ده ها کشته در حمله به مسجد اهل سنت در بعقوبه عراق

مقام‌های عراقی اعلام کرده‌اند که در تیراندازی مردان مسلح به سوی نمازگزاران جمعه در یک مسجد متعلق به اهل سنت در شهر بعقوبه، ده ها تن کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام  بیمارستانی در استان دیاله گفته است که در جریان این حمله دست کم ۶۸ تن کشته شده اند.

یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری فرانسه گفته است که شبه نظامیان شیعه، عامل این حمله بوده‌اند.

ناهیدا الدینی، نماینده پارلمان عراق نیز  شبه نظامیان شیعه را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

به گفته این شاهد عینی، شبه نظامیان شیعه با هدف انتقام گرفتن از انفجار یک خودروی گشتی خود توسط یک بمب کنار جاده‌ای، این عملیات را انجام دادند.

این در حالی است که یک فرمانده ارتش و یک افسر پلیس گفته‌اند که حمله توسط چهار شبه نظامی وابسته به دولت اسلامی انجام شد.

به گفته آنها، نخست یک بمبگذار انتحاری خود را درون مسجد منفجر کرد و سپس سه مرد مسلح دیگر به سوی حاضران آتش گشودند.

خلافت خودخوانده اسلامی که به داعش مشهور است، در ماه‌های گذشته بخش‌های وسیعی از خاک عراق را اشغال کرده است.

این گروه تندروی سنی مذهب تهدید کرده که اماکن مقدس شیعیان در عراق را نابود می‌کند و این مسئله باعث شده تا بسیاری از شیعیان این کشور برای مقابله با آن مسلح شوند.

درگیری‌های مذهبی میان شیعیان و سنی‌ها در عراق، طی سال‌های گذشته، ده‌ها هزار کشته و زخمی برجا گذاشته است که اکثریت آنها را شیعیان تشکیل می‌دهند.

+36
رأی دهید
-9

mountainman - استکهلم - سوئد
بازم میگن درگیریهای شیعه و سنی. با وجودی که داعش که یه گروه سنی بنیادگرا هست و این مسجد اهل سنت رو منفجر کردن بازم میگن درگیری شیعه و سنی. به این میگن تفرقه افکنی.
شنبه 1 شهريور 1393 - 10:24
tirdad_1 - ونتو.ونیز - ایتالیا
بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است. دوست من بهتر نبود که + بدی تا خبر بالا باشه؟
شنبه 1 شهريور 1393 - 12:02
hassan5 - تهران - ایران
هر جای دنیا درگیری قومی یا نژادی یا مذهبی رخ بده مطمئنا ریشه در فتنه انگیزی انگلیس. داره..بعد از سرنگونی صدام مسئله شیعه و سنی در عراق شایع شد..من فکر میکنم این تشنج نژادی مذهبی بخود انگلستان هم برسه!!؟؟
شنبه 1 شهريور 1393 - 14:22
aram.01 - کردستان - ایران
خدایا به این مسلمانها عقل و به من هم پول عنایت بفرما...
شنبه 1 شهريور 1393 - 15:16
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
hassan5 - تهران - ایران افرین بر شما بسیار زیبا اشاره کردید . mountainman - استکهلم - سوئد و اما اقای محترم داعش به هیچ عنوان سنی نیست اینها گروهی خوارج هستند که در تاریخ بارها و بارها از این مسائل پیش اومده برای تشخیص بهتر میتونید تمام سخنان و فتاوای مهم رهبران و مفتیان بزرگ اهل سنت رو در انترنت نگاه کنید که همه و همه داعش رو محکوم و اونها رو خوارج میدونن
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:09
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی، تو که راست میگی، تا دیروز از نظر شما مجاهد بودند و جهاد نکاح ثواب الهی داشت امروز شدند خوارج؟؟ تا دیروز از تروز شدن انسانهای بی گناه لذت میبردی؟ بعد از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر تحریم اشخاص حامی داعش . اکثر علمایتان رنگ عوض کردند و شدند مخالف داعش و شما هم از این قضیه ظاهرا مستثنی نیستید. خوب رنگ عوض کردی. برادرای مجاهدت رو خوارج میدونی.؟ نمیترسی بیان سرتو از گوش تا گوش ببرند و زنان و دختراتو به کنیزی؟
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 20:56
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
mir1976 - واشنگتن - آمریکا تو حقیر تر از اونی هستی که من رو خراب کنی من هیچ وقت از داعش و ترور مردم بی گناه دفاع نکردم و ازدواج النکاح یا همون صیغه رو هم تقبیح کردم و این عمل رو یک عمل فاحشه میدونمد. تمامی کامنتهام و معتقد هستم هر انسان با هر عقیده و دین و مسلک باید زندگی راحتی داشته باشه من تنها با گروها و نظامیان و بسیجیانی مخالف هستم که شهروندان کشورها رو مورد تبعیض و ظلم قرار میدن
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 22:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.