حمله خونین دزدان خشن به جوان وظیفه شناس

پسر جوان دست خود را از دست داد تا به دزدان اجازه سرقت از خودروی همسایه را ندهد.

این حادثه نیمه شب جمعه 17مرداد امسال رخ داد. آن شب امید مرادپور همراه 2نفر از دوستانش راهی خانه‌شان در منطقه شاهین ویلای کرج بودند که در نزدیکی‌ خانه‌شان، یک خودروی پژو 405از کنارشان رد و کمی جلوتر، کنار خودروی دیگری توقف کرد. 3مرد جوان به محض پیاده‌شدن، به سراغ خودروی پارک شده در کنار خیابان رفتند و در چشم بر هم زدنی در آن را باز کردند و مشغول سرقت لوازم داخلش شدند.

امید با دیدن این صحنه تصمیم گرفت مانع دزدان شود. به طرفشان دوید و با داد و فریاد سعی کرد آنها را فراری دهد اما دزدان خشن جسورتر از آن بودند که با شنیدن فریادهای او متواری شوند. امید که این روزها در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و تلاش پزشکان برای درمان او ادامه دارد، در گفت‌وگو با همشهری ماجرای حادثه را اینطور تعریف می‌کند: تصور می‌کردم دزدان با شنیدن فریادهای من فرار می‌کنند اما اینطور نشد. یکی از آنها که قمه بلندی داشت به طرفم آمد و همانطور که قمه را در هوا می‌چرخاند سعی می‌کرد به من ضربه بزند.

من که وحشت کرده بودم، سعی کردم خودم را نجات دهم اما یکی از ضربات قمه به شکمم خورد و مجروح شدم. با دیدن این صحنه با صدای بلندتر از مردم کمک خواستم و سعی کردم فرار کنم که یکی دیگر از سارقان مقابلم قرار گرفت. او هم قمه‌ای شبیه شمشیر در دست داشت و سعی می‌کرد به‌صورت و گلویم ضربه بزند که من جاخالی می‌دادم تا بتوانم راهی برای فرار پیدا کنم. آخرین ضربه‌ای که او به طرفم رها کرد، صورتم را هدف گرفته بود که ناخودآگاه دستم را بالا آوردم تا تیغه قمه را بگیرم اما در یک لحظه دستم قطع و به گوشه‌ای پرتاب شد.

جوان 25ساله که تا حالا 5عمل جراحی برای پیوند دستش را پشت سر گذاشته است، می‌گوید: دزدان با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشتند. من وحشت کرده بودم اما سعی کردم آرامشم را حفظ کنم و مثل فیلم‌ها کاری کنم که دستم دوباره پیوند بخورد. برای همین آن را از روی زمین برداشتم تا با پارچه به قسمت قطع شده بچسبانم ولی هر چه کردم نشد و منتظر ماندم تا آمبولانس بیاید.

سرگردان در بیمارستان‌ها

ساکنان خیابان 14قلم در منطقه شاهین ویلا با شنیدن فریادهای امید از خانه‌هایشان بیرون آمدند. یکی با پلیس تماس می‌گرفت و دیگری سعی می‌کرد ماجرا را به اورژانس خبر دهد. عده‌ای هم هر چه یخ در خانه داشتند را داخل ظرف ریختند و به کوچه آوردند تا با قرار دادن دست قطع شده پسر جوان داخل یخ‌ها، مانع از فاسد شدن بافت‌های آن شوند.

خواهر امید که این روزها تنها آرزویش پیوند خوردن دست برادرش است می‌گوید: آن شب وقتی‌ خبر را شنیدیم، سراسیمه به سراغ برادرم رفتیم. ابتدا او را به یکی از بیمارستان‌های کرج بردیم اما گفتند که کاری از دستشان ساخته نیست. بعد به بیمارستانی دیگر رفتیم و تا ساعت 6صبح در بیمارستان‌ها سرگردان بودیم تا اینکه سرانجام یکی از بیمارستان‌های تهران برادرم را پذیرش کرد. او به اتاق عمل برده شد و تحت جراحی پیوند قرار گرفت اما حالا پزشکان می‌گویند که فقط باید دعا کنیم تا پیوند جواب دهد. در غیراین‌صورت برادرم دستش را از دست خواهد داد.

عمل‌های سریالی

امید تا حالا 5بار به اتاق عمل رفته و زیر تیغ جراحی قرار گرفته اما هنوز چند عمل جراحی دیگر باقی مانده است. می‌گوید: شنیده‌ام که همان شب، دزدان پس از حمله به من در محله دیگری به یک پسر جوان حمله‌ور شده و با ضربه قمه به چشمش آسیب جدی رسانده‌اند. پس از این ماجرا، از کلانتری محل به ملاقاتم آمدند و به‌خاطر حس وظیفه‌شناسی از من تشکر کردند. از طرفی مأموران تا حالا چند مظنون را دستگیر کرده‌اند که هیچ‌کدام عاملان حمله به من نبودند و امیدوارم سارقان خشن هر چه زودتر دستگیر شوند.

