شهردار منطقه ۴ :کشته شدن کارگر خدماتی به شهرداری مربوط نیست/ پیمانکار باید پاسخگو باشد

شهردار منطقه 4 تهران

این حادثه توسط زیر مجموعه پیمانکاران رخ داده و پیمانکار باید پاسخگوی این موضوع باشد/ افرادی که با کارگر درگیر شده اند، از کارکنان شهرداری نبوده‌اند.

شهردار منطقه ۴ تهران در واکنش به کشته شدن یک کارگر توسط کارکنان منسوب به شهرداری گفت: این موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد و درگیری صورت گرفته بین یک کارگر با عوامل پیمانکار این منطقه بوده است.



علیرضا جاوید در واکنش به خبر کشته شدن یک کارگر توسط کارکنان منسوب به شهرداری، این خبر را اشتباه دانست و گفت: این موضوع به شهرداری ارتباطی ندارد، اگر هم درگیری رخ داده بین عوامل پیمانکار بازیافت زباله‌ها و عواملی که زباله‌ها را استفاده می‌کنند، بوده است.

شهردار منطقه ۴ تهران افزود: این موضوع را می‌شود از خود پیمانکار پیگیری کرد، زیرا این افرادی که با کارگر درگیر شده اند، از کارکنان شهرداری نبوده‌اند.

جاوید در واکنش به این که گفته می شود خودرو این افراد دارای آرم شهرداری بوده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و پیمانکار موضوع را درکلانتری صورت جلسه کرده است که افراد، عوامل پیمانکار بوده‌اند.

وی درباره نظارت شهرداری بر پیمانکاران گفت: عوامل پیمانکاران تحت نظارت خود پیمانکاران هستند و افرادی که در این موضوع حضور داشتند زیر مجموعه پیمانکاران بوده‌اند.

جاوید خاطر نشان کرد: این حادثه توسط زیر مجموعه پیمانکاران رخ داده و پیمانکار باید پاسخگوی این موضوع باشد.

گفتنی است؛ مرحوم «علی چراغی» بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران به مدت یک هفته در بیمارستان بستری شده بود، که سرنجام روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران جان باخت.

 

اگر مرگ برادرم به شهرداری ربطی ندارد چرا «دو بار» به عیادت‌اش آمدید

علی چراغی یک روز پیش از مرگ


«محمد چراغی در واکنش به سخنان شهردار منطقه چهار تهران که مدعی شده بود موضوع کشته شدن دو کارگر ارتباطی با شهرداری نداشته است، گفت: معاون عمرانی شهردار منطقه به همراه فردی که خود را مسئول بخش سلامت شهرداری معرفی می‌کرده است در طول یک هفته‌ای که برادرم بستری بود دو بار به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.»

محمد چراغی، برادر کارگری که پنجشنبه (23 مرداد) بر اثر ضرب و شتم ماموران منسوب به شهرداری تهران کشته شده بود، در واکنش به سخنان شهردار منطقه چهار تهران که مدعی شده بود موضوع کشته شدن دو کارگر ارتباطی با شهرداری نداشته است، گفت: معاون عمرانی شهردار منطقه به همراه فردی که خود را مسئول بخش سلامت شهرداری معرفی می‌کرده است در طول یک هفته‌ای که برادرم بستری بود دو بار به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

محمد چراغی در گفتگو با ایلنا همچنین مدعی شده است که مبلغ پنج میلیون تومان پول نیز به حساب‌اش واریز شده است، اظهاراتی که ایلنا قادر به تاییدشان نیست.

 واکنش برادر مقتول به سخنان بعد از ظهر امروز (27 مرداد) شهردار منطقه ۴ تهران است که در گفتگو با ایلنا مدعی شده بود این موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد و درگیری صورت گرفته بین یک کارگر با عوامل پیمانکار این منطقه بوده است.

محمد چراغی گفت اگر این موضوع هیچ ارتباطی با شهرداری نداشته است، ماموران شهرداری به چه منظوری برای عیادت از برادرم به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و (در حکم مثال) به چه دلیل مسئولان وزارت نفت به عیادت برادرم نیامدند؟

علیرضا جاوید، شهردار منطقه چهار تهران در واکنش به خبر کشته شدن یک کارگر توسط کارکنان منسوب به شهرداری، این خبر را اشتباه دانسته و گفته بود: این موضوع به شهرداری ارتباطی ندارد، اگر هم درگیری رخ داده بین عوامل پیمانکار بازیافت زباله‌ها و عواملی که زباله‌ها را استفاده می‌کنند، بوده است.

