اعتراف 3مأمور سدمعبر به قتل

اعتراف 3مأمور سدمعبر به قتل

 عاملان قتل مرد بی‌گناه در حمله مأموران سدمعبر شهرداری در برابر بازپرس جنایی تهران اعتراف کردند.چهار مرد در این درگیری مرگبار شرکت داشتند که یکی از آن‌ها هنوز فراری است.
16مردادماه سال جاری در میدان 196 غربی تهرانپارس بین چهار مأمور سد معبر شهرداری منطقه 4 تهران با راننده وانتی که پسر 13 ساله‌اش را همراه داشت درگیری مرگباری رخ داد.
مأموران سدمعبر وقتی با مقاومت «علی چراغی» در برابر خواسته‌های خود مبنی بر پرداخت 150 هزار تومان پول قرار گرفتند وی را به باد ناسزا و کتک گرفتند تا این‌که راننده وانت در برابر چشمان گریان پسرک خود خواست با پلیس 110 تماس بگیرد که به گفته شاهدان و پسربچه قربانی یکی از مأموران قوی هیکل سدمعبر با پنجه بوکس به علی چراغی حمله کرد و با یک ضربه وی را از پای درآورد.
چهار مأمور سدمعبر که دیدند راننده وانت پیکان شرایط مرگباری دارد با وحشت از خشم رهگذران سوار بر وانت گریختند و علی چراغی پس از هفت روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ روی تخت بیمارستان نفس آخر را کشید.
این جنایت جنجال‌آفرین شد و اظهارنظرهای رسمی‌ای از سوی نمایندگان شورای شهر تهران و شهرداری را در پی داشت تا اینکه با دستور بازپرس «سپیدنامه» از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران تیمی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی وارد عمل شد و پس از بازداشت پیمانکار شهرداری با راهنمایی‌های وی، چهار مأمور سدمعبر را شناسایی کردند و توانستند سه نفر از آنان به اسامی «محمد.م»، «محمد.ص» و «حسین» را بازداشت کنند.
صبح دیروز این سه مأمور درشت هیکل سدمعبر شهرداری پیش روی بازپرس ویژه قتل ایستادند و بازجویی شدند.

اعتراف 3مأمور سدمعبر به قتل


«محمد.ص» که تجسس‌ها نشان می‌دهد عامل اصلی قتل است در این تحقیقات گفت: هر روز در قالب تیم‌های سه یا چهار نفره سوار بر خودروی دو کابین مزدا در محدوده تهرانپارس گشت می‌زدیم و با وانتی‌هایی که پرسه می‌زدند و ضایعات فلزی می‌خریدند برخورد می‌کردیم.
وی افزود: ما با متوقف کردن وانتی‌ها آن‌ها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای 150 هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم و هر بار آن‌ها می‌خواستند تمدید کنند باید 72 هزار تومان پول می‌دادند که البته بیشتر اوقات راننده وانت‌ها این میزان پول را پرداخت می‌کردند و با ما درگیر نمی‌شدند.
عامل قتل راننده وانت ادامه داد: «علی چراغی» با پیکان وانت آمده  بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می‌خرید، کنارش ایستادم و سمتش رفتم سلام دادم و پرسیدم مجوز دارد که جواب داد مجوزی ندارد. همکارم نیز پیاده شد و چون مجوز نداشت داخل وانت پیکان نشست تا به ایستگاه‌مان و همان کیوسک برویم، کمی دنبالمان آمد و سرخیابان ایستاد بعد به ما ناسزا گفت و ادعا کرد می‌خواهد به پلیس زنگ بزند.
یکی از مأموران سدمعبر که در خودروی قربانی جنایت نشسته بود، نیز گفت: به راننده گفتم که باید پول عضویت را بدهد وگرنه باید تعهد بدهد دیگر به این منطقه نیاید اما وی سرخیابان ایستاد و پاشنه‌های کفشش را کشید بعد ناسزا گفت و با من و «حسن» که فراری است درگیر شد. حسن ابتدا دو سیلی به راننده وانت زد که البته پیراهن حسن نیز پاره شد. «محمد.ص» نیز به هواخواهی من آمد.