با دیدن دزدان چه کنیم؟

به خاطر داشته باشید که معمولا دزدان مسلح به سلاح سرد یا گرم هستند و برای اینکه دستگیر نشوند، ممکن است دست به هر کاری بزنند. پلیس توصیه می‌کند که درصورت مواجه شدن با سارقان، به جای درگیر شدن با آنها ابتدا سعی کنید از دیگران کمک بخواهید. دوم؛ به چهره و وسیله نقلیه آنها خوب دقت کنید. سعی کنید مشخصات ویژه‌ای از آنها به‌خاطر بسپارید مانند پلاک خودرو، خالکوبی روی دست و صورت یا محل زخم و بریدگی درصورت چرا که این مشخصات می‌تواند پلیس را در دستگیری آنها یاری دهد. سوم؛ با پلیس 110تماس بگیرید و به‌جای اینکه خودتان مستقیما وارد عمل شوید، از پلیس برای به دام انداختن آنها کمک بخواهید.

+224
رأی دهید
-8

perser68 - آلمان - آلمان
پلیسه جمهوریه آخوندی خودش دزده.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 22:28
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون اینهم برگ سبزی دیگر از یه‌مشت بی‌ پدرو مادر که وجودشون برا این مملکت ننگ است . رئیس قوّه قضأییه عزیز ، اینجا ایران اسلامی محل ظهور امام زمان ( عاج ) است اینطور نیست ؟!!! حتما باید مثل مورد قبلی‌ یکی‌ از نور چشمیها دچار سانحه بشه که قوّه قضائیه قوانین رو به نفع نور چشمیها تغییر بده ؟!!! سوژه تفکیک جنسیت رو تواین جامعه راه انداختید و دست یه مشت حرام زده رو باز گذاشتید که ایجاد نا امنی‌ کنن بعد بگید علت بروز این حادثه‌ها اینه که بی‌ حجابی در جامعه بیداد میکنه نه ؟!!!اینه اون اسلام ناب محمدی که براش سینه چاک میدید ؟!! بابا برید دایتونو دیونه کنید .
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:46
tirdad_1 - ونتو.ونیز - ایتالیا
بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است. دوست من دقت کن....چرا اخه منفی میدی؟
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:51
azadi-iran - وین - اطریش
وقتی مزدوران رژیم بسیجی ، سپاهی ، لباس شخصی ها ، اطلاعاتی ها با صاحبان اصلی ایران (مردم) رفتار ی مثل اسیر جنگی دارند. یک کسی هم از فقر ، ستم ،و غیره پیدا می شود و این جنایت را مرتکب می شود، که باید با این فرد و افراد با اشد مجازات بر خورد شود.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:56
دنیای وحشی - تهران - ایران
انشاالله خداوند لطف کند و دست این جوان برومند و شجاع و پاک هرچه زودتر جوش خورده و بهبود یابد زیرا امثال او دراین دنیای امروزی بسیار اندکند و می بایست قدرچنین افراد باوجدان را از صمیم قلب دانست و برای سلامتی وجودشان و بودنشان دراین دنیای آشفته دعا کرد زیرا برکت عالمند . از نویسنده این خبر خواهشمندم از بهبودی حال وی ما خوانندگان خبر را نیز مطلع فرمایید ممنونم
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 03:52
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
به این میگن حماقت . نه وظیفه شناسی . من اگه ماشین خودم هم میبردن با دزدای قمه کش ایرانی در نمیافتادم چه برسه ماشین همسایه . در ایران همه چیز ارزش داره الا جون آدمیزاد .. طرف آمده خودش ناقص کرده که ماشین همسایه دزدیده نشه . شما اسمش میزارید وظیفه شناسی ولی اینجا بهش میگن حماقت .
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 08:34
misha4780 - کی یف - اکراین
محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری ایران، اجرایی شدن خواست‌ها و موضوعات مورد تاکید رهبر جمهوری اسلامی را تکلیف و وظیفه اصلی مسئولان قضایی و قضات دانست. جناب رهبر لطف کن ، بخواه ، تاکید کن ، تا قضات و ماموران و سربازان گمنام و بسیج و سپاه و..... بابا آخه مصبتو شکر این همه نیرو دارین این همه ادعا دارین، وزرات اطلاعاتتون که اگه آدم اینور دنیا کوچکترین بی احترامی به صاحت مبارک بکنه به سه سوت یقش میکنن، نیروهای لباس شخصی که احتیاج به معرفی ندارن ، یعنی خدا وکیلی نمیتونین زورگیرها رو جمع کنین ؟ چرا میتونین ولی نمیخواین چون همین زورگیرها در مواقع ضروری حکم لباس شخصی رو براتون دارن ، در ضمن محمد جعفر منتظری هم درست میگه ، وظیفه قضات اجرای خواست رهبری است. یادتون هست اعدام دو زورگیر جوان را ؟
