موفق ترین فارغ التحصیل شریف؛ بذرپاش است نه میرزاخانی!

سید حامد هاشمی

پارسینه : این موفق‌ترین موجود دانشگاه در سالهای اخیر است.  در همان اوان جوانی مثل بقیه مغزها به آمریکا رفت؛ نه که برای ادامه تحصیل و این بازی‌ها. در رکاب رئیس‌جمهور ایران به نیویورک رفت تا بنشیند وسط مجمع عمومی سازمان ملل. یک دوست نزدیکش میگفت آخرین فکر بکری که داشت این بود که قرار بود با دوستانش یک دستگاه فوتوکپی بخرند و در دانشگاه با دفتر فنی زیرزمین رقابت کنند. اما متاسفانه فرصت چنین‌ تجربه‌هایی را پیدا نکرد.

 در ۲۸ سالگی رئیس پارس‌خودرو شد، و با فاصله کوتاهی به رئیس کل مجموعه ساپیا ارتقاء یافت و ناگهان شد یکی از گردن‌کلفت‌ترین تصمیم‌گیران صنعت ایران‌زمین. در این میان هم یک وقتی با دختر وزیر آموزش‌پرورش احمدی‌نژاد وصلت کرد. بعدها که رئیس سازمان ملی جوانان شد، دل به کار نمیداد و این سمت را دون شأن خود میدانست. بعد روزنامه وطن‌امروز را تاسیس کرد. اکنون هم نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس است. تمام وقت دارد ما را نمایندگی میکند.

میکروفن مجلس که امروز باز بود موقع شمردن رأی‌های وزیر علوم چند بار شنیدم که صدایش میزنند. دیروز در صفحه نخست روزنامه‌اش با همان اعتماد به نفس نوشته بود: «فرجی‌دانا خودش را دار هم بزند باید خداحافظی کند». امروز فرجی دانا خداحافظی کرد. وارسته‌ترین و لایق‌ترین فرد دانشگاهی که در همه آن سالها در آموزش‌ عالی ایران سراغ داشتم.

برای همین است که میگویم موفق‌ترین فارغ‌التحصیل دانشگاهمان مهرداد بذرپاش است. آن پسر ، الان در کلان‌ترین سطح درباره آموزش عالی کل ایران اعمال قدرت میکند.

سیاست‌ها و سرنوشت‌ها و شکل آینده ایران را تغییر میدهد با نقشه‌ها و لابی‌هایش. استخوان خرد کرده‌ترین اساتید و بزرگترین مغز‌های دانشگاههای ایران یارای مقابله با منویات چنین آدمهایی را ندارند. این ماهیت متفاوت قدرت سیاسی است. آن مجلس اگر بخواهد تصمیم میگیرد افرادی مثل زاهدی یا ...هایی مثل کامران دانشجو وزیر آموزش عالی شوند و وزیر بمانند و کسانی مثل فرجی‌دانا را کمتر از یک سال هم تحمل نمیکند.

آن همه که درباره افتخار میرزاخانی حرف زدیم ندیدم رفقای شریفی حرفی درباره بذرپاش‌ها زده باشند. که شرمنده بابت این همکلاسی اینطوری. قسمتی‌اش البته از ترس است. بذرپاش آدم قدرتمندی است. و تازه سی و چهار ساله. و حتماً قرار است در زندگی آینده ما و خانواده‌هایمان تاثیرها بگذارد در دهه‌های پیش رو.
 

