درخواست فرانسه از ایران و کشورهای منطقه برای جنگ با داعش

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از ایران و تمام کشورهای منطقه خواست تا در نبرد علیه خلافت خودخوانده اسلامی در سوریه و عراق موسوم به داعش به کشورهای غربی بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه این کشور، روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، به یک کمیته پارلمانی فرانسه گفت که پاریس مایل است ایران، کشورهای عرب منطقه و نیز تمام اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به این «عملیات» بپیوندند.

پیش از این نیز، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، خواستار همکاری ایران و عربستان برای مقابله با گروه داعش شده بود.

آقای کامرون در مقاله‌ای که روز یک‌شنبه، ۲۶ مرداد، در نشریه ساندی تلگراف منتشر شد، تصریح کرد که بریتانیا باید با کشورهایی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، مصر، ترکیه و «شاید حتی ایران» همکاری کند.

نخست وزیر بریتانیا مقطع زمانی فعلی را دوره‌ای خواند که جمهوری اسلامی می‌تواند از آن برای «همکاری با جامعه جهانی در برابر تهدیدی مشترک» بهره بگیرد.

در واکنش، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، هم گفته است که گفت‌وگوها در این باره شروع شده و «رایزنی‌هایی در جریان است».

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی - آفریقایی وزارت خارجه ایران، با بیان این که جمهوری اسلامی «برای مبارزه با تروریسم نیازی به همکاری با آمریکا نمی‌بیند»، گفت که «آمریکا و انگلیس اگر انگیزه‌ جدی در این زمینه دارند، بر اساس توافق‌نامه‌های دوجانبه خود با عراق و با هماهنگی بغداد، اقدام کنند.»

آقای امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با تلویزیون عرب‌زبان حکومت ایران (العالم) افزود: «اقداماتی که تاکنون توسط آمریکا در عراق انجام شده، بیشتر با هدف تامین امنیت اماکن و اتباع آمریکایی در داخل عراق بوده، نه اقداماتی که بتواند نقش تعیین‌کننده داشته باشد.»

روز چهارشنبه وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به گروه دولت اسلامی (داعش) گفته است: «این گروه تروریستی از ماهیت و درجه‌ای خطرناک‌تر نسبت به دیگر گروه‌های مشابه خود برخوردار است.»

به گفته لوران فابیوس، «اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد»، گروه داعش باعث شده تا حتی گروهی مانند «القاعده بسیار ملایم به نظر بیاید».

وزیر امور خارجه فرانسه با هشدار نسبت به «گسترش جاه‌طلبی داعش فراتر از مرزهای عراق و سوریه» گفته است: «خلافت امروز در عراق است، اما [فردا] در تمام منطقه خواهد بود و سپس بدیهی است که در اروپا.»

آقای فابیوس همچنین تاکید کرده است که «همه ما مردمی هستیم که از نظر این گروه تروریستی باید نابود و قصابی بشویم، زیرا ماهیت وجودی خلافت اسلامی در کشتن هر کسی است که این گروه را تایید نکند.»

گروه دولت اسلامی که با نام داعش شناخته می‌شود، یک گروه تندروی سنی‌مذهب است که به بی‌رحمی و قتل عام مخالفان خود در میان شیعیان، مسیحیان و دیگر مذاهب و ادیان مشهور شده است.

این گروه در سال‌های اخیر مشغول نبرد مسلحانه با حکومت بشار اسد در سوریه بود، اما در دو ماه‌ گذشته، موفق شد بخش‌های وسیعی از خاک عراق از جمله موصل، دومین شهر بزرگ این کشور، را نیز اشغال و در آنها اعلام برپایی «خلافت اسلامی» کند.

در هفته‌های اخیر، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، حملات خود را به مواضع داعش در عراق آغاز کرده و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و ارتش این کشور نیز توانستند برخی از مناطق اشغال شده توسط خلافت اسلامی را پس بگیرند.