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 08:46
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
حالا اون صاحب ماشین داره چه کاری واسه این بنده خدا می کنه؟؟؟
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 07:49
shahramareia - تهران - ایران
پلیس 110 ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! شب نیمه شعبان تولد پسرم بود رفته بودم کبابی غذا بگیرم با قمه بهم حمله کردن فرار کردم در حال فرار با قمه روی کاپوت ماشینم زد زنگ زدم شاید پلیس 110 که فاصله 500 متری با محل واقعه داشت بیاید بعد از 20دقیقه امد گفت این موقع بیرون نیایید( ساعت 9 شب) برو مجرمو پیدا کن هروقت پیدا کردی بیا کلانتری!!!!!!!!!!!!!! زنگ زدم به شکایت از پلیس !!!گفتند حرف شما متین اما محل فلاح تهران خلاف زیاد دارد نمیتوانیم جمعش کنیم بعد از 2 ماه جستجو خانه مجرم را پیدا کردم رفتم کلانتری گفت برو دادسرا شکایت کن بعد بیا اینجا حالا باید 2 سال علاف شم ایا بتوان کاری کرد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینست دولت قدرتمند جیب بری اسلامی ایران تف تو دات همشون
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 10:11
MehranIrani - تهران - ایران
به این هشدار پلیس دقت کنید: به جای درگیر شدن با آنها ابتدا سعی کنید از دیگران کمک بخواهید خوب اگر دیگران هم به این هشدار توجه کنند که همه منتظر کمک از دیگران هستند و دزد هم سر فرصت کارش را میکند، پلیس ایران خودشم میدونه که هیچوقت عرضه دستگیری دزدها رو نداره وگرنه در همه کشورها پلیس تذکر میده که در اولین فرصت با پلیس تماس بگیرید نه اینکه از دیگران کمک بخواهید...
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 07:06
romano - تهران - ایران
والا ممکت هفت برابر بودجه آموزش و بهداشت خرج امنیت داخلیش می‌کنه (واقعا 7 برابره) و چهارمین رژیم پرخرج جهانه (واقعا حقیقت داره بعد از آمریکا چین و ..) و جالبه تنها کاربردش بر هم زدن مراسم خاکسپاری هنرمندا و گرفتن چهارتا بچه فلک زده با آهنگ هپی و تعقیب فعالین سیاسی حتی تا تو توالته ولی دریغ از تعقیب چهار تا دزد و جانی و پخش کننده مواد مخدر (تازه جالبه برادران خودشون پخش کننده و همکار هم هستن) البته سرکار پلیس هم بیکار نیست بخاطر شندر غاز جون خودشو به خطر بندازه. عزیزان اگر بدونن شاهین ویلا کجاست حیرت می‌کنند چطور دزد اینطوری تو کوچه‌ها جرات قمه کشی داره حتما هر شیش ماه پلیس اونجا یک چرخی با بنز آخرین سیستمش نمیزنه که اینها اینطوری دور برداشتن. یادش بخیر قدیما به همون رسم ملت چهارتا لوطی بود از مردم دستگیری کنه و شر ارازل اوباش رو بکنه خلاصه ملاعلی حکایتیه با ملیجکهاش (خدا ناصرالدین شاه رو بیامرزه حداقل یک ملیجک داشت).
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 08:22
sama128 - شیراز - ایران
این دزدان خشم و بی رحم که اعدام های قبلی درس عبرتی برای آنها نشد نیز باید سریعا توسط پلیس پیدا و سریعا اعدام بشوند تا باز هم درس عبرتی برای دزدها باشه. امید است پلیس سریعا با چهره نگاری این افراد را پیدا و سریعا قوه قضائیه بدون احمال کاری این افراد کثیف را اعدام بکنه.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 12:13
*Fanoos* - ایران - ایران
vahid_ - گلاسگو - انگلستان با کامنت شما موافقم دوست عزیز
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 12:34
seyed ali geda - لندن - انگلیس
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان. حالا بیا از کشورت تعریف کن. غیر از اینکه عقل توی اون کله نیست کور و کرّ هم هستی‌. اگر مملکت گول و بلبل هست پس چرا توی انگلیس زندگی‌ میکنی‌. حتما برای حقوق بیکاری و یا حقّه بازیهای دیگه. برو با خودت رو راست باش.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 15:20
کوروش مهری - یزد - ایران
sama128 - شیراز - ایران-آخه عزیز من اگه اعدام موثر بود ک تا حالا ایران سوئیس شده بود از لحاظ امنیت!!. پلیس ایران وقت گرفتن دزدهارو نداره فعلا مشغول دستگیری هپی و بی حجاب هاست
جمعه 31 مرداد 1393 - 17:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.