یک سنت عجیب در هند : شکستن نارگیل بر روی سر زائران

هندوستان کشوری است که امکان ندارد سالانه حداقل یک مراسم خیلی عجیب در آن برگزار نشود. هرکدام از این مراسم های عجیب دارای قوانین خاص خود هستند و غالبا بسیار خطرناک و کشنده اند.

هرساله عده بسیار زیادی از مردم به یک روستای دور افتاده در جنوب هند سفر می کنند تا در یکی از مراسم های باورنکردنی این منطقه شرکت کنند. این مراسم که بیشتر شبیه تنبیه برای  مجازات انسان های خلافکار است به  عنوان سنتی دیرینه برای افزایش سلامتی برگزار می شود.

در این مراسم یک رهبر مذهبی با کوبیدن نارگیل های محکم و سخت به سر داوطلبان آن ها را برای یک سال از هر بیماری بیمه می کند. پس از اینکار هر داوطلب حال خاصی دارد برای مثال عده ای از شدت ضربه غش می کنند و برخی هم بدن احساس دردی به دنبال جمع کردن خرده های نارگیل هستند.

به گفته افرادی که در این مراسم شرکت می کنند، گاهی اوقات آن ها برای ساعت های طولانی منتظر کوبیده شدن نارگیل به سرشان هستند و به یک ایمان قلبی به این سنت عجیب رسیده اند که هیچ ریشه علمی در آن دیده نمی شود.

تا به حال پزشکان بسیاری از سراسر دنیا به روش های مختلف اعتراض خود را نسبت به این مراسم عجیب نشان داده اند ولی هیچ فایده ای نداشته است و بازهم مراسم به قوت خود برگزار می شود. پزشکان و متخصصین این مراسم را یکی از خطرناکترین و کشنده ترین سنت های هندوستان می دانند.

+15
رأی دهید
-56

سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
کلا باید با زائرین همچین برخوردی کرد .
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:52
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
هیچ مصیبتی بیشتر از جهل و نادانی نیست .
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:53
انگوری انگوری - لندن - انگلیس
یک نمونه از قمه زنی دیگه ! از نوع هندیش ! برادران بسیجی‌ توضیح بفرمائید ، که چگونه این ضربات باعث می‌شه مغزتون تکون بخور که شستشوش راحتتر بشه .
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 16:30
be_pa.khaste - هارلم - هلند
اصلا ادعا روشن فکری ندارم و نداشتم اما ۹۵% مردم دنیا نمیدونن واسه چی‌ زنده هستن
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 17:56
eydad - مونترال - کانادا
از قمه زدن ما که بدتر نیست که! هنوز عده ای تو همین تهران تو پارک و بیابون نتونن تو خونشون اینکارو میکنن...یکیشون همچی با اب و تاب و غرور تعریف میکرد که چجوری قمه میزنن که از هرچی مذهبه بیزار شدم
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 18:17
faranak-montreal - مونترال - کانادا
لطفا اراکیهای سایت به دلم نگیرند ۲۰ سال پیش با خانواده رفتیم اطراف یکی‌ از روستاهای اراک واسه پیک نیک‌ ، ماشین عروس دیدم و جمیعتی , گفتیم بریم نگاه کنیم و ما هم واسشون دست هورا بکشیم ، عروس که از ماشین پیاده شد همانا و انار از پشت بام به طرف عروس پرتاب شدن همانا ،و هی‌ مردم ناراحت بودن که چرا انار به کله عروس خانوم نمیخوره ، و وقت هم که خورد به سرش همه دستا بالا شروع به رقصیدن هورا کشیدن ، که یعنی‌ عروس خوش قدم هست عین واقعیت هست هنوز هم یادم نمیره
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 18:53
woooow - لیدز - انگلستان
عاشورا ,تاسوعا به سبک هندی .البته اینها تو مذهب شون با نارگیل کله هم را داغون میکنند
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 21:47
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
فرانک / مونترال _ اتفاقا منم همین چند وقت پیش یه سری صلیب پرست دیدم، خودشونو میخ کرده بودن به صلیب، نعره ام می‌کشیدن.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:02
faranak-montreal - مونترال - کانادا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک-من هم یک سری دیدم که قرآن گرفته بودن سر شوره زدشون عبدلاه عبداله میکردن واسه کسی‌ که سرزمینشون را تاراج ۱۰۰۰ سال پیش kard نره می‌کشیدن زار میزدن اون هم تو سرزمین مسیحی‌ها (قورباغه ابو عطا می‌خونه تو سرزمین کفار براشون )
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 02:38
فراوانی - قطر - قطر
البته اگر با آجر بزنند بهتر دعا شون قبول میشه اجرتون با امام حسین بزن تا امریکا بفهمه با کی طرفه بزن محکم بزن یا حسین
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 09:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.