مجلس ایران فهرست «تخلفات» دولت احمدی‌نژاد را منتشر کرد

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، با انتشار فهرستی از آن‌چه «تخلفات» دولت‌های نهم و دهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد خوانده است، عنوان کرد که مجلس در انتظار تصمیم قوه قضاییه در رابطه با این «تخلفات» است.

در این گزارش که روز سه‌شنبه، ۲۸ مرداد، منتشر شده است به ۲۴ مورد مکاتبه میان مجلس شورای اسلامی با قوه قضاییه ایران اشاره شده است که موضوع آنها تخلفات دولت در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است، مواردی که «غیرمحرمانه» و «قابل رسانه‌ای کردن» است.

خانه ملت می‌نویسد که «در این موارد تخلف دولت و دستگاه‌های اجرایی از سوی مجلس محرز شده است، اما تصمیم‌گیری نهایی به عهده قوه قضاییه است».

موارد تخلف که این خبرگزاری به آن اشاره کرده است از سال ۱۳۸۹، دومین دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، شروع می‌شود و تا پایان دولت دوم او را شامل می‌شود.

از جمله این موارد «عدم پرداخت پول مترو به شهرداری تهران» است که مجلس ایران آن را «تخلف از اجرای قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها» عنوان کرده است.

عملکرد دولت در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، برداشت بانک مرکزی ایران از حساب بانک‌ها، نحوه واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا، مشاغل دولتی متعدد حمید بقایی و واردات خودرو لوکس با ارز مرجع از جمله دیگر مواردی است که مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت احمدی‌نژاد در انجام آن مرتکب تخلفات متعدد شده بود و قوه قضاییه باید به آنها رسیدگی کند.

در گزارش خبرگزاری خانه ملت نسبت به بازگشت احتمالی آقای احمدی‌نژاد به عرصه قدرت و تلاش او برای در اختیار گرفتن مجلس و ریاست دولت هشدار داده شده است.

این گزارش می‌گوید: «تخلفات دولت احمدی‌نژاد و اطرافیانش که هر روزه ابعادی از آن فاش می‌شود، حاشیه‌های زیادی را در کشور به وجود آورده است و بسیاری از بزرگان نیز درخواست رسیدگی به این تخلفات را دارند».

به نوشته این خبرگزاری، مجلس شورای اسلامی مدت‌ها پیش از اتمام دوره دولت دهم و حتی در دولت نهم، مکاتبات خود را با قوه قضاییه در مورد تخلفات دولت احمدی‌نژاد آغاز کرده بود.

آقای احمدی‌نژاد هم‌اکنون پرونده‌ای در دادگاه کیفری استان تهران دارد که شعبه ۷۶ این دادگاه به آن رسیدگی می‌کند. یکی از موارد این پرونده شکایت مجلس ایران از اوست.

در این باره رییس دادگاه کیفری استان تهران به تازگی گفته که این پرونده در مرحله نظارت است.

به رغم گذشت سالها از ارسال این پرونده‌ها به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، این نهاد که خود را مستقل می‌داند درباره رسیدگی یا عدم رسیدگی به آنها اطلاع‌رسانی نکرده است.

+79
رأی دهید
-6

sarbaz007 - المان - المان
تو دیگه چرا تو که با امام ۱۲ رابطه داشتی ، ،این پول ارو کجا می‌خواهید ببرید ،بی‌چاره‌ها زندگی‌ خیلی کوتاست
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 01:49
ghormeh sabzi - تهران - ایران
این زشته بد ترکیبو با تمام زیر دستاش رو باید زنده زنده تو آتش انداخت .لعنت تو روح مرده زندت علی‌ چلاق دزد بنگی با این مترسکت.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 01:56
Max_Payne - استکهلم - سوئد
یادم میاد که آغا همیشه تاکید داشت نظر من به احمدی نژاد نزدیکتر است. سردسته هنوز سر جاشه و به ریش همه میخنده......
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 09:13
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
همش جنگ زرگریه این پدرسوخته ها همشون دزد و فاسدند.اگر جرمی کرده محاکمه اش کنید.دیگر این گربه رقصانی چیست
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 09:39
ashab kahaf - لندن - انگلیس
بگیرید این عجوزه کثیف رو...لااقل واسه قدرت هم که شده،این رو سر به نیست کنید.دزد ویرانگر رو.مملکت رو به نیستی‌ کشونده
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 07:49
Tehran iran - تهران - ایران
حالا مثلاً کدومشون دزد نبودنند، این حکومت جمهوری اسلامی از دقیقه ای که آمدن سر کار تا همین الان دارند میدزدند،میکشند، مبرنند، غارت میکنند، اشکنجه میدن ، تجاوز میکنند، ..... اماّ به نظر میرسه که پشت پرده یک چیز دیگر هست و آخرش هم خودشون به جون همدیگر میفتند ،به امید نابودی هر چی حکومت و حزب اسلامی هست تو دنیا
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 11:17
تیتو تیتو - تهران - ایران
تا الان که این حکومت تو برخورد با مفسدین مماشات کامل رو داشته چون فساد تو خود حکومته . فساد اقتصادی تو جمهوری الکی خوش اسلامی ایران برای طرف باعث اعتبار میشه تو دستگاه آغا خامنه ای عظما .اصلا خود اقا این مردکو تایید کرده نظرش بهش نزدیکه خود اقا مجلسو هم تایید کرده دلمون خوشه ها کی کیو محاکمه میکنه .
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 11:19
toopetoop - سانتا کلارا - آمریکا
تخلفات احمدی نژاد: دیر معرفی کردن وزیر ورزش !!!! انگار بگی چرا از رو چمن رد شدی؟ این رفسنجانی کوسه با پسراش کشور رو چاپیدن و به هم زدن حالا به احمدی نژاد گیر دادید؟ بدبختها با این روش نمیتونید برنده بشید چون به نظر من بیش از 70 درصد مردم ایران رو از دست خواهید داد
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 04:36
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
نوش دارو پس مرگ سهراب. سوال؟ تخلفات آقای احمدی‌نژاد همه یک شبه اتفاق نیفتاده، کدام عواملی بودند و هستند که باعث عدم جلوگیری از این تخلفات شدند؟؟؟؟ کسی‌ که انتخاب ریاست جمهوری ‌اش همراه با خون ریزی ندا و سهراب‌ها بود، آیا انتظار دیگری از این شخص میشود داشت؟ در آخر احمدی‌ نژاد تنها نبود، و این ریشه‌های فساد هنوز در جامعه وجود دارند.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 07:28
بی خیال - کرمان - ایران
ما هنوز مستعمره ایم. این هم شیوه جدید استعماره. یه مشت افرادی که به مردمشون خیانت می کنند و دل روس ها و چینی ها و غربی ها رو شاد میکنند. مرگ بر سر رئیس چلاقشون
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 12:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.