عامل اصلی مرگ علی چراغی نیز گفت: چون قبلاً به مواد اعتیاد داشتم به ناراحتی اعصاب دچار هستم و در این صحنه اعصابم به هم ریخت. همیشه بیشتر پشت فرمان می‌نشستم که با کسی درگیر نشوم، خواستم چوب بردارم تا شیشه وانت قربانی را بشکنم چون پسرش پشت وانت نشسته بود پشیمان شدم. وقتی درگیر شدم به قربانی سیلی زدم، بعد گوشی موبایلش روی زمین افتاد و خودش نیز با صورت به زمین خورد. من تصور کردم فیلم بازی می‌کند و در این صحنه هیچ‌گاه از پنجه بوکس استفاده نکردم.
«محمد.م» که متهم ردیف سوم است، نیز گفت: دیدم از دهان  راننده وانت کف بیرون آمد، خیلی ترسیدم. رویش آب ریختیم تا به هوش بیاید اما اثر نکرد. مردم هم اعتراض کردند که با ترس فرار کردیم و فردای آن روز سرکار رفتیم و نمی‌دانستیم وی به کما فرو رفته است.
«محمد.ص» 30 ساله که همه تحقیقات نشان می‌دهد وی عامل اصلی قتل است در حالی که پشیمان بود، گفت: بارها به بچه‌ها گفته بودم نگذارید من جلو بروم. راننده وانت قدبلندی داشت و تصور نمی‌کردم به زمین بخورد. وقتی آنجا را ترک کردیم اصلاً متوجه مرگ وی نبودیم تا این‌که از پلیس آگاهی تماس گرفتند و خواستند به اداره ویژه قتل برویم. ابتدا تعجب کردیم و دیروز خودمان را به پلیس معرفی کردیم و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردیم چنین حادثه‌ای رخ بدهد.
وی ادامه داد: ما قصد درگیری نداشتیم، اگر به حرفمان گوش می‌کرد کار به اینـجا   نمی کشید خیلی پشیمانم. بعد از حادثه پیمانکار خواست خودرو را در پارکینگی در خاوران پارک و «جی‌پی‌اس» را هم قطع کنیم تا نتوانند آن‌ها را پیدا کنند.
وی خواست به خانه برویم و تا زمانی که نگفته سرکار نیایم و در منطقه 4 آفتابی نشویم. سپس تماس گرفت  و گفت از ما شکایت شده و خواست فعلاً سرکار نرویم. وی هم کارت تردد صادر می‌کرد و هم ضایعات از وانتی‌ها می‌خرید، نمی‌دانم چرا چنین ادعاهایی را مطرح کرده است.
بنابر این گزارش، تحقیقات قضایی و پلیسی برای افشای جزئیات بیشتری از این حادثه ادامه دارد.

+142
رأی دهید
-2

sayeh tars - لندن - بریتانیا
هر چهار تاشون را باید اعدام کرد قلدر بازی‌هاشون را سر یک بیچاره بیگناه در آوردند
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 11:33
ashab kahaf - لندن - انگلیس
اعدام چیه آقا،اونم هر۴تاشون ؟! اینا رو باید حداقل به پرداخت دیه و ۲۰ سال زندان محکوم کرد،تا بفهمن جون یکی‌ رو گرفتن الکی‌ نیست.شهردار تهران باید استعفا بده،همین و بس.هرچی‌ خرابکاری کرد تو این مدت بسه..
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 11:53
martinT - هایدلبرگ - آلمان
زندان طولانی مدت برای هر کدام از این ۴ نفر ،به عهد گرفتن هزینه‌های کامل خانواده قربانی توسط شهرداری تهران،ابراز تاسف و معذرت خواهی‌ شهردار دزد تهران،شاید مرهمی باشه برای این خانوادهٔ داغدار!
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 11:54
92ارشام - لندن - ایران
این ماجرا شرم اورتر و دردناکتر از حادثه فرگوسن امریکاست.کاش حداقل نمایندگان مجلسی که ازجبهه پایداری هستند به خونخواهی این مرحوم که بجای دزدی و زورگیری بدنبال لقمه نانی برای خانواده اش بود اقدامی میکردندودادوفریاد میکردند.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 12:16
dara20 - تهران - ايران
چند وقت دیگه این ۳ نفر اوباش قاتل در طویله رهبری پست مقام میگیرند و بکار گماشته می‌شوند تا حکومت فاسد را یاری رسانند.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 12:16
دنیای وحشی - تهران - ایران
بوفالوهای وحشی از قانون جنگل استفاده کردند وقتی دیدند زورشون به این بیچاره می رسه تا مرگ زدنش . وحالا سه تا بچه و یک مادرتنها و یک مملکت بی صاحب . چه بکنه این زن بیچاره بااین بچه ها ی بی پدر ؟؟؟؟؟ مطمین باشید این سه قاتل رو هم مثل قاتل ستار بهشتی رها خواهند کرد .
