یگان ویژه پلیس در معدن سنگ‌آهن بافق مستقر شد

ایلنا می‌گوید پلیس برای پایان دادن به تحصن کارگران وارد عمل شده است


براساس گزارش‌ها از ایران، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، در معدن سنگ‌آهن بافق مستقر شده‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از یکی از کارگران معدن سنگ‌آهن بافق، از تحصن کارگران آن معدن خبر داده و گزارش کرده است که پلیس برای متفرق کردن تحصن‌کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگر، در معدن مستقر شده است.

گفته شده است که دو نفر از کارگران معدن روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد، بازداشت شده‌اند و ۱۶ کارگر دیگر بعد از آن که از صدور حکم بازداشت خود باخبر شده‌اند، به معدن پناه برده‌اند و ماموران پلیس در پی آنها راهی معدن شده‌اند.

ایلنا گزارش کرده است که کارگران معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به این بازداشت‌ها از ساعت ۱۰ سه‌شنبه شب، دست از کار کشیده‌اند و خواهان آزادی همکارانشان شده‌اند.

بنا بر این گزارش، ماموران پلیس در حالی وارد محدوده معدن شده‌اند که مذاکرات دوجانبه ادامه داشته و آرامشی نسبی برقرار شده بود، هرچند گفته شده است که با کارگران برخورد خشونت‌باری نشده است.

کارگران این معدن به شیوه اجرای برنامه‌های خصوصی‌سازی این واحد اقتصادی و نحوه عرضه سهام آن در فرابورس اعتراض دارند و امسال دست‌کم یکبار دیگر از ۲۷ اردیبهشت تا چهارم تیر اعتصاب کرده‌ بودند.

گفته شده است که شرکت فولاد خوزستان در مزایده ۲۸.۵ درصد سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق برنده شده است، اما کارگران از بیم اخراج پس از واگذاری سهام، مخالف این واگذاری هستند و می‌خواهند این سهام همچنان دولتی بماند یا به شرکت تعاونی توسعه شهر بافق واگذار شود.

به گزارش ایلنا، در اعتصاب پیشین این کارگران بیش از ۵ هزار نفر مشارکت داشتند که واکنش علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دنبال داشت و او یک هفته پیش، در بازدید از این معدن گفت: "اگر این تحصن ۳۳۹ روز هم ادامه پیدا می‌کرد، اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگرها کم شود."

محمد عباسی بافقی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق تیرماه امسال گفته بود که کارگران روز چهارم تیر ماه، بعد از آن دست از تحصن کشیدند که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در یک نامه بر لغو واگذاری بخشی از سهام معدن به بخش خصوصی تاکید کردند.

او در آن زمان گفت که کارگران برای تعیین سرنوشت نهایی واگذاری این سهام، دو ماه به دولت فرصت داده‌اند.

+38
رأی دهید
-5

Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
خوب ،با انجام تمرین‌ها ی ضدّ شورش حالا آماده هستند برای سرکوبی مردم و کارگرانی که فقط از حد و حقوق خود دفاع میکنند.حالا میتوانند به رهبر کثیف خود نشان بدهند که نتیجهٔ اینهمه تمرین و مانور چه بوده است...مقابله و سرکوبی ملت ایران و کارگران بی‌ دفاع..
جمعه 31 مرداد 1393 - 09:34
hassan5 - تهران - ایران
بدون هیچ شکی این واگذاری بشرکت فولاد ظاهری بوده می خواهند این معدن را هم ملا خور کنند.بعدا گند کار در خواهد امد بکدام ایت الله مفتخور واگذار کرده اند
جمعه 31 مرداد 1393 - 11:46
siavash2a - تهران - ایران
حکومت طاقت هیج اعتراضی رو نداره حتی اگر صنفی باشه.
جمعه 31 مرداد 1393 - 13:13
dara20 - تهران - ايران
رژیم همیشه برای سرکوب ملت ایران آماده است و به اندازه کافی‌ مزدور ساندیس خور هم دارد.
جمعه 31 مرداد 1393 - 15:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.