادی گارد هاش میگیره اصلا نیازی به مجوز که ندارد هیچ وزیر ارشاد و وزیر کشور و خیلی از مقامات کشوری و لشکری هم در صف جلو می نشینند و اشک تمساح میریزند!!!
شنبه 1 شهريور 1393 - 12:02
azadi-iran - وین - اطریش
مرگ بر این ملت نادان ایران که نمی زنه به دهان این ابلهان مذهبی .به این می گویند حکومت نطامی اسلامی ولی روشنفکران و روزنامه نگران مذدرو همیشه بر علیه حق و خواست وجدان مردم حرف می زنند. و فقط حرف رهبرشان علی خامنه ای را تکرار می کنند. البته این شامل روشنفران خارج از ایران می باشد که با وجود آزادی کامل بیان در خارج از کشور ولی نوکری شان را به خاطر منافع شخصی را نشان می دهند بجز تعداد بسیار کم روشنفکر انسان.
شنبه 1 شهريور 1393 - 12:24
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اگر مردمِ ایران در برابر این رفتارِ بر بر منشانه، نوحه خوانی و مراسمِ فاسقین را تحریم نکنند روز به روز از تمامِ دستاورد‌هایِ هنری و فرهنگی‌ و معنوی خود دور می‌افتند، خصوصاً خانمها، باید آخوند فاسد را از زندگی‌ خود مانندِ یک مگس امشی کنند، دلت گرفته برو بشین پایِ یک کنسرت موسیقی سنتی، تا دلت مثلِ ابرِ بهار بگریه و سبک بشه از آن سؤ به آسمان وصل شود نه به دل‌ِ سیاهِ آخوندِ شیطان صفت، در خانه مدام به جایِ نوحه‌هایِ احمقانه که هیچ فایده ای برایت غیر از اثباتِ حماقتت ندارد ، آنها را با جانِ دل‌ بشنو، اگر موسیقی بد بود خداوند در حنجره بلبل قرار نمیداد موسیقی در تارهایِ صوتی خودت نهان است ,آنها را با موسیقی هم نوا کن، آخوند فقط حرف میزند و خود به هیچ کدام عمل نمیکند،بلکه صد در صد بر خلافِ آن عمل می‌کند، ...
شنبه 1 شهريور 1393 - 13:29
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
....۳۵ سال تجربه و محک کم نیست، هنوز با زبان فریفته میشوی، تو ایرانی هستی‌ فرهنگِ تو نباید از عرب مشتق شود، عرب لخت و پاپتی بود و بی حیا و بی‌ وقار و بت پرست، بگذار قوانینِ عربی‌ برایِ اعراب بماند، ریشه ات را بنگر، آیا در تاریخت ردِ پای بت پرستی‌ ست ردِ برهنگی است ! ردِ جهالت و تعصب است , لباسِ رقصِ عربی‌ را ببین و لباسِ سنتی‌ رقصِ ایرانی را ببین ، به عرب باید دهنه زده میشد تا رام شود، ,باید شمشیر و تازیانه میخورد تا حیوان وجودش از چموشی دست می‌کشید، چگونه خود را در سطح این فرهنگ پایین آورده ائی و به گناه و جهالتِ آنان خود را میسوزانی, خداوند تو را برایِ نزدیک کردن به خودش آفریده نه فاصله گرفتن، بالاترین فراز‌هایِ عاشقانه با خداوند از دل‌ فرهنگِ تو سر برافراشته ، چگونه چشمانت را به رویِ این حقایق بسته ائی و به لاطأئلاتِ آخوند دل‌ بسته ائی، نزدیکی‌ تو به آخوند بینِ تو و خداوند فاصله انداخته و همچون آخوند جاهل و سیاه قلب کرده , اینکار را با روحِ بلند و والایِ خود نکن قدرِ خود را بشناس به اصل خود باز گرد.
شنبه 1 شهريور 1393 - 13:30
sadaf.tehran - تهران - ایران
یعنی چییییییییییییییییییی؟؟
شنبه 1 شهريور 1393 - 13:54
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
بت شکن - مونترال - کانادا. کاملآ با شما موافقم .
شنبه 1 شهريور 1393 - 18:08
زنده بادايران من - لرستان - ایران
مرگ بر خودت .azadi-iran - وین - اطریش، تو غلط می کنی به ملت ایران توهین می کنی مرگ بر تو وطن فروش. ازهمه ی کاربران ایرانی که عشق به ایران دارند می خواهم جواب این ملعون را بدهند او به تمام ملت ایران توهین کرده است. تو اگر با حکومت مشکل داری غلط می کنی مرگ را برای تمام مردم ایران طلب می کنی (مرگ برخودت)
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 11:24
زنده بادايران من - لرستان - ایران
دوباره سرو کله فراری وطن برای رقاصی درسایه دولت کریمه شروع شد. میگن پسرش درآمریکا زندگی می کنه حالا می خواد بیا ایران کنسرت رومی اجرا کنه. من نمی دانم اینا اگر ایرانی هستند چرا دنبال کنسرت های ایرانی ویا اشعار وسروده های اصیل ایرانی نمی روند فقط دنبال تبلیغ کنسرت های خارجی ها هستند مامردم ایران درد ایران وفرهنگ ودغدغه فرهنگ ایران را داریم حالا کنسرت خارجی چه صیغه ای است؟
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 11:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.