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 12:17
Imod.barbekan - منامه - بحرین
از قیافه هاشون میشه فهمید اینا از جنس ادمهایی هستند زیاد به حسینیه ها میرند مفت خوری میکنند
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 13:26
mountainman - استکهلم - سوئد
اگر به حرفمان گوش می‌کرد کار به اینـجا نمی کشید. اره به حرفتون گوش میکرد پول زور میداد
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 13:47
mehraban1980 - تهران - ایران
به خاطز صدو پنجاه هزار تومان ادم کشتند یه خانواده ر و بی سر پرست کردند . اینا خودشونم که معتاد بودند.امیدوارم به سزای اعمالشون برسند تا درس عبرتی برای بقیه ماموران شهرداری باشند.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 12:56
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
یعنی چی برای خرید ضایعات هم مجوز لازمه!! فقط در این کشور برای دزدی مجوز لازم نیست؟ ( رهبر قبلا صادر کرده). زورگیری به روش نهادینه شده در نظام ولایت وقیه.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 13:06
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
خرسای گنده یک خانواده رو بی‌ سر پرست کردین برای ۱۵۰۰۰۰ تومن آخه به شماها چی‌ میشه گفت ..اون باقالی باف رو که با این سیاست نظامیش می‌خواست رئیس جمهور باشه اگه ۱۰۰۰ دفعه دیگه هم سعی‌ کنی‌ فقط ابرو که نداری فحش می‌خوری
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 13:12
persiangulf_57 - لندن - انکلیس
Imod.barbekan - منامه - بحرین . کار این ادمها دقیقا مثل خلیفه جلاد بغدای ریس کله حیوانات داعش هست
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 14:05
caroline - تهران - ایران
اینها ارازل و اوباش قانونى هستند! دیگه پلیس و آکاهى کارى به اینا نداره و میتونن قانونأ به مردم زور بگن و باج بگیرن. در ضمن چشم و دل شهردارى روشن که به چه کسانى اجازه میدن که با مردم اینطور برخورد بشه!!!! حالا از همه چى مهمتر کى جواب اون پسر بیچاره رو میده!!!! میدونید که تا آخر عمر توهین و کتک زدن پدرشو که جلوى چشماش جون داده رو از یاد نمیبره. باید به این شهردارى...د و درشو تخته کرد
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 14:15
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﭘﺲ ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ ﺗﻮ اﻳﺮاﻥ ﺑﻪ ﻫﺮﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺩﻧﺒﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩاﺭﻩ ﻣﻴﮕﻦ ﻗﻮﻱ ﺑﻴﻜﺎﺭﻱ ....ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭﺗﺎ ﺑﺸﻜﻪ گ... اﻋﺪاﻡ
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 14:29
داماهی - بندرعباس - ایران
ازهیکلهای گنده وکثافتشان معلومه که مفتخوروباج گیرهستندبایدهرچهارنفرشون بااون پیمانکارعوضی رادرهمان محل دارزد اون قالیباف هرزه هم بایدازکاربرکنارشود ولی افسوس که بجای مملکت قانون مدارمملکت قانون گریزوخرتوخری داریم.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 14:52
alborzi - کرج - ایران
زندان طولانی مدت کدومه دیگه !!!؟ مگه نمیدونید اینها و امثالشان سربازان گمنام امام زمان هستند هزاران مثل اینها دارند و در موقع لزوم خدمت خلق خدا میرسند 88 مگر یادتان رفته ؟؟؟
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 14:59
گذشته میرزا - ایران - ایران
دزدی و درآمد برای پیمانکاران. همه جای ایران ملک پیمانکارانی شده است که با مدیران نهادها فامیل و یا دستشان در یک کاسه است کشتن یک انسان برای پر کردن جیب عده ای غارتگر و این فدای آقا و جنگنده و باور عمیق و میرزا عشقی هم در اینموارد در خوابند و فقط سر خبرهایی مثل فرگوسن آمریکا حی و حاضرند و سینه چاک میدهند برای انسانیت
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 15:06
فراوانی - قطر - قطر
تقصیر نداره بیچاره که عصاب نداره معتاد هم بوده قبلا هم گفته اگر دعوا میشه نزارید من جلو برم خداییش بی گناه باید عمه من را بجای این بگیرن تقصیر نداره بدبخت بی نوا
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 16:11
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
3 تا خرس وحشی رو انداختن تو خیابان ، خاک تو سر مادرت قالی باف هرزه..چرا استعفا نمیدی بی غیرت؟
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 15:53
sia-2012 - تهران - ایران
شهردار تهران استعفا !!!! هررررررررررررررررررررری
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 16:42
Alfatier - برلین - آلمان
این قلچماقهای گراز بیخاصیت رو باید به ۲۰ سال زندان با اعمال شاغه محکوم کرد که دیگه از این غلطا نکنن و اون شهردار نالایق که محصول همون نظام نلایق رو باید مجازات کرد...
