حماس مسئولیت قتل سه نوجوان اسرائیلی را برعهده گرفت

حماس مسئولیت قتل سه نوجوان اسرائیلی را برعهده گرفت

تصویر نوجوانان کشته شده اسرائیلی

پس از حدود دو ماه از زمان انتشار خبر ربوده شدن و قتل سه نوجوان اسرائیلی در شهر الخلیل، یکی از فرماندهان گروه حماس اعلام کرد که شاخه نظامی این گروه اسلام‌گرای فلسطینی مسئول این واقعه بوده است.

ربوده شدن و قتل این سه نوجوان اسرائیلی سرآغاز تنش‌ها و درگیری‌هایی بود که به جنگ اخیر میان اسرائیل و حماس منجر شد، جنگی که هنوز آتش آن خاموش نشده است.

اسرائیل همواره حماس را مسئول این اتفاق معرفی می‌کرد، اما این سازمان فلسطینی تاکنون در این باره سکوت کرده بود.

حالا به گزارش خبرگزاری رویترز، صالح العاروری، از مقام‌های بلندپایه حماس، روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، در شهر استانبول ترکیه گفته است که برخی حادثه ربایش و قتل نوجوانان اسرائیلی را «توطئه» تلقی کردند، در صورتی که آنها به دست «گردان‌های عزالدین قسام» (شاخه نظامی حماس) ربوده شدند.

آقای العاروی خطاب به هیئتی از «اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان» افزوده است: «این عملیات توسط برادران شما در گردان‌های "عزالدین قسام" و در حمایت از زندانیان فلسطینی داخل زندان‌های اسرائیل که در اعتصاب غذا بودند انجام شد.»

الخلیل شهری در کرانه باختری رود اردن است که تشکیلات خودگردان فلسطینی، آن را کنترل می‌کند.

پس از ربوده شدن و قتل سه نوجوان اسرائیلی در این شهر، اسرائیل حدود هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرد.

بسیاری از این بازداشتی‌ها و زندانیان فلسطینی دیگر، با بحرانی شدن وضعیت دست به اعتصاب غذا زدند.

اما حدود سه هفته پس از کشته شدن نوجوانان اسرائیلی، تعدادی از یهودیان تندرو، محمد ابوخضیر، یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی، را ربوده و بعد از شکنجه، او را کشتند و جسدش را نیز آتش زدند.

این واقعه با شلیک راکت از سوی نوار غزه که توسط حماس کنترل می‌شود به سوی اسرائیل همزمان شد و در پی آن اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود به این منطقه را آغاز کرد.

در جریان آخرین دور این درگیری‌ها، بیش از دو هزار فلسطینی، شامل شهروندان غیرنظامی و اعضای حماس کشته و چند هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیش از ۶۰ اسرائیلی که اکثر آنها نظامی بودند نیز در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

