مرگ یک کارگر بر اثر «ضرب و شتم ماموران شهرداری تهران»

مرگ یک کارگر بر اثر «ضرب و شتم ماموران شهرداری تهران»

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز ۲۶ مرداد از مرگ علی چراغی، کارگر ۴۱ ساله، در بیمارستان پس از «ضرب و شتم» توسط «چهار مامور گشت سد معبر شهرداری تهران» خبر داده‌است.

به گزارش این خبرگزاری علی چراغی، که با وانت‌بار به خرید و فروش ضایعات اقدام می‌کرده، ۱۶ مرداد بر اثر «ضرب و شتم توسط چهار مامور گشت سد معبر منسوب به ناحیه ۴ منطقه ۴ شهرداری تهران» در بیمارستان بستری شده و روز پنج‌شنبه ۲۳ مردادماه در بیمارستان نورافشار تهران درگذشته‌است.

ابوالفضل چراغی، پسر ۱۴ ساله علی چراغی، که در روز حادثه همراه پدرش بوده، مدعی شده که یکی از ماموران با «پنجه‌بکس به سمت چپ سر پدرش  ضربه زده‌است.»

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه به نقل از یک مامور گشت سد معبر شهرداری که نخواسته نامش فاش شود، خبر داد که بیشتر ماموران سد معبر شهرداری به «باتوم، پنجه‌بوکس و گاز اشک‌آور» مجهزند.

غلامحسن محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه از اجازه حمل باتوم، گاز اشک‌آور و پنجه‌بوکس توسط ماموران این سازمان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گفته ابوالفضل چراغی این درگیری پس از آن رخ داده که «ماموران سد معبر شهرداری» می‌خواسته‌اند حوالی اتوبان باقری نبش خیابان ۱۹۶ غربی، ماشین وانت پدرش را «توقیف» کنند اما پدرش گفته که آنها حق توقیف وانت را ندارند و باید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

ابوالفضل چراغی گفت که پدرش قصد تماس با پلیس را داشته اما یکی از مأموران شهرداری «از پشت، دست‌های پدرش را گرفته و دیگر مأموران مشغول ضرب و شتم او شده‌اند.»

وی با بیان اینکه یکی از مأموران با «پنجه‌بکس» به سمت چپ سر پدرم ضربه‌ای وارد کرد افزود: «من قصد نزدیک شدن به پدرم را که بی‌هوش روی زمین افتاده بود داشتم اما مأموران به گمان اینکه پدرم تمارض می‌کند ضربه‌ای به من زدند و اجازه نزدیک شدن به پدرم را ندادند.»

به گفته ابوالفضل چراغی بعد از دخالت مغازه‌داران محل، هر چهار مأمور سوار بر وانت خود شده و گریخته‌اند.

خبرگزاری ایلنا همچنین تصویر گزارش پزشکی قانونی را منتشر کرده که در تاریخ ۱۸ مرداد «اصابت جسم سخت به سر» علی چراغی را تائید کرده‌است.

بر اساس این گزارش، خانواده مقتول پرونده‌ای را در شعبه ۱۰ بازپرسی مجتمع جنایی تهران تشکیل داده‌اند و ۱۱ نفر از مغازه‌داران و اهالی محل نیز در این باره شهادت داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا همچنین مصاحبه‌هایی با شاهدان عینی این حادثه منتشر کرده‌است. تعدادی از این شاهدان «ضرب و شتم آقای چراغی توسط مأموران شهرداری و ضربه به سر وی» را تائید کرده‌اند.

پیش از این گزارش‌هایی درباره برخورد «نامناسب مأموران شهرداری» با دست‌فروشان منتشر شده‌است.

گروه «دانشجویان مدافع رهایی طبقه کارگر»، چهارشنبه دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۲، با تجمع در مقابل شهرداری تهران به کشته شدن یک جوان دست‌فروش در مترو که به گفته آنها به دلیل برخورد نامناسب مأموران  شهرداری خودکشی کرده بود اعتراض کردند.