+37
رأی دهید
-21

paksan - آمریکا - آمریکا
واقعاً این اروپایی ها نافهم هستند.یعنی شما نمی فهمید که در دوماه گذشته ایران با تمام قدرت از اسلحه و مهمات بگیر تا هواپیما و خلبان و بیشتر از 2هزار نیرو هیچکاری که نتونست بکنه هیچ تازه چند تا شهر هم سقوط کردند! سلاحها و تولیدات و روشهای جنگی سپاه بیشتر برای سرکوب مردم خودش هستش و الان بسیج وسپاه در حال تمرین سرکوب شهری هستند و این قائله داعش نشون داد که سپاه بسیار ضعیف تر از چیزی است که ادعا میکنند و تحرکات سوریه هم اگر حزب الله نبود هیچ اتفاقی نمی افتاد. بهتره اروپایی ها به رایزنی با آمریکایی ها بپردازند چون تنها کشوری که می تونه حملات موثر و دقیق انجام بده آمریکاست و آمریکایی ها اجازه دادند تا سپاه زورش رو بزنه و فهمیدند که سپاه توانش خیلی کمتر از ادعاهاش هستش و ظریف از آمریکایی ها خواست که حمله کنند و اجازه عبور از خاک ایران رو هم به هواپیماهای آمریکایی دادند
جمعه 31 مرداد 1393 - 09:18
arian1 - ابادان - ايران
حالا دیگر کار به جایی رسیده است که از داعش در ایران که همان نظام خونخوار اسلامی باشد برای نابودی داعش در عراق استفاده کنند البته این شیاطین بالخره باید با هم بجنگند تا نسل همدیگر را نابود کنند.
جمعه 31 مرداد 1393 - 10:24
جنگنده - تهران - ایران
بشرفها میخواهید داعش را بیاندازید به جان ایرانیان, کور خوندید چون ایران دخالت نخواهد کرد و این داعشیهای ساخته خودتان به زودی گریبان خودتان را خواهند گرفت و انتقام خون اینهمه انسان بی گناه که در این چند وقت کشته شدند از شما استعمارگران کثیف که اربابتان آمریکای وحشی میباشد, گرفته خواهد شد. مطمئن باشید چون عدالت خداوند به زودی در مورد مادون حیواناتی مانند شما به زودی اجرا خواهد شد.
جمعه 31 مرداد 1393 - 10:25
تیتو تیتو - تهران - ایران
عمو فرانسه تا الان کجا بودی ! خواب بودی عزیز ! عربستان که خود داعشه .
جمعه 31 مرداد 1393 - 11:08
ashab kahaf - لندن - انگلیس
«آمریکا و انگلیس اگر انگیزه‌ جدی در این زمینه دارند، بر اساس توافق‌نامه‌های دوجانبه خود با عراق و با هماهنگی بغداد، اقدام کنند.» می‌بینید؟؟ آقایون فقط از دور واق وا...میکنند. شیعه کشی از این بدتر؟ چی‌ شد حسین اگر ما بودیم ال‌ و بل...؟!!!.
جمعه 31 مرداد 1393 - 11:14
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
رژیم ایران از دأعشیها می‌ترسد رژیم ایران زورش فقط به زنها و جوانان مدرسه‌ای می‌رسد مگه نمی‌بینید که بسیجیهای چاقو کش بجان زنها و بچها افتادند عربها شاید بتوانند
جمعه 31 مرداد 1393 - 11:45
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
نه مسیو نفر نداریم خودمون لازم داریم، می‌خواهیم در معدن آهن بافق کارگر کباب کنیم. اگر شما قاتل و آدم کش دارید بفرستین بیاد پولش میدیم.
جمعه 31 مرداد 1393 - 12:49
danial nabi - استكهلم - سوئد
پاکسان - آمریکا - آمریکا گویا فیلمهای ..تخیلی‌ هالیوود و زیاد نگاه میکنی‌، یا در خواب بسر میبری، از خواب بیدار شو، مدت هاست که آمریکا خواست غلطی کند که زیرش زائیده، به زودی دأعشیها آمریکا را فلج میکنند، ک البته دست ساخت حود ....زده‌ها هستند.
جمعه 31 مرداد 1393 - 13:22
dara20 - تهران - ايران
داعش حـ... شما غربی‌ها و عربستان است آنوقت ایران باید با آنها مبارزه کند!!!!
جمعه 31 مرداد 1393 - 15:02
andisheh mehr - لندن - انگلیس
