آیت الله غرویان : استیضاح کنندگان از ماجرای افشای بورسیه های غیرقانونی ضربه بزرگی خوردند

آیت الله غرویان استاد حوزه و دانشگاه گفت که استیضاح وزیر علوم سیاسی است و انگیزه های علمی در آن دخیل نیست.

آیت الله غرویان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» بیان داشت: گره کار استیضاح گران سیاسی است، اینکه می گویند نحوه ی فعالیت فرجی دانا فضای علمی کشور را تحت تاثیر قرار داده واقعیت ندارد.

وی افزود: بنده در فضای علمی چه در حوزه و چه در دانشگاه حضور دارم و حقیقت این است که مسائل علمی زمان بر است، از نگاه من این استیضاح صرفا با انگیزه ی سیاسی انجام می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه مسئله ی افشای بورسیه های غیرقانونی را یکی از عوامل اصلی استیضاح فرجی دانا دانست و گفت: جناح سیاسی خاصی که استیضاح کنندگان وابسته به آن هستند از این ماجرا مسئله ی ضربه ی بزرگی خوردند.

وی گفت: اگر جناب فرجی دانا صلاح ببینند، در جلسه استیضاح مسائل را شفاف بیان می کنند تا ملت در جریان قرار بگیرد.

آیت الله غرویان افزود: معتقدم، اعتدالیون هر چه بیشتر مصالح را در نظر می گیرند و بعضی از اتفاقات را بیان نمی کنند، از آن طرف، برخی از آقایان ملاحظه کرده و قدم به قدم جلوتر می آیند سخنان نامربوطی را می گویند. البته رئیس جمهور اخیر به این دسته هشدار داد و اعلام کرد که از اقدامات آن ها آگاه است.

وی افزود: اینها همان کسانی هستند که بیشتر در مقابل دولت موضع گرفته اند و دائما مخالفت می کنند و می توانند مصداق همان افراطیون و خطاب اخیر رئیس جمهور(نقطه مقابل شیردل) باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به پخش شبنامه در مجلس علیه رئیس جمهور گفت: فضای کشور ما به این شبنامه ها عادت کرده است، متاسفانه این اتفاقات از اثار دو دولت قبلی است که همچنان فضای کشور را متنشج کرده و می کند، شاید دهها سال طول بکشد ان فضای بداخلاقی دولت های گذشته ترمیم شود.

وی افزود: این اقایان نمی توانند با این اقدامات از حضور رئیس جمهور در مجلس و دفاع از فرجی دانا  جلوگیری کنند. رئیس جمهور با پشتوانه ملت و رهبری اقتدار و لازم را دارد و با قاطعیت به بیان واقیعت ها خواهد پرداخت و دفاع جانانه ای از وزیر علوم خواهد کرد.

آیت الله غرویان در ادامه گفت: بعید می دانم استیضاح وزیر علوم رای بیاورد، با این حال به عنوان یک شهروند از آقای لاریجانی می خواهم که به مانند دفعات قبل به نحو معقولی فضا را اداره کنند.

وی افزود: اینکه اقای لاریجانی می گویند کشور به آرامش نیاز دارد و آرامش را برهم نزنید، مقصودشان همین استیضاح کنندگان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به «لاابالی» خواندن فرجی دانا توسط یکی از اعضای مجلس خبرگان گفت: باتوجه به اعتماد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعتماد به وزر، شرعا به خودم اجازه نمی دهم چنین تعبیری را بکار ببرم، جناب فرجی دانا مورد اعتماد بسیاری از مراجع بزرگوار از جمله ایت الله صافی گلپایگانی است.

وی افزود: به هرحال این تعابیر دارای مسئولیت است و کسانی که این کار را می کنند با د مسئولیتش را شرعا برعهده بگیرند.

+85
رأی دهید
-1

new idea - لندن - انگلستان
بجز چرت و پرتهاش در مورد رهبرش،اولین آخوندیه که دیدم حرف درست زد.مردم ایران دیوانه باشن دوباره به این گروه دیوانه تو مجلس رای بدن،گرچه رای در ایران یعنی باد هوا..!!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:12
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون این دولت دولت تدبیر و تعامله و مجلسی‌ها شانس آوردن. حیف آقا روحانی دنبال درد سر نمیگرده و علاقه‌ای به این کارها نداره و بهتر بگم وقت خودشو صرف هذیان‌های یه مشت مجلسی افراطی معلوم الحال نمیکنه. این آقایون در دولت قبلی‌ برا تصویب مصوبه‌های من در آوردی ماهیت خودشون رو نشان داده اند . دریافت مبالغ نجومی کار این افراطیون بوده . بورسیه برا قوم و خویش که خوب خوبشه ، اینها خودشون میدونن که دولت روحانی باج به شغال نمیده برا همین هر چند وقت یکبار به سرشون میزانه و یه گیری به یه جایی‌ میدن که خودشون هم میدونن بی‌ فایده است . دولت روحانی مثل دولت سابق نیست که بگم بگم راه بندازه و هیچی‌ نگه !! دولت روحانی افشا میکنه نمونش قضیه بابی زنجانی. حالا برید داییتونو دیوونه کنید و با رشوه‌هایی‌ که گرفتید سوراخ موش هارو بخرید که اگه روحانی به مردمی که پشتیبانی‌ ازش کردن چراغ سبزی نشون بده .............
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:21
kabootar - لاهور - پاکستان
از آقای فرجی تمنا دارم که به صورت شفاف از متخلفین رانت تحصیلی نام ببرند تا در انتخابات آینده مجلس تکلیف آنان مشخص گردد.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:09
تیتو تیتو - تهران - ایران
ببین حتی این ملای مفتخور هم معترفه به لجنزار مجلس فاسد ایران .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:26
راهجو - فریدونکنار - ایران
یه کورسوهای امیدی اعم از افشای انواع فساد های مالی و اخلاقی و کلا پرده دریها رواج یافته که ظاهرا از دست بیت هم در رفته و فضای عدالتخواهی یه نمور داره راه می افته ،نگاهها داره عوض میشه اما امثال کوچک زاده ها و رسایی ها خیلی دور مال و موقعیتشون چنبره زدن!معلومه که اوضاعشون خرابه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:51
farokhzad - کنت - انگلستان
نیو ایدی - لندن - انگلستان .گرامی‌ یادت باشه یک آخوند خوب یک آخونده مرده هست!!!! اینها روبه هستند فردای رای گیری همین را میارند ۲۰ میلیون رای از این ملت ساده میگیره برای مثال خاتمی یادتونه سال ۷۸ هم یادت باشه !!! شرم بر این دولت مردم فریب
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:53
paksan - آمریکا - آمریکا
خدایش همینو بکنه وزیر علوم روحانی . یعنی به جون شیخها و سپاهی ها و مصباح یزدی باید یکی مثل خودشون پاچه پاره بیاندازی و آدمی که موداب و سربه زیر و قانونی هستش به درد اینا نمیخوره باید یکی باشه همشون رو جر بده و از زیر و بم همشون هم مطلع باشه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:52
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.