مسئولان متروی تهران اما اعلام کردند که این اتفاق «یک خودکشی عادی» بوده‌است.

 

آنچه مردم از قتل یک کارگر توسط عوامل منسوب به شهرداری دیده‌اند

مرگ یک کارگر بر اثر «ضرب و شتم ماموران شهرداری تهران»



پس از درگذشت «علی چراغی» بر اثر جراحات ناشی از درگیری با ماموران منتسب به شهرداری، شاهدان این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از مشاهدات خود گفته‌اند.

«فرزاد» که از کسبه محل است در مورد این حادثه می‌گوید: حوالی ساعت ۱۰ روز پنجشنبه مرحوم چراغی را همراه پسرش در محل حادثه دیدم که با ماموران شهرداری سر و کله می‌زند.

وی ادامه داد: البته روزهای قبل نیز من او را در این اطراف دیده بودم که سوار بر خودروی وانت پیکانش در این اطراف می‌چرخید و با بلندگو به خرید و فروش ضایعات از اهالی محل می‌پرداخت.

به گفته این شاهد عینی، در روز حادثه در وانت مرحوم چراغی اثری از بار ضایعات نبود، خرید و فروشی هم صورت نگرفته بود و حتی صدایی او از بلندگو شنیده نشده بود.

فرزاد ادامه می‌دهد: ابتدا فکر کردیم یک جر و بحث ساده است، نمی‌دانستیم دقیقا دلیل بگو مگو سر چه چیزی است اما از حرف‌های آن‌ها جسته گریخته اینطور می‌شنیدیم که راجع به بودن متوفی و کسب و کارش در این محل جر و بحث می‌کنند.

«مهدی» یکی دیگر از شهود حادثه روز پنجشنبه نیز در خصوص مشاهدات خود می‌گوید: کسانی که در مغازه سرگرم راه‌اندازی کار مشتریان بودند تصور می‌کردند که این سر وصدا به اهالی و همسایه‌های محل مربوط می‌شود و کسی گمان نمی‌کرد که این سرو صدا به جر و بحث متوفی با ماموران [منسوب به] شهرداری مربوط می‌شود.

وی می‌گوید: بگومگو ادامه داشت که ناگهان درگیری شروع شد. از چهار مامور تقریبا سه نفر با مرحوم چراغی درگیر شدند، وضعیت متوفی در مواجه با ماموران مغلوبه بود، در حضور پسرش که آن موقع داخل وانت پیکان نشسته بود هم ناسزا می‌شنید و هم مشت و لگد می‌خورد.

وی نیز که از کسبه محل است افزود: دست آخر درگیری خاتمه یافت، متوفی از آن‌ها جدا شد آمد و چند متری فاصله گرفت و بعد شروع کرد با تلفن همراهش تماس گرفت. نمی‌دانم به کجا؟ اما احتمالا پلیس بود چون می‌شنیدیم که دارد نشانی محل درگیری را می‌دهد.

به گفته این شاهد هنگامی که مرحوم چراغی مشغول مکالمه با تلفن بود «دیدم که یک نفر از ماموران [منسوب به] شهرداری که در درگیری لباسش پاره شده بود به سمت ماشین وانت مزدا رفت، ابتدا فکر کردیم می‌خواهد لباسش را عوض کند اما از پشت صندلی عقب خودرو چیزی را برداشت و بعد به سمت متوفی آمد و ضربه‌ای به سر او زد. شدت ضربه چنان بود که وی در جا زمین خورد و‌‌ همان موقع از دهانش کف و خون بیرون آمد.»

وی ادامه می‌دهد: ضارب بعد از این واقعه به سمت ماشین حرکت کرد و دو نفر همکارش نیز اندکی بعد آقای چراغی را از زمین بلند کردند تا سرپا بایستد اما چون شدت ضربه به حدی بود که وی هوشیاری‌اش را از دست داده بود دوباره نقش زمین شد.