+39
رأی دهید
-6

invincible - مینستا - آمریکا
تمامی طرفداران رژیم دجال ملاها قاتل و فاسد هستن، البته نیتنییو هم فرشته نیست، دولت فلسطین فقط با رهبری محمود عباس رئیس جمهور برگزیده فلسطین به صلح میرسه نه با قاتلاین دست نشاندهٔ ایران مثل حماس و حزب‌ا‌لله، خمینی بی‌ کفن از یاسر عرفات و فتح خیلی‌ بعدش میومد، حالا هم جانشین کثیفش یعنی‌ خامنه‌ای از محمود عباس متنفره!! همهٔ دنیا صلح فلسطین و اسرائیل رو آرزو دارن و نابودی رژیم کثیف ملاها تنها شرطش
جمعه 31 مرداد 1393 - 14:19
مسافر غربت - کالمار - سوئد
همه دنیا میدونستن تروریستهاى نامرد،،که فقط این کار از شما وهابى ها بر میاد،،،دست مریزاد بنجامین ،،،
جمعه 31 مرداد 1393 - 15:09
دوستدار - استهکلم - سوئد
حماس با کشتن این سه نوجوان هیچ افتخار و موفقیتی که به دست نیاورد بلکه باعث کشته شدن اینهمه نیروی خودش و مردم بی گناه فلسطین و ویرانی شهر غزه شد. سران حماس به خاطر کشتن ان سه نوجوان اسرائیلی و به کشته دادن این همه انسان و ویران شدن غزه باید در دادگاه سازمان بین الملل محاکمه شوند.
جمعه 31 مرداد 1393 - 15:18
shayan_mehran - تهران - ایران
این دیگه گفتن داره همه میدونن همه چی زیرسراین حماس کرموهستش
جمعه 31 مرداد 1393 - 18:02
perser68 - آلمان - آلمان
در جریان آخرین دور این درگیری‌ها، بیش از دو هزار فلسطینی، شامل شهروندان غیرنظامی و اعضای حماس کشته و چند هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.مبارکه آقا خامنه ای بیمار و فدائیانه خفته در خوابه خرگوشیش باشه
جمعه 31 مرداد 1393 - 20:08
paksan - آمریکا - آمریکا
نتانیاهو احمقه من جای اسرائیل بودم یک معبر باز میکردم برای غیرنظامیهایی که می خواهند به کرانه باختری بروند و یک هفته هم مهلت تخلیه می دادم و هر کسی که می خواست بره با نظارت و کنترل می فرستادم کرانه باختری بعد از این مهلت غزه رو صاف میکردم همچین که دیگه این عربهای کثیف و آشغال از این کارا نکنند. این همه آدم رو به کشتن دادن فقط بخاطر حمایت از زندانیان در اعتصاب؟ یعنی هیچ راه دیگه ای نبود و نیست؟ چطور محمود عباس با روشهای سیاسی انقدر جامعه جهانی رو جذب فلسطین کرد که حتی توانستند فلسطین رو با اکثریت ثبت کنند بعنوان یک کشور و حماس نافهم جز خونریزی همچون همزادش حزب الله و داعش هیچ کاری که نمی کنه هیچ همینطور خون می ریزه؟! حالا با کشتن اون سه نفر زندانی ها آزاد شدند؟2500نفر رو به کشتن دادید که چی؟
جمعه 31 مرداد 1393 - 17:44
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
بنده کاملابانظر paksan موافقم یعنی چه که درحمایت از زندانیان سه تا نوجوان بیگناه رو بگیرند وبه فجیع ترین شکل ممکن بکشند؟ باکدام معیار بشری این کار قابل توجیه هست ؟ هرچند این جانیان حماس اصلا انسان نیستند که بخوایم کارهاشون رو با اعمال بشریت بسنجیم اگر راست میگویند ویک ذره هم مردانگی حالیشونه که نیست به جای سه تا نوجوان سه تا افسر ودرجه دار نظامی رو میگرفتند چرا زورشون به بچه ها می رسه ؟ ازطرف دیگه این سه تا نوجوان بخت برگشته اسراییلی مگه انسان نبودند چرا آخوندها اصلا حرفی ازجنایت حماس نمی زنند چرااین اعمال شنیع ودوراز انسانیت حماسی ها رو محکوم نمی کنند ؟ اصلا تواین قضیه اخیر مقصر اصلی وآغاز کننده این کشتار همین کثافتهای دست پرورده خودشون هستند که باید اسراییل اینبار ریشه این جانیان رو بخشکونه تا دنیا از شر اینها واعمال سراسر جنایتکارانه شون خلاص بشه. خلاصه کلام اینه که باید باصدای بلندتر ورساتر بگیم نه غزه ...نه لبنان...جانم فدای ایران
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:12
tonny15152 - تیلبرگ - هلند
صداقت اسراییل و آقای نتانیاهو اثبات شد که قبل از جنگ اخیر اعلان کردند که قتل سه کودک بیگناه کار حماس جنایتکاز است
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:54
دنیای وحشی - تهران - ایران
تاکی ما انسانها باحماقتهامون باعث نابودی یکدیگر خواهیم بود و تاکی این عمر کوتاهی که خداوند به ما عنایت فرموده را به بطالت و کارهای شیطانی و غیر انسانی تمام نموده و انسانیت را نیز به چالش خواهیم کشاند ؟؟؟!!! به خدا که بدون تعارف و اغراق عمر به سرعت برق و باد می گذرد و تا چشم به هم بزنیم باید که حتی جسم خودمان را نیز بگذاریم و چه بخواهیم و چه نخواهیم از آن جدا شویم و به دیار دیگری بشتابیم .
شنبه 1 شهريور 1393 - 06:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.