اشاره شهردار منطقه چهار به وجود پیمانکارانی است که هرچند خود بطور مستقیم تحت نظارت شهرداری کار می‌کنند، اما واسطه استخدام نیروی کار مورد نیاز شهرداری - بطور غیر مستقیم - با نهاد شهرداری هستند.

شوهرم را به چه جرمی کشتند

فاطمه ابراهیمی، همسر علی چراغی، مردی که صبح روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه برای گذران زندگی خانواده شش نفره‌اش از خانه خارج شده بود درباره صبح روز حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: «علی مثل هر روز صبح زود از من و بچه‌ها خداحافظی کرد و سرکار رفت؛ چند ساعت بعد، دقایقی قبل از حادثه، هم تلفنی با نرگس فرزند ۳ساله‌اش خوش و بش کرد.»

فاطمه می‌گوید: علی قبلاً خیاط بود ولی به‌تازگی در دفتر ساختمانی یکی از اقوام مشغول به‌کار شده بود.

شهردار منطقه ۴ :کشته شدن کارگر خدماتی به شهرداری مربوط نیست/ پیمانکار باید پاسخگو باشد



ابهام درباره هویت ماموران شهرداری


در حالی که برادر و فرزند علی چراغی ماموران سدمعبر را مسئول قتل او می‌دانند در سخنان همسر کارگر مقتول از ماموران بازیافت شهرداری نام برده شده است.

فاطمه ابراهیمی درباره زمان حادثه می‌گوید: علی با وانت به‌اتفاق ابولفضل (۱۴ ساله) پسر بزرگترم از تهران‌پارس در حال بازگشت بودند که توسط «مأموران بازیافت» متوقف شده و به گفته ابوالفضل، پدر از او خواست که در ماشین بماند تا بازگردد اما بعد از چند دقیقه جر و بحث با ماموران ابوالفضل می‌بیند پدر با تلفن همراهش در حال صحبت با پلیس است که چند موتوری نیز به مأموران اضافه شده و یکی از آن‌ها که تنومند‌تر بود از پشت پدرش را محکم گرفته و دیگری با پنجه‌بوکس بر گردن علی ضربه وارد کرد و بلافاصله علی به زمین افتاد.»

فاطمه با تأثر و استیصال ادامه می‌دهد: به گفته ابوالفضل شاهدان زیادی در صحنه بودند اما جرأت مداخله نداشتند ولی با دیدن گریه ابوالفضل با پلیس ۱۱۰ و اورژانس تماس گرفته و علی را به بیمارستان امام حسین منتقل می‌کنند.

فاطمه ابراهیمی، زن ۳۱ ساله‌ای که از این پس سرپرستی چهار فرزندش را بر عهده خواهد داشت در پایان این گفتگو از مسئولان شهرداری تهران پرسید: «چرا باید این اتفاق بیافتد؟ چرا باید با علی مانند مجرمان رفتار کنند؟»