دو نفر باقیمانده نیز با دیدن این صحنه آرام آرام از محل حادثه به سمت وانت مزدا دور شدند، دراین زمان دیگر مردم دور مرحوم چراغی که به زمین افتاده بود جمع شده بودند بنابراین ماموران [منسوب به] شهرداری که خودروی آن‌ها در‌‌ همان خیابان ۱۹۶ پارک شده بود، با سرعت به سمت اتوبان شهید باقری رفتند و محل حادثه را ترک کردند.

«محمد» یکی دیگر از شاهدان ماجرا که او نیز از کسبه محل است در تشریح مشاهدات خود می‌گوید: روی وانت دو کابینه مزدا آرم شهرداری بود اما دقیق نمی‌دانیم ماموران ضایعات بودند یا سد معبر اما هیکل درشتی داشتند تا آنجایی که یادم است لباس فرم تن آن‌ها نبود. موقعی که متوفی را می‌زدند پسرش داد می‌زد که پدرم را نزنید وقتی ضربه به سرش خورد و به زمین افتاد پسرش به سمت ضاربین دوید و گفت او را کشتید در این بین او را هم کتک زدند و به کنار خیابان انداختند و در ‌‌نهایت موبایل متوفی را ماموران شهرداری برداشتند و با خود بردند.

«سعید» نیز که در زمان حادثه شاهد ماجرا بوده است می‌گوید: پلیس و اورژانس با تلفن کسبه از حادثه مطلع و پس از نیم ساعت تاخیر در محل حادثه حاضر شدند، فرار ضاربین آنقدر سریع بود که شاهدان تنها توانستند شماره پلاک آن‌ها را بردارند و در اختیار ماموران نیروی انتظامی قرار دهند.

وی ادامه می‌دهد: در واقع همه ما غافلگیر شدیم، اصالا تصور نمی‌کردیم که این دعوا چنین پایانی داشته باشد وگرنه کافی بود یکی دو نفر مداخله می‌کردند تا قتلی اتفاق نیافتد.

سعید می‌افزاید: بعد از حادثه یک نفر که احتمال می‌دادیم مامور شهرداری باشد آمده بود اینجا تا سر و گوشی آب بدهد، این فرد ظاهرا حتی در مواجهه با اهالی و کسبه محل که شاهد ضرب و شتم آقای چراغی بودند پرسیده بود که «طرف (کارگر مقتول) پایش پیچ خورده و این حادثه اتفاق افتاده است؟!»

وی می‌گوید: از بعد از حادثه تا به حال دیگر ماموران شهرداری را در این منطقه ندیده‌ایم. بعد از حادثه هم به عنوان شاهد جریان واقعه را به دستگاه قضایی شهادت دادیم.