+112
رأی دهید
-21

iran e azad - هورتن - نروژ
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان هست. من نمیتونم دلیل این مقایسه را بفهمم ! طرف داماد وزیر و نماینده مجلس استصوابی هست و این نشان از ای‌ کیو بالای مهندس داره !
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:44
daneshjou - نیویورک - آمریکا
انسان از شنیدن داستان این ادم از ایرانى بودن خود مایوس مى شود. هزاران امید مردم از انقلاب ١٣٥٧ واقعا به یاس و نا امیدى تبدیل شده است. این هم از علایم ظهور امام زمان است که امثال بذر .. دانشمندان فرهیخته اى مانند فرجى دانا را از کار بر کنار کنند.
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:11
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
ایشان یک لیسانس درب و داغان غیر مهندسی از شاید علم و صنعت داشت. یا آزاد.شخصی است بسیار بیسواد و لی پررو و پاچه خوار و ورمالیده.فرزند خوانده پدر دروغ محمود احمقی نژاد است
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:56
علیرضا خان - لندن - انگلستان
من سالها در صنعت خودروی ایران کار کردم و در نهایت مجبور به ترک ایران شدم.چرا؟چون امثال این آدمهای بیسواد زیاد بودن که بخاطر رابطه میمومدن میشدن آقا بالا سر امثال من.بحث اصلی این بود که چطور بذرپاش شد نور چشمی احمدی نژاد.بعضی ها به شوخی میگفتن باباش کیه؟نکنه احمدی نژاد پدر خونده ای چیزیه برای این آقا پسر.کل مدیریتش در سایپا خلاصه شده بود در بوسیدن دست آبدارچی که براش چایی آورده بود که پدر جان شما چرا؟شما با این سابقه باید استراحت کنید و در جا شغل دیگری برای ایشون در نظر گرفت.در انتخابات ریاست جمهوری 88 از حساب سایپا میلیاردها تومن خرج کرد.چه افراد توانمندی رو کنار نگذاشت و امثال خودش و از خودش بدتر رو وارد مجموعه خودروسازی نکرد.
شنبه 1 شهريور 1393 - 00:37
highlight - کرج - ایران
daneshjou - نیویورک - آمریکا. خیلی با حال گفتید ....لذت بردم .....هه هه هه
شنبه 1 شهريور 1393 - 01:03
eckankar - ریجاینا - کانادا
احمقانه ترین قیاسی بود که تا کنون شنیده ام :) :) :).
شنبه 1 شهريور 1393 - 01:11
koorosh2500 - تهران - ايران
این مرتیکه از زمانیکه پاشو گذاشت پارس خودرو جز اختلاس و ردو بند کاری نکرد و زمانیکه گند کار دراومد سریع عوضش کردند و این آمار در پیتی را از کجا آوردید خدا میدونه و هر کسی این پارتی هارو داشته باشه معلومه که مدرکشم از شریفه.
شنبه 1 شهريور 1393 - 05:14
arman93 - یزد - ایران
واقعا دوهزاریه بعضیعا خیلی کجه این مطلب و این مقایسه به طنز و کنایه است .
شنبه 1 شهريور 1393 - 05:41
sama128 - شیراز - ایران
نوچه گروه مموت احمدی فشار و اسی رحم فشاری . بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذر پاش ===== بــــــــــــــــــــــذر .. .
شنبه 1 شهريور 1393 - 05:42
siavash2a - تهران - ایران
تو ایران میدان بازه برای فرصت طلبان نمونش اقای بذرپاش.وقتی کشور با رابطه و بی زابطه اداره بشه همین میشه.
شنبه 1 شهريور 1393 - 07:11
آذرگشسپ - قزوین - ایران
همچو کاغذ باد گردون هر سبک مغزی که یافت/ در تماشاگاه دوران میپراند بیشتر
شنبه 1 شهريور 1393 - 11:20
inhaleyou - لندن - انگلستان
eckankar - ریجاینا - کانادا - iran e azad - هورتن - نروژ- والا ادم بعضی‌ وقتا از زندگی ناامید میشه وقتی میبینه با کیا شده ٨۰ میلیون که اندازه کرم خاکی ای کیو ندران و از یه نوشتهٔ ساده و اهدافش سر در نمیارن که این نوشتە یک طنز تلخه نە یک مقایسە واقعی. مشکل ما اینە کە اکثر مردم ایران مثل شما نا آگاه هستن.
شنبه 1 شهريور 1393 - 19:06
ashab kahaf - لندن - انگلیس
نویسنده عزیز..لطفا متن دوپهلو نگذارید.این مطلب یه طنز که بیشتر نیست،هست؟ بهتر بود از کلماتی که طنز بودنش را نشان بده بیشتر استفاده کنید تا خواننده گیج نشه.
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 20:53
داراب - داراب - ایران
این آقا بیشتر بدرد حجرههای آخونهامیخوره
‌سه شنبه 4 شهريور 1393 - 11:08
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.