«دولت اسلامی»: اسپانیا را پس می گیریم

نمایی از ستون های کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا با نقوش اسلامی

اسلامگرایان افراطی اسپانیا کمپینی روی شبکه های اجتماعی راه انداخته اند که هدفش جلب حمایت از شورشیان «دولت اسلامی» است، و می گویند می خواهند دوران شکوه خلافت اسلامی را به «اندلس» بازگردانند.

اسلامگرایان اسپانیا این روزها پوسترها و تصاویری از بناهای معروف دوره اسلامی اسپانیا را همراه با شعارهایی به زبان عربی به این مضمون که «ما همه دولت اسلامی هستیم» و «زنده باد دولت اسلامی» روی شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

یکی از این پوسترها کاخ اسلامی الجعفریه را همراه با پرچم سیاه گروه داعش نشان می دهد. این کاخ ساخته شده در دوران قرون وسطی، در شهر ساراگوسای اسپانیا واقع است. تصویر دیگر مربوط به ساحل کوچا در شهر سن سباستین در منطقه باسک اسپانیاست. و دیگری تصویری از مجسمه عیسی مسیح در مونته اورگول را نشان می دهد که روی آن به جای سرزمین باسک نوشته شده «الاندلس».

اندلس نامی عربی است که فاتحان مسلمان هنگام اشغال اسپانیا در سال های ۹۰ تا ۸۷۱ هجری به بخش هایی از اسپانیا، پرتغال و فرانسه داده بودند. با این حال، منطقه باسک محصور در کوه ها بود و فاتحان مسلمان اسپانیا هرگز به آن منطقه راه نیافتند.

کمپین انتشار پوسترهایی در حمایت از «دولت اسلامی» پس از آن برپا شد که داعش با انتشار ویدیویی عهد کرد «اندلس» را از دست غیرمسلمان ها آزاد، و به خلافت اسلامی خود منضم کند. پیام ویدیویی را یک جهادی به زبان اسپانیولی و با لهجه غلیظ آفریقای شمالی قرائت کرده و می گوید:

«به تمام دنیا هشدار می دهم: ما تحت لوای اسلام و خلافت اسلامی زندگی می کنیم، و برای حفظ خلافت اسلامی و آزاد  کردن سرزمین های اشغالی از جاکارتا تا اندلس جان خود ایثار می کنیم. اعلام می کنم که اسپانیا سرزمین آبا و اجداد ماست و به قوه الهی آن را بازپس می گیریم.»

مسلمانان افراطی (و بسیاری از مسلمانان میانه رو) عقیده دارند که تمام سرزمین هایی که مسلمانان در جریان جنبش استرداد اندلس توسط مسیحیان از دست دادند، هنوز متعلق به قلمرو اسلامی است. آنها ادعا می کنند که قوانین اسلام به آنها اجازه می دهد به آن سرزمین ها برگردند و حکومت اسلامی را از نو برپا کنند.

هورهه فرناندز دیاز،وزیر کشور اسپانیا می گوید این کشور بخشی از هدف های استراتژیک جهاد اسلامی در سراسر جهان است.

