چهار ماه زندان برای مایلی‌کهن در پی شکایت علی دایی

مهدی رستم پور

حکم بدوی پرونده شکایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن و نادر فریادشیران صادر شد. شعبه ۱۰۵۷ دادسرای کارکنان دولت واقع در میدان ارگ، محمد مایلی‌کهن را به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش وب‌سایت بانک ورزش، عسگری پیش‌بین، وکیل علی دایی، گفته است: «قاضی رای به محکومیت متهمان داد. مایلی‌کهن و فریاد شیران حق دارند به فاصله ۲۰ روز از ابلاغ حکم دادگاه درخواست تجدیدنظر کنند تا رای دادگاه بدوی در یک شعبه دیگر مورد بررسی قرار بگیرد که رای دادگاه بعدی قطعی و لازم‌الاجرا خواهد بود.»

محمد مایلی‌کهن در واکنش به رای دادگاه گفته است: «چهار ماه حبس تعزیری دارم که می‌دانید اگر حبسی از سه ماه بالاتر باشد قابل خریداری با پول نیست. حتی اگر هم باشد من محکومیتم را با پول نمی‌خرم. دفعه پیش ۹۱ روز حکم قابل اغماض با پول داشته‌ام. من نمی‌خواستم آن پول را بپردازم. پسرم پرداخت، ولی خیلی‌ها این طرف و آن طرف گفتند گذشت کردند.»

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: پرونده ما اصلاً پرونده مهمی نیست. در محکمه ما میلیون‌ها پرونده مهم در حال خاک خوردن است، این پرونده خیلی بی‌ارزش‌تر از آن پرونده‌هاست، مشکلی ندارم، زندان می‌روم. اعتراض هم نمی‌کنم.

مایلی‌کهن در مصاحبه با سایت ورزش سه وابسته به سازمان صداوسیما گفت: محکوم شده‌ام، اما این مسئله آن قدرها هم مهم نیست، کل ماجرا این است که ۱۰۰ هزار تومان بدهم و ۴ ماه هم به زندان بروم. خب می‌روم، طوری نیست.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در ادامه گفت: یادتان هست پارسال گفتم دیگران چقدر گرفته و چقدر می‌گیرند؟ دیدید عددها درست بود؟ من جز واقعیت و حقیقت چیزی نگفته‌ام، اما مگر این آقا دو سال نگفت برای پرسپولیس مجانی کار می‌کند؟ پس چرا حالا قیمتش را دو میلیارد و سه میلیارد می‌داند؟

مایلی‌کهن با بیان اظهاراتی جدید علیه دایی گفت: تا عمر دارم دلم نمی‌خواهد این آدم را ببینم. استفاده از کلینیک درمانی پرسپولیس در مجتمع درفشی‌فر برای همه عموم آزاد است. همسایه من و بقال سر کوچه هم می‌توانند به این کلینیک بروند، اما ایشان مانع ورود شیث رضایی شده. کسی که سال‌ها برای پرسپولیس بازی کرده. باورم نمی‌شود، این نهایت پلشتی است.

نادر فریاد شیران هم به خبرگزاری فارس گفت: طبق رای دادگاه باید صد هزار تومان جریمه پرداخت کنم و به ۹۱ روز حبس تعزیری نیز محکوم شده‌ام. البته با توجه به این که هیچ محکومیتی نداشتم طبق ماده ۵۲ قانون مجازات اسلامی این رای به مدت یک سال تعلیق شده.

دعوای قدیمی دایی و مایلی‌کهن

درگیری این دو به دوران سرمربی‌گری مایلی کهن در تیم ملی برمی‌گردد. وقتی او مقابل سوریه برای اولین و آخرین بار، دایی را در یک بازی روی نیمکت نشاند. گرچه او در دقیقه ۴۳ همان مسابقه با بیرون کشیدن محسن گروسی، دایی را در ترکیب قرار داد. جرقه‌های اختلاف از همان مسابقه زده شد.

تنش بین دایی و مایلی کهن، چند مرتبه به دادگاه و صدور رای در مراجع قضایی کشیده. بارها در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌ها به هم حمله کرده‌اند و حتی در دیدار رو در روی تیم‌هایشان نیز درگیر شده‌اند.