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 16:42
faranak-montreal - مونترال - کانادا
من موندم که مادر اینها کی‌ هست با این بچه تربیت کردنش
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 18:46
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
باید ایران رو دورش دیوار بکشن اسمشو بزار تیمارستان! حیف کشور من دست این آخوندها چی شد؟
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 20:23
hassan5 - تهران - ایران
این سه نفر الت دست مسئولینی هستند که باینها دستور باج گیری میدهند و باحتمال قوی ان باج را با مسئولین مربوطه شهرداری قسمت میکند.در نتیجه مسئولین پیمانکار و مسئولین شهرداری در این رابطه را باید محاکمه و محکوم بخسارت وارده و زندان بنمایند.ضمنا قالی باف هم باید جوابگو باشد که چرا زیر مجموعه اش باجگیر هستند
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 20:08
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
Imod.barbekan - منامه - بحرین، میشه بگید از کجای قیافش فهمیدی؟ مثل شما وهابی ها ریش نخراشیده و چهره آنچنانی که از دیدنش به قول خودتون کفاره باید بدید، دارند یا چیز دیگه؟؟
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 21:53
halk_35 - لیوواردن - هلند
مجوز برای ضایعات دیگه چه کوفتیه؟ یهو بگو باج برای عبور و مرور میگیریم دیگه !!! طرف هم بهشون مجوز میفروخته هم ازشون ضایعات میخریده . مملکتی که رهبرش علی چلاق باشه از این بهتر نمیشه . اون یارو هم تا دیده اوضاع خرابه میگه من معتاد بودم ناراحتی اعصاب دارم . اگه ناراحتی اعصای داری و دیوونه هستی خب از خونه بیرون نیا مردک . مردم که مسئول اعصاب تو نیستن.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 21:48
Imod.barbekan - منامه - بحرین
فکر کنم اینها زیادی توی مراسم های عزاداری مفت خوری کردند برای همین زیادی پرو شدند
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 22:12
paydar22 - لاهه - هلند
دوستان عزیز سلام اگر حدس زدید فرق این اقایون با زورگیرها و ارازل و اباش چیست
جمعه 31 مرداد 1393 - 00:08
persiangulf_57 - لندن - انکلیس
Imod.barbekan - منامه - بحرین. روزی حضرت عیسی(ع) با گروهی از یارانش سخن می گفت. یکی از یارانش به او گفت:« ای پیامبر بزرگوار، شما به اذن خدای متعال قادرید مردگان را زنده کنید و بیماران را شفا دهید و کورها را بینا سازید. شما افرادی را شفا داده اید. آیا مرضی هم هست که نتوانسته باشید شفا دهید؟. حضرت عیسی پاسخ داد:«آری من نتوانستم آدم های احمق را شفا دهم وبرای درمان آنها کاری بکنم
جمعه 31 مرداد 1393 - 01:43
Anarchist - دبلين - ايرلند
چه مملکتی درست کردن آقایون، این همون وعده‌ای بود که آیت‌الله خمینی در بدو ورودش به ایران داد که `` دلخوش به این مقدار نباشید که فقط مسکن میسازیم، . آب و برق را مجانی میکنیم ، اتوبوس را مجانی میکنیم،, روحیات شما را، معنویات شما را عظمت میدیم ,شما را به مقام انسانیت‌ میرسانیم`` ..! اینام آدمای بدبختی هستن، فساد که تو جامعه ریشه بگیره ، و قبح رشوه گرفتن و رشوه دادن از بین بره، همین می‌شه که پلیس راهنمایی، مامور شهرداری، کارمند بانک، ووو تو روز روشن از ارباب رجوع رشوه درخواست کنن.خلافکار اصلی‌ دولت رو باید شناخت که به پیمانکار چنین اجازه سو استفاده ای میده، نه این بدبختا..!