+51
رأی دهید
-101

Asghar Torobche - تورنتو - کانادا
عجب گروهی راه انداخته این اسرائیل می‌خواد اسپانیا رو هم بگیره آمریکا باید تمام داعش رو یا بکشه یا زندانی بکنه این داعش خطرناکه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:38
آرتادخت - تهران - ایران
والا! از اینا هیچی بعید نیست.. وقتی نام محمد در صدر نامهای گذاشته شده در انگلستان قرار گرفته .. اگه همچین خبرای نشنوی باید تعجب کنی ...!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:01
new idea - لندن - انگلستان
برید به جهنم.این نکبت‌ها رو باید تو همین نطفه خفه کرد تا زیاد تر حرف مفت نزنند.کی‌ شما رو آدم میگیره آخه؟گروه کوچکی که تنها کارش ترسوندن مردم با ویدئو کلیپه ،با خودبزرگنمایی الکی‌...
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:37
hassan5 - تهران - ایران
شتر در خواب بیند پنبه دانه.....این اسلام ناف محمدی کی میخواد دست از سر مردم ورداره؟؟؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:42
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
آی‌ زرشگ به عربی‌ چی‌ می‌شه؟.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:52
Artosh - آدلاید - استرالیا
هرچی جهادگر و اوباش اسلامیه. ننگ بشریت هستید. شماها رو باید ریخت تو چاه فاضلاب .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:07
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
از مسئولان سایت خواهشمندم در ترجمه دقت بیشتری کنند و شهر‌های اسپانیا رو قرو قاطی‌ ننویسند.متشکرم.ال اندلوس قسمته جنوبی اسپانیا هست و در حل حاضر استان اندلوسیا به شمار میاید.در هر حال ،خیلی‌ سال هست که مسلمانان این ادعا رو دارند.و اگرقرار است به نقشه‌های گذشته برویم. اسپانیا می‌تونه آمریکای جنوبی رو طلب کند.و ایران نیمی از دنیا را...همچنین .ایتالیا و ترکیه.و دیگر کشورهای پهناور گذشته میتوانند این ادعا رو داشته باشند...زهی خیال باطل..با تشکر
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:58
raha1984 - هامبورگ - المان
اخه نه اینکه ارث پدر بیشرفتون بوده !!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:02
dara20 - تهران - ايران
شما فعلاً تنبانتان را صفت بچسپید نکشند رو سرتان اسپانیا پیشکشتان. این اراجیف را هیچ احمقی از شماها قبول نمیکند، در قرن ۲۱ برپایی حماقت اسلامی یک جوک مسخره است.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:13
دژمن الله - روسیه - روسیه
گند و عفونتی به نام اسلام باید از اروپا و سپس روی کره ی زمین پاک بشه تا مردم روی آسایش و آزادی و ببینند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 14:55
dark night - تهران - ایران
وقتی‌ تروریست هوای فرنگ می‌کند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:04
راهجو - فریدونکنار - ایران
اگه قرار به به این باشه که هر کی بحقه سرزمینیش برسه اعراب و اسلامگرایان عمدتا عرب باید تنها به مدینه و مکه برگردن و نهایتش کل شبه جزیره عربستان!بقیه جاها رو بزور گرفتن و حالام بسیاری رو نگه داشتن و برخیش رو پس دادن، معمولا ادعاهای بزرگ چیزی توش نیست مگر اینکه بخوان افکار رو منحرف کنن
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:52
hosein azad - کارلستاد - سوئد
اینا چی‌ میزنن تو رنگ به منم بدین عجب توهمی.لول
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:00
مهرداد2538 - تهران - ایران
دروغ هر چه بزرگتر، باور کردنش راحتتر. این تاکتیک تبلیغاتی داعش است.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:02
اردشیر یکم - خوزستان - ایران
من که امیدوارم یک جنگ صلیبی دیگر راه بیافته....... بخاک مالیدن پوزه اسلام برای حیات انسانیت لازمه.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:10
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
این اسلام عزیز از روز اول پیدایش جزآدم کش پروری و مزدور پروری هنری نداشته.فاتحان صدر اسلام هم همه ایران و هر کسی رو که مقاومتی کرد نسل کشی کردند.تو همین شیراز و استخر پارس 200هزار نفرو کشتند تا آسیاب بچرخه و نون ازش بخورن.خلاصه اینکه بازور اسلام رو به مردم تحمیل کردند.بعضی ها هم به طمع غنایم و زن و پول مجاهد اسلام شدند.مثل ترکان آسیای میانه که دیدند راهزنی که پیشه اشون بوده با اسلام و جهاد خیلی خوب فیت میشن.پس مسلمون شدند و تا استانبول تاختند و سوختند و غارت کردند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:30
amir-amir - تورنتو - كانادا
سرزمین اباد و اجدادى شما همان بیابان هاى عربستان است که در حال حاضر چند تا قبیله حاکم هستند و نیازى به وجود تان نیست. حاکمان کنونى اسپانیا بیشتر از شما شرف و حٽیت دارند چرا که هیح وقت دست به نابودى آٽار اسلامى نزدند ولى شما وحشى ها هنوز روى کار نیامده اماکن و آٽار باستانى متعلق به مردم را منفجر کردید بنابراین جاى شما در جهنم است
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:39
تیتو تیتو - تهران - ایران
بعضی از عزیزان روشنفکر فکر میکردند چون در اروپا و امریکا هستند کامل در امنیتن و داعش رو عشایر غیور سنی عراق معرفی میکردن . حالا که داعش سنی هار هم قتل عام میکنه و زناشونو برده جنسی میکنه و هیچ کیم قبول نداره تازه الان میخاد اروپارم بگیره . کسانی که از قتل عام ها تو سوریه و عراق حمایت میکردن بدونن تروریسم مرز نمیشناسه هر وقت ازش حمایت بشه سراغ حامیانشم میاد. تو دنیا هر ظلمی بکنی به خودت برمیگرده .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:40