+258
رأی دهید
-6

داماهی - بندرعباس - ایران
بایدشهرداربیشرف وچاپلوس تهران وآن چهارماموررادرهمان محل بدارآویخت ماموران شهرداری ازبس رشوه گرفتند هارشده اند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:33
شنه شمال - تهران - ایران
شهرداری یه سری اورانگوتان استخدام کرده به قصد مقابله با مردم بی نوا.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:40
Hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
باقالی باف بهشون حقه توحش داده ...اگه راست میگین برین و دزدای میلیاردی رو بگیرین خاک تو سرتون ::البته خلایق هر چه لایق مردم ایران دوست دارن تحقیر بشن
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:47
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
پس این هزار آدم تلفن به دست که از هر صحنه فیلم میگیرند کجا بودند؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:03
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
این شهرداریه که قالیباف مدیر نمای بیلیاقت ابله فناتیک دزد اداره میکنه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:21
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون امّل‌های آقا قالیباف همینن دیگه ، اول صحبت می‌کنن بعد گاز انبری !!! که نه با پنجه بکس !!!! حمله می‌کنن. یه خانواده رو داغدار کردن حالا برا سر پوشی کار کثیفشون باج میدن از بودجه شهرداری تا رضایت بگیرن . خراب شه روی سرتون این مملکته!? یا جنگل !!!!! همه مجری قانون شدن . بوی تعفن این جامعه رو گرفته ، برید داییتونو دیوونه کنید بابا .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:00
دژمن الله - روسیه - روسیه
قالی باف بی .. کمترین کاری که باید بکنه استعفا باید بده! مرده شوی هر چی کشور عقب افتاده ی جهان سومیه ببرن!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:27
SEMSET - تهران - ایران
به احتمال زیاد حق حساب خواستن این مرحوم نداده و.......
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:55
مسافر غربت - کالمار - سوئد
یک نفر سارق مسلح در امریکا کشته شده،،و مردم تظاهرات کردند،،ایران هر روز نشون میده،،حالا این به مراتب از اون بدتر و غیر قابل توجیح تره،،عمرا اگه تو اخبار بگن یا کسى جرات اعتراض داشته باشه،،،اتفاقا همین کارها رو بکنید تا مردم هر روز چهره کثیف اسلام رو بیشتر بشناسند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:01
azadi-iran - وین - اطریش
حتما از بسیجی و لیاس شخصی های بیت ولایت فقیع بودند دارد. چون رژیم از ترش خارج شدن کنترل از دستش . تقریبا تمام ارکانهای دولنی ( انتضامات . شهرداری و. فرودگاه ها و پلیس راه و ژادارمری ها ) افراد از بسیجی ها و سپاهی و اقوام انها می باشد. و یا از فیلتر مصابه های عقیدتی گذشتنند. در هر صورت همگی شان ادم های بسیار خطرناک می باشند. من خودم درتهران صحنه ای دیدم که یک جوان تقریبا 20 -25 ساله که پیراهن ش هم روی شلوارش بود. یگ جوان دیگر را بطرز خطر ناکی کتک می زد این صحنه در بازار شمال شهرتهران رخ داد ولی یک نفر از مردم هیج ااعتراضی و یا جرات دخالت نداشتند. منظور این که یک نقر از این افراد رژیم قدرت یک دولت را دارا می باشند. تا بتواند ترس و وحشت را در مردم زنده نگه دارند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:10
iran e azad - هورتن - نروژ
