حکم اعدام برای 4 جوان ایرانی به اتهام تعرض به زن اندونزیایی

شرق: قضات دادگاه کیفری استان تهران چهار جوان ایرانی را که به تعرض به زنی اندونزیایی متهم شده‌ بودند با اکثریت آرا به اعدام محکوم کردند.  به گزارش خبرنگار ما، زنی اندونزیایی اوایل سال‌جاری به ماموران پلیس رباط‌کریم خبر داد توسط پنج جوان ایرانی موردتجاوز قرار گرفته‌ و توانسته از دست آنها فرار کند. این زن مدعی شد به‌عنوان کارگر در چند خانه در شمال شهر تهران کار می‌کرد اما صاحب‌خانه‌ها به او گفته‌ بودند دیگر کارگر لازم ندارند تا اینکه فرزند یکی از آنها با این عنوان که قصد دارد برایش کاری پیدا کند او را به منطقه‌ای در رباط‌کریم برده و در روستایی به اتفاق دوستانش او را مورد آزار قرار داده. پرونده پس از شکایت این زن به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد و به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.  ماموران پنج مردی را که این زن مدعی بود او را مورد تعرض قرار داده‌اند، بازداشت کردند. پنج جوان همگی ربودن و تجاوز به این زن را رد کردند و گفتند او دروغ می‌گوید و احتمالا خواسته‌ای دارد و سعی می‌کند از این طریق به آن برسد.
یکی از متهمان گفت: «این زن در خانه ما کار می‌کرد وقتی مادرم گفت دیگر نیازی به او ندارد، خیلی ناراحت شد من هم گفتم یکی از دوستانم برای پدربزرگش پرستار نیاز دارد و خانه‌اش در روستایی در جاده رباط‌کریم است، او هم قبول کرد در آنجا مشغول شود. من او را به روستا بردم؛ چند دوست آنجا داشتم که آنها را هم دیدیم و با خانواده‌ای که قرار بود این زن برایشان کار کند هم صحبت کردیم. فردای آن روز نمی‌دانم چه شد که به کلانتری رفت و ادعا کرد ما به او تجاوز کرده‌ایم. در حالی‌که هیچ‌یک از ما چنین کاری نکردیم و این زن دروغ می‌گوید. من او را ندزدیدم. ما ساعت‌ها در ماشین در راه بودیم اگر آدم‌ربایی در کار بود او می‌توانست فریاد بزند یا در ماشین را باز و فرار کند ما ساعت‌ها در ترافیک ماندیم حتی او از من خواست تلفنم را بدهم تا با یکی از فامیل‌هایش صحبت کند. من زبان او را بلد نبودم و وی می‌توانست به پلیس یا یکی از دوستانش یا حتی سفارت اندونزی زنگ بزند اما این کارها را نکرد و دوبار با خارج از کشور از طریق تلفن من صحبت کرد. فکر می‌کنم چون او را برای کار به روستا بردم ناراحت شد و چنین ادعایی را مطرح کرد.»
شاکی به دستور قضات پرونده برای معاینه به پزشکی‌قانونی منتقل شد و تا زمان اعلام نتیجه نیز تحقیقات ادامه یافت. زن اندونزیایی ادعاهای تکان‌دهنده‌ای را برای قضات گفت. او ادعا کرد چهارنفر از پنج متهم او را به طرز فجیعی مورد آزار قرار داده‌اند. به همین دلیل هم صبح روز بعد زود بیدار شد و از آن خانه فرار کرد. این زن گفت: «وقتی از خانه روستایی بیرون آمدم کنار جاده رفتم تا دوباره به تهران برگردم. مردی که من را سوار کرد پرسید اهل کجا هستم و می‌خواست کمکم کند. گفتم چه اتفاقی برایم افتاده و کسی را ندارم او هم مرا به کلانتری برد.» گفته‌های این زن همچنان از سوی متهمان انکار می‌شد تا اینکه پزشکی‌قانونی اعلام کرد آثار تجاوز روی بدن این زن وجود ندارد.  با این حال وکیل‌مدافع شاکی اعلام کرد موکلش مطالبی را برای بیان در دادگاه دارد که بسیار مهم است و حتما باید مترجم در دادگاه حاضر باشد. به این ترتیب دو مترجم از سوی سفارت اندونزی به دادگاه معرفی شدند و وقت رسیدگی نهایی صادر شد. اما این‌بار سفارت اعلام کرد شاکی به کشورش برگشته و قصد ندارد دیگر به ایران بیاید. با توجه به اینکه حضور شاکی الزامی نبود، جلسه رسیدگی به اتهام چهار جوان ایرانی تشکیل شد. آنها یک‌بار دیگر تعرض را رد و عنوان کردند این زن مقاصد دیگری را دنبال می‌کند.