alborzi - کرج - ایران
جه میکنه این قوانین سوسیال اروپا !!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:19
amin4497 - نیویورک - آمریکا
تورنتو ء کانادا. عجب گروهی راه انداخته این اسرائیل می‌خواد اسپانیا رو هم بگیره آمریکا باید تمام داعش رو یا بکشه یا زندانی بکنه این داعش خطرناکه . جواب:نمیدانم با شما به چه زبانی باید حرف زد.عربه میگه که میخواهیم اسپانیا را دوباره اسلامی کنیم ،تو ... و امثال تو سر از اسراییل در میاری.مغز خراب.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:24
shahab46 - هانوفر - المان
این همه جا را با اسلام به گند کشیدید بس نیست می‌خواهید آنجا را هم مثل بقیه جاها بزنید
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 18:34
iran e azad - هورتن - نروژ
بیشتر این جانورها و رهبران فکری آنها ، از مهاجران تندرو مسلمان هستند که در اروپا زندگی‌ میکردند. کشورهای اروپایی باید با شدید‌ترین شیوه با اینها برخورد میکرد،اما به دلیل قوانین انسان دوستانه و ضدّ تبعیض نژادی این کار را نکرد. این حیوان‌ها هم از این شرایط کاملا سؤاستفاده کردند ! امیدوارم کشورهای اروپایی بیدار شوند و بدونند که پشت چهره سلفی‌ها از عراق،پاکستان،چچن و .... چه خطر بزرگی‌ در کمین نشسته است. همه را با یک چارتر بفرستند عربستان یا سومالی تا طعم زندگی‌ اسلامی را بهتر احساس کنند!. همه اینها را که ریش پیغمبری دارند و عبای بلند عربی‌ میپوشند را به سوی سرزمین آرمانیشان، سومالی یا عربستان هدایت کنند.
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:16
zavareh - رودسر - ایران
اردشیر یکم - خوزستان - ایران - در این مورد کاملا با شما موافقم هموطن عزیز، جای این آئین پلید اهریمنی تازی در فاضلاب تاریخ است و بس...
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:12
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
داعشی‌ها اسلام واقعی را پیاده میکنند مردها را میکشند زنها و بچه‌ها را پس از تجاوز برده یا میفروشند ولی آخوند‌ها خیلی‌ وحشتناک تر از داعشی‌ها هستند آخوند‌ها به زنها تجاوز گروهی میکنند تا سرحد مرگ بعد از کشتن آتش میزنند
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:22
farokhzad - کنت - انگلستان
زاد و ولد مسلمان‌ها را نسبت به اروپای‌ها !! این خود خطری در غرب زنگ خطری برای غرب خواهد بود ببینید چقدر از همین مسلمانها همینجا رفتن جای داعش در عراق واقعاً خطرناک هست غرب باید جدی‌تر بنگره به این معضل !!!!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:26
farokhzad - کنت - انگلستان
مشکل ما از همین نصف شماستکه مخالف اینها هستی‌ ولی‌ نمیدانی همین عمر وقتی‌ حمله به ایران مان کرد دقیقا همین کارها را کرد یعنی‌ تجاوز به یتا پرست‌ها کرد زرتشتی‌های ما آنها که هزاران سال قبل از محمد و همان اسلام خدای یگانه را پرستش میکردن و مردم ما به ضرب شمشیر مسلمان شدن !!! همین علی‌ مهربان تان آیا می‌دانستید طرار جنگ با ایرانیها بوده آری گرامی‌‌ها مشگل ما! نه خواندن تاریخ هست !!! آنهائی که در ایران هستن نمیتونند بخوانند !! ولی‌ شما که میتوانی‌ نمیخواهی باور کنی‌ و خودت را گول میزنی میگوی اینها مسلمان نیستند نه‌ گرامی‌ شما ۲ قرن سکوت را به نوشته دکتر عبدالحسین زرین کوب که در سال ۳۳ نوشته بخوان در جنگ فتح هول فتوح میخوانی‌ که همین علی‌ چگونه کمک به عمر کرد آری خودمان را گول نزنیم این اسلام هست ناب محمدی !!
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:53
arash--eindhoven - آیندهوون - هلند
با عرض معذرت ، کامنت اتون به قر قر پیرزنا بیشتر شبیه. الهی جیز جگر بگیرین ننه
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:24
xavii - لندن - بریتانیا
اینا جه توهمى دارن ، این جنسش جیه بکید ما هم بریم بخریم
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:33
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
پس کجا هستن سینه چاکهای این دین ضد ایران و ایرانی؟
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 22:58
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
مردم از غصه شنیدم مرغ مرده تو قابلمه ...، این اسلامیون متحجر فقط دری وری میگن، آی‌کیو مینوس ۹۰۰
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:36
IranUksero - لس آنجلس - ایالات متحده
مگه کشک سرزمین پس گرفتن. پس فردا ایرانم بیاد نقشه هخامنشیان رو نشون بده بگن ما سرزمینها رو پس بگیریم
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:15
halk_35 - لیوواردن - هلند
این اسلام از همون بدو تولدش خون ریزی داشته تا الان . حالم دیگه از اسمش بهم میخوره .
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:47
عاشق تبریز - تبریز - ایران
خفه بابا..فکر کردید مثل اجدتان با زور شمشیر مردم را به دین ....تازی بکشید...اتفاقا دین تازی داره از بین میره ...چون همه دین که فقط جنگ و ت....ج.....وووووو داشته
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 00:13
مترلینگ - منچستر - انگلستان
تپه ای مونده که این تندرو ها روش گل کاری نکرده باشن؟رو که بدی استر هم میخوان کره خرای وحشی
‌سه شنبه 28 مرداد 1393 - 17:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.