دلیل قطع آب اصفهان 'سقوط تانکر' به زاینده‌رود است

خشک شدن زاینده‌رود از دغدغه‌های جدی ساکنان اصفهان است



خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از یک منبع آگاه گفته است دلیل قطع آب اصفهان "سقوط یک تانکر حامل سوخت در زاینده‌رود" بوده است.


به گفته ایرنا، دستگاه حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود و در محدوده باغ بهادران در شهرستان لنجان اصفهان سقوط کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، نشت گازوئیل به رودخانه باعث توقف کار تصفیه خانه آب باباشیخعلی شد.

این تصفیه‌خانه مهم‌ترین منبع تامین آب در شهر اصفهان است.

پیش‌تر خبرگزاری جمهوری اسلامی از قطع آب در بخش‌هایی از اصفهان و شاهین شهر در نزدیکی اصفهان خبر داده بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس سقوط تانکر گازوئیل در زاینده‌رود را تایید کرده و به خبرگزاری تسنیم گفته بعد از ورود مواد آلاینده به تصفیه‌خانه، مسئولان "بلافاصله" کار تصفیه‌خانه باباشیخعلی را متوقف کردند.

به گفته آقای حاجی‌دلیگانی، "مسئولان تلاش دارند لکه گازوئیلی را از آب جدا کنند و مخازن و کانال‌های انتقال آب را شست‌وشو دهند."

هاشم امینی، مدیر شرکت آب و فاضلاب اصفهان به خبرگزاری تسنیم گفته مشکل تصفیه‌خانه رفع شده و به‌زودی آب دوباره به خانه‌ها خواهد رسید.

شبکه خبر متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در گزارش به این نکته اشاره کرده که در سال ۱۳۸۷ هم اتفاق مشابهی باعث آلودگی نفتی رودخانه زاینده‌رود و قطع آب برای مدت طولانی شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، قطعی آب عصر جمعه در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی اصفهان اتفاق افتاده است.

علاوه بر اصفهان، در شاهین‌شهر، در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان هم آب قطع یا کم فشار بوده است.

منصور شیشه‌فروش، مدیر مدیریت بحران استانداری اصفهان با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفته بود جلسه‌ای با حضور مسئولان در استانداری اصفهان برگزار شده است.

ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو هفته پیش گفته بود اصفهان و کرمان از نظر کم‌آبی در وضعیت اضطراری و قرمز قرار دارند و برای تامین آب آن‌ها باید چاره‌ای اندیشید.

بهمن ماه دو سال پیش، کم‌آبی در اصفهان و انتقال آب زاینده‌رود باعث تجمع جمعی از کشاورزان شد. فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ایران این تجمع را مهم‌ترین مساله امنیتی بعد از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ توصیف کرده است.

+24
رأی دهید
-10

tirdad_1 - ونتو.ونیز - ایتالیا
بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است. دوست من بجای احساسی - دادن باید + بدی تا خبر به این مهمی در صدر اخبار جا بگیره....
شنبه 1 شهريور 1393 - 12:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
سازمان آب و فاضلاب یکی‌ از سازمانهایِ مخوفِ باندِ علی‌ خلاف است.
شنبه 1 شهريور 1393 - 13:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.