 یکی از متهمان گفت: «زمانی که شاکی می‌خواست از آن خانه برود با مردی که قرار بود از او مراقبت کند خداحافظی هم کرد. اگر ما او را دزدیده ‌بودیم چطور اجازه می‌دادیم با تلفن خودمان ساعت‌ها حرف بزند اگر به او تجاوز کرده‌ بودیم چطور او را رها کردیم برود ضمن اینکه هیچ اثری از تجاوز هم روی بدن او پیدا نشده ‌است.» با این حال بعد از پایان جلسه رسیدگی، هیات قضات شعبه 77 وارد شور شدند و سه نفر از پنج قاضی، بر اساس علم قاضی چهار متهم ردیف اول را به اعدام و متهم ردیف دوم را به دلیل آدم‌ربایی به حبس محکوم کردند. دو قاضی دیگر که نظر اقلیت را صادر کردند، دلایل زن اندونزیایی برای تجاوز به وی را کافی ندانستند و متهمان را تبرئه کردند. به این ترتیب پرونده با حکم اعدام برای چهار متهم به دیوانعالی کشور فرستاده خواهد شد.

+124
رأی دهید
-35

Dorssa - دورن - المان
زنک عوضی میخواسته اخاذی کنه بعد هم دیده هوا پس گذاشت در رفت ......
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:09
عشق من کتاب - حیدرآباد - هند
اطلاعات به نظر ناقص میاد. چون هیچ کشوری تبعه کشورش رو علکی به اعدام محکوم نمیکنه
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:17
shirzan48 - بروكسل - بلژيك
به خدا سر درد گرفتم ؛آخه هنوز که ثابت نشده ، مرض دارید این بیچاره هارو اعدام می‌کنید ، زن هم که رفته اندونزی ، زنهای اندونزی هم که خودتون میدونید دیگه ؟. ایران وحشی خونست بابا!
جمعه 31 مرداد 1393 - 18:57
biparva-jan - تهران - ایران
تجاوز تجاوزه. و متجاوز باید مجازات باشه. حالا متجاوز هرکی که باشه و قربانی از هر نژادی که هست.
جمعه 31 مرداد 1393 - 19:14
Hailstone - مشهد - ایران
ما که گیج شدیم !!!!!!!!!
جمعه 31 مرداد 1393 - 19:25
juvel - اسلو - نروژ
ما که نفهمیدیم داستان چی‌ بود ؟
جمعه 31 مرداد 1393 - 19:44
بی غم - تهران - ایران
موضوع مشکوکه!!! وقتی پزشک قانونی میگه تجاوز صورت نگرفته قضات برا چی حکم اعدام صادر کردن!!
جمعه 31 مرداد 1393 - 20:41
piki82 - تورین - ایتالیا
خودشونم نفهمیدن چی نوشتن ! چون ثابت شدن تجاوز نکردن متهمان به اعدام محکوم شدن ! (((((((:
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:27
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
دیگه راستی راستی ثابت شد که قضات ایرانی مغز خر خورده اند! آخه وقتی پزشک قانونی نتونسته هیچ آثار تجاوزی پیدا کنه و خود زنه هم با وجود یک پرونده مفتوح در دادگستری بدون اطلاع گذاشته و رفته، خالا این چه علمیه که قاضی داره که بر مبنای آن جوونای مردم رو به اعدام محکوم میکنه؟ البته نکنه چون قضات دیدن که اینا بچه های شمال شهر هستند شاید خواستند خانواده های اینا رو تیغ بزنند! از این جانورای قاضی نما به سرکردگی دالتون هر چی بگی بر میاد!
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:28
tirdad_1 - ونتو.ونیز - ایتالیا
بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است. بهتر نبود اون دوستانی که حس دلیشونو با دادن رای - نشون دادن + میدادن تا خبر بالا بمونه........