مدیریت امام زمانی‌ قالیباف ، نتیجه ‌اش همین هست.بیچاره چکار میکرد، دزدی یا قاچاق فروشی !؟ شرم آور‌ترین چیز‌ای بود که شنیدم ! یک مشت گوریل باج خور را ریختند توی شهر تا اینجوری به شهر سر و سامان بدهند. دیگه شورش را دراوردند ! هر کسی‌ در هر لباسی به دیگری زور میگه و باج خواهی‌ میکنه ! تمام ایران را به سر گردنه تبدیل کرده اند. همین چند روز پیش از پدر من ۸ میلیون تومان باج خسته بودند تا کنتور برق در یک ویلای / باغچه کوچک نصب کنند. طبق قانون تمامی‌ مخارج این کار ۲ میلیون تومان میشود،اما جناب مهندس بعد از اینکه بارها این پیر مرد را به اداره برق کشانده بود و سر کار گذشته بود، در محل ویلا قرار ملاقات گذشته اند و گفته بود که اگر میخواهی‌ کارت راه بیفته این تنها راهش هست !!!!! مردم اگر بخواهند قانونی‌ زندگی‌ کنند و هزینه آب،برق و گاز مصرفی خود را به دولت بپردازند،باید راه غیر قانونی‌ را طی‌ کنند و رشوه بدهند ! شرم آور هست ! جمهوری اسلامی همه را دزد و رشوه خور تربیت کرده !
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:02
azadi-iran - وین - اطریش
این نابرادر سپاهی کثیف ادم کش @قالی باف@ را باید محاکمه کرد و تا ابد به زندان مخوف خودشان یعنی زنـــــدان اویــــــن فرستاد.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:32
so_real - زنجان - ایران
حالا برو به جائی‌ اینکه به این ‌ها رسیدگی کنه ، مردیکه داره زانو مرد‌ها را جدا میکنه . مملکت نیست که طویلست ، هیچ کس هم صداش در نمیاد. حالا اگه اروپا بود ریاس جمهورشو عوض میکردن.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:46
anti velayat - زنجان - ایران
حدود دو سالی میشد که از روستای گنبد حوالی زنجان به خاطر بی کاری مهاجرت کرده بود 5 تا هم بچه داره دیگه بگیش رو خودتون تصور کنید .....
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:55
new idea - لندن - انگلستان
قالی باف بیشرف دنیایی(که هستی‌)،غیرت نداری اگه استعفا ندی مثل آدم,کثافت حـ...(ببخشید ولی‌ جون یک آدم رو گرفتن)..این داستان بی‌لیاقتی شهردار تهران باید همینجا تموم بشه...واسه عدم کفایت یک نفر چند تا مثال کافیه آخه؟؟!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:01
new idea - لندن - انگلستان
مسافر غربت : غیرت بی‌ غیرتان را باد برد...مدتهاست که برده!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:04
گذشته میرزا - ایران - ایران
آی ساندیسخورها و ماله کشها از قبیل باور عمیق چرا نظر نمیدید حتما باید دزد سیاهپوست تو آمریکا بود تا نظر بدهید
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:19
farokhzad - کنت - انگلستان
بیشرفها از یک دستفرش زحمت کش نمیگزرند بعد اون بابک زنجانی بی‌ ناموس به گفته تلویزیون کثیف خودشان ۲ ۶۰۰ میلیون دلار را از بابت فروش نفت هاپولی کرده کی‌ به کیه الان
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:24
مانفرد - ایران - ایران
کلا شهرداری به غیر از تعداد اندکی محل اجتماع شارلاتانهاست .در لباس مهندس تا کارگر
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:24
shaboruz - پاریس - فرانسه
مسافر غربت - کالمار - سوئد باهات موافقم وقتی پسر سیاه پوست کشته شد آمریکا آتیش گرفت چه ملت بی احساسی شدیم حتی مردم نرفتن جلو یا لآاقل زودتر یک اقدامی کنن!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:09
ابن ملجم - مونیخ - آلمان
داماهی - بندرعباس - ایران نه رفیق ملت باید خودشون و حلق آویز کنند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:45
بی هوا - استکهلم - سوئد
ای کاش کمی از غیرت مردم تونس توی مردم ایران بود که دیگه هیچ بچه ای شاهد کشتن پدرش توسط چند مسئول نامرد هموطنش نباشه. ای کاش
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:58
Rommel - سیدنی - استرالیا
الان در آمریکا بخاطر اینکه یک دزد بوسیله پلیس کشته چه خبره حالا تو ایران یک زحمت کش کشته شده ملت را کک هم نگزیده غلایق هر چه لایق والا آخونده بابت این ملت باید حق توحش هم بگیرند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:03
ordak - بن - المان