این گروه تروریستی باید خلع سلاح گردد و حمایت مالی و تسلیحاتی به این گروه باید متوقف گردد.کشورهای عربی‌ حمایت کننده از این جریان باید از خواب سنگین بیدار شوند و بدانند این جنگ عرب در برابر عرب است.یعنی‌ با دست خودتون گور خودتون را کندید!!
جمعه 31 مرداد 1393 - 15:39
فردين - انگلستان - انگلستان
نه دادا. ما کاری نداریم ، ایران در أمور عراق دخالت نمیکند ، شما که داعش را مصلح کردید خودتون هم یه کاریش بکنید ،
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:25
باور عمیق - قم - ایران
ایران به هیچ عنوان به جز محافظت از اماکن مقدس نباید دست به هیچ عملی در راستای مقابله با داعش بزند . کوچکترین اقدامی در این زمینه اشتباه است
جمعه 31 مرداد 1393 - 18:18
invincible - مینستا - آمریکا
لقب جدید خامنه‌ای سید علی‌ داعشی!!!
جمعه 31 مرداد 1393 - 20:06
arian1 - ابادان - ايران
paksan- - آمریکا - آمریکا. کاملا با نظر شما موافق هستم سپاه پاسداران نشان داد که خیلی ضعیف است وفقط توان مقابله در برابر مردم بدون سلاح ایران را دارند وشاید با خیز بزرگ مردمی اوباش سپاهی فرار را بر قرار ترجیع بدهند در ضمن در اینجا سپاهی سایت رو هم یعنی دانیل نبی روهم خیلی رنجوندید .به امید نابودی نظام خونخوار اسلامی
جمعه 31 مرداد 1393 - 17:24
میو میو - تهران - ایران
paksan - آمریکا - آمریکا:خوابی یا بیداری؟مرد حسابی سپاه ایران هنوز توی بغداد هستت و فعلا واسه مقابله با داعش دخالتی نکرده و فقط سپاه ایران سلاح به کردها داده و تا حالا دخالت نکرده است...سپاه ایران خیلی هم قدرتمنده و خود آمریکایی ها هم می دونه...اگه سپاه ایران قدرتمند نبود همین تروریست های داعش چند ثانیه به ایران حمله می کرد...عجب حرف .... می زنی ها...
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:50
massoudoslo - اسلو - نروژ
نیرو ها و جنگجویان داعش قویتر از تمام نیروی سپاه جمهوری اسلامی هستند و اگر جمهوری اسلامی اشتباه کند و به وعده و درخواست غرب وارد جنگ با داعش شود و جنگ به درازا بکشد و نتوانند داعش را در مدت کوتاه نابود کنند ،در آخر داعش رو به مرز های ایران خواهد گذارد !داعش اگر به این سادگی ها نابود شدنی بود تا به امروز پرونده اش را بسته میشد!داعش دقیقا همان سپاه خنخوار صدر اسلام است!قوی ،جنگجو ،با روحیه و گرسنه پیروزی و تشکیل دولت و فتح سرزمین ها هستند!طوری قوی و عملیاتی هستند که تمام قدرت های منطقه و دنیا به کمک هم آمده اند!داعش همان هیولای خونخواری است که جمهوری اسلامی با اجرای خیمه شب بازی شیعه و سنی در عراق و سوریه ،از خواب ۱۴۰۰ ساله بیدارش کرد که این هیولا نه مکان و نه زمان را میشناسد!هنوز داعش را دنیا کاملا نشناخته و از این به بعد بیشتر از داعش خاهیم شنید.
جمعه 31 مرداد 1393 - 19:06
Imod.barbekan - منامه - بحرین
عجب درخواست عجیب و مزخرفی ،کشوری که مهد تروریسم هست و سرمدارانش بزرگترین تروریستهای جهان هستند
جمعه 31 مرداد 1393 - 21:18
dawood30a - دبی - امارات
بچه ها این پاکسان امریکا یا اب ریکا چی میگه...حالش خوبه یا فکر میکنه فیلم های هالیوود هستش که فقط اب ریکا میتونه کاری کنه...بنده خدا یک گردان از سپاه قدس کافی هستش که همشون شلو پل کنه کاکو..... امریکا نشسی منم منم میکنی
شنبه 1 شهريور 1393 - 07:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.