عراقچی: اگر به توافق اتمی نرسیدیم فاجعه رخ نمی‌دهد

عباس عراقچی در "همایش ملی واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم" سخنرانی کرده

عباس عراقچی معاون وزارت خارجه و از مذاکره کنندگان ارشد اتمی ایران از ادامه گفت و گوهای اتمی دفاع کرده اما درباره توافق احتمالی ایران و گروه ۱+۵ گفته "اگر به نتیجه هم نرسیدیم فاجعه رخ نمی‌دهد."

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در گزارشی که شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد (۱۶ اوت) از "همایش ملی واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم" منتشر کرده به نقل از آقای عراقچی گفته در صورت انجام نشدن توافق اتمی "ما سر برنامه خود بر می‌گردیم، آنها هم تحریم‌های خود را از سر می‌گیرند، اما فضای منفی موجود علیه جمهوری اسلامی هرگز باز نخواهد گشت."

معاون وزارت خارجه ایران گفته "طرف مقابل اکنون در تلاش است تا در صورت دست نیافتن به توافق، برای جنگ روانی و مقصر جلوه دادن طرف مقابل خود را آماده کند ما هم باید خود را برای این امر آماده کنیم."

ایران و گروه ۱+۵ (شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) مهلت اجرای توافق شش ماهه ژنو را برای ادامه مذاکرات با هدف رسیدن به یک توافق جامع تا سوم آذر (۲۴ نوامبر) تمدید کرده‌اند.

بر اساس این توافق در برابر وقفه در برخی از فعالیت‌های اتمی ایران، اجرای برخی از تحریم‌ها و صدور تحریم جدید علیه ایران متوقف شد.

آقای عراقچی "توافق ژنو را یک آتش بس میان دو طرف" توصیف کرده و گفته "اگر محدودیتی قبول کرده‌ایم ابدی نیست در مقابل نیز نگرانی طرف مقابل مبنی بر نداشتن بمب اتم ایران برطرف می‌شود."

در حالی که طرفین مذکره از دور بعدی گفت و گوها در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل خبر می‌دهند، لحن برخی از مقام‌ها درباره احتمال رسیدن به توافق جامع اتمی که هدف آن حل و فصل نهایی پرونده ایران است، کمتر از گذشته خوشبینانه به نظر می رسد.

هفته گذشته، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود که بخت توافق اتمی با ایران اندکی کمتر از ۵۰ درصد است و آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی هم مذاکره با آمریکا را "بی فایده" خواند اما در عین حال از ادامه آن حمایت کرد.

+19
رأی دهید
-36

داریوش پرویزی - شیراز - ایران
بله ضربه شو مردم میخورن.مخصوصا هواپیمای کشور که همه شاهدیم.عراقچی تو که چک سفارتت چربه بله که برات فاجعه نیست
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 12:37
biparva-jan - تهران - ایران
بله فاجعه جدیدی رخ نمیده.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 13:03
hassan5 - تهران - ایران
انشااله با نرسیدن بتوافق هسته ای بمرگ زود رس دچار شوید(در هر صورت رفتنی هستید)
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:33
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
مگر اصلا فاجعه از شروع این نظام برایِ مردم اتفاق افتاده، یقیناً تا ریش و قیچی دست باند و مافیایِ قدرت و مزدور است ما شاهد هیچ فاجعه ائی نخواهیم بود، هر چه هست خیر و برکت ، نعمت و کرامتِ انسانی‌، آخر مگر کرامتِ موردِ نظر نظام برایِ مردم غیر از فقر، اعتیاد ، ترویجِ رشوه خواری، دروغ ، تظاهر، بی‌رحمی، فریب , خشکسالی، قحطی چیزِ دیگری هست.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 13:15
amir-amir - تورنتو - كانادا
صد البته براى امٽال شما ها فاجعه نیست بلکه خیلى شیرین است چون به محض اینکه غربى ها ترقه اى در کنند اعوان و انصار جمهورى اسلامى با پول هاى دزدیده شده از بیت المال راهى فرنگ شده همانطور که خیلى ها قبلا این کار را کردند
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 15:37
مانفرد - ایران - ایران
مردک حقیر مردم مثل توی احمق فکر نمیکنند
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 18:45
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
ملت ایران همچنان در خوابند.منابع ایران به دو قسمت شده .منابع جنوب ایران را انگلیس غارت می کند و منابع شمال ایران را روسیه غارت می کند.ایران مثل یه سفره رنگین است که بر سر این سفره هر لاشخوری می خورد و می چاپد به غیر از ملت ایران , لعنت بر چپاولگران ازجمله چین انگلیس روسیه فلسطین لبنان و و و و و و لعنت بر آخوندها که بخاطر حکومت کردن به تمام دنیا باج می دهند.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 20:27
siavash2a - تهران - ایران
برای شما فاجعه نیست برای مردم فاجعس چون قیمت کالاها باز افزایش پیدا میکنه
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 20:36
نازک بین - شفیلد - انگلستان
تورم واقعی بالای 50 درصد. اقتصاد متزلزل . کارهای زیربنائی فلخ . جامعه سر در گم. فقر و فساد و اعتیاد بی نهایت. بی کاری و تورم دانش آموختگان دانشگاه ها و نبودن امکانات استفاده از آنان در حدی که یک فوق لیسانس شیمی راننده مسافر کش شده. بهداشت و مرافبت درحد زیر نرمال . بورسیه های تحصیلی مخصوص یک قشر خاص اینها جزئی از خروار است که از دولت گذشته به ارث برای ملت گذاشته شده. حالا جناب معاون لطفا برای ملت لغت و کار برد فاجعه را معنی کنید. آیا بد تر از این هم سراغ دارید.؟
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 00:59
siavash33 - کردستان - ایران
اره دیگه شماها که میلیونها تومن حقوق دارین چرا فاجعه باشه براتون هاااااااا؟
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 09:32
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
هدف از آوردن روحانی طولانی تر کردن رژیم منحوس آخوندی است.وگر نه روحانی باید اذن آقاسیدعلی گدا نباشدخطایی نمیکند.فقط مردم ساده را سرکار گذاشت.مردک تو که نمیخواهی توافق کنی چرا وقت مردم و دنیا را گرفتی.مثل مرد از اول بگو نمیکنم.جز این بود که وقت بخری بمب بسازی یا غلطی دیگر.عراقچی احمق فاجعه دیگر چیست ای زاده عراق
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 09:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.