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:30
aashena - اتاوا - کانادا
وقتی پزشک قانونی تایید نکرده شاکی هم براش مهم نبوده برگشته کشورش، چرا چهارتا جون و اعدام میکنن؟
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:31
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
دادگاه کیفری استان که با حضور 5 قاضی تشکیل می شود صلاحیت رسیدگی به جرائم خاص و احصاء شده در قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب را داراست و ملاک صدور رای اخذ نظریه اکثریت قضات در آن است . از طرفی بنا به متن گزارش مبنای و ادله ثبوت بزه در این پرونده علم قضات عنوان گردیده که در پرونده های کیفری به اقناع وجدانی قاضی معروف است و آن پنجمین و آخرین دلیل از دلایل اثبات محسوب می گردد. نظر به مخالفت 2 قاضی دیگر و هم چنین عدم وجود امارات و قراین دیگر و صرف و مجرد لحاظ علم قضایی از ادله اثبات بر صدور رای همه و همه از مواردیست که به احتمال قریب به یقین موجب می گردد که رای صادره در مرجع تجدیدنظر (دیوان عالی کشور) ابرام نگردیده و نقض گردد.
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:53
azadi2011 - تورنتو - کانادا
وکیل دادگستری معلق- می توانستی گفته هایت را به فارسی بنویسی , فکر می کنی از این که عربی بلغور کنی ما می ترسیم ? قاضی های ایران هم بدانند که احترام خودشان را با این کارها از بین می برند و مردم فقط سیستم را عامل قتل نمی دانند بلکه قاضی هم می تواند قاتل باشد۰
شنبه 1 شهريور 1393 - 01:29
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
azadi2011 - تورنتو - کانادا - حتما خودت را به یک مشاور یا روانشانس معرفی کن !!! نمی فهم چه دلیلی دارد که شما بخواهی بترسی ! اصلا خودت متوجه منظور خودت شدی ؟!!!
شنبه 1 شهريور 1393 - 03:12
siavash2a - تهران - ایران
خب چرا اعدام با یک تذکر هم مشکل حل میشد.البته خانومه هم مقصره مگه نمیدونه تو ایران همه دنبال اینجور کاران
شنبه 1 شهريور 1393 - 07:15
فراوانی - قطر - قطر
طرف کار میخواسته خانم را از شمال شهر برده جنوب شهر توی باغ براش کار پیدا کنه کلک آقا جان لاعقل ایرانی باش مرد باش بگو کردیم
شنبه 1 شهريور 1393 - 09:38
hassan5 - تهران - ایران
علم قاضی بدرد عمش میخوره!!!این قاضی کوپنی فقط با خونریزی ارضائ میشه..مهم نیست که طرف مقصر باشه یا نه!!
شنبه 1 شهريور 1393 - 14:00
باور عمیق - قم - ایران
azadi2011 - تورنتو - کانادا .. به جای تشکر از این توضیحات مناسب و کامل چی چی نوشتی؟
شنبه 1 شهريور 1393 - 16:11
باور عمیق - قم - ایران
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان .. سپاسگزار از اینکه اطلاعات تخصصی را در این زمینه به اشتراک گذاشتید
شنبه 1 شهريور 1393 - 16:12
ommolfesad - تهران - ایران
قاضی های ما همشون تو قم درس خوندن ، شرلوک هولمز نیستن که ت.می ت.می رای میدن و میگن انشالله که رای درست باشد !
شنبه 1 شهريور 1393 - 21:43
اردشیر مقامی - وادوز - لیشتن اشتاین
آقا من گرفتم چی شد , خیلی راحته . اولش کمی شک داشتم ولی وقتی دیدم این باور عمیق , این برادر شورای سایبری بسیج داره چرت و پرت های وکیل دادگستری معلق سیاسی رو تائید می کنه دیگه مطمئن شدم . یارو خونش بالای شهره , خدمت کار داره , یعنی پول داره باباش , حالا پشت پرده چی هست ما نمی دونیم , ولی فردا از باباه یه پول کلان می گیرند پسرشو آزاد می کنند . فکر کردید سپاه پاسداران چه جوری پول در میآره ؟ .
شنبه 1 شهريور 1393 - 22:11
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
اردشیر مقامی - وادوز - لیشتن اشتاین - از آثار استعمال شیشه توهم است که نمودش را در کلام شا بوضوح آشکار است .
یکشنبه 2 شهريور 1393 - 23:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.