رانت میلیونی مدیران در سازمان صنعت و معدن

رانت میلیونی مدیران در سازمان صنعت و معدن

تابناک می نویسد : یکی از سازمان‌هایی که پس از آمدن دولت یازدهم، دستخوش تغیرات زیاد مدیریتی شد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است.

 این سازمان به لحاظ اینکه از نظر اقتصادی جایگاه مؤثری دارد، بیشتر مدیران در آن تغییر پیدا کردند و به گفته کارکنان این سازمان، شمایل کلی سیستم مدیریت به کل تغییر پیدا کرده است.

اما گویا این تغیرات نتوانسته‌ آن گونه که باید، از بروز تخلفات شبه رانتی در این سازمان جلوگیری کند‌ ‌و گویا هنوز سوءاستفاده‌های مالی به شکل‌های گوناگون در این ارگان به چشم می‌خورد.

به گفته یک منبع آگاه، ‌اواخر سال گذشته، مدیران این سازمان تصمیم گرفتند برای تشویق و بالا بردن رفاه‌ کارکنان ـ که ‌بیش از هزار تن هستند ـ افزون بر پاداش و عیدی پایان سال، ۶۰۰ هزار تومان کارت هدیه نیز در اختیار حدود ۶۰۰ تن از پرسنل گذارند.

بنا بر این گزارش، با توجه به صورت‌جلسات موجود، تهیه این مبلغ از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان کوتاهی میسر شده است؛ اما به گفته این منبع آگاه، همه این مبالغ در اختیار کارکنان قرار نگرفته و فقط به هر فرد، ۲۰۰ هزار تومان داده شده ‌و بقیه مبالغ ـ که حدود ۲۴۰ میلیون تومان می‌شود ـ در اختیار مدیران قرار گرفته است.

به گفته این منبع آگاه، همه این مبلغ بین چند مدیر بالا‌دستی تقسیم شده ‌و در هیچ جای دیگری هزینه نشده است، زیرا اساسا امکان هزینه‌کرد برای جاهای دیگر وجود ندارد و همه بخش‌ها، بودجه‌ و اعتبارات مشخص دارند.



صادق مصفا، مسئول واحد رفاه سازمان در گفت‌و‌گو با تابناک در‌ این باره اظهار داشت: چنین چیزی امکان ندارد و ما فقط به هر کارمند کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی دادیم.

مصفا در واکنش به اینکه سند ‌۶۰۰ هزار تومانی موجود است و شما چرا این مبلغ را به کارمندان نداده‌اید، گفت: چنین چیزی امکان ندارد و به کل منکر وجود سند حاضر شد.

+44
رأی دهید
-6

Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
یک رکعت نماز دزدی :یک مراسم دعا فردا صبحش دزدی ..یک زیارت مکه فرداش دزدی ..دین اسلام دین دزدی ؛قتل جنایت ،همون کاری که از روزه اول آغازش کردن و ۱۵۰۰ ساله ادامه داره
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:05
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
مصفا در واکنش به اینکه سند ‌۶۰۰ هزار تومانی موجود است و شما چرا این مبلغ را به کارمندان نداده‌اید، گفت: چنین چیزی امکان ندارد و به کل منکر وجود سند حاضر شد.....!!! میدونند که از هر جهت در امن و امان هستند.دروغ و تزویر پیشهٔ تمام این ناا مسئولان هست.چه کسی‌ وجود دارد که به این پرونده‌ها رسیدگی کند؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:57
paksan - آمریکا - آمریکا
اعتمادی به تابناک نیست دروغ زیاد می نویسه.این سایت هروز از کاهش قیمت ماشین مطلب درمیاره و یک روز مقاله درست میکنه که داعش ساخت آمریکا و اسرائیله و روز دیگه از حملات آمریکایی ها به داعش می نویسه .یک روز میگه جدایی کردستان عراق کار آمریکایی هاست روز بعد مطلب خیلی ساده ای میگذاره که نشون میده آمریکایی ها در حال مذاکره برای منصرف کردن کردها برای جدایی است. هرموقع هم میخواد خودشیرینی کنه یک مطلب از حاج قاسم و بقیه سپاهی ها میگذاره و شروع میکنه به بافتن!کار تابناک به نظر میرسه زدوبند هستش و برای گذاشتن مطلب نیروهای اطلاعاتی رانتهایی دریافت میکنه و مبالغ کلفتی نویسنده هاش از این و اون دریافت میکنند یک مثلاً مصاحبه فلان نماینده مجلس رو با تیتر جنجالی بگذاره و اکثر نماینده هایی که مطالبشون جنجالی هست هدفشون زدوبند با مسئولین دولتی است و با دوسه تا ماشین یا استخدام چند نفر موضوع حل میشه(بخصوص در دولت قبلی)وتابناک هم این وسط دلالی میکنه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:02
تیتو تیتو - تهران - ایران
فساد فساد فساد ثمره این حکومت کثیف.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:24
مسافر غربت - کالمار - سوئد
واقعا میگن افغانستان فساد اداریش در دنیا اول هست،،ولى بدون تعصب ایران وظعش به مراتب بدتره...
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:14
persik - کیف - اکراین
داشتم فکر میکردم گندآبهای احمدی نژاد توی ۸سال هرروز بوش بیشتروبیشتر میشه وبا یک دریا آب هم این کثافت کاریهاش پاک نمیشه حالا فکرشو بکنید ۳۵سال کثافت کاریهای آخوندا رو چکار باید کرد؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:32
aram.01 - کردستان - ایران
باور کنید یک مشت دزد سرکارن...میگن عزیزان در ثبت احوال هم با صدور شناسنامه های الکی از یارانه پول خوبی به جیب زدند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:39
باور عمیق - قم - ایران
اگر صحت داشته باشه نوع تازه ای از اختلاسه که قبلا نشنیده بودم .. اما مگر میشود 585 نفر کارت 200 تومانی بگیرند و همگی پای صورتجلسه 600 تومانی را امضا کنند و مدیران اختلاس کننده گمان نبرند که گندش در میاید؟ صورتجلسه فاقد هرگونه تاریخ و بسمه تعالی اولین بار است که میبینم در منتها الیه سمت راست سربرگ درج شده
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:48
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
لعنت بر حاکمان دزد و مزدور انگلیس .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:42
paksan - آمریکا - آمریکا
مشخصه گروه پایداری و مصباح یزدی حالا که داره قسادها و دزدی هاشون برملا میشه دست به خبرسازی زدند بخصوص مصباح یزدی پشت تمام این فسادها و رانت ها بوده و حالا این داستان و مدراک تقلبی بیشتر برای ایجاد بلوا و خبر سازی هستش و بزودی گند این کارشون هم درمیاد . کوچک زاده دیروز شب نامه تو مجلس پخش کرده بر ضد دولت و جوسازی کرده و انقدر فسادهای و رانتهایی که در وزارت علوم گرفتند فجیع هستش که حسابی به دست و پا افتادن و فک میکردن با اعلام وصول و تهدید می تونند وزیر رو ساکت کنند و یا مجبور کنند که معامله کنه و هدف اینها فقط کشوندن دولت به زدوبند و معامله اس یعنی هرچی بوده بی خیال بشید و گندش رو درنیارید بخصوص نزدیکان مصباح یزدی که خیلی سود برند از این رانت های بورسیه و پست گرفتن
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:48
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
نامه پاداش معلومه که اصل و واقعیه اما دزدی و فساد در دولت ایران خیلی چیز عادی و پیش پا افتاده ای شده .مملکت تقریباً در حالت رانت و دزدی داره اداره میشه این ها هم همه از بی قانونی بوجود میاد و خدا فقط میدونه چقدر ازاین دست دزدی ها هست که رو نشده...
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 07:42
new idea - لندن - انگلستان
نامردا دیگه تو روز روشن دزدی می‌کنن و هیچکس رو هم آدم حساب نمی‌کنن.انگار آخر زمون شده.غارت که میگن همینه..هیشکی به هیشکیم نیست که نیست.چه باغ وحشی!!!!
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 08:58
علی چپ دس - رشت - ایران
خلایق هر چه لایق . خود کرده را تدبیر نیس
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 09:54
siavash2a - تهران - ایران
بحران صنعت خودرو کمتر از بحران هسته ای نیست چرا که رانت و جذب نیروهای سفارش شده مسئولین و نمایندگان این صنعت رو از پیشرفت باز گذاشته. خودروهای رده خارج اکبند مثل وانت پیکان که 16میلیون فروخته میشه نه ای بی اس داره نه رادیو پخش داره نه کیسه هوا..کجای دنیا همچین خودرویی تولید میشه؟
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 13:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.