بی‌بی‌سی: نگهبانان گروگان‌های داعش شهروندان بریتانیایی بوده‌اند

جیمز فولی به دست عضو بریتانیایی دولت اسلامی به قتل رسید


دولت اسلامی نگهبانی (داعش) نگهبانی از گروگان‌های خارجی را به شهروندان بریتانیایی عضو این گروه سپرده بود. همچنین، دولت اسلامی قبل از قتل یک خبرنگار آمریکایی، پیام‌های تهدید آمیز برای خانواده او ارسال کرده بود.

اطلاعاتی که در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته حاکی از آن است که سه شهروند بریتانیایی عضو گروه دولت اسلامی مامور نگهبانی از گروگان‌های خارجی این گروه، از جمله جیمز فولی، خبرنگار مقتول آمریکایی بوده‌اند و یکی از این سه نفر این خبرنگار را گردن زده است.

در نوار ویدیوئی که از گردن زدن جیمز فولی در اینترنت انتشار یافته، فردی که مامور گردن زدن اوست لهجه بریتانیایی دارد.

به گفته باب واتسون، خبرنگار شبکه جهانی بی‌بی‌سی، ظاهرا گروگان‌های غربی در "طنزی سیاه و تلخ" برای نگهبانان خود، به خاطر داشتن لهجه بریتانیایی، نام‌های جان، پل و رینگو را انتخاب کرده بودند.

جان، پل و رینگو اسامی اعضای گروه بیتل‌ها، یک گروه موسیقی پاپ بریتانیایی دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ است.



مامور گردن زدن جیمز فولی لهجه بریتانیایی داشت


سه‌شنبه این هفته، یک نوار ویدیوئی حاوی تصویر گردن زدن جیمز فولی در اینترنت منتشر شد که واکنش تند و محکومیت گسترده بین‌المللی را در پی آورد.

براساس اطلاعات دریافتی بی‌بی‌سی، حدود یک هفته قبل از انتشار این نوار ویدیوئی، خانواده جیمز فولی پیامی به زبان انگلیسی از طریق ایمیل دریافت کرده بود که در آن با لحنی تند هشدار داده می‌شد که او را به تلافی حملات هوایی آمریکا به مواضع نیروهای دولت اسلامی در عراق خواهند کشت.

در حال حاضر، تحقیقات در مورد قتل جیمز فولی و اقدامات بین‌المللی برای شناسایی و دستگیری قاتلان او توسط پلیس فدرال آمریکا - اف‌بی‌آی - هدایت می‌شود و سازمان‌های اطلاعاتی و پلیس بریتانیا نیز در شناسایی شهروندان بریتانیایی مسئول این قتل همکاری دارند.



خانواده فولی ایمیل تهدیدآمیز دریافت کرده بود


در خبری دیگر در مورد قتل جیمز فولی، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن، این اقدام را وحشیانه و ناقض "ارزش‌های مشترک جهانی" توصیف کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که "این شکل از اقدامات تروریستی به منزله تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت جهانی است و اتحادیه اروپا بیش از هر زمان دیگری حمایت خود از تلاش بین‌المللی در مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار می‌دهد."

گروه موسوم به دولت اسلامی - داعش - یک گروه تندرو اسلامگراست که در جریان جنگ داخلی سوریه قدرت گرفت و بخش‌هایی از خاک آن کشور را در اختیار خود دارد.

این گروه در ماه‌های اخیر مناطق قابل توجهی از خاک عراق را تصرف کرده و در ماه ژوئن، اعلام کرد که در این مناطق خلافت یا دولت اسلامی ایجاد کرده و رهبری آن را ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه و رهبر مسلمین جهان در دست دارد.

+42
رأی دهید
-2

IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
بهتره بگین یک پاکستانی‌ یا عرب ، تخم ترکشو ننه باباش تو بریتانیا کاشتن
جمعه 31 مرداد 1393 - 22:39
Liberté_Montréal - مونترال - کانادا
اینا اتفاقا بریتانیایی اصیل هم هستن! از سر شکم سیری یه روز میرن بودایی میشن یه روز مسلمون و .. از مفت خوری به این روز افتادن!
دوشنبه 3 شهريور 1393 - 08:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.