+45
رأی دهید
-7

عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
کشور اسلام زده بهتر از این نمیشه،سر حماس و حزب الشیطان لبنان و عرب‌های فلسطینی سلامت باشه،جون ایرانی‌ بدبخت کیلویی چند؟ قابل توجه برادران عرزشی, جنگنده و باورخان عمیق و فدای رهبر مفنگی معتاد شیره‌‌ای
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:53
قهوه تلخ - منجستر - انکلستان
خام بر سر مقامات مسول تف به ذات نداشتتون. ًًًروحش شاد ..
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:27
dara20 - تهران - ايران
این در عرف اداری بمعنای شانه‌ خالی‌ کردن از زیر بار مسولیت بشمار می‌رود، شهرداری در نهایت بعنوان کارفرما مسٔول رفتار پیمانکاران خویش است. در این حکومت فاسد و ناکارامد هیچ یک از مزدوران و نوکران رژیم باوجود عهده دار بودن مسولیت‌های گوناگون قبول اشتباه و جرم نمیکنند و همیشه قربانیان مقصر شناخته و در نهایت مردم بازنده هستند. حکومتی که خمینی شیاد به مردم قولش را داده بود همین است.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:59
ghormeh sabzi - تهران - ایران
شهرداری ایران تشکیل شده از یه مشت بی‌ سواد لات،اوباش ،زورگیر ،که اگر کسی‌ باجشونو نده به قصد کشت طرفو میزنن،مملکتی که سرانش از علی‌ چلاق بنگی گرفته تا این زیر دستاشون همه دزد باشن بهتر از این نمیشه.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 02:04
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
درست است کار و وظیفه شهرداری انجامِ وظایفی مانندِ تفکیکِ جنسیتی است، بگذارِ مردم در آتش سوزی جزغاله شوند، دیوارِ بتونی بر سرشان هوار شود، این کارگرِ بینوا را اراذل و اوباشِ قالیباف به این روز بیندازند، مهم دغدغه باقر ناکام است که هم و غمش را برای در آغوش گرفتن پستِ موردِ نظرش گذاشته، در حالِ حاضر بحثِ تفکیکِ جنسیتی موضوع روز است تا متهجرین به دور از شرافت و منشِ انسانی‌ را خوش آید و از او پشتیبانی کنند.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 05:07
جنگنده - تهران - ایران
لعنت به اون کثافتی که اینکار رو کرده. باید در ملاعام اعدام بشه در همان منطقه و جلوی سایر دست فروشها که یک کارگر بدبخت رو زده کشته. قالیباف هم باید استعفا کنه بره پی کارش که تهران را به گند کشید در این چند سال.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 07:23
mehraban1980 - تهران - ایران
من چند روز پیش چلچراغ این مرحوم را در خیابان دیدم شوکه شدم و همسایه ها می گفتند ماموران شهرداری کشته اندباورم نمی شد و تقریبا با ما همسایه حساب می شد وساکن منطقه 19 تهران و محله نعمت ابادخیابان طالقانی می باشدواین منطقه یکی از مناطق محروم تهران هست و اغلب ساکنین محل هم کارگر هستند واز این راه گذران زندگی می کنندو بی وجدان تر از کارگران شهرداری فکر نکنم جایی وجود داشنه باشه و کارشان بردن وسایل این مردم و باج گرفتن از انها می باشد.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 09:14
mehraban1980 - تهران - ایران
مایکسال پیش جواز ساخت خانه خود را با طی تمام مراحل قانونی گرفتیم ولی باز ماموران شهرداری هر روز به بهانه ای می امدند و به قول خودشان پول شیرینی می گرفتند و می رفتند و کثیف تر از این ماموران شهرداری فکر نکنم وجود داشته باشه.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 09:23
shahramareia - تهران - ایران
دولت جچیب بری اسلامی خداوند این طالبان ایرانی را از این سرزمین نابود کند
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:03
Azadikhah - تكسل - هلند
روحش شاد.عجب نامردی کشته شد.متاسفانه کارگران شهرداری با مردمی که با دست فروشی امرار معاش میکنند٬ رفتاری توام با قساوت دارند٬ که مطمئنن این رفتار را از قالیباف به ارث برده اند٬ چرا که در ماجرای کوی دانشگاه رفتارشهردار تهران به مراتب بدتر از کارگرانش در سطح تهران بود.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:59
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
این احمقانه ترین جوابی است که یک فرد مسئول میتواند بدهد. کسانی‌ که در کشورهای متمدن غربی زندگی‌ میکنند کاملا متوجه میشوند که اگر این جور جواب از طرف یک فرد مسئول کشور غربی گفت میشد باعث چه زلزله سیاسی در آن کشور میشد. ولی‌ خوب از ایران انتظاری دیگری نمیشود داشت.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 12:29
siavash2a - تهران - ایران
این افراد و شرکت هابخشی از شرکت های حفاظتی هستند که مورد تایید و حمایت شهرداری مرکز هستند . وبه نوعی وابسته به شهرداری هستند.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 13:27
راهجو - فریدونکنار - ایران
چرا دستفروشان تهران به مانند سیاهان شهر فرگوسن به نشانه اعتراض علیه دولت و شهرداری نمی ایستن!!!! اون که دزد بود و این بنده خدا که کاسب،لعنت به همه ما ایرانیان که مثل بز نشستیم و داریم امثال این قالیباف رو که از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنه رو نگاه میکنیم و دم نمی زنیم
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:23
cobalt3 - کرج - ایران
ضمن احترام به بچه های بی سرپرست اما این مامورین سد معبر معروفند به بچه شهرداری یعنی از پرورشگاه و دارالتادیب های شهرداری انتخاب میشن و از نخاله های اصلاح ناپذیر اون مراکزن که فقط بدرد زدن و کشتن میخورن.
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 19:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.