در برنامه ۹۰ پارسال، پای داریوش خواننده مشهور هم به ماجراهای دایی و مایلی کهن باز شد! علی دایی گفته بود: «مایلی کهن قبل و بعد از انقلاب تیپ و قیافه‌اش را تغییر داد، خوب است من هم تی‎شرت باشگاه کالیفرنیا که روی آن نوشته USA بر تن کنم؟»

مایلی کهن هم در برنامه ۹۰ گفت که اهل جانماز آب کشیدن نیست، حتی قبل از انقلاب و پس از آن، داریوش را دوست داشته.

او گفت عکسی که دایی می‌گوید متعلق به ۳۷ سال پیش است که با مرحوم صفر ایرانپاک، خلعتبری، حاج رحیمی‌پور و جمشیدی هستیم. روی پیراهنم نوشته دانشگاه کالیفرنیای آمریکا. چه اشکالی دارد؟ چطور دایی وقتی سرمربی تیم ملی بود، بازی تیم ملی مقابل ازبکستان را لغو کرد تا برود آمریکا و تابعیت آمریکا را بگیرد.

وقتی دایی پیرامون مشکلات مالی پرسپولیس گفت برخی که استعداد دارند مثل لیونل مسی می‌شوند و عده‌ای هم کارگر شهرداری. مایلی کهن در اعتراض به این مصاحبه، در بازی ملوان و استقلال با لباس رفتگران وارد ورزشگاه شد. دایی نیز این اقدام او را عوام‌فریبانه خواند. دایی همچنین گفت مایلی کهن برای مربی‌گری در ماهشهر ۸۰۰ میلیون تومان خواسته بوده.

دایی درباره توانایی فنی مایلی کهن در عرصه مربی‌گری گفته بود: «کسی که باعث سقوط پنج تیم پیکان، شهرداری، سایپا، و فولاد شده باید تندیس پنجه طلایی بگیرد.»

مایلی کهن هم با انتقاد از نحوه حضور دایی در تمرینات پرسپولیس گفت: همیشه با فرزندت سر تمرین می‌آیی، هرگز در دقایق نخست تمرین کنار تیم نیستی، در حین تمرینات به روزنامه‌خوانی مشغول می‌شوی، از رانت خانوادگی استفاده می‌کنی، کسی را سر کار می‌آوری که قبلاً برای آمدن به باشگاه پرسپولیس باید پول می‌داد، اما امروز پول می‌گیرد و در رزومه‌اش هم می‌نویسد مربی پرسپولیس.

+35
رأی دهید
-10

esfahani90 - اصفهان - ایران
با سلام. واقعا جای تأسّف و افسوس آخه این هم شد ورزش و فوتبال. هر روز دعوا قال این بزن به گوش اون آن از آن یکی‌ شکایت کن یعنی‌ خلاصه ما‌ها ایرانی‌‌ها در گًل زدن به خود استاد و حرف نداریم دیگه حریفی نمی‌خواهیم. جم کردن ورزش و مخصوصا فوتبال بهترین کار است با این شرایط و اوضاع.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 12:33
دریای پارس - ایران - ایران
عین سگ و گربه افتادن به جون هم. هر دوشون هم عین هم قلدر -بی عقل و بیلمز هستند
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 12:48
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
دایی نگو ....شاه دزد و کلاش بگو
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 13:32
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
اگر یک درصد کارهای کهن درست باشه ابراز بخشی از واقعیت‌ها در رابطه با خاله هست
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 19:55
راهجو - فریدونکنار - ایران
مایل برو زندان که اونجا جای آدمهای بی عرضه همیشه طلبکاری چون توست که از فوتبال و پیشکسوتی تنها سواستفاد رو بلدی ،کسی که واسه یه مربیگری ساعتها پشت در نمایشگاه وای میسته تا احمقی نژاد حکمش رو بزنه نشون میده که سطح شخصیتیش کجاس
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 11:32
راهجو - فریدونکنار - ایران
شیث رضایی خیانتش رو بارها تو بازیها نشون داده این پلشتی نیست، اشک تمساح ریختن و مدعی بودن حقارت است(نه اینکه دایی خوب باشه اما این تمساح هم برا پست دست و پا میزنه)
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 11:35
داماهی - بندرعباس - ایران
نه دایی بدرد مربیگری میخوره ونه مایلی کلنگ پاچه خواروبی مصرف بهتره هردوشون ازفعالیت فوتبالی کنارگذاشته شوند.
‌پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 12:31
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.