جمعه 31 مرداد 1393 - 07:20
Imod.barbekan - منامه - بحرین
آدمهای احمق فقط و فقط مرده پرستان هستند که میرند مجلس یه مشت آخوند احمق تر از خود ،دورغ هایش روگوش کنند بعدش یه ساندیس با ساندویج کوفت کنند
جمعه 31 مرداد 1393 - 12:11
persiangulf_57 - لندن - انکلیس
Imod.barbekan - منامه - بحرین . دقیقا احمق یعنی مرده پرستی. دروغ کوش دادن و فرستادن خواهر و مادر به جهاد نکاح به اسم الله سر انسان بریدن .زنان و دختران بی پناه را به کنیزی کرفتن وجوه کفر عایشه از طریق فتوای او به رضاع کبیر (شیر دادن زنان به مردان نامحرم!!) و سینه دادن خود او به مردان نامحرم ..حالا برو پای منبر خلیفه وحشی بغدادی در کنار کله حیوانات داعشی خوب خوش به با اسم الله با سر برید فوتبال بازی کن
جمعه 31 مرداد 1393 - 13:25
azadi2011 - تورنتو - کانادا
پیمانکارهای خود خوانده در گوشه و کنار کشور در فرودگاهها و ترمینالهای مسافری و. رخنه کرده اند و با چند نفر که دور خود جمع کرده اند با قلدری از مردم باج می گیرند و تحمل کمترین مخالفتی هم ندارند چون مردم ایران مظلوم ترین مردم دنیا هستند... فعلا تا بعد همین مردم به حسابها خواند رسید۰
جمعه 31 مرداد 1393 - 14:09
Imod.barbekan - منامه - بحرین
این خلیفه رو که شما ها اسمشو میبری ،ایشون دست پرورده ولایت فقیه و اسراییل هست تا با او بتونند به اهدافشون حفظ نظام بشار اسد و بدنام کردن مسلمان هست برسند
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:47
Imod.barbekan - منامه - بحرین
این اراجیف و خرافاتی که شما ازش نام میبری دروغی بیش نیستند توسط اربابانتون همون آخوندهای احمق ساخته و پرداخته شده اند ،جهاد نکاح هم یه دروغی بیش نیست توسط آخوندهای رافضی ساخته شده تا با این کارشون، آبروریزی که به را انداخته اند (همون صیغه نیم ساعته و یک روزه هست) روش سرپوش بزارن
جمعه 31 مرداد 1393 - 16:55
Imod.barbekan - منامه - بحرین
مذهب شیعه یکی از خرافی ترین ومزخرف ترین مذاهب کره ی زمین است که بر اثر خرافات چند آخوند احمق بوجود آمده است وتمام آخوند های بی غیرت مردم بیچاره را استحمار کرده واز مال وناموس مردم سوءاستفاده میکنند وبه بهانه ی خمس وسهمیه ی امام زمان مال مردم را به غارت برده ودر عیاشی خود استفاده می کنند وبوسیله ی حکم منحوس صیغه به ناموس آنان حمله می کنند
جمعه 31 مرداد 1393 - 17:06
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
مطابق قانون اگر مشارکت هر چهار نفر در ضربه منجر به مرگ کشف گردد هر 4 نفر به قصاص با رد تفاضل دیه هر یک محکوم می گردند. یعنی خانواده مقتول باید سه چهارم دیه کامل هر یک را پرداخت کنند تا آن فرد قصاص ( اعدام) گردد. و اگر ضربه کشنده متعلق به یک نفر باشد مجازات قصاص در مورد وی اجرا و سایرین به مجازات جرایمی چون مشارکت در نزاع منجر به فوت محکوم خواهند شد .
شنبه 1 شهريور 1393 - 05:27
bozorg - همدان - ایران
بی شرف نمیدونم اینو میخونی یا نه پشیمونی تو کارایی نداره امیدوارم که دچار عذاب وجدان بشی سره خدا که نمیشه شیره مالید
شنبه 1 شهريور 1393 - 06:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.