مغازه دارها تماشاچی بودند،مطمئنا در جریان مشاجره همانطور که رسم ما ایرانیهاست یکی هم از بین تماشاچیها گفته مشت اول(قبلا ها ۱۰۰ تومان بود حالا نمیدونم چه قدر قیمتش بالا رفته)بگزریم در تونس هم یک دستفروش مورد اهانت قرار گرفت و بعد از خودکشی دستفروش ملت ریختند تو خیابون اون بلوا را راه انداختند که تا امروز ادامه داره عوضش تو ایران ملت بر و بر نگاه کردند و میکنند و بعد هم میگن ما چندین چند هزار سال ثابقه تمدن داریم من انم که رستم بود پهلوان،این درداور نیست؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:41
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
آقا مشکل بزرگ ما ایرانیها بی‌ تفاوتی‌ هست.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:27
faranak-montreal - مونترال - کانادا
تو ایران فحش به کسی میخوان بدن میگن‌ای ای نامسلمون ، یا ، مگه تو مسلمون نیستی‌ یعنی‌ توحش خصیصه نامسلمونها هست ( آقای باور کم عمق این هم از مسلمونیت وقت کامنت میز‌اری واسه نامسلمونها تو آمریکا )
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:20
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
شرایط استخدام واسه مامور سد معبر: بی‌ سواد بودن, بی‌ رحمی ،بی‌ شخصیتی‌،بی‌ عاطفگی،و بیکار و علاف بودن اگر هم کمی‌ هیکلدار باشن که چه بهتر،،توی محل خودمون چند نفر که کارشون ولگردی،بد دهنی،بی‌ عاطفگی،بی‌ عرضه و عقده‌ای و بی‌ شخصیت بوده اند را می‌شناسم که به این کار کثیف مشغول هستن فقط یکی‌ از اینها زود اومد بیرون و اونم میگفت به خاطر گریه زاری‌ و آهٔ و ناله و نفرین‌های این قشر بدبخت بود که ترسیدم و از شهرداری خارج شدم
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:40
دنیای وحشی - تهران - ایران
یکی از منفورترین و وحشی ترین و عقده ای ترین و دزدترین و رشوه بگیرترین و بی ناموس ترین و بی شرف ترین های عالم همین مامورهای شهرداری هستند که حکم اعدام هزار بار هم برایشان کمه والله .
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 01:44
irani iran - آمریکا - آمریکا
خدا وکیلی تو جنگل همچین چیزی شدنی نیست ولی‌ تو اون مملکت اتفاق میفته!!!! گل بگیرید بابا درشو
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 02:30
jesus123 - پاوه - ایران
خواهشا دوستان به این خبر مثبت بدن تا همه متوجه بشن. آخه این چه حرکتیه؟ اون بدبخت مگه چیکار کرده بود؟ مامورین شهرداری چرا اینقدر پررو شدن؟
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 06:29
raha1984 - هامبورگ - المان
اون کاربرهای مزدور خامنه ای منفور دزد بی همه چیز که چرت و پرت و اراجیف نوشتن کارشون هست چرا تو این موارد خفه خون میگیرنند ؟؟؟! مرگ بر منجلاب اسلامی ، مرگ بر خامنه ای دشمن ایران و ایرانی
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 08:29
ashab kahaf - لندن - انگلیس
بمیر قالیباف...فقط بمیر
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 08:43
shahramareia - تهران - ایران
خدا لعنت کنه این دارو دسته دزد بی پدرو مادر رو کثافتها یکسری شعبان بی مخ استخدام میکنن میافتن جان مردم
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 10:56
azadi2011 - تورنتو - کانادا
سرمقاله نویس کیهان کجایی ? یک چیزی بنویس ! مثلا با آوردن یک مثالی از صدر اسلام و جنگ خیبر و خوارج و همان ادبیاتی که تخصص داری !
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:59
time-to-say-goodbye - تورنتو - کانادا
اینم از دار و دسته‌ی قالی باف که میخواست رئیس جمهور بشه!! اصلا اینا همشون وحشی هستن
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 23:45
classic - تهران - ایران
بعد از بسیجی و گشت ارشاد و فتا و چندین ارگان دیگه همه ارگان ها بر این باور شدند که کشتن و غارت مردم در این مملکت آزاده و میشه هر گونه کاری باهاشون کرد و صدای هیچ جایی هم در نیاد. البته بعضی از مردم هنوز ابله هستند که نمیدونند کجا زندگی میکنند.